Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?
Re: Wat zijn jullie vakantieplannen voor 2021?
We hebben nog een trip naar het Zuidwesten staan in juni, maar ga er vanuit dat dat niet door gaat.
Alternatief waar ik nu voor aan het kijken ben is IJsland, wat op 1 mei weer open gaat.
Alternatief waar ik nu voor aan het kijken ben is IJsland, wat op 1 mei weer open gaat.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Prima alternatief! Hebben wij afgelopen zomer ook gedaan 

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Wij (60+) hopen op een vaccinatie uiterlijk augustus en dan met een vaccinatiestempel in het paspoort weer te mogen reizen ergens september oktober. Maar voorlopig is dat nog ver weg en wishfull dreaming.
Maar reeeler lijkt mij 2022.
Maar reeeler lijkt mij 2022.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Voor dit jaar nog niets gepland.
Maar zodra er een GO komt is een ticket naar Amerika snel geboekt.
Nog genoeg plannen voor Amerika dus waar ik ook naartoe ga, ik vermaak mij wel.
Heb zelf in het achterhoofd dat het wel weer eens zou kunnen in september/oktober. Nergens op gebaseerd, gewoon onderbuikgevoel.
Afwachten...
Roland
Maar zodra er een GO komt is een ticket naar Amerika snel geboekt.

Nog genoeg plannen voor Amerika dus waar ik ook naartoe ga, ik vermaak mij wel.

Heb zelf in het achterhoofd dat het wel weer eens zou kunnen in september/oktober. Nergens op gebaseerd, gewoon onderbuikgevoel.
Afwachten...
Roland
- Cindy1969
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ben zelf een week of 3 geleden een midweek in een Landal huisje geweest. Hoewel ik uiteraard liever naar Florida had gegaan beviel dit als alternatief erg goed. Zo goed dat ik voor mei weer heb geboekt. Denk namelijk niet dat er dan al een vliegvakantie mogelijk is.
In september ben ik ook 2 weken vrij, Florida wil ik dan niet, qua weer, hopelijk kan dat dan weer januari 2022.
Maar bedenk me net dat Las Vegas nog hoog op mijn to do lijstje staat dus boek nog maar geen weekje Griekenland voor september... wie weet is
LV wel mogelijk.
In september ben ik ook 2 weken vrij, Florida wil ik dan niet, qua weer, hopelijk kan dat dan weer januari 2022.
Maar bedenk me net dat Las Vegas nog hoog op mijn to do lijstje staat dus boek nog maar geen weekje Griekenland voor september... wie weet is
LV wel mogelijk.
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
In de zomer gaan we naar Italië, zoals elk jaar. In augustus hadden we NYC geboekt, maar dat is al geannuleerd. Vandaag toch durven boeken voor de kerstvakantie naar Miami. Wie weet kan het tegen dan? En anders op naar annulatie nummer 6 

- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Deze stiekeme hoop heb ik ook. Ik weet niet wat het is, maar ik ben de laatste paar weken wel een stuk positiever.Coyote schreef: ↑04 mar 2021, 07:09Voor dit jaar nog niets gepland.
Maar zodra er een GO komt is een ticket naar Amerika snel geboekt.![]()
Nog genoeg plannen voor Amerika dus waar ik ook naartoe ga, ik vermaak mij wel.![]()
Afwachten...
Roland
Duimen maar. Ik denk dat als er straks bekend wordt: We zijn weer welkom, dat ik dit dan zo naar Schiphol ga.

https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
We hebben nog steeds een heel klein beetje hoop dat de geplande reis naar Canada en NW USA door kan gaan eind juli. Komen nu wel op het punt dat we straks in april de campings moeten gaan boeken en dan rijst de vraag: gaan we dat doen of boeken we om/annuleren we?
Annuleringskosten campings zijn 10 dollar, dus dat is te overzien maar het levert wel gedoe op en een 'schadepost' van ongeveer 100 euro. Lastig dus!
Iemand anders die een camperreis gepland heeft deze zomer? Wat doen jullie?
Annuleringskosten campings zijn 10 dollar, dus dat is te overzien maar het levert wel gedoe op en een 'schadepost' van ongeveer 100 euro. Lastig dus!
Iemand anders die een camperreis gepland heeft deze zomer? Wat doen jullie?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Hoi Jill, wij hadden ook een camperreis naar NW Amerika en Canada op programma staan deze zomer, we hebben onlangs ongeboekt. Ik zat met dezelfde overweging ga ik nu campings boeken of wachten. Ik merkte dat ik er onrustig van werd van de onzekerheid. Wie weet is reizen weer mogelijk, maar is dit in alle gebieden?, je ziet in Amerika wel verschillen per staat, en daarnaast moeten we ook de grens met Canada over, gaat dit mogelijk/ makkelijk zijn? Zijn we al gevaccineerd? is dit nodig om te mogen reizen, moeten we anders overal sneltesten doen (NL uit/ in Amerika in / uit). Het is een dure reis als we dan bv niet Canada in mogen zou dat toch een domper zijn. En is het dan nog mogelijk campings te reserveren voor een alternatief programma enz.. we hebben toen contact opgenomen met Tioga tours (daar de camper geboekt) omboekingskosten bleken 100 euro te zijn maar de camper huur was 400 euro minder volgend jaar (hebben C30 gehuurd). Dus kosten 300 euro minder, mochten we vlak van te voren pas gaan annuleren/ omboeken dan is de kans groot dat de camper huur voor volgend jaar stuk hoger was dan nu. Dus voor ons was de keuze 2 weken geleden, we gaan gewoon omboeken. En moet zeggen dat geeft wel rust
Maar het blijven lastige keuzes, want met zekerheid zeggen hoe het in de zomer zal zijn kan niemand nog geven ben ik bang.
-
- Amerika-expert
Ja precies, alleen kunnen wij nog niet omboeken want vakantiedagen voor man zijn voor volgend jaar nog niet aan te vragen: collega's willen daar nog niet over nadenken.... en dat is balen want hoe langer we wachten hoe hoger de camperhuur wordt.
We kunnen annuleren 6 weken voor vertrek (bij geel,oranje of rood mogen we dat kosteloos), maar het kan ook zijn dat er door Travelhome eerder geannuleerd wordt; half februari waren ze alles aan het annuleren tot en met april. Hoofdmoot van onze reis zal Canada zijn, dus als we niet naar de USA mogen is dat geen probleem voor ons.
We kunnen annuleren 6 weken voor vertrek (bij geel,oranje of rood mogen we dat kosteloos), maar het kan ook zijn dat er door Travelhome eerder geannuleerd wordt; half februari waren ze alles aan het annuleren tot en met april. Hoofdmoot van onze reis zal Canada zijn, dus als we niet naar de USA mogen is dat geen probleem voor ons.
-
- Amerika-ontdekker
Wij zouden eigenlijk vorig jaar zomer naar Amerika op vakantie gaan. Dat is destijds omgeboekt door Tioga Tours naar aankomende zomer. Eind juli staat dus onze camperreis door California gepland. We hebben alle campings alweer geboekt (muv Yosemite). Vorig jaar hebben we nergens annuleringskosten hoeven betalen, omdat ze dat vanwege corona niet in rekening brachten. We hopen natuurlijk heel erg dat het doorgaat, maar zijn inmiddels ook al een back up plan aan het maken. Als de grenzen van Amerika dicht blijven voor toeristen dan gaan we ergens in Zuid-Europa op vakantie en schuiven we de reis weer door naar volgend jaar. Het is niet anders, maar de onzekerheid drukt wel een beetje op de voorpret.
-
- Amerika-expert
De nationale parken campings in Canada zijn dit jaar vanwege Corona pas in april te boeken. Vind ik best spannend, want stel, we vissen achter het net....moet toch ergens staan met de camper. 1 KOA camping heb ik wel al geboekt voor 2 nachten, maar we willen vooral in de parken staan dus dat is nog even afwachten voor de rest. Omboeken is dus geen optie voor ons omdat man zijn vakantiedagen voor 2022 nog niet kan aanvragen. We blijven maar gewoon een beetje hoop houden en ik ga zodra het kan de campings gewoon boeken; misschien rekenen ze wel helemaal geen annuleringskosten vanwege corona.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Met dat punt zitten wij ook. We gaan sowieso niet dit jaar, maar hebben wel een offerte bij Travelhome opgevraagd voor een pakketreis voor volgend jaar september. Die bevalt ons niet helemaal, vooral het stuk m.b.t. de vlucht. Er zijn zoveel open eindjes dat we het net zo goed zelf kunnen doen. Dat zou dan betekenen dat we binnenkort wel de camper via hun boeken, maar niet de rest. Daarmee vallen we buiten de coronagarantie voor annuleren, daar zijn we ons van bewust. Die houdt in dat we tot 31 oktober van dit jaar kunnen annuleren. Maar ze zeggen dat ze de vlucht nog niet kunnen aanbieden. Nee, dat klopt, dat kan pas 330 dagen van tevoren. Maar wij hebben om premium economy gevraagd en zij zeggen dat ze alleen economy kunnen boeken en dat we dan zelf 6 weken van tevoren maar moeten upgraden. Maar dat kan helemaal niet als je de goedkoopste tickets hebt. Neem je een duurder, dan wordt het meteen veel duurder. Ik snap niet waarom ze geen premium economy aan kunnen bieden. De prijzen (toch allemaal maar een indicatie omdat het nog zo ver weg is) zijn wel zichtbaar voor dit jaar en daar hebben ze tenslotte ook de economy op gebaseerd.
Als we alleen de camper bij hun boeken lopen we het risico dat we uiteindelijk € 1000,- (de aanbetaling) kwijt zijn, maar als we langer wachten met boeken lopen we datzelfde risico, want dan is de camper duurder. We filosoferen nog even verder. We hebben nog een voucher van Air Canada en daar kan Travelhome ook niks mee. Nog een reden om het zelf te doen dus.
-
- Amerika-expert
Lastig he Jojostravelusa! Wij hebben al bedacht dat als het dit jaar niks wordt en de camperprijzen voor zomer 2022 veel hoger liggen we misschien in de meivakantie van de kinderen willen gaan; camperhuur ligt dan in elk geval veel lager; nadeel is dat we max 2,5 weken kunnen ipv ruim 3.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik ben overigens wel benieuwd hoe het straks gaat als we weer mogen reizen naar Amerika.
Ook de Amerikanen zelf staan te springen om weer te kunnen reizen en met de versoepelingen die aangekondigd zijn in enkele staten worden nu al weer meer reizen geboekt las en hoorde ik op Amerikaanse nieuwssites. Het kan nog wel eens flink druk worden in de parken en campings deze zomer. Of dit ook nadelig is voor de prijzen van tickets, hotel en motels, campings, autohuur etc, de tijd zal het leren maar verwacht zeker in de populaire gebieden wel hogere prijzen.
Nu wil ik graag weer eens door de minder populaire gebieden reizen waar de motelprijzen altijd nog prima betaalbaar waren en hopelijk straks ook nog. Dus ik hoop op schappelijke prijzen.
Denk dat mijn eerst volgende reis naar Amerika eentje wordt van: ticket boeken en ik zie wel hoe het loopt en waar ik uitkom.
Roland
Ook de Amerikanen zelf staan te springen om weer te kunnen reizen en met de versoepelingen die aangekondigd zijn in enkele staten worden nu al weer meer reizen geboekt las en hoorde ik op Amerikaanse nieuwssites. Het kan nog wel eens flink druk worden in de parken en campings deze zomer. Of dit ook nadelig is voor de prijzen van tickets, hotel en motels, campings, autohuur etc, de tijd zal het leren maar verwacht zeker in de populaire gebieden wel hogere prijzen.
Nu wil ik graag weer eens door de minder populaire gebieden reizen waar de motelprijzen altijd nog prima betaalbaar waren en hopelijk straks ook nog. Dus ik hoop op schappelijke prijzen.

Denk dat mijn eerst volgende reis naar Amerika eentje wordt van: ticket boeken en ik zie wel hoe het loopt en waar ik uitkom.

Roland
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
2,5 week is wel kort, maar beter dan niks. Wordt wel route aanpassen dan. Jammer dat jullie aan schoolvakanties gebonden zijn.
Wij hebben net nog een andere optie gevonden en we willen nu ook bij US Travel een offerte opvragen. De tool op hun site om de prijs te berekenen is niet geweldig, maar geeft een indicatie. We hebben inmiddels wel zo veel ervaring dat we in kunnen schatten wat er ongeveer nog bij komt dan. Zoals het er nu uitziet is het niet verkeerd qua prijs en de voorwaarden zijn ook interessant. Dat zou betekenen dat we maar € 100,- kwijt zijn, mocht het niet doorgaan, gebaseerd op alleen camperhuur en dat tot 6 weken van tevoren. Als 4 weken van tevoren de boel op oranje of rood staat wordt het door hun geannuleerd en overleggen ze of het niet door gaat met restitutie van de gedane betaling of dat ze het om moeten boeken.
https://drive.google.com/file/d/1iYkgX1 ... HtTjV/view
https://ustravel.nl/
Wij hebben net nog een andere optie gevonden en we willen nu ook bij US Travel een offerte opvragen. De tool op hun site om de prijs te berekenen is niet geweldig, maar geeft een indicatie. We hebben inmiddels wel zo veel ervaring dat we in kunnen schatten wat er ongeveer nog bij komt dan. Zoals het er nu uitziet is het niet verkeerd qua prijs en de voorwaarden zijn ook interessant. Dat zou betekenen dat we maar € 100,- kwijt zijn, mocht het niet doorgaan, gebaseerd op alleen camperhuur en dat tot 6 weken van tevoren. Als 4 weken van tevoren de boel op oranje of rood staat wordt het door hun geannuleerd en overleggen ze of het niet door gaat met restitutie van de gedane betaling of dat ze het om moeten boeken.
https://drive.google.com/file/d/1iYkgX1 ... HtTjV/view
https://ustravel.nl/
@jill1234: even over die €100 annuleringskosten voor campings. Dat is wel een schadepost ja, maar aan de andere kant spaar je geld uit omdat je dan niet naar Amerika gaat. Dus ik zou gewoon boeken en de gok nemen als je dat aandurft, met het risico dat je die annuleringskosten inderdaad kwijt bent. Dat is dan maar zo.
Saskia
Saskia
-
- Amerika-expert
@sep : de route die er nu ligt gaat ook deels door de USA. Die campings vind ik niet zo spannend want dat gaat om KOA's. Daar durf ik wel mee te wachten (zijn maar 3 dagen in de USA; plan is Seattle aan te doen vanwege de Boeingfabriek en het Museum of flight). Het gaat me vooral om de campings in Banff/Lake Louise/Jasper. Die kan ik vanaf april boeken en dat ga ik inderdaad doen dan.
-
- Amerika-expert
@jojostravelusa : dat klinkt interessant! Ik sla hem op!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik zou eens je licht opsteken bij Tioga. Wij hebben daar destijds ook de duurdere tickets van KLM geboekt (premium). En hoezo heb je geen coronagarantie als je alleen camper boekt ? Ik heb ook alleen camper geboekt bij GoCanada, dit zal geannuleerd gaan worden (Want vertrek 10 mei a.s.) maar ik mag toch hopen dat ik mijn geld terugkrijg ?jojostravelusa schreef: ↑07 mar 2021, 11:17Met dat punt zitten wij ook. We gaan sowieso niet dit jaar, maar hebben wel een offerte bij Travelhome opgevraagd voor een pakketreis voor volgend jaar september. Die bevalt ons niet helemaal, vooral het stuk m.b.t. de vlucht. Er zijn zoveel open eindjes dat we het net zo goed zelf kunnen doen. Dat zou dan betekenen dat we binnenkort wel de camper via hun boeken, maar niet de rest. Daarmee vallen we buiten de coronagarantie voor annuleren, daar zijn we ons van bewust. Die houdt in dat we tot 31 oktober van dit jaar kunnen annuleren. Maar ze zeggen dat ze de vlucht nog niet kunnen aanbieden. Nee, dat klopt, dat kan pas 330 dagen van tevoren. Maar wij hebben om premium economy gevraagd en zij zeggen dat ze alleen economy kunnen boeken en dat we dan zelf 6 weken van tevoren maar moeten upgraden. Maar dat kan helemaal niet als je de goedkoopste tickets hebt. Neem je een duurder, dan wordt het meteen veel duurder. Ik snap niet waarom ze geen premium economy aan kunnen bieden. De prijzen (toch allemaal maar een indicatie omdat het nog zo ver weg is) zijn wel zichtbaar voor dit jaar en daar hebben ze tenslotte ook de economy op gebaseerd.
Als we alleen de camper bij hun boeken lopen we het risico dat we uiteindelijk € 1000,- (de aanbetaling) kwijt zijn, maar als we langer wachten met boeken lopen we datzelfde risico, want dan is de camper duurder. We filosoferen nog even verder. We hebben nog een voucher van Air Canada en daar kan Travelhome ook niks mee. Nog een reden om het zelf te doen dus.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1093 Weergaves
-
Laatste bericht door d_vdploeg
-
- 8 Reacties