Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wederom een vakantie naar de VS met als reactie van de omgeving: Alweer??
Re: Wederom een vakantie naar de VS met als reactie van de omgeving: Alweer??
Andere landen trekken mij ook niet zo aan. Zoals Azië, nee daar ga ik mijn zuurverdiende geld niet aan uitgeven als het mij op voorhand al helemaal niks lijkt. En ik ga persoonlijk liever 2 of 3 jaar niet op vakantie en dat ik dan een mooie reis door Amerika kan maken, dan dat ik elk jaar binnen Europa ga reizen. Maar het is gewoon heel persoonlijk. Sommige mensen gaan wel liever elk jaar op vakantie, of naar zoveel mogelijk verschillende landen. Ben wel benieuwd hoe mijn vriend er straks tegenaan kijkt na zijn eerste keer Amerika 

2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij zijn inmiddels ook al enkele keren naar Amerika geweest. Dit jaar zouden we in Europa blijven.
Maar toch, waarschijnlijk op korte termijn weer rondje west. De 1e keer Florida rondreis door Jan Doets, echt super leuk vonden we het. Collega heeft een georganiseerde reis per bus gedaan (Florida, twee weken) en vond Amerika tegenvallen. Tja als je constant op de klok moet kijken!
Dankzij het Florida forum en deze geweldige site boeken we fly drive. Ik ben heel blij met de vele tips. De verhalen en mooie foto's is eigenlijk iedere keer weer genieten.
Ik voel de bui al weer hangen als we zeggen dat we toch naar Amerika willen. Alweer? willen jullie nooit eens iets anders? Ja tuurlijk wij willen heel veel.
Maar toch, waarschijnlijk op korte termijn weer rondje west. De 1e keer Florida rondreis door Jan Doets, echt super leuk vonden we het. Collega heeft een georganiseerde reis per bus gedaan (Florida, twee weken) en vond Amerika tegenvallen. Tja als je constant op de klok moet kijken!
Dankzij het Florida forum en deze geweldige site boeken we fly drive. Ik ben heel blij met de vele tips. De verhalen en mooie foto's is eigenlijk iedere keer weer genieten.
Ik voel de bui al weer hangen als we zeggen dat we toch naar Amerika willen. Alweer? willen jullie nooit eens iets anders? Ja tuurlijk wij willen heel veel.
Vind het persoonlijk zonde om met zo'n mentaliteit tegen over de wereld te staan. Natuurlijk iedereen zijn / haar eigen ding. Hoe wist je dat Amerika je gelijk zou bevallen? Dat weet je ook niet van te voren maar je bent er wel verliefd op geraakt waardoor je meerdere keren terug gaat. Voordat ik naar Amerika ging voor mijn eerste keer vakantie had ik de grooste vooroordelen over dit land (en vele bestaan nog steeds omdat ze meerdere malen bevestigd worden). Uit eindelijk toch besloten om te trouwen hier en te gaan wonenSanFran schreef:Andere landen trekken mij ook niet zo aan. Zoals Azië, nee daar ga ik mijn zuurverdiende geld niet aan uitgeven als het mij op voorhand al helemaal niks lijkt.

Ik heb het vooroordeel over India bijvoorbeeld dat het mij helemaal niets lijkt, maar toch staat het op mijn lijstje van reizen om eens een keer gezien te kunnen hebben.
Overigens doe ik het zelf ook hoor. Dit jaar gaan wij "al weer" naar Colorado toe. Waarom? Omdat deze plek heeft wat wij beide aangenaam vinden. Bergen, Offroad trails, Mountain biken. Maar daar tegen over staat wel dat we volgend jaar weer een vakantie buiten Amerika willen doen. Paar dagen Nederland (al weer!) en dan ergens door Europa heen.
Wat ik trouwens lees tussen de vele posts door is dat er redelijk aantal zijn die flink sparen voor dat zij weer een lange reis naar de VS gaan doen. Dan vind ik het niet zo heel gek om je reis naar je favoriete bestemming te doen. Als ik iemand tegen zou komen die zou zeggen wij gaan nu voor 4de jaar op een rij naar Las Vegas, sja dan zou ik toch wel zo iets hebben van "Al weer"!
@Rivercola, ik snap jou helemaal! Wij hebben zelf een periode in India en Brazilie gewoond, en in die jaren zo veel mogelijk in de omgeving gereisd. Ook met baby's en peuters, want dit was onze kans! Maar dan kom je expats tegen die jaren in zo'n land wonen, en vrijwel niets van het land of omringende landen hebben gezien, die gaan elke vrije periode naar hun thuisland terug en daar dan evt op vakantie. Zo zonde, iedereen moet doen wat hij wil, maar ik verbaas me daar dus echt over.
@SanFran, heel Azie over 1 kam scheren is natuurlijk ook wat apart.
Ik ben altijd gek geweest op China, ben er 2x op vakantie geweest, maar ook in Taiwan en Singapore, wat ook grotendeels chinees is. India trok me dan weer helemaal niet, stond heel laag om mijn wensenlijstje. Uiteindelijk heb ik er 4 jaar gewoond, en op zich ben ik niet van mening veranderd. Ik heb nu een ingewikkelde haat-liefde verhouding met India, ik zou het als vakantiebestemming nog steeds niet hoog op mijn lijstje zetten, maar ben wel heel blij dat ik de kans heb gehad er zo veel rond te reizen. We hebben uiteindelijk toch geweldige dingen gezien en gedaan, de Taj Mahal, een tijgersafari, in Darjeeling de zon zien opkomen bij de witte toppen van de Himalaya. Uiteindelijk geloof ik dat er geen land ter wereld is waar ik me niet zou vermaken, maar soms weet je ook niet goed wat je kunt verwachten. Zo boekten wij een keer een vakantie naar Taiwan, een beetje op de gok. We kenden niemand die er was geweest, wisten er weinig vanaf, maar het leek wel betaalbaar en te doen met peuter en kleuter. Achteraf gezien was het 1 van de meeste geweldige vakanties ooit, iets wat ik nooit vooraf zo had ingeschat.
@SanFran, heel Azie over 1 kam scheren is natuurlijk ook wat apart.
Ik ben altijd gek geweest op China, ben er 2x op vakantie geweest, maar ook in Taiwan en Singapore, wat ook grotendeels chinees is. India trok me dan weer helemaal niet, stond heel laag om mijn wensenlijstje. Uiteindelijk heb ik er 4 jaar gewoond, en op zich ben ik niet van mening veranderd. Ik heb nu een ingewikkelde haat-liefde verhouding met India, ik zou het als vakantiebestemming nog steeds niet hoog op mijn lijstje zetten, maar ben wel heel blij dat ik de kans heb gehad er zo veel rond te reizen. We hebben uiteindelijk toch geweldige dingen gezien en gedaan, de Taj Mahal, een tijgersafari, in Darjeeling de zon zien opkomen bij de witte toppen van de Himalaya. Uiteindelijk geloof ik dat er geen land ter wereld is waar ik me niet zou vermaken, maar soms weet je ook niet goed wat je kunt verwachten. Zo boekten wij een keer een vakantie naar Taiwan, een beetje op de gok. We kenden niemand die er was geweest, wisten er weinig vanaf, maar het leek wel betaalbaar en te doen met peuter en kleuter. Achteraf gezien was het 1 van de meeste geweldige vakanties ooit, iets wat ik nooit vooraf zo had ingeschat.
Terug in Texas!
Leuk topic, grappig te lezen hoe iedereen toch weer anders naar dingen kijkt. Het laatste waar ik me druk om ga maken is de mening van een ander hoe en waar ik mijn vakantie besteed. Ik ben op elk continent geweest (behalve Afrika) en vond landen als Argentinie en Nieuw Zeeland prachtig. Maar eenmaal een rondreis door de VS gemaakt waren we beide verkocht. We krijgen in onze omgeving alleen maar positieve feedback, en inderdaad, zoals iemand hierboven ook al meldde, soms de reactie: wow, ik wist niet dat de VS zó mooi was.
Maar goed, ik kan me ook heel goed voorstellen dat iemand anders idee van vakantie er heel anders uitziet. Sommigen vinden het idee van een rondreis al vermoeiend. Ik vind het heerlijk om mijn hoofd leeg te maken tijdens een wandeling en de dag erna weer in een compleet andere omgeving te zijn. Anderen ontspannen liever met een rumcola op het strand. En weer anderen moeten er niet aan denken om in een vreemde omgeving te moeten verkeren tijdens de vakantie en blijven veilig op de camping in Renesse, toch niets mis mee? Als iemand dat niet kan begrijpen vind ik dat eerder iets zeggen over die persoon.
Maar goed, ik kan me ook heel goed voorstellen dat iemand anders idee van vakantie er heel anders uitziet. Sommigen vinden het idee van een rondreis al vermoeiend. Ik vind het heerlijk om mijn hoofd leeg te maken tijdens een wandeling en de dag erna weer in een compleet andere omgeving te zijn. Anderen ontspannen liever met een rumcola op het strand. En weer anderen moeten er niet aan denken om in een vreemde omgeving te moeten verkeren tijdens de vakantie en blijven veilig op de camping in Renesse, toch niets mis mee? Als iemand dat niet kan begrijpen vind ik dat eerder iets zeggen over die persoon.
Groetjes,
Daniel
Daniel
@Big_Mo & Hemmie: Alles wat ik op tv zie, wat ik lees, verhalen hoor van mensen die in (in dit voorbeeld) Azië zijn geweest.. Het trekt me gewoon echt niet aan. Voordat ik naar Amerika ging spraken veel dingen op tv, reisgidsen, verhalen van mensen me direct al aan. En het is natuurlijk altijd even afwachten hoe het echt is. Op dit moment moeten wij ongeveer 1,5 tot 2 jaar sparen voor een verre reis en dan kies ik toch het liefste voor iets waarvan ik zeker weet dat het geweldig gaat zijn.
2011: Zuidwesten
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
BigMo, geef mij eens een goede reden om geld uit te geven aan een land waar je niet naartoe wilt? Die logica ontgaat me echt volkomen. Je gaat toch niet ergens tegen je zin naartoe en er al helemaal geen geld aan besteden?
Gelukkig staat het een ieder nog steeds vrij waar hij naar toe gaat op vakantie.
Gelukkig staat het een ieder nog steeds vrij waar hij naar toe gaat op vakantie.

Natuurlijk moet je geen geld uitgeven aan een vakantie naar een land waar je niet heen wil, maar ik ben persoonlijk gewoon verbaasd dat mensen niet meer geinteresseerd zijn om een ander deel van de wereld te leren kennen.
Terug in Texas!
- niekie73
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij gaan nu voor de vierde keer de grote plas over en ja ook wij krijgen wel de vraag goh alweer, maar ook meer met de ondertoon waar doe je het van. Mensen denken echt dat het verschillijk duur is en natuurlijk is 5 a 6 duizend veel geld, maar dan zie ik wel iets wat ik graag wil zien en hebben we de vakantie die we willen. Voor ons zou het een straf zijn om ergen 2 a 3 weken een badplaats te moeten gaan en niks te doen.
Maar ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen dat echt heerlijk vinden, en dan moeten ze dat ook zelf weten. Dat zijn dezelfde mensen die al moe worden, als ze ons roadbook zien.
Ieder zijn ding denk ik dan, zelf hebben we 1x een rondreis door Thailand gedaan, maar het Oosten trekt me gewoon niet. De cultuur, de mensen en hun gewoontes. Maar kan me wel voorstellen dat iemand anders zich dan dan wel weer thuis kan voelen.
In Amerika heb ik ook niet echt het gevoel van thuiskomen, het voelt vertrouwd, relaxed dus wel iets waar ik mijn
geld aan wil uitgeven omdat ik wel iets meer dan Canada (waar ik wel echt voel of ik thuiskom) wil zien.
Ik weet nu al dat ik misschien volgend jaar een korte of geen vakantie heb maar 1 ding is zeker, we weten nu al
dat onze volgende vakantie toch zeker weer een deel door Canada gaat.
Onze plannen dit jaar waren eigenlijk hier een camper huren en dan naar de Noordkaap, maar als je hier in NL een camper huurt voor 3 weken, moet je ook rekenen 3 x 900 + 1000 euro borg betalen en dan heb je hem voor je deur staan, nu zitten we voor 3200 euro aan de andere kant van de wereld dus tja dan is de keuze niet moeilijk. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde, en heeft ieder zijn eigen plekkie om het echte vakantiegevoel te hebben. En ik denk dat niemand dat voor een ander kan beoordelen, en gelukkig dan ook maar. Maar dat lees je hier op het forum ook weleens van je moet daar minstens zoveel nachten zijn, of daar 3 dagen etc maar het waren dingen waar wij gillend na 2 dagen al weg gingen. Voor de 1 is het ene NP helemaal geweldig en voor iemand anders weer een andere.
Maar gelukkig trek ik me helemaal niks aan wat andere zeggen of vinden en doen we ons eigen ding en hebben altijd nog een heerlijke onvergetelijke vakantie gehad. En ja we hebben ook al meer gezien Kenia - Venezuela - Noorwegen verschillende rondreizen Europa - Thailand er is op dit moment niet echt een land wat ik zeg dat wil ik gezien hebben maar wil nog wel verder de USA en Canada ontdekken dus ja daar geven we dus weer ons zuur verdiende geld aan uit
Maar ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen dat echt heerlijk vinden, en dan moeten ze dat ook zelf weten. Dat zijn dezelfde mensen die al moe worden, als ze ons roadbook zien.

In Amerika heb ik ook niet echt het gevoel van thuiskomen, het voelt vertrouwd, relaxed dus wel iets waar ik mijn
geld aan wil uitgeven omdat ik wel iets meer dan Canada (waar ik wel echt voel of ik thuiskom) wil zien.
Ik weet nu al dat ik misschien volgend jaar een korte of geen vakantie heb maar 1 ding is zeker, we weten nu al
dat onze volgende vakantie toch zeker weer een deel door Canada gaat.
Onze plannen dit jaar waren eigenlijk hier een camper huren en dan naar de Noordkaap, maar als je hier in NL een camper huurt voor 3 weken, moet je ook rekenen 3 x 900 + 1000 euro borg betalen en dan heb je hem voor je deur staan, nu zitten we voor 3200 euro aan de andere kant van de wereld dus tja dan is de keuze niet moeilijk. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde, en heeft ieder zijn eigen plekkie om het echte vakantiegevoel te hebben. En ik denk dat niemand dat voor een ander kan beoordelen, en gelukkig dan ook maar. Maar dat lees je hier op het forum ook weleens van je moet daar minstens zoveel nachten zijn, of daar 3 dagen etc maar het waren dingen waar wij gillend na 2 dagen al weg gingen. Voor de 1 is het ene NP helemaal geweldig en voor iemand anders weer een andere.
Maar gelukkig trek ik me helemaal niks aan wat andere zeggen of vinden en doen we ons eigen ding en hebben altijd nog een heerlijke onvergetelijke vakantie gehad. En ja we hebben ook al meer gezien Kenia - Venezuela - Noorwegen verschillende rondreizen Europa - Thailand er is op dit moment niet echt een land wat ik zeg dat wil ik gezien hebben maar wil nog wel verder de USA en Canada ontdekken dus ja daar geven we dus weer ons zuur verdiende geld aan uit

Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
Ik schrijft dat ik een vooroordeel heb dat het mij helemaal niets lijkt. Maar ik schrijft nergens dat ik er niet heen wil. Dat vind ik een verschil dan zeggen "goh van alle verhalen die ik hoor ga ik maar niet bij Texas de Brazil eten".Vito schreef:BigMo, geef mij eens een goede reden om geld uit te geven aan een land waar je niet naartoe wilt? Die logica ontgaat me echt volkomen. Je gaat toch niet ergens tegen je zin naartoe en er al helemaal geen geld aan besteden?
Natuurlijk ga je geen geld besteden aan iets tegen je wil in. Sommige mensen zijn er flink over india te spreken sommige totaal niet. Mocht het er van komen dat ik er heen ga, ga ik met een flink pakket onderzoek en planning en hopelijk met iemand die de omgeving kent. Eens proberen, mocht het niets zijn heb ik het gezien en weer een ervaring er bij.
Ieder zijn eigen ding maar een change of sceney in cultuur en land vind ik persoonlijk een deel aan je persoonlijke ontwikkeling helpen. Waarbij cultuur voor mijn gevoel hier in de VS niet veel anders is van Oost naar West en terwijl vele van het forum hier flink over prijzen. Nogmaals ieder zijn eigen smaak en eigen manier van reizen en als jij steeds terug naar Amerika wilt en steeds weer een Road trip wilt gaan doen moet je dat zeker blijven doen. Voor mij is het gewoon een leuk ervaring om weg te zijn van het "gewone".
Bali bijvoorbeeld hoor ik heel veel negatieve dingen over waarbij ik het idee krijg dat ik er niet heen wil. Maar alsnog wil ik het zelf ervaren om te zien wat alle verhalen en oordelen overeen hebben met realiteit.
Een oud college van mij zei poos terug nog, Thailand (in dit voorbeeld) zal er nooit heen gaan, vind het er vies uit zien. Zijn keuze maar persoonlijk vind ik het zonde.
Gelukkig mag en kan iedereen wat zij willen doen. En dat maakt reizen zo leuk!
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Azie trekt mij ook niet echt. Alhoewel ik er wel ooit heen wil om het toch een kans te geven.
Waarom Amerika mij wel trok nog voordat ik er ooit was? Ik was als kind al verliefd op dat land. Als kind nam ik van de bieb alleen maar Amerika boeken mee naar huis, ik verslond ze, ik droomde erover. Dus ja, ik was al verliefd op het land nog voordat ik er ooit geweest was. Toen ik eenmaal de eerste keer daar kwam, wilde ik meer en meer. En dat gevoel is er nog steeds.
Leuk al jullie verhalen.
Waarom Amerika mij wel trok nog voordat ik er ooit was? Ik was als kind al verliefd op dat land. Als kind nam ik van de bieb alleen maar Amerika boeken mee naar huis, ik verslond ze, ik droomde erover. Dus ja, ik was al verliefd op het land nog voordat ik er ooit geweest was. Toen ik eenmaal de eerste keer daar kwam, wilde ik meer en meer. En dat gevoel is er nog steeds.
Leuk al jullie verhalen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik deel de mening en ideeën van jou Souraia
Wij zijn met veel geluk in 2011 voor het eerst in de USA terecht gekomen doordat mijn vriendin die reis had gewonnen.
Voor die tijd vermaakten wij ons heel best met kamperen in Europa. In Europa hebben wij echt wel veel (mooie) dingen gezien, maar na die eerste keer west-Amerika waren wij voor het eerst totaal verliefd op een vakantieland. Zoals veel mensen omschrijven door de natuur, de mensen, de (makkelijke) taal, de vrijheid die je ervaart tijdens het rondreizen door immens grote, lege gebieden, het eten, de accomodaties/campings, shoppen (hou ik in Nederland echt niet van
), en voor mij als groot liefhebber de auto's, campers en vrachtwagens
Het in Amerika zijn bezorgt ons een ultiem, gelukkig gevoel wat wij (nog) nergens anders hebben ervaren. Tuurlijk zijn er wel landen waar wij nog graag eens heen zouden willen, zoals Australië en Nieuw-Zeeland, maar omdat we weten wat de USA ons te bieden heeft, zijn we bang dat dat misschien een beetje tegen gaat vallen...
Daarom, zolang wij dit gevoel bij de USA hebben en er geen dag voorbij gaat dat ik in gedachten terug ga naar 1 van die 3 fantastische reizen, zal dat onze nummer 1 vakantiebestemming zijn. Je kunt je geld tenslotte maar 1 keer uitgeven. Wat ik wel merk is dat mensen wel verbaasd kunnen reageren als we vertellen dat we er zo graag nog een keer heen willen, het is moeilijk om aan andere mensen over te brengen wat jij hebt ervaren, ondanks de prachtige foto's en verhalen. Het is iets wat ze dan zelf zouden moeten ervaren, maar het kan natuurlijk zijn dat er mensen zijn die het tegen vonden vallen. Zoveel mensen, zoveel wensen. Zo zou ik bijvoorbeeld ook echt niet snel naar een land als Thailand of Indonesië reizen, terwijl ik genoeg mensen ken die er bij zweren en juist een afkeer lijken te hebben tegen Amerika

Voor die tijd vermaakten wij ons heel best met kamperen in Europa. In Europa hebben wij echt wel veel (mooie) dingen gezien, maar na die eerste keer west-Amerika waren wij voor het eerst totaal verliefd op een vakantieland. Zoals veel mensen omschrijven door de natuur, de mensen, de (makkelijke) taal, de vrijheid die je ervaart tijdens het rondreizen door immens grote, lege gebieden, het eten, de accomodaties/campings, shoppen (hou ik in Nederland echt niet van

Het in Amerika zijn bezorgt ons een ultiem, gelukkig gevoel wat wij (nog) nergens anders hebben ervaren. Tuurlijk zijn er wel landen waar wij nog graag eens heen zouden willen, zoals Australië en Nieuw-Zeeland, maar omdat we weten wat de USA ons te bieden heeft, zijn we bang dat dat misschien een beetje tegen gaat vallen...
Daarom, zolang wij dit gevoel bij de USA hebben en er geen dag voorbij gaat dat ik in gedachten terug ga naar 1 van die 3 fantastische reizen, zal dat onze nummer 1 vakantiebestemming zijn. Je kunt je geld tenslotte maar 1 keer uitgeven. Wat ik wel merk is dat mensen wel verbaasd kunnen reageren als we vertellen dat we er zo graag nog een keer heen willen, het is moeilijk om aan andere mensen over te brengen wat jij hebt ervaren, ondanks de prachtige foto's en verhalen. Het is iets wat ze dan zelf zouden moeten ervaren, maar het kan natuurlijk zijn dat er mensen zijn die het tegen vonden vallen. Zoveel mensen, zoveel wensen. Zo zou ik bijvoorbeeld ook echt niet snel naar een land als Thailand of Indonesië reizen, terwijl ik genoeg mensen ken die er bij zweren en juist een afkeer lijken te hebben tegen Amerika

- sunnyrojo
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Dat is ook precies de reden waarom wij weer voor de 5e keer naar Florida gaan en inderdaad misschien een hele verkeerde mentaliteit/instelling.Big_Mo schreef:Vind het persoonlijk zonde om met zo'n mentaliteit tegen over de wereld te staan. Natuurlijk iedereen zijn / haar eigen ding. Hoe wist je dat Amerika je gelijk zou bevallen? Dat weet je ook niet van te voren maar je bent er wel verliefd op geraakt waardoor je meerdere keren terug gaat. Nederland (al weer!) en dan ergens door Europa heen.SanFran schreef:Andere landen trekken mij ook niet zo aan. Zoals Azië, nee daar ga ik mijn zuurverdiende geld niet aan uitgeven als het mij op voorhand al helemaal niks lijkt.
Wat ik trouwens lees tussen de vele posts door is dat er redelijk aantal zijn die flink sparen voor dat zij weer een lange reis naar de VS gaan doen. Dan vind ik het niet zo heel gek om je reis naar je favoriete bestemming te doen. Als ik iemand tegen zou komen die zou zeggen wij gaan nu voor 4de jaar op een rij naar Las Vegas, sja dan zou ik toch wel zo iets hebben van "Al weer"!
Wij sparen er ook voor om alweeeer naar Amerika te gaan en niet naar Azië te gaan om dan bij terugkomst misschien toch weer tot de conclusie te komen dat Amerika waar we met zijn allen verliefd op zijn geworden toch leuker was geweest. Azië zal best bijzonder zijn en zoals gezegd ieder zijn ding. Wij zijn vorig jaar bv naar Australië geweest met z'n tweetjes, maar voorlopig blijft het toch USA.

Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Na alle berichten te lezen na het delen van mijn mening moet ik een beetje lachen. Niemand hoeft zich te verantwoorden waarom je weer voor de VS kiest, zolang je er maar plezier in hebt niet waar? En ik hoef me niet te verantwoorden tegenover het forum waarom ik toch nog ooit eens naar India zou willen ondanks het feit dat ik er een vooroordeel over heb. Dat is het mooie van een forum en dat iedereen een verschillende gedachte gang heeft. Waar het uiteindelijk op uit komt is dat iedereen zijn / haar manier van ontspannen heeft.
Buiten de vraag "alweer" voor een reis zou je de zelfde vraag kunnen stellen: "ga je nou al weer naar de zelfde kroeg". We doen vaak waar we ons gemakkelijk voelen en zoals vele zeggen "thuis" voelen. Hiermee sluit ik mijn comments af in dit topic.
Buiten de vraag "alweer" voor een reis zou je de zelfde vraag kunnen stellen: "ga je nou al weer naar de zelfde kroeg". We doen vaak waar we ons gemakkelijk voelen en zoals vele zeggen "thuis" voelen. Hiermee sluit ik mijn comments af in dit topic.

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Wij zijn begonnen als novice reizigers met 14dagen naar Florida(2002), daarna kwam een weekendje New York(2005) , dan terug 14 dagen Florida(2006) en daarna terug enkele dagen New York(2007) en daaropvolgend 14 dagen gids te spelen in Florida (2008) voor mijn schoonouders.
Het westen interesseerde mij niet!!
Mijn vrouw heeft mij gedwongen om een reis te boeken naar het westen.
Dan zijn we voor de eerste keer naar het westen geweest voor een rondje Las Vegas- Las Vegas(2009) en was de ervaring 100x beter dan Florida en New York samen!!
Nu gaan we voor een maand naar de oostkust en kan je geloven dat ik minder enthousiast ben dan in vergelijking met onze 6reizen naar het westen(2009,2010,2012,2013,2014,2015)!!
Omdat in mijn hoofd niks kan tippen aan de diversiteit van het westen. Ik weet wel dat dit niet zo zal zijn en dat we een bere (op zijn West-Vlaams) reis zullen hebben maar toch....
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat de (meeste) mensen gewoontedieren zijn en dat ze meestal niet al te open staan voor veranderingen of dingen die niet binnen hun referentiekader passen. En meestal is dit onterecht, en soms ook niet.
Het westen interesseerde mij niet!!

Dan zijn we voor de eerste keer naar het westen geweest voor een rondje Las Vegas- Las Vegas(2009) en was de ervaring 100x beter dan Florida en New York samen!!
Nu gaan we voor een maand naar de oostkust en kan je geloven dat ik minder enthousiast ben dan in vergelijking met onze 6reizen naar het westen(2009,2010,2012,2013,2014,2015)!!

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat de (meeste) mensen gewoontedieren zijn en dat ze meestal niet al te open staan voor veranderingen of dingen die niet binnen hun referentiekader passen. En meestal is dit onterecht, en soms ook niet.
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
- sunnyrojo
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik vind de Florida of westkust zeker al een groot verschil, dus wat dat aangaat is het al een hele "change of scenery"
Florida noord of zuid(m.n. the Keys) ook qua mensen en omgeving.
Wij wilden in eerste instantie ook niet naar de westkust maar als je daar bent wow wat mooi,(we zijn toch grenzenverleggend bezig geweest
) Vorig jaar vh eerst gedaan volgend jaar hopelijk weer terug, als het werk het toestaat.(liefst weer roadtrip van 4 weken) Dit jaar wat rustiger aan in Florida.
Florida noord of zuid(m.n. the Keys) ook qua mensen en omgeving.
Wij wilden in eerste instantie ook niet naar de westkust maar als je daar bent wow wat mooi,(we zijn toch grenzenverleggend bezig geweest

Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Hallo Neil Mcauly,Neil mcauly schreef:Wij zijn begonnen als novice reizigers met 14dagen naar Florida(2002), daarna kwam een weekendje New York(2005) , dan terug 14 dagen Florida(2006) en daarna terug enkele dagen New York(2007) en daaropvolgend 14 dagen gids te spelen in Florida (2008) voor mijn schoonouders.
Het westen interesseerde mij niet!!Mijn vrouw heeft mij gedwongen om een reis te boeken naar het westen.
Nu gaan we voor een maand naar de oostkust en kan je geloven dat ik minder enthousiast ben dan in vergelijking met onze 6reizen naar het westen(2009,2010,2012,2013,2014,2015)!!Omdat in mijn hoofd niks kan tippen aan de diversiteit van het westen. Ik weet wel dat dit niet zo zal zijn en dat we een bere (op zijn West-Vlaams) reis zullen hebben maar toch....
Ik denk niet dat je zal ontgoocheld zijn over de oostkust, het verschil tussen het zuiden van de oostkust (Florida) en het noorden (Maine) is ook enorm, met alle diverse mooie streken er tussen, dat kan ik je wel (ook op mijn westvlaams) verzekeren.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
De oostkust lijkt ons ook erg mooi, maar iedere keer weer zeggen we dat het weleens de laatste keer kan zijn dat we die ene vriendin van 95 nog zien, en de oom en tante van in de 80, en gaan we dus toch weer naar de westkust.
Ik denk dat onze vakanties daar erg saai zijn voor anderen, maar voor ons is het gewoon thuiskomen, vooral natuurlijk omdat mijn vriendin er geboren en getogen is.
Juist heerlijk om alle bekende gezichten en bekende punten weer te zien!
De variatie brengen we aan door middel van de reisdagen,later dit jaar aankomst en vertrek vanuit Vegas, en dan via zoveel mogelijk nieuwe routes ons standaard rondje maken.
Op die manier kom je trouwens wel op hele leuke plekken waar je normaal gesproken als toerist niet komt, gewoon omdat er zoveel "verplichte" stops zijn, als je daar de eerste keer bent.
Zelfs met onze (als het even kan) twee keer per jaar bezoekjes ontdek je toch iedere keer weer wat nieuws, maar we kijken net zo hard uit naar onze vaste ontbijtplekken, uitzichtpunten en overnachtingslocaties.
En dat een ander dat niet begrijpt, ach, laat iedereen in zijn waarde, en laat iedereen vooral doen wat ze willen.
Ik denk dat onze vakanties daar erg saai zijn voor anderen, maar voor ons is het gewoon thuiskomen, vooral natuurlijk omdat mijn vriendin er geboren en getogen is.
Juist heerlijk om alle bekende gezichten en bekende punten weer te zien!
De variatie brengen we aan door middel van de reisdagen,later dit jaar aankomst en vertrek vanuit Vegas, en dan via zoveel mogelijk nieuwe routes ons standaard rondje maken.

Op die manier kom je trouwens wel op hele leuke plekken waar je normaal gesproken als toerist niet komt, gewoon omdat er zoveel "verplichte" stops zijn, als je daar de eerste keer bent.
Zelfs met onze (als het even kan) twee keer per jaar bezoekjes ontdek je toch iedere keer weer wat nieuws, maar we kijken net zo hard uit naar onze vaste ontbijtplekken, uitzichtpunten en overnachtingslocaties.
En dat een ander dat niet begrijpt, ach, laat iedereen in zijn waarde, en laat iedereen vooral doen wat ze willen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Dag Hans,Hans uit Koekelare schreef:
Hallo Neil Mcauly,
Ik denk niet dat je zal ontgoocheld zijn over de oostkust, het verschil tussen het zuiden van de oostkust (Florida) en het noorden (Maine) is ook enorm, met alle diverse mooie streken er tussen, dat kan ik je wel (ook op mijn westvlaams) verzekeren.
Onze route van dit jaar gaat van Atlanta GA noordwaarts via Tennessee naar Pennsylvania en dan naar New Jersey en terug zuidwaarts via de Virginia's en de Carolina's naar het noorden van Florida.
New York hebben we al enkele keren gezien en Florida (meer zuidwaarts) ook.
Alles ten noorden van New York houden we eens voor in de herfst.
Grtz
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Hallo Neil Mcauly,
Mooie route heb je daar gepland, veel planplezier en en ook een superreis gewenst.
Grt Hans.
Mooie route heb je daar gepland, veel planplezier en en ook een superreis gewenst.
Grt Hans.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht