Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

bevestiging vlucht

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

bevestiging vlucht

Bericht door sachasenne »

Ik leest dat je je terugvlucht moet bevestigen. Ik kan er op de tiketten niets van lezen en op de site vind ik het niet direct terug.

Kan iemand me vertellen hoelang op voorhand je die bevestiging moet doen en op welk nummer? Wij vliegen met united.

We vertrekken zondagmorgen naar LA via chicago en vliegen teru via Washington. Moet je die tweede vlucht ook apart bevestigen?

Groetjes en alvast merciekes,

Carine
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Bevestigen van de terugvlucht heb ik geloof ik voor het laatst gedaan in 1993 (!). Met United, waar ik de laatste jaren vaak mee vlieg, heb ik dat nog nooit gedaan. Het is dan ook niet meer nodig tegenwoordig.

Waar heb je dit gelezen? (Bron graag)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

In 2005 heb ik ook nog een openbare telefooncel opgezocht om mijn vlucht te herbevestigen (Continental). Daarbij gebeld naar een gratis nummer en om na een gans programma (druk 1, druk3,...) doorlopen te hebben tot de conclusie te komen dat het niet nodig was.
Dus dit jaar ga ik hiervoor geen telefooncel opzoeken! :wink:
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Ik heb in 2005 én 2006 mijn terugvluchten wel degelijk moeten bevestigen !!

In 2005 vlogen we met Delta en in 2006 met United.
16x USA / 30 staten
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Ik heb de laatste keren ook niet meer "gereconfirmed".

Ik weet dat voor de KLMvluchten het niet meer nodig is m.u.v. bestemming Paramaribo.

Wel is het verstandig om een dag van te voren de vertrektijd ff te checken en als je op tijd op vliegveld bent om in te checken is er verder niets aan de hand.

De bevestigingstijden waren/zijn: 78 tot 24 uur voor vertrek.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb dat ook voor het laatst gedaan in 2002. Wij vliegen meestal KLM/Northwest.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Liz schreef:Ik heb in 2005 én 2006 mijn terugvluchten wel degelijk moeten bevestigen !!

In 2005 vlogen we met Delta en in 2006 met United.
Op wiens verzoek dan? Echt, ik heb nog nooit te horen gekregen dat ik een terugvlucht moest bevestigen. Al helemaal niet van United en Delta waar ik in sinds 2002 mee vlieg (afgelopen januari nog voor het laatst).

Roland

Wesko
Amerika-ontdekker

Bericht door Wesko »

Ik vloog in 2005 naar New York met Delta en had ze toen ook gebeld om te bevestigen, maar volgens de mevrouw aan de telefoon was het niet nodig...
Wesley
MrAmerica
Amerika-ontdekker

Bericht door MrAmerica »

Sinds 1998 ben ik met o.a. United, Delta en Northwest van en naar Amerika gevlogen, en ik heb nog nooit een vlucht (her)bevestigd. Volgens mij is het gewoon een kwestie van op tijd op de luchthaven zijn en inchecken.
Travel my way, take the scenic byway!
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Het reisburo ( we hebben geboekt via jet air ) heeft gezegd dat we moesten herbevestigen. Ik heb daar toen geen aandacht aan geschonken en nu we vertrekken vroeg ik me ineens af naar waar we moeten bellen.

Omdat hier verschillende dingen gezegd worden heb ik even naar united zelf gebeld.

Als je rechtstreeks bij hun geboekt hebt, dien je niet te herbevestigen omdat indien er wijzigingen zijn, ze je gegevens hebben.
Als je via een reisburo geboekt hebt hebben ze geen gegevens zoals email en teleefoon van je, en herbevestig je best zodat in geval van wijzigingen ze je dit kunnen meedelen.

Het nummer voor united in Amerika is : 800 864 83 31.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

sachasenne schreef:Als je rechtstreeks bij hun geboekt hebt, dien je niet te herbevestigen omdat indien er wijzigingen zijn, ze je gegevens hebben.
Als je via een reisburo geboekt hebt hebben ze geen gegevens zoals email en teleefoon van je, en herbevestig je best zodat in geval van wijzigingen ze je dit kunnen meedelen.
Dat is duidelijke informatie, bedankt!

Gelukkig boek ik mij tickets zelf rechtstreeks bij United of Delta dus herbevestigen is voor mij niet nodig. :wink:

Roland

hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Behalve de eerste twee jaar dat wij naar Amerika gingen (1992 en 1993) heb ik nog nooit weer een vlucht herbevestigd bij wat voor Maatschappij ook. Ik heb de laatste jaren toch zeker met vijf verschillende maatschappijen naar Amerika gevlogen.

Een jaar of twee geleden heb ik eens hier en daar geïnformeerd hoe dat zit met dat conformeren. Men heeft mij toen van verschillende kanten verteld en ook uitgelegd dat een conformation niet verplicht of noodzakelijk is, maar dat het meestal (bij reisbureaus) geadviseerd wordt puur en alleen om te checken of je vluchtschema nog hetzelfde is, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. De tijden kunnen veranderd zijn of er kan een vlucht gecancelled zijn.

In dit verband dacht ik ook aan de div. KLM-vluchten die in april zijn gewijzigd zoals bijv. bij Monique (nieuwenoord) het geval was. Waarschijnlijk verwacht men of is het gebruikelijk dat de passagiers zelf kort van te voren informeren naar hun vluchttijden en/of schema's.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

In dit verband dacht ik ook aan de div. KLM-vluchten die in april zijn gewijzigd zoals bijv. bij Monique (nieuwenoord) het geval was. Waarschijnlijk verwacht men of is het gebruikelijk dat de passagiers zelf kort van te voren informeren naar hun vluchttijden en/of schema's.
Klopt, er zaten op onze vlucht ook verschillende mensen die pas bij het inchecken op Schiphol gehoord hadden dat er een wijziging was. Ons reisbureau kreeg trouwens een half uur nadat ik gebeld had (ik ontdekte de wijziging bij het online inchecken) een wijzigingsfax door.

Voor de terugreis heb ik wel heel vaak gekeken op de site van United en KLM of onze vlucht nog hetzelfde was.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Het hoeft niet,en is niet verplicht,maar het kan absoluut handig zijn voor jezelf als er veranderingen in je vluchttijd oid zijn.

Maar verplicht is het volgens mij sinds de jaren 80 al niet meer.
helena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door helena »

Pete.Z schreef:Het hoeft niet,en is niet verplicht,maar het kan absoluut handig zijn voor jezelf als er veranderingen in je vluchttijd oid zijn.

Maar verplicht is het volgens mij sinds de jaren 80 al niet meer.
Het is niet meer verplicht, wat we wel doen als we geen goede stoelnummers hebben voor de terugreis, een paar dagen van tevoren United bellen, toch herbevestigen en dan meteen vriendelijk om andere stoelen vragen. Dat is ons tot nu toe bijna altijd gelukt. United vraagt ook altijd om een telefoonnummer waar we te bereiken zijn.
http://soninetravel-usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
monster
Amerikakenner

Bericht door monster »

"Vroeger" was het zo dat mensen die wel reconfirmen vaak voorrang krijgen indien de maatschappij stoelen overboekt heeft. Vandaar dat ik ook altijd nog steeds herbevestig of vooraf online incheck.
Laatst gewijzigd door monster op 06 jul 2007, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
OlivierD
Amerikafan

Bericht door OlivierD »

Ook wij moetsen herbevestigen van het reisbureau. En dit ten minste 4 dagen voor vertrek. De reden is inderdaad indien er wijzigingen gebeuren. Ik kreeg 2 telefoonnummers mee.

United Reservations at 1-800-UNITED-1 (1-800-864-8331)
of
Ted Reservations at 1-800-CALL-TED (1-800-225-5833)

Bij het bellen naar het eerste nummer kreeg ik niet direct toegang, met het tweede nummer lukte het wel.

OlivierD
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Hey,

Wel grappig : wij wonen in Oostduinkerke en vertrekken morgennacht :)

Groetjes,

Carine
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: bevestiging vlucht

Bericht door Doockles »

Ook ik kreeg gisteren in het reisbureau te horen dat we onze terugvlucht 72u op voorhand moeten "herbevestigen". We vliegen met Continental.
Als ik het hier allemaal lees is dat precies enkel om te horen of er wijzigen zijn in de vluchturen? Dat kan ik dan toch evengoed op internet vlug nakijken zou ik denken? Heb een reservatienummer waarmee ik kan inloggen op de website van Continental.
mostsecur
Amerika-ontdekker

Re: bevestiging vlucht

Bericht door mostsecur »

normaal is je vlucht al geregeld voor heen en terug sommige maatschapijen zoals waar ik mee vlieg VIRGIN geven geen tickets meer alleen een nummmer welke door in te loggen op speciale site je gegevens en reistijden kan bekijken ,tegenwoordig geruiken veel reisburo,s deze manier om verliezen van tickets tegen te gaan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer