Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Navigatiesysteem nodig?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Navigatiesysteem nodig?

Bericht door Coyote »

thuul schreef:Wacht maar tot ze 't ding vergeten, laten vallen of in een vliegtuig laten liggen (sorry kon het niet laten)
en geen kaart bij zich hebben :wink:
Dan kopen we toch gewoon een nieuwe in Amerika? :mrgreen:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Niet om olie op het vuur te gooien, want ik gebruik vaak met plezier mijn navigatiesysteem (al ben ik ook dol op kaarten kijken en me voor te stellen, wat er allemaal te zien en doen is langs die wegen). Maar gisteren had ik weer zo'n hoofdschudgeval. Het leek wel of hij een van de hoofdwegen niet kende en, had ik de weg niet geweten, had hij mij twintig mijl om gestuurd :shock: .
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Yeehaw schreef:Je hebt een mooi zusje Marjon. Sorry, could not resist bla bla bla....
Nou weet ik eigenlijk niet of ik me gevleid moet voelen of dat mijn dochter beledigd moet zijn. :lol:

Marjon
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Coyote schreef:
thuul schreef:Wacht maar tot ze 't ding vergeten, laten vallen of in een vliegtuig laten liggen (sorry kon het niet laten)
en geen kaart bij zich hebben :wink:
Dan kopen we toch gewoon een nieuwe in Amerika? :mrgreen:

Roland
Ook die kunnen kapot gaan, lees het verslag van Elly en Michel maar eens.
Door hun verslag ben ik nog meer gesterkt in mijn mening :lol: :wink:

Marjon
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

precies :lol:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik heb tegenwoordig een handige tussenoplossing, navigatie op mijn iPhone.
Als ik in een stad ben gebruik ik dat, gewoon omdat ,in bijvoorbeeld Phoenix, het erg prettig is om direct naar je hotel te rijden zonder 7 keer te verdwalen.
Buiten de steden vind ik het zelf nog steeds absoluut niet nodig,en gebruik ik meestal de kaartjes die je ter plekke kan vinden in folders en boekjes.
(zo heb ik met reclamkaarten van de verhuurders heel wat afgenavigeerd,maar ook met de placemats van locale restaurants)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wie heeft er ook een TomTom nodig als er placemats zijn? -lol-
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Naast de TomTom gaat er altijd een Hallwagkaart mee en ook de meest recente RandMcNally. Van alle markten thuis dus. :mrgreen:

Overigens zou ik me zonder navigatie en kaart ook prima redden in Amerika hoor. Veel gebieden staan inmiddels op mijn netvlies gegrift. :wink: Navigatie is voor mij gewoon een 'hebbedingetje' waar ik veel plezier aan beleef tijdens het navigeren (dat geldt voor zowel Europa als Amerika). Word je 'luier' als je 'm gebruikt? Ik denk het wel. Net als Marjon merk ik dat je minder op straatnamen let. Gelukkig spreekt mijn huidige TomTom alles keurig uit zodat ik precies weet in welke straat ik rijd. Ook staan de straatnamen vermeld op de TomTom waar ik op dat moment rijd.

Bovendien hoef ik ergens maar één keer geweest te zijn om het de volgende keer zo weer te herkennen. Afgelopen vakantie heb ik dat ook weer gemerkt. Ik was voor het laatst in 2005 in het gebied geweest waar we nu grotendeels doorheen reden. Enkele keren zei ik tegen Marloes, "zometeen zie je dat en dat" of "straks gaat de weg zo en rijden we zo en zo..." 8)

Roland

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Maar we dwalen wel erg af van de oorspronkelijke vraag nu, Navigatiesysteem nodig?

Ik zeg nog steeds nee, absoluut niet nodig.

(dus even los van leuk,handig,grappig,mooi,hobby,en weet ik wat nog meer)
jodokus
Amerika-ontdekker

Bericht door jodokus »

vana schreef:Ik vind het juist leuk om 's avonds te kijken op de kaart hoe we de volgende dag precies gaan rijden en onderweg de kaart erbij te houden en te zien waar we zijn, wanneer er een afslag komt en welke plaatsjes we tegenkomen, waar een leuk weggetje zit enzovoort.
Ach je hebt natuurlijk gelijk, want ieder het zijne. Ik herken dat "onbekende weggetjes" gevoel wel van de keren dat ik per moteur wegga. En idd, je (ik) zal toch echt ook een papieren kaart moeten hebben als failsafe.
Tis alleen zóóó leuk! :mrgreen: (zei ik, als gadgetfreak)

Ik denk alleen dat de mensen die een TT gebruiken voor "van A naar B" en verder niet, zichzelf zo tekort doen.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ik heb m'n Navigatie systeem altijd bij me op de motor of in de auto..niet dat ik dat ding altijd aan heb ...maar je hebt gebieden dat je echt wel een Navigatie systeem wilt hebben....ga maar eens rijden op de motor in de Blue Ridge zonder Navigatie...dat is vragen om moeilijkheden...weinig benzine pompen te vinden daar..
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

maar je hebt gebieden dat je echt wel een Navigatie systeem wilt hebben....ga maar eens rijden op de motor in de Blue Ridge zonder Navigatie...dat is vragen om moeilijkheden
hoe deden ze dat pak 'm beet 15 jaar geleden dan?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Voor wegen als de Blue Ridge Parkway en heel erg veel andere bochtige wegen is het vooral met een grote camper erg prettig om te zien hoe de bochten lopen. Albert zet daarvoor graag de TomTom aan.

Ik heb de RandMcNally voor me liggen en vertel Albert wanneer ik het beter weet dan TomTom. We rijden niet graag de kortse weg, maar zoeken ook de mooiere routes op. Dan is een kaart absoluut onmisbaar.
jodokus
Amerika-ontdekker

Bericht door jodokus »

nieuwenoord schreef: zoeken ook de mooiere routes op. Dan is een kaart absoluut onmisbaar.

eh, Hoezo? Onmisbaar?
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Omdat je op een kaart een overzicht heb van de minder geijkte routes. TomTom zoekt wel de snelste, de kortste e.d., maar dat geeft niet aan of het bijvoorbeeld een scenic route is of dat de weg toevallig deels onverhard is. Dat laatste is met een camper niet altijd even prettig.

Een kaart geeft gewoon in één oogopslag informatie die handig kan zijn om je route te plannen en onderweg mee te lezen.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

nieuwenoord schreef: geeft niet aan.... of dat de weg toevallig deels onverhard is.
dat dus wel,althans de mijne
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
jodokus
Amerika-ontdekker

Bericht door jodokus »

6foot6 schreef:
nieuwenoord schreef: geeft niet aan.... of dat de weg toevallig deels onverhard is.
dat dus wel,althans de mijne
Yep, als je maar Mapsource (Garmin) gebruikt... :mrgreen:
.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ook T-T geeft aan dat er onverharde stukken in de route zitten, hij vraagt dan of je die wil vermijden (net als tolwegen).
Probleem is dat hij ze niet allemaal kent (wij kwamen er toch een paar tegen) of hij ziet een stuk onverhard in de route en dat blijkt dan de campground te zijn die je als eindbestemming aangeeft :stupid:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Precies, hij geeft op bijna elke route dan wel onverharde gedeelten en meestal is dat de camping of iets anders onbenulligs. TomTom, prima, kaart erbij, nog beter.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Totdat je een leuke route (volgens de kaart) volgt en die blijkt ineens over te gaan in een onverharde weg. Dan was je toch blij geweest als je een TomTom had die je van te voren waarschuwde... :mrgreen:

Roland

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer