Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS
iemand deze geprobeerd
http://www.arielimobile.com/
39 usd voor 12 gb
voor 99 cent internationaal verzonden
t-mobile network
http://www.arielimobile.com/
39 usd voor 12 gb
voor 99 cent internationaal verzonden
t-mobile network
Laatst gewijzigd door ONYX666 op 17 mar 2016, 15:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Noord Oosten ziet er redelijk uit. Al moet ik toegeven op Cape Cod had ik soms ook gewoon dode stukken.
http://opensignal.com/
Mijn ervaring van 2 jaar terug op een rit van Chicago naar Cape Cod, over het algemeen had ik redelijk verbinding maar tussen de steden (op interstate en in natuur parken) wil T-Mobile nog wel eens terug vallen op 2G helaas of geen verbinding. Hier in Chicago land precies het zelfde, van Chicago naar Milwaukee alles ok. Milwaukee naar Madison Wisconsin heb ik weinig tot geen verbinding. Collegas van mij zijn overgestapt naar andere carriers omdat zij deadspots in hun buurt hadden waar zij gewoon geen verbinding meer hebben, en dan zitten ze nog niet eens in de boonies. Begrijp me niet verkeerd T-Mobile heeft zeker wel zijn perks en er is een reden voor mij dat ik bij hen blijf. Een van de goedkopere providers op het moment. Maar het neemt niet weg dat de foto van de coverage map van T-Mobile niet helemaal accuraat is.
Plus punten aan T-Mobile (verschillend per plan natuurlijk):
1. Binge On! Netflix kijken zonder dat het van mijn data plan af gaat. Leuk voor onderweg in een trein of op het vliegveld!
2. Free international Roaming! Of te wel ik hoef geen extra pakket te kopen wanneer ik de grens over ga. Afgelopen december dit in Thailand goed kunnen testen en het werkt best redelijk
3. Free international Text messages. Of te wel, naar huis (Nederland) SMS-en kost me niets extra, en vanuit het buitenland naar de VS kost me ook niets extra.
4. 3GB data elke maand plus data stash. Wat ik niet gebruik gaat naar de volgende maand (zit nu al 4GB in mijn stash van de laatste twee maanden)
5. Services als Pandora, Spotify etc rekenen niet naar je data gebruik. Of te wel lekker muziek streamen zonder zorgen te maken over hoe veel data je gebruikt.
http://opensignal.com/
Mijn ervaring van 2 jaar terug op een rit van Chicago naar Cape Cod, over het algemeen had ik redelijk verbinding maar tussen de steden (op interstate en in natuur parken) wil T-Mobile nog wel eens terug vallen op 2G helaas of geen verbinding. Hier in Chicago land precies het zelfde, van Chicago naar Milwaukee alles ok. Milwaukee naar Madison Wisconsin heb ik weinig tot geen verbinding. Collegas van mij zijn overgestapt naar andere carriers omdat zij deadspots in hun buurt hadden waar zij gewoon geen verbinding meer hebben, en dan zitten ze nog niet eens in de boonies. Begrijp me niet verkeerd T-Mobile heeft zeker wel zijn perks en er is een reden voor mij dat ik bij hen blijf. Een van de goedkopere providers op het moment. Maar het neemt niet weg dat de foto van de coverage map van T-Mobile niet helemaal accuraat is.
Plus punten aan T-Mobile (verschillend per plan natuurlijk):
1. Binge On! Netflix kijken zonder dat het van mijn data plan af gaat. Leuk voor onderweg in een trein of op het vliegveld!
2. Free international Roaming! Of te wel ik hoef geen extra pakket te kopen wanneer ik de grens over ga. Afgelopen december dit in Thailand goed kunnen testen en het werkt best redelijk
3. Free international Text messages. Of te wel, naar huis (Nederland) SMS-en kost me niets extra, en vanuit het buitenland naar de VS kost me ook niets extra.
4. 3GB data elke maand plus data stash. Wat ik niet gebruik gaat naar de volgende maand (zit nu al 4GB in mijn stash van de laatste twee maanden)
5. Services als Pandora, Spotify etc rekenen niet naar je data gebruik. Of te wel lekker muziek streamen zonder zorgen te maken over hoe veel data je gebruikt.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Als ik nu alle reacties lees, ben ik eigenlijk het goedkoopste af als ik een prepaidcard koop met Data Only 5Gb van (in het Zuidwesten) bij voorkeur Verizon (ivm het beste bereik daar), waarbij thetering is toegestaan. Dat moet kunnen lukken bij een Walmart of op het vliegveld of zo, of is deze ook van tevoren online te koop.
Als ik dan een oude iPhone 4 meeneem zou ik die kunnen instellen als hotspot en dan zouden we met zijn vijven kunnen Whatsappen etc en heeft toch iedereen zijn eigen nummer.
Klopt dat? En als dat zou kloppen, waarom koopt dan iemand nog een MiFi, of heeft dat voordelen die ik nu nog niet zie?
Ik hoor heel graag! Het liefst in Jip- en Janneke taal. Wat ik hier zelf heb opgeschreven zit aan de bovenkant van mijn begrip van deze materie...

Als ik dan een oude iPhone 4 meeneem zou ik die kunnen instellen als hotspot en dan zouden we met zijn vijven kunnen Whatsappen etc en heeft toch iedereen zijn eigen nummer.
Klopt dat? En als dat zou kloppen, waarom koopt dan iemand nog een MiFi, of heeft dat voordelen die ik nu nog niet zie?
Ik hoor heel graag! Het liefst in Jip- en Janneke taal. Wat ik hier zelf heb opgeschreven zit aan de bovenkant van mijn begrip van deze materie...

Jip zei tegen Janneke, je kan altijd een Sim Only kopen. Maar, zegt Jip, jouw telefoon moet wel unlocked zijn. Janneke kijkt een beetje vreemd en Jip gaat verder. Unlocked betekend dat jouw telefoon elke SIM kaart kan accepteren. Ohhhh, zei Janneke. Maar kan ik dan ook mijn telefoon als een HotSpot gebruiken. Ja zeker zegt Jip, alleen moet je kijken waar je je SIM kaartje koopt. Vaak moet je er ook voor in Amerika zijn voordat je de kaart kan activeren.
Janneke, knikt en vraagt, ik dan dan toch meedere mensen op de hotspot laten verbinden. Ja zeker zegt Jip en laat zien hoe cool hij is met zijn eifoon op Verizon en stuurt een berichtje naar zijn vriendje Puck van de Petteflat.
Niet iedereen heeft een extra telefoon rond liggen vandaar dat MiFi's nog steeds bestaan. Sommige mensen gebruiken de MiFi hier in mijn directe omgeving ook als hun enige internet verbinding thuis. Hoop dat het een beetje duiderlijker is Niekie66
Janneke, knikt en vraagt, ik dan dan toch meedere mensen op de hotspot laten verbinden. Ja zeker zegt Jip en laat zien hoe cool hij is met zijn eifoon op Verizon en stuurt een berichtje naar zijn vriendje Puck van de Petteflat.
Niet iedereen heeft een extra telefoon rond liggen vandaar dat MiFi's nog steeds bestaan. Sommige mensen gebruiken de MiFi hier in mijn directe omgeving ook als hun enige internet verbinding thuis. Hoop dat het een beetje duiderlijker is Niekie66
-
- Amerika-ontdekker
Zeker Big_Mo! Thanks. Als de antenne van mijn simlockvrije telefoon net zo sterk is als een MiFi, hoef ik die dus niet te kopen. Tenzij er een limiet zit aan het aantal mensen waarvoor deze iPhone een hotspot gaat zijn. Wij zijn een gezin van 5. Bij MiFi's lees ik dat er 5, 8 of soms wel 10 mensen tegelijk op de hotspot kunnen zitten. Kan dat bij een iPhone4 ook? Ik kan ook mijn eigen nieuwe iPhone6 gebruiken, maar ik vind het ook heel prettig mijn eigen telefoonnummer te hebben.
En deze behoefte aan data komt van mijn puberzonen vandaan; die willen heel graag kunnen Snapchatten en Whatsappen en Instagrammen als we uren in de auto zitten. Juist in het Zuidwesten lijkt het bereik dan wat minder te zijn? Of valt dat inmiddels wel mee. We gaan naar Zion, Bryce, GC, Yosemite. Maar ook naar LA, SF en SD; daar is het bereik tussendoor misschien weer wat beter?
En deze behoefte aan data komt van mijn puberzonen vandaan; die willen heel graag kunnen Snapchatten en Whatsappen en Instagrammen als we uren in de auto zitten. Juist in het Zuidwesten lijkt het bereik dan wat minder te zijn? Of valt dat inmiddels wel mee. We gaan naar Zion, Bryce, GC, Yosemite. Maar ook naar LA, SF en SD; daar is het bereik tussendoor misschien weer wat beter?
wij hebben 2 jaar geleden ook een sim kaart in een telefoon gestopt
dochters en vrouw hebben hiermeegeapt, geinstagramed etc.
over het algemeen altijd goed bereik gehad behalve in yosemite en arches dacht ik. Maar het was vooral voor de autoritten dus geen probleem
dochters en vrouw hebben hiermeegeapt, geinstagramed etc.
over het algemeen altijd goed bereik gehad behalve in yosemite en arches dacht ik. Maar het was vooral voor de autoritten dus geen probleem
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb toch wat voordelen gevonden van een MiFi boven thetering.
-sparen van je batterij
-tethered phones dropped signal more frequently. Part of it is just a matter of firmware, but part of it is the fact that the phone itself is connected and working while your devices are, too. Similarly, even "unlimited " data plans—depending on carrier—get throttled after a certain point. You won't have to worry about that with a hotspot, especially a pay-as-you-go one.
- You don't have to choose between data and voice. This varies by carrier, but with Verizon Wireless and Sprint, tethering (via 3G, not via LTE) means you can't talk on the phone. Sure, it may ring, but if you choose voice, data is disconnected, and vice versa.
- You can diversify carriers. If you travel frequently—and let's face it, the people who really need hotspots probably do—you now have the option of whichever carrier offers the better service where you roam. Even if you're at home, you now have the option to pick the carrier with the best performance, or switch off when you need to.
Vooral verlies van signaal is wel een ding. Nu even onderzoeken welke mobile hotspot goed is en welke Data prepaid Simkaart. Pffff...
-sparen van je batterij
-tethered phones dropped signal more frequently. Part of it is just a matter of firmware, but part of it is the fact that the phone itself is connected and working while your devices are, too. Similarly, even "unlimited " data plans—depending on carrier—get throttled after a certain point. You won't have to worry about that with a hotspot, especially a pay-as-you-go one.
- You don't have to choose between data and voice. This varies by carrier, but with Verizon Wireless and Sprint, tethering (via 3G, not via LTE) means you can't talk on the phone. Sure, it may ring, but if you choose voice, data is disconnected, and vice versa.
- You can diversify carriers. If you travel frequently—and let's face it, the people who really need hotspots probably do—you now have the option of whichever carrier offers the better service where you roam. Even if you're at home, you now have the option to pick the carrier with the best performance, or switch off when you need to.
Vooral verlies van signaal is wel een ding. Nu even onderzoeken welke mobile hotspot goed is en welke Data prepaid Simkaart. Pffff...
-
- Amerika-ontdekker
Oh Onyx666, bij jou ging het dus prima! Apparaat minder is wel heel prettig. En dan zou daarop ook Google Maps als navigatie kunnen draaien. Hoeft de TomTom niet mee en hoef ik daarvoor geen kaart USA te kopen. Scheelt toch. Ik begreep dat alle verbonden telefoons dan wel automatische updates moeten uitschakelen. En voicemail.
Ik deed dit met mijn telefoon waar ik T-Mobile op heb in Thailand met mijn vader en broer. Mits we ergens met hele slechte receptie waren, deed het voor ons ook meer als genoeg. Als je zorgen maakt over je eifoon wellicht een externe battery pack kopen voor paar tientjes en die bij je dragen. En in de auto natuurlijk gewoon aan de lader hangen. Let wel dat sommige telefoon heel erg warm worden als je ze als hotspot gebruikt.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ik heb vorige maand de 4G hotspot Z64 van T-mobile gebruikt in combinatie met een prepaid simkaart van hun en dat werkte geweldig. Op plekken in het zuidwesten waarvan ik dacht dat ik geen bereik zou hebben gewoon 4G verbinding.Niekie66 schreef:
Deze mifi is zelfs voor minder dan $40 (incl simkaart welke op te waarderen is met een dataplan) te verkrijgen bij Walmart en Bestbuy.
Ik heb de simkaart online voor $30 voor 3 gb voor een maand opgewaardeerd. Ging prima met een nederlandse CC.
Ik heb tomtom ook op mijn telefoon dus alles in 1Niekie66 schreef:Oh Onyx666, bij jou ging het dus prima! Apparaat minder is wel heel prettig. En dan zou daarop ook Google Maps als navigatie kunnen draaien. Hoeft de TomTom niet mee en hoef ik daarvoor geen kaart USA te kopen. Scheelt toch. Ik begreep dat alle verbonden telefoons dan wel automatische updates moeten uitschakelen. En voicemail.
-
- Amerika-ontdekker
VinceG ik zie hem nu zelfs al voor een kleine $30! En super gemakkelijk gewoon in de Walmart!
http://www.walmart.com/ip/T-Mobile-4G-M ... t/39150757
Je schrijft dat je ook in Zuidwesten vaak 4G had. Mag ik vragen waar je was? Wij doen rondje Vegas:
• Las Vegas (3 nachten)
• Zion (2 nachten)
• Bryce Canyon (1 nacht)
• Page (2 nachten)
• Monument Valley (1 nacht)
• Grand Canyon(2 nachten)
• Barstow (1 nacht)
• Mammoth Lakes (1 nacht)
• Yosemite National Park (2 nachten)
• San Francisco (2 nachten)
• Carmel/Monterey (1 nacht)
• Pismo Beach (1 nacht)
• Los Angeles (3 nachten)
• San Diego (3 nachten)
• Las Vegas (1 nacht)
Je schrijft dat je ook in Zuidwesten vaak 4G had. Mag ik vragen waar je was? Wij doen rondje Vegas:
• Las Vegas (3 nachten)
• Zion (2 nachten)
• Bryce Canyon (1 nacht)
• Page (2 nachten)
• Barstow (1 nacht)
• Pismo Beach (1 nacht)
• San Diego (3 nachten)
• Las Vegas (1 nacht)
Mijn ervaring Vegas goede 4G maar ook overal WiFi in hotel.
Zion had ik hier en daar verbinding. Soms totaal niet
Yosemite. Forget about it! Ik had daar totaal geen verbinding met T Mobile.
San Francisco gewoon dekking je zit in de stad.
Denk dat je over het algemeen wel redelijk dekking gaat hebben. Hoop dat T Mobile echt even flink wat aan hun torens gaat werken.
Zion had ik hier en daar verbinding. Soms totaal niet
Yosemite. Forget about it! Ik had daar totaal geen verbinding met T Mobile.
San Francisco gewoon dekking je zit in de stad.
Denk dat je over het algemeen wel redelijk dekking gaat hebben. Hoop dat T Mobile echt even flink wat aan hun torens gaat werken.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Niekie66 schreef:VinceG ik zie hem nu zelfs al voor een kleine $30! En super gemakkelijk gewoon in de Walmart!
• Las Vegas (3 nachten)
• Zion (2 nachten)
• Bryce Canyon (1 nacht)
• Page (2 nachten)
• Barstow (1 nacht)
• Pismo Beach (1 nacht)
• San Diego (3 nachten)
• Las Vegas (1 nacht)
Ik was vooral rond san diego en LA voor werk. Maar ook een dag in de buurt van Anza Borrego en salton sea. Dus kan verder weinig zeggen over de rest van het zuidwesten.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wij zijn er in juni en ons reisschema komt redelijk overeen met Niekie66 hierboven.
Pal naast mijn hotel ligt een T-Mobile store, lekker makkelijk. Mijn idee was om hier op de dag van aankomst binnen te lopen en een 5GB sim card (plus talk en text) te kopen, dan kan ik dit gelijk configureren en testen in de winkel. Overigens ligt er een halve mile verder ook een AT&T store.
Nu lees ik dat T-Mobile in de nationale parken slecht(er) bereik heeft. Is het netwerk van AT&T in de parken zoveel beter dan dat van T-Mobile?
Ik wil btw dit simkaartje in mijn huidige Nexus 6P plaatsen zodat ik er mee kan bellen (binnen US) en kan internetten. Ook zou ik er graag mee willen tetheren, zodat mijn vriendin er met haar telefoon ook gebruik van kan maken. Valt 1 van de 2 providers dan af?
Pal naast mijn hotel ligt een T-Mobile store, lekker makkelijk. Mijn idee was om hier op de dag van aankomst binnen te lopen en een 5GB sim card (plus talk en text) te kopen, dan kan ik dit gelijk configureren en testen in de winkel. Overigens ligt er een halve mile verder ook een AT&T store.
Nu lees ik dat T-Mobile in de nationale parken slecht(er) bereik heeft. Is het netwerk van AT&T in de parken zoveel beter dan dat van T-Mobile?
Ik wil btw dit simkaartje in mijn huidige Nexus 6P plaatsen zodat ik er mee kan bellen (binnen US) en kan internetten. Ook zou ik er graag mee willen tetheren, zodat mijn vriendin er met haar telefoon ook gebruik van kan maken. Valt 1 van de 2 providers dan af?
HotSpot optie is niet altijd toegestaan bij providers, afhankelijk van wat er in het contract staat en het pakket dat je aanschaft.
Voor dekking adviseer ik iedereen naar deze site te gaan: http://opensignal.com/ AT&T heeft zeer zeker een betere dekking in Yosemite als voorbeeld. T-Mobile heeft daar geen dekking. Verizon heeft veruit de beste dekking in NPs.
Voor dekking adviseer ik iedereen naar deze site te gaan: http://opensignal.com/ AT&T heeft zeer zeker een betere dekking in Yosemite als voorbeeld. T-Mobile heeft daar geen dekking. Verizon heeft veruit de beste dekking in NPs.
Wij hadden 2 jaar geleden att en daar mocht je tetherenMartiniNL schreef:Wij zijn er in juni en ons reisschema komt redelijk overeen met Niekie66 hierboven.
Bij de link die ik hierboven heb gezet van arielimobile mag je ook tetheren en dit gaat via tmobile netwerk
Internet op telefoon in Amerika.
Hallo,
Ik ga deze zomer naar Amerika en ik wil graag internet kunnen gebruiken, ongeveer 3gb 4g. Weet iemand hier waar je prepaid internet simkaarten kan kopen voor Amerika?
Kan ik deze nu al kopen en dan een dag voor de vakantie activeren?
Alvast bedankt!
Ik ga deze zomer naar Amerika en ik wil graag internet kunnen gebruiken, ongeveer 3gb 4g. Weet iemand hier waar je prepaid internet simkaarten kan kopen voor Amerika?
Kan ik deze nu al kopen en dan een dag voor de vakantie activeren?
Alvast bedankt!
Re: Internet op telefoon in Amerika.
Geen ervaring en ook nooit in verdiept maar wellicht heb je wat aan het Telefonie en mobiel internet in de VS topic.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Re: Internet op telefoon in Amerika.
Over dit onderwerp staan al vele berichten op dit forum. De zoekfunctie of gewoon even rondkijken levert al vele hints op.
Ik heb afgelopen week voor mijn vakantie bij http://www.prepaidsimcard.org/products. ... gory_id=14 een simkaart besteld en had deze binnen 3 dagen al in huis.
Ik heb afgelopen week voor mijn vakantie bij http://www.prepaidsimcard.org/products. ... gory_id=14 een simkaart besteld en had deze binnen 3 dagen al in huis.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2021 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-
- 11 Reacties