Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

I-pod in huurauto

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
YvonnePaul
Amerika-ontdekker

I-pod in huurauto

Bericht door YvonnePaul »

Weet er iemand of het mogelijk is een i-pod te gebruiken in de huurauto? M.a.w. of er een aansluiting is. Wellicht ervaringen op dit gebied.
In onze eigen auto kunnen we bijvoorbeeld mbv mini-jack de i-pod over de speakers laten spelen.
Alvast bedankt!
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: I-pod in huurauto

Bericht door hekkie »

YvonnePaul schreef:Weet er iemand of het mogelijk is een i-pod te gebruiken in de huurauto? M.a.w. of er een aansluiting is. Wellicht ervaringen op dit gebied.
In onze eigen auto kunnen we bijvoorbeeld mbv mini-jack de i-pod over de speakers laten spelen.
Alvast bedankt!
Wij hadden dit jaar een Ford Explorer 4x4 gehuurd bij Hertz in Phoenix. Hier zat een I-pod aansluiting in..... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

In de TrailBlazer die wij tot onze beschikking hadden, zat zo'n aansluiting niet. Wij hadden een FM-Transmitter meegenomen. I-Pod hierop aansluiten en de radio naar het signaal (zender) van de transmitter laten zoeken.
Werkt prima, wij hebben er veel plezier van gehad.

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

er zijn hele mooie kleine fm-transmitters voor de Ipod, de Itrip (ook in wit)
Afbeelding
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Re: I-pod in huurauto

Bericht door sweatbox »

YvonnePaul schreef:Weet er iemand of het mogelijk is een i-pod te gebruiken in de huurauto? M.a.w. of er een aansluiting is. Wellicht ervaringen op dit gebied.
Alvast bedankt!
In bijna iedere moderne autoradio zit een mini-jack voor ipod's. Gewoon dat snoertje meenemen dus.
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Ik gebruik hier in Nederland een Tunecast van Belkin, ook een FM-transmitter, alleen niet zo mooi hip als een echte iTrip :lol:. Je hoort soms wat ruis, maar het werkt wel.

Overigens, een terzijde-vraagje (sorry voor het kapen van het topic): kun je in bv. de Wal*Mart ook losse iPod adapters kopen? Want als ik een iPod meeneem op vakantie, moet ik dat ding natuurlijk wel kunnen opladen daar, met dat andere voltage, en om een omvormer slepen we liever niet mee...
YvonnePaul
Amerika-ontdekker

Bericht door YvonnePaul »

Bedankt voor jullie tips! Het lijkt erop dat we 'gewoon' onze i-pod kunnen beluisteren.
ben ook benieuwd naar de reacties over de adapter, want die hebben we natuurlijk ook nodig.
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

YvonnePaul schreef:Bedankt voor jullie tips! Het lijkt erop dat we 'gewoon' onze i-pod kunnen beluisteren.
ben ook benieuwd naar de reacties over de adapter, want die hebben we natuurlijk ook nodig.
Ik had de afgelopen week een Trailblazer via Alamo. Ook geen iPod jack standaard.
nicky
Amerika-ontdekker

Bericht door nicky »

Overigens, een terzijde-vraagje (sorry voor het kapen van het topic): kun je in bv. de Wal*Mart ook losse iPod adapters kopen? Want als ik een iPod meeneem op vakantie, moet ik dat ding natuurlijk wel kunnen opladen daar, met dat andere voltage, en om een omvormer slepen we liever niet mee...
Omvormer is niet nodig kijk maar op je oplader daar zal je zien dat er staat 100-230v. Wij wilde ook een omvormer kopen maar de verkoper wees ons er op dat de meeste opladers van tegenwoordig, dus ook gewone mp3 spelers, geschikt zijn voor 110v. Je hebt alleen een reisstekker nodig. Wij hadden ook een verlengsnoer met 3 stopcontacten mee (tip op dit forum gelezen) zodat je meerder apparaten kon aansluiten. Werkte perfect.

Nicky
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

YvonnePaul schreef:Bedankt voor jullie tips! Het lijkt erop dat we 'gewoon' onze i-pod kunnen beluisteren.
koop gewoon een lader die werkt op de sigarettenaansteker en klaar ben je.
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Omvormer is niet nodig kijk maar op je oplader daar zal je zien dat er staat 100-230v.
Hee, verrek, je hebt gelijk! Ik ging er min of meer vanuit dat Apple ook hier wel weer een slaatje uit zou willen slaan door in Europa andere adapters bij te leveren dan in de VS, maar daar heb ik dan toch nog mooi geluk mee. :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer