Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe nemen jullie je laptop mee?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Hoe nemen jullie je laptop mee?

Bericht door Gypsygirl1 »

Wij nemen de komende vakantie voor het eerst een laptop mee in de handbagage, maar willen ook de videocamera en de fotocamera in diezelfde tas doen omdat je maar 1 stuks handbagage mee mag p.p..
Cor zal die dan meenemen want ik heb al een tas mee met alle papieren en vloeistoffen e.d..
We hebben wel een laptoptas maar daar kan dus verder niets bij.
Heeft iemand een tip voor ons in wat voor een soort tas ik alles kan krijgen en dan het liefst met een vak apart voor de laptop?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Je mag naast je (normale) handbagage 1 stuks extra meenemen zijnde een laptoptas of fototas totaal 2 stuks p/p.
ik heb altijd een rugtas met o.a. fotospullen en een laptoptas bij me en dat is geen enkel probleem, Annie heeft een rugtas en een hand/schoudertas bij zich.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

Rob schreef:Je mag naast je (normale) handbagage 1 stuks extra meenemen zijnde een laptoptas of fototas totaal 2 stuks p/p.
ik heb altijd een rugtas met o.a. fotospullen en een laptoptas bij me en dat is geen enkel probleem, Annie heeft een rugtas en een hand/schoudertas bij zich.
Aha dat is fijn om te horen, dan neemt Cor gewoon zijn tas mee met fotospullen en de laptoptas.
We hoeven dan niets extra's aan te schaffen. :wink:
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Ik weet niet of je via Londen vliegt?
Op het forum heb ik hier en daar gelezen dat je daar maar één stuk handbagage mag meenemen en dat ze daar vrij streng in zijn.
En ik denk dat dat, zeker na de gebeurtenissen van de afgelopen dagen, zeker niet minder zal worden.
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Let op...als je via Heathrow, London vliegt wordt het een heel ander verhaal.
Daar mag je ieder maar één stuks handbagage bij je hebben.

Wij hebben een speciale laptop rugzak.
Ideaal, want er kan zoveel meer in dan alleen de laptop.
Alle toebehoren en fotoapparatuur kan er ook in.
Mijn man draagt dan de rugzak en ik een andere tas met alle papieren en toiletspulletjes voor onderweg.
Voila, ieder één tas en toch alles bij de hand.

En, niet geheel onbelangrijk, je reist licht.
Ik heb een bloedhekel aan al dat sjouwen met handbagage.
16x USA / 30 staten
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

Wij reizen gelukig niet via Londen maar rechtstreeks van Amsterdam naar Calgary, Canada.
Toch lijkt het me wel handig zo'n rugtas waar ook een vak in zit voor de laptop, waar zou ik die kunnen kopen?
tinyWaves
Amerika-newbie

Bericht door tinyWaves »

In Nederland bij iedere tassenwinkel of computershop (mycom bijvoorbeeld). Op schiphol heb je ook nog een winkel waar ze te kust en te keur liggen.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Gypsygirl1 schreef:Toch lijkt het me wel handig zo'n rugtas waar ook een vak in zit voor de laptop, waar zou ik die kunnen kopen?
Crumpler (http://www.crumpler.nl) maakt ook mooie tassen. Niet echt goedkoop maar ze zien er niet direct uit als laptop-tassen.
Wij hebben een Laptop/Fototoestel rugzak. Erg handig :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Waar je ze in Nederland kunt kopen weet ik niet, maar ik heb een Kelty laptop backpack. Aan niets te zien, dat er een laptop in zit en heerlijk veel verschillende vakken. Niet helemaal hetzelfde, maar zoiets als deze.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

Een paar jaar geleden hadden wij ook geen tussenstop in Engeland.
Door vertraging misten we een aansluiting en werden omgeboekt via Londen.

Afgelopen zaterdag heb ik bij de Mediamarkt en prachtige schoudertas gekocht van National Geographic. Daar zit een apart vak in voor een laptop.

Groetjes,
Paul
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb mijn laptop altijd in mijn trolley, gewoon in zo'n binnenhoesje van de laptoptas. In het 'deksel' van de trolley zitten altijd alle medicijndoosjes (en dat zijn er nogal wat), zodat hij toch beschermd is. Zo heb ik maar een stuks handbagage, want ik neem ook geen handtas mee, doe gewoon alles in die trolley.

Albert heeft zijn eigen trolley, met laptop in een speciaal vak van zijn trolley (tja, dat heb ik niet) en ook de papierhandel. Allebei hebben we één camera met toebehoren.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Een bekend cameratassenmerk is Lowepro.
Men heeft nu ook rugtassen met camera- en laptopruimte.
Zie http://www.lowepro.com/
Klik bovenaan op "products" en dan op "backpacks".
Te koop of te bestellen o.a. bij de fotowinkels.
Zie ook bijvoorbeeld http://www.dewinkel.nl/index.php?cPath= ... =2a&page=1
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Vorig jaar had ik een laptoptas geleend, en zo'n rugtas is goed bevallen, ik had nog een bon van bol.com en heb nu deze
besteld.
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

hOi

Ik heb een Lowepro Compudaypack en deze mee genomen naar de USA afgelopen juni. Zowel laptop als camera/lenzen kon er prima in en het draagt uitstekend. Er zijn 3 verschillende kleuren (allen met zwart) en bestellen via i-net scheelt enkele tientallen Euro's: ik had 'm voor 90 Euro en bij Bever Sport (Nijmegen) lag ie voor 145 in de winkel ...
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Heb gewoon een simpele laptoptas erbij. Werkt prima :)
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Wij gebruiken een ruim alu lap top koffer. Alles kan erin. Lap top,fotocamera`s ,batterijladers,TomTom diverse mobieltjes en nog de nodige losse onderdelen.

Dit koffer kan op slot en we maken het in de hotelkamer met een ketting vast. Niet overal is eerlijk personeel helaas.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

we maken het in de hotelkamer met een ketting vast
ja, dat doen wij ook.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Tinkerbell schreef:Wij gebruiken een ruim alu lap top koffer. Alles kan erin. Lap top,fotocamera`s ,batterijladers,TomTom diverse mobieltjes en nog de nodige losse onderdelen.

Dit koffer kan op slot en we maken het in de hotelkamer met een ketting vast. Niet overal is eerlijk personeel helaas.
Nu moet ik het even afkloppen natuurlijk, maar wij verblijven meerdere keren per jaar in een hotel, altijd met laptop mee en andere electronica (manlief heeft nogal wat "gadgets") en nooit is er iets gestolen.

Zelfs de tip, die we meestal achterlaten, ligt er 's avonds nog, als je er geen expliciet berichtje bij schrijft, dat het voor de housekeeping is.

Heb jij ervaringen met oneerlijk personeel? Onze ervaring is namelijk compleet omgekeerd. Mijn oudste had zelfs twee weken geleden een kralen armbandje laten liggen en toen we daar een week later voor terug kwamen hadden ze het nog.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Wij hebben de afgelopen rondreis de laptop ook gewoon op de kamer (op een tafeltje of buro) laten staan. Nooit problemen mee gehad.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Ik heb er eerlijk gezegd ook niet over nagedacht om kettingen e.d. mee te nemen :? .
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer