Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

TSA-sloten voor bagage

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Bramster
Amerika-expert

Re: TSA-sloten voor bagage:echt drie per koffer nodig?

Bericht door Bramster »

pyca schreef:
1250 schreef: Ik snap eigenlijk niet wanneer er wat in gedaan kan worden of gestolen kan worden.
Vanaf het moment dat jij je koffer afgeeft bij de incheckbalie tot het moment dat je weer van de band pakt, heb je er zelf geen zicht meer op, en héél veel andere mensen wel :wink: Dus dat is hét moment, of beter gezegd dat zijn de vele momenten. Een advies: doe geen waardevolle spullen in je koffer, het is naïef om te denken dat er niets kan gebeuren.
Da's net als zeggen dat je niet in een auto moet stappen omdat je een verkeersongeluk kan krijgen. :D

Daar komt nog bij dat er veel waardevolle dingen zijn die je niet in de cabine mee mag nemen.

Volgens mij valt het reuze mee. En als het me toch overkomt dat er iets waardevols wordt gestolen dan dekt mijn reisverzekering het wellicht, toch ? :?:
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

pyca schreef:
1250 schreef: Ik snap eigenlijk niet wanneer er wat in gedaan kan worden of gestolen kan worden.
Vanaf het moment dat jij je koffer afgeeft bij de incheckbalie tot het moment dat je weer van de band pakt, heb je er zelf geen zicht meer op, en héél veel andere mensen wel :wink: Dus dat is hét moment, of beter gezegd dat zijn de vele momenten. Een advies: doe geen waardevolle spullen in je koffer, het is naïef om te denken dat er niets kan gebeuren.
Je moet nooit waardevolle spullen in je koffer doen, doe ik ook niet.
Maar kans dat ze iets in je koffer stoppen is wel heel erg klein!
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Bramster schreef:
Daar komt nog bij dat er veel waardevolle dingen zijn die je niet in de cabine mee mag nemen.

Volgens mij valt het reuze mee. En als het me toch overkomt dat er iets waardevols wordt gestolen dan dekt mijn reisverzekering het wellicht, toch ? :?:
Tja wat is meevallen, zal voor iedereen anders zijn. Ik werk op Schiphol en sta in direct contact met passagiers en ben o.a. belast met de klachtenafhandeling, en zie/hoor klachten op dit gebied vrij regelmatig langskomen.
Bijv. mensen die (nieuwe) dure merkkleding, parfum, electronica e.d. gekocht hebben, dit in hun koffer gestopt hebben en bij thuiskomst blijkt alleen de verpakking met de aankoopbon er nog netjes in te zitten.
Als dit ons ter ore komt wordt het direct doorgespeeld naar de Koninklijke Marechaussee (maar dan is het leed al geleden)

En over de reisverzekering: zij verwijzen naar de maatschappij en de maatschappij weer naar bijv. naar de afhandelaar en v.v. , en wie zegt wáár het gebeurd is? Op plaats van herkomst, of aankomst of de transitluchthaven? En dan heb je vaak nog een eigen risico bij je verzekering. Kortom het is nog maar de vraag of je iets ervan terugkrijgt.

En natuurlijk kun je van te voren niet alles uitsluiten en moet je in je leven bepaalde "risico's" nemen :wink: anders is er niks aan :D Een luchthaven is net "de echte wereld" waar je gewoon moet opletten. (en verder moet iedereen gewoon doen waar hij/zij zich goed bij voelt)
jiejie
Amerika-expert

Re: TSA-sloten voor bagage

Bericht door jiejie »

In navolging van deze topic is dit nieuwsbericht wellicht interessant om te lezen:

http://www.nu.nl/algemeen/1934453/verda ... iphol.html

De cocainesmokkel vond plaats in de bagage afhandeling, dus juist op de plaatsen dat je er zelf geen zicht meer op hebt.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Voor zover ik weet waren die koffers niet van normale reizigers maar waren ze in de cabine verstopt.

Uiteraard was deze bende tot deze methode overgegaan daar ze die lullige TSA slotjes van de onschuldige reizigers niet konden openen :roll:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

jiejie schreef:In navolging van deze topic is dit nieuwsbericht wellicht interessant om te lezen:

http://www.nu.nl/algemeen/1934453/verda ... iphol.html

De cocainesmokkel vond plaats in de bagage afhandeling, dus juist op de plaatsen dat je er zelf geen zicht meer op hebt.
En reken er op dat het spul er weer uit is voor je je koffer terug hebt....en ook voor de douane.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Bramster schreef:
Uiteraard was deze bende tot deze methode overgegaan daar ze die lullige TSA slotjes van de onschuldige reizigers niet konden openen :roll:
:lol: hahaha

De grootste reden voor mij om niet aan die TSA sloten te doen: het kost junks vaak maar enkele seconden om een groot, zwaar, duur slot van een fiets te halen. Dan ga ik mijn geld niet verspelen aan een klein, slap, TSA slot. Als iemand in mijn koffer wil, komen ze er toch wel in, dus waarom zou ik dat geld aan een TSA slot verspillen?
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Ik heb de TSA sloten ook niet op mijn koffers zitten omdat ik in de veronderstelling ben dat ze er dan niet in kunnen komen, maar ze zitten erop omdat ik niet wil dat mijn koffers openspringen. Het lijkt me zo vervelend als je ondergoed op de loopband voorbij komt :roll: :lol:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Dat kan ook een reden zijn ja. Op mijn koffers (hardschalen) zitten drie afsluit 'sloten' (zonder dat de boel echt op slot is) en ik doe er een kofferriem omheen, worked like a charm so far :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Verelle
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Verelle »

Bij mijn laatste trip was bij mij de band eraf gehaald, nog mazzel dat de koffer niet is opengesprongen wat de slotjes op zich hielden de koffer niet echt goed dicht. Mijn partner reist wekelijks naar Londen via Schiphol, die is al zo veel slotjes kwijt geraakt. We hebben wel een aantal keer slotje vergoed gekregen door de KLM. Hij neemt nu zijn koffer mee de cabine in. Hoeft hij er ook niet meer op te wachten bij de band.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
nienieminie
Amerika-ontdekker

Bericht door nienieminie »

Gisteren een TSA-slot bij de Action gekocht voor €1,99. Zie foto.
Ieder slot met onderstaand rode logo is TSA approved.
TSA-slot.JPG
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Ik ga vandaag op zoek naar zo'n TSA-slotje . Blijkt dat er aan mijn bagage wel slotjes hangen (nooit gebruikt) maar de sleuteltjes universeel zijn met andere slotjes van andere bagage (kun je nog volgen ?) :oops:
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

en de action slotjes werken. Koffers waren keurig op slot toen ze in San Francisco van de band kwamen, maar er zat bij openen wel een briefje in van TSA dat er een controle was geweest.
stefandebruijn
Amerika-ontdekker

Bericht door stefandebruijn »

Maar mag je een koffer uberhaupt dus niet op slot doen?
Je weet wel gewoon zo'n Samsonite koffer met cijfercombi...Dan is het dus niet handig om je cijfers te veranderen want dan kunnen ze de koffer niet meer openen.
Of moeten zij er ten alle tijden bij kunnen voor controles? Niet dat mij het iets uitmaakt hoor, maar wel fijn om te weten :)
Gr.
Stefan
2002 Chigaco - Memphis - Rockey Mountains - West USA
2009 West USA - NYC
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

stefandebruijn schreef:Of moeten zij er ten alle tijden bij kunnen voor controles?
Ja, precies. En kunnen ze dat niet, dan maken ze zelf je koffer open, goedschiks of kwaadschiks. Gewoon niet je koffer op slot doen, dat is het makkelijkste.
"Keep Georgia On Your Mind"
MarcB
Amerikafan

Bericht door MarcB »

Wel jammer als je een 'grappige' TSA medewerker hebt die je cijfercode verandert als je hem niet op slot hebt gedaan...
Zal niet snel voorkomen, maar toch.
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Waar kun je in Belgie die TSA slotjes kopen ? Het is maar dat ik weet waar ik moet beginnen zoeken . Ik heb ze nog nooit gezien .
noreason
Amerika-ontdekker

Bericht door noreason »

Ik heb het mijne gekocht bij as adventure.
Het koste net geen 10 euro.
filmverslag USA2009 (LA - Route 66 - Grand Canyon - Page - Zion - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - SF)
filmverslag USA2010 (Las Vegas Yellowstone - Grand Canyon - Las Vegas) Wachtwoord staat op pagina!
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Aan TSA-slotjes heb ik niets voor mijn harde koffers. Ik doe er een stevige riem uit een koffer/tassenzaak omheen (niet zo'n flut van de Etos of ANWB waarvan die plastic gesp al breekt als je er naar kijkt). En de weekendtassen gaan dicht met een tiewrap. Die worden door de autoriteiten keurig vervangen. Nooit problemen gehad met diefstal, onbewuste smokkel of openspringen.
Starry
Amerika-ontdekker

Bericht door Starry »

thebes schreef:Aan TSA-slotjes heb ik niets voor mijn harde koffers. Ik doe er een stevige riem uit een koffer/tassenzaak omheen (niet zo'n flut van de Etos of ANWB waarvan die plastic gesp al breekt als je er naar kijkt). En de weekendtassen gaan dicht met een tiewrap. Die worden door de autoriteiten keurig vervangen. Nooit problemen gehad met diefstal, onbewuste smokkel of openspringen.
Je kunt bij de kijkshop een riem met ingebouwd TSA-slot kopen:

http://www.kijkshop.nl/product/18235/50 ... -tsa-slot/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer