Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Usa reisen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Usa reisen

Bericht door Knabbeltje »

Ik heb net een mailtje ontvangen van Usareisen .
Information für Ihre Alamo Mietwagenbuchung über http://www.USA-Reisen.de

Heute möchten wie Sie darüber informieren, dass der Autovermieter Alamo ein neues Produkt

anbietet, welches Ihnen eine Pannenhilfe bei selbstverursachten Problemen am Mietfahrzeug gewährleistet.

Das Produkt nennt sich „Roadside Service Plan“. Nähere Informationen direkt vom Vermieter finden Sie
Die Kosten für diese optionale Leistung belaufen sich z.Zt. auf USD 4,99 pro Tag (plus Tax) und kann nur vor Ort

dazugekauft werden.

Sollten Sie Fragen hierzu haben erreichen Sie uns zu den angegebenen Bürozeiten

unter der Rufnummer +49 30 707 93 40.

Mijn Duits is niet al te best :oops: maar zover ik dat kan lezen ,gaat het om een nieuw dienst die ze aanbieden .Roadside service plan.
Ik heb een wagen gehuurd ''super inclusive-plus ''pakket ,dacht dat dit alles bevatte van pech/ongevallenverzekering .Is dit niet zo en ben ik beter af met die roadside te nemen?
Groetjes Nancy
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Ik heb net dezelfde mail gekregen. Maar mijn Duits is nog minder ;).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou eens bij Alamo kijken (google op roadside serviceplan).

Het gaat hier blijkbaar om pechgevallen die aan je zelf te wijten zijn, vind het een vaag verhaal. Je mag er van uitgaan dat je goed verzekerd betn met een plus pakket. Heb je daarvan alle voorwaarden gelezen/begrepen?

Marianne
Lauren
Amerikakenner

Bericht door Lauren »

Ik begrijp eruit dat je bij pech geholpen wordt en er dan ook niet voor hoeft te betalen. Wij hebben geboekt bij Hertz. Hertz can provide Emergency Roadside Assistance 24 hours a day, 365 days a year Dit betekent echter nog niet dat je dan niet de reparaties behoeft te betalen. Dus je verzekert bij Alamo de kosten die voortvloeien uit de pechdienst. Zou het zoiets kunnen zijn?

Groet, Lauren
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Je hebt de verzekering nodig voor het geval dat:

1. Je de autosleutel verliest
2. Je een band moet verwisselen
3. Je de accu hebt laten leeglopen
4. Je de ramen stuk gemaakt hebt

De kans hierop lijkt me erg klein. Om daar nu $5 / dag voor te gaan betalen?

Conclusie: geldklopperij. Bij de balie nee zeggen en je huurauto meenemen (die meestal net nieuw is).
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Lauren
Amerikakenner

Bericht door Lauren »

Martin & Marianne schreef:Ik zou eens bij Alamo kijken (google op roadside serviceplan).

Marianne
Goed idee van Marianne. Dit valt er onder:

Roadside Service Plan

KEY REPLACEMENT Lost keys? No worries, we will send replacement keys or a locksmith.
GLASS REPLACEMENT If the glass is damaged through no fault of your own, we will replace the glass.
FLAT TIRE If the vehicle's spare tire is inflated and serviceable, it will be installed to replace a flat tire. If no inflated spare is available, the vehicle will be towed in accordance with the towing provision.
TIRE REPLACEMENT If the vehicle's tire is damaged, the tire will be repaired or replaced at no additional charge.
TOWING Towing charges will be covered at no additional cost should the vehicle be inoperable.
JUMP START A battery boost will be provided in an attempt to start the vehicle.
LOCKOUT SERVICE If the keys are locked inside the vehicle, service will be sent to gain entrance.
FUEL DELIVERY* A limited supply of gasoline will be delivered to the vehicle to enable you to reach the nearest open service station.
*Up to three gallons or equivalent liters.

Available at all locations in the 50 United States and Canada. Roadside Assistance Plan is void and of no effect if, at the time of the incident necessitating roadside assistance, You (or any Authorized Driver) were in violation of the rental agreement, including, without limitation, the Prohibited Uses and Violations set forth therein. In such cases, roadside assistance will be available, but standard charges may apply.
Knabbeltje
Amerikakenner

Bedankt voor jullie reacties :wink: .Lijkt me geheel niet nodig dan en het scheelt weer wat in de portemonnee.
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Grappig ik had dat mailtje ook vandaag ontvangen en wilde het hierop zetten, maar jij was mij al voor.
Irma
Amerikafan

Bericht door Irma »

Ook wij hebben deze mail ontvangen van usa reisen.

Wij zijn lid van de ANWB. Als lid kun je gebruik maken van de diensten van AAA. Op de site van AAA.com zie je het volgende:

AAA - Help on the Road and Beyond
When you hear the name AAA, the first thing that comes to mind is probably maps and emergency road service, two of the cornerstones of our organization. But these days AAA is known for much more - assisting people in many facets of their lives, including travel and lodging; auto buying, leasing, renting, and repair; financial services such as loans and credit cards; and insurance needs.

Ik heb voor de zekerheid een mail naar de ANWB gestuurd of je als nederlands lid van de ANWB van deze service gebruik mag maken. Als dat zo zou zijn dan hoef je het zeker niet nog eens af te sluiten.

Als ik antwoord van de ANWB heb meld ik mij weer.
Irma
Amerikafan

Bericht door Irma »

Irma schreef:Ook wij hebben deze mail ontvangen van usa reisen.

Wij zijn lid van de ANWB. Als lid kun je gebruik maken van de diensten van AAA. Op de site van AAA.com zie je het volgende:

AAA - Help on the Road and Beyond
When you hear the name AAA, the first thing that comes to mind is probably maps and emergency road service, two of the cornerstones of our organization. But these days AAA is known for much more - assisting people in many facets of their lives, including travel and lodging; auto buying, leasing, renting, and repair; financial services such as loans and credit cards; and insurance needs.

Ik heb voor de zekerheid een mail naar de ANWB gestuurd of je als nederlands lid van de ANWB van deze service gebruik mag maken. Als dat zo zou zijn dan hoef je het zeker niet nog eens af te sluiten.

Als ik antwoord van de ANWB heb meld ik mij weer.
Dit antwoord kreeg ik vandaag van de ANWB:

Als u tijdens een reis binnen het dekkingsgebied (zie De Voorwaarden 2006/2007 pagina 12) en maakt u gebruik van een lokale huurauto, dan is er alleen recht op Juridische hulp in dat land. De overige hulp is uitgesloten. Als u een auto huurt hebben de meeste verhuurmaatschappijen hulp bij pech zelf geregeld.

Hiermee vertrouw ik er op u voldoende te hebben geïnformeerd.

Je kunt als ANWBlid dus geen aanspraak maken op de Emergency Road Service van de AAA (zuster van de ANWB), alleen juridische hulp is gedekt. Helaas.

Irma
Knabbeltje
Amerikakenner

Heb net deze email ontvangen en zover ik deze kan ontcijferen ,lees ik dat er iets veranderd zou zijn in hun wagenpark/categorieen ?
Kan iemand dit even vertalen en heeft dit invloed op onze huur betreffende de SUV ?
wie wir erst kürzlich erfahren haben, haben die Autovermieter Alamo/National die Mietwagenkategorien in den USA zum Teil geändert.

Der Grund hierfür liegt in der kurzfristigen Flottenerweiterung insbesondere im SUV/Geländewagen Segment.

Somit kann es vorkommen, dass die auf Ihrem Mietwagenvoucher/Reservierung angegebene Kategorie nicht mehr mit

der Kategorie übereinstimmt, die von den Vermietern vor Ort verwendet wird. Dies bedeutet für Sie jedoch keinen Nachteil,

da sie nach wie vor ein Fahrzeug der Kategorie erhalten, dass dem bei Buchung vom Veranstalter angegebenen Fahrzeugbeispiel entspricht.

Eine konkrete Übersicht hierzu (direkt vom Veranstalter) finden Sie auf unserer Internetseite unter folgenden PDF Links:

Alamo FTI - SUV Bezeichnung http://www.usareisen.de/mietwagen/alamo ... TI-SUV.pdf

National FTI - SUV Bezeichnung

Sollten Sie Fragen hierzu haben erreichen Sie uns zu den angegebenen Bürozeiten

unter der Rufnummer +49 30 707 93 40.

Ihr http://www.USA-Reisen.de Internet Service Team

Groetjes Nancy
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Wat er staat is dat de boekingscodes die FTI/USAReisen gebruikt niet altijd beschikbaar zijn bij Alamo/National. Maar dat maakt verder niet uit omdat je wel het type voertuig krijgt waar je recht op hebt.

Met dit voorbeeld bevestigen ze nu ook wat we al jaren wisten: boek een EQuinox en krijg een Midsize SUV mee.

Afbeelding
Karinita
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Ik kreeg net dezelfde email binnen. Vroeg me al af of we toch wel een SUV mee zouden krijgen. Ik snap niet goed waarom ze deze email sturen als je toch een SUV meekrijgt.

Karin
Knabbeltje
Amerikakenner

Njit schreef:Wat er staat is dat de boekingscodes die FTI/USAReisen gebruikt niet altijd beschikbaar zijn bij Alamo/National. Maar dat maakt verder niet uit omdat je wel het type voertuig krijgt waar je recht op hebt.

Met dit voorbeeld bevestigen ze nu ook wat we al jaren wisten: boek een EQuinox en krijg een Midsize SUV mee.

Afbeelding
Dank je Njit :wink: .
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Ik kreeg net dezelfde email binnen
Wij ook :lol:
Ze schrijven dat het verder geen nadeel heeft, dus een beetje voor niets die mail, je hebt toch nooit garantie dat je een bepaald type auto krijgt, als je maar iig de juiste categorie krijgt, dat vind ik het allemaal wel goed.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Karinita schreef:Ik kreeg net dezelfde email binnen. Vroeg me al af of we toch wel een SUV mee zouden krijgen. Ik snap niet goed waarom ze deze email sturen als je toch een SUV meekrijgt.
Vanwege het verschil met de codes.

FTI Voucher vs Alamo/National:

EQ = IFAR
IW = IW/IFAR (Intermediate 4x4 Automatic Radio)
LW = LW/SFAR (Standard 4x4 Automatic Radio)
PW = PW/FFAR (Fullsize 4x4 Automatic Radio)
SW =SW/EFAR (Jeep)
Co
Amerika-newbie

Bericht door Co »

Over de Equinox is al veel geschreven. Het is per locatie verschillend maar de kans bestaat dat je zelf een auto uit een bepaalde categorie mag uitzoeken.

In onderstaand topic kun je zien welke auto mensen mee hebben gekregen na het boeken van een Equinox.

http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ht=equinox
Arwin
Amerika-ontdekker

Bericht door Arwin »

Njit schreef:
Karinita schreef:Ik kreeg net dezelfde email binnen. Vroeg me al af of we toch wel een SUV mee zouden krijgen. Ik snap niet goed waarom ze deze email sturen als je toch een SUV meekrijgt.
Vanwege het verschil met de codes.

FTI Voucher vs Alamo/National:

EQ = IFAR
IW = IW/IFAR (Intermediate 4x4 Automatic Radio)
LW = LW/SFAR (Standard 4x4 Automatic Radio)
PW = PW/FFAR (Fullsize 4x4 Automatic Radio)
SW =SW/EFAR (Jeep)
Beste Njit,

Misschien kun jij me verder helpen; ik zit wat in m'n maag of we wel de klasse auto krijgen waarvan ik denk dat we die gehuurd hebben. ik heb het niet over type, maar over gelijkwaardige modellen.

Op m'n FTI voucher staat het volgende:

Vermieter/Rental Company: NATIONAL T
Typ/Type: PW
LUXURY-SUV o.ä. 4WD AUT AC

Daar staat dus "luxury-suv". Zo staat de auto ook op de site van usareisen.de. Ze vermelden als voorbeeld een Chevrolet Tahoe.

Je schreef dat PW gelijk staat aan PW/FFAR (Fullsize 4x4 Automatic Radio). Op de site van National wordt er een verschillende klasse auto aangeboden tussen fullsize en luxury (durango vs tahoe).

Ik heb er al een ander topic over geopend, wat ik zal sluiten, nu ik deze post weer gevonden heb.

misschien denken jullie "waar maakt hij zich druk om?". We gaan met z'n vijven op vakantie en het koste me wat moeite om de juiste auto te vinden voor 5 volwassenen.... :(

Ik ben vast niet de eerste die een luxury - PW - Suv bij usareisen heeft gehuurd,,,we kan me wat duidelijkheid geven?

alvast bedankt :)

Arwin 8)
The more you see, the less you know.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Er zijn standaard namen die alle Rental Agencies gebruiken. Zie hier: Link

Hier een plaatje uit dat document:
Afbeelding

PW staat voor Premium Wagon/Estate
FFAR staat voor Fullsize SUV Automaat

Blijft altijd lastig om de types te achterhalen. Volgens mij weten ze het zelf ook niet altijd :)
Maksim
Amerikafan

Re: Usa reisen

Bericht door Maksim »

Beste forumleden

Dit jaar zal de 1ste maal zijn dat ik via DRIVE-USA.De een wagen huur, normaal deed ik dit altijd via Sunnycars.
De drive-usa.de site is een zustersite van usa-reisen heb ik vernomen, eigenlijk gewoon een Engelstalige versie, dus hoop ik dat ik in dit topic juist zit.

Als ik kies voor het Super inclusive PLUS pakket staat er het volgende:

*Additional Driver Fee: (to be registered and paid at pick-up location): included, for all drivers over the age of 25. All additional drivers are required to be registered and added to the rental contract when picking up the vehicle.
*US-Citizens: only allowed as additional drivers
*Drivers License Requirement: The renter must have a valid European drivers license. In addition to the European drivers license, an international drivers license is suggested, however it is not required. Eastern *European drivers licenses will only be accepted in combination with and international drivers license. A GDR Drivers License is not accepted.
*Deductible: In the rental price, the Collision Damage Waiver (CDW) - a liability waiver for rental vehicle damage or theft (not including personal effects inside the vehicle) - is included without a deductible
*Carefree Personal Protection (to be paid at pick-up location): PersPro a.k.a. CPP (Carefree Personal Protection) is included
(no longer available starting 01.11.2012)
*1 Mil. US-$ Supplemental Liability Insurance (SLI)/Extended Protection (EP): SLI/EP approx. US-
Als ik het goed versta komen er dus geen extra kosten per bijkomend bestuurder (we zijn allemaal ouder dan 25), ze moeten enkel geregistreerd worden bij de pickup? De prijs bevat deze fees?

In welke mate zijn wij persoonlijk, en de wagen op zich verzekerd bij dit pakket? De CDW omvat glas-, band-, dak- en onderkant voertuigschade als ik het goed heb. Wat bij een total loss?
De personal protection is niet meer van toepassing?

Ik vermeld er bij dat wij een aparte annulatie en bijstandsverzekering hebben afgesloten bij onze boeking van de vluchten.

Hopelijk kan iemand me dit verduidelijken. Ik heb op dit forum bijna uitsluitend positieve zaken gelezen over drive-usa.de.

Alvast bedankt

Maksim
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer