Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto huren via usareisen.de en Hertz/ANWB

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Aïda
Amerika-expert

Re: Auto huren via usareisen.de en Hertz/ANWB

Bericht door Aïda »

Dank je Bart! Ik had natuurlijk alweer te snel op 'quote me' geklikt en de rest niet gezien :)
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Aïda schreef:Dank je Bart! Ik had natuurlijk alweer te snel op 'quote me' geklikt en de rest niet gezien :)

geen probleem :)
we zijn er om mekaar te helpen hé en ik moet zeggen dat ik zelf ook eerst verkeerd zat en wat heb moeten zoeken :?
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Re:

Bericht door Dento »

chelled schreef:En is de Equinox bevallen?? En uiteraard de rest van je vakantie?
Nou, we kwamen aan bij Alamo en kregen te horen dat we elke auto uit de SUV-rij mochten kiezen.

In die rij stonden enkele Equinoxen, maar ook enkele TrailBlazers - drie keer raden welke ik gekozen heb...

We hebben dus lekker twee weken rondgereden in een zwarte TrailBlazer - wat een ontzettend fijne wagen is dat, zeg!

Ik kan je dus helaas niet zeggen hoe een Equinox zou zijn bevallen, maar een TrailBlazer zou ik zo willen hebben...

En oh ja, de rest van de vakantie was super!

Ik zie dat ik m'n avatar weer moet wijzigen in de niet-Kerst-versie - vanavond thuis even doen!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Zit opnieuw wat te zoeken op usareisen.de en heb nog een vraagjes:

Zitten alle kosten in de gegeven prijs of komen er ter plaatse nog taxen bij ?
En qua verzekeringen ? Stel dat je bagage of een apparaat uit je wagen gestolen wordt ?
En stel dat je geboekt hebt en je dan op het laatste nipperke niet kunt vertrekken ? Ben je dan je geld kwijt of wordt dit terug gestort?

Bart
Grts, Bart

wendy1
Amerika-ontdekker

Bericht door wendy1 »

Ik heb ook alles nagepluist, maar usareisen is echt de goedkoopste.

Wij hebben er ook geboekt voor onze california reis. 14 dagen Exuinox voor 350 euro :-)
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

mijn reisagent zegt dat we beter niet via zulke sites boeken, maar hij zal aan zijn portefeuille denken misschien.
Maar ga het toch doen :P
Enige wat ik me nog afvraag is van die verzekeringen (zie mijn voorgaande post)

Bart
Grts, Bart

butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Natuurlijk zegt je reisagent dat je dit beter niet kunt doen. Hij wil je natuurlijk wel als klant houden! Wij zaten ook met twijfels omdat we nog nooit eerder op deze manier iets geboekt hebben, maar als ik lees hoeveel verschillende mensen hier tevreden zijn, kun je de gok denk ik wel nemen. (hebben wij dus uiteindelijk ook gedaan)
De verzekeringen zijn volgens mij hetzelfde als dat je bij je reisagent met vergelijkbaar soort verzekering boekt ( bijv. bij Alamo heet het in de boekjes gold, en bij usareisen.de all inclusive) Ze proberen je daar altijd verzekeringen extra aan te smeren maar ik heb begrepen dat dat allemaal gedekt is als je een goede reisverzekering afsluit.
Succes ermee.
Groetjes, Ilse
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Onze reisagent heeft ook offerte gemaakt voor een reisverzekering met daar in :

- Annulatie voor vliegtickets (tot 620€)
- diefstal bagage (tot 1200€)
- repatriering (tot 250.000€)
- auto (tot 600€ ivm annulatie)

totaal 70€ PP

is dit een redelijke verzekeringsprijs ?
Zonder de auto (die boeken we normaal via autoreisen.de) wordt het 60€

bart
Grts, Bart

Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Volgens mij wordt je langs achter genomen door je reisagent, een reisverzekering is voor een totale reissom en niet p/p.
Of de prijs goed is kan ik niet zeggen wij hebben namelijk een doorlopende reisen annulerings verzekering omdat we zo vaak weg zijn :wink:
Rob
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Dude schreef:Onze reisagent heeft ook offerte gemaakt voor een reisverzekering met daar in :

- Annulatie voor vliegtickets (tot 620€)
- diefstal bagage (tot 1200€)
- repatriering (tot 250.000€)
- auto (tot 600€ ivm annulatie)

totaal 70€ PP

is dit een redelijke verzekeringsprijs ?
Zonder de auto (die boeken we normaal via autoreisen.de) wordt het 60€
Je moet het ook eens ergens anders informeren. Wij hebben ook een doorlopende reisverzekering bij de bank (omdat we met deze reisverzekering goede ervaring hebben) Dat komt al heel snel voordeliger uit. Hij staat op Europa dekking, en vlak voor we naar Amerika gaan zetten ze hem op Amerika dekking en dan blijft hij zo staan tot het betaaljaar om is.
Ik weet niet uit mijn hoofd wat we betalen, zou ik op moeten zoeken.

Groetjes, Ilse
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Rob schreef:Volgens mij wordt je langs achter genomen door je reisagent, een reisverzekering is voor een totale reissom en niet p/p.
Of de prijs goed is kan ik niet zeggen wij hebben namelijk een doorlopende reisen annulerings verzekering omdat we zo vaak weg zijn :wink:
Rob
wij hebben wel enkel een vliegticket met hem geboekt.
En vervolgens gevraagd om een reisverzekering met annulatie erin.
ik ken er niks van :?

Bart
Grts, Bart

Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Rob schreef:Volgens mij wordt je langs achter genomen door je reisagent, een reisverzekering is voor een totale reissom en niet p/p.
Er bestaan ook reisverzekeringen die per persoon per dag een bepaald bedrag rekenen - het zou dus toch wel eens kunnen kloppen.....

Maar zoals Ilse zegt, het is soms net zo duur om een doorlopende reisverzekering af te sluiten, dus kijk daar ook zeker eens naar...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Dento schreef:
Er bestaan ook reisverzekeringen die per persoon per dag een bepaald bedrag rekenen - het zou dus toch wel eens kunnen kloppen.....

Maar zoals Ilse zegt, het is soms net zo duur om een doorlopende reisverzekering af te sluiten, dus kijk daar ook zeker eens naar...
ik heb wat rondgehoord en blijkbaar is dit een normale (zelfs goede) prijs
We hebben hem dan ook de prijzen van usareisen onder de neus geduwd en nu zegt hij dat we idd daar beter boeken :P
Dat zullen we dus zeer binnenkort doen

bart
Grts, Bart

vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij gaan waarschijnlijk ook boeken via de site van USA reisen.
We wilden de Standaard SUV nemen maar nu is ons oog gevallen op de Oberklasse Crossover 4-turig (Alamo) Je krijgt dan een Chrysler Pacifica of gelijkwaardig.

Heeft iemand al eens een auto uit die klasse gehuurd?
Kent iemand deze auto, het lijkt namelijk ook een soort SUV (op Alam.com heet het een SUV Crossover).
Het lijkt me een vrij grote auto maar hij is ruim € 150 goedkoper dan de standard SUV.
Graag jullie commentaar op deze keuze.

Marjon
Laatst gewijzigd door vana op 13 jan 2008, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Vandaag hebben we een aantal "losse" autohuursegmenten geregeld via Hertz/ANWB. Wil je slechts voor 1 of enkele dagen een auto huren, ben je via deze site veruit het voordeligste uit.

Na aankomst op Chicago hebben we een auto nodig voor 1 dag om naar Middlebury te rijden (plm 150 mijl) waar we onze camper op moeten halen. We zijn met z'n vieren (samen met Rob en Annie) dus moest het een grote wagen zijn ivm al onze bagage. Er was weinig keus, maar we hebben een grote Lincoln Town car kunnen huren. Daar passen we wel in...... :D Kosten 111 euro incl. dropoff kosten ($50).

In Las Vegas hebben we voor 1 dag een Hummer gehuurd voor onze rit naar Little Finland. Het lijkt ons super cool om met deze car zo'n tocht te maken. Voor Annie komt een droom uit, want zij is helemaal "gek" van Hummers. We betalen voor deze ene dag 139 euro all-in. Voor die 70 euro per stel willen we dit wel eens meemaken...... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Dat kan ik me goed voorstellen Marjan. Dennis (mijn man) roept ook al jaren dat hij een Hummer zo geweldig vind ( nog voor die wekelijks in "een zeker programma" op tv langskwam trouwens) Als hij de kans zou krijgen, weet ik zeker dat hij ook graag in zo'n kar zou willen rondcrossen! (en dan het liefst op smalle weggetjes natuurlijk, omdat dat ding zo breed is haha)

Groetjes, Ilse
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Goh, die Annie met een Hummer! Gaaf!!

Ik heb vorige week ook vreselijk zitten puzzelen op van die 'korte segment-boekingen'. Wij willen persé een grote auto, ondanks dat we maar samen zijn, maar we zijn gewoon breed en laten het in de auto's ook wel graag een beetje breed hangen :wink: Maar Hertz bood in West Yellowstone geen uitkomst, want die zitten er helemaal niet. Avis wel (daar huurden we vorig jaar ook 'spontaan'), maar die zijn pas 1 mei of zo weer 'bereikbaar', ook via de website, kom er gewoon niet door. Toen ik belde zeiden ze ook bij Avis hier dat ze niet konden garanderen dat ik in juni een bepaald soort auto zou hebben. Via Budget kon ik in West Yellowstone wel een Chevrolet Suburban huren. Die dus vastgelegd.

In Rapid City had Avis (we zijn Preferred lid) niet groter dan een Trailblazer en dat vinden wij een rotauto (weer persoonlijk he) en was helemaal geen grote SUV te krijgen. Dus ook gekozen voor de Lincoln Towncar, bij Hertz met ANWB-korting. Misschien er plekke toch kijken of er een grote SUV te vinden is, we zien wel. En in Denver wordt het een Suburban, bij Avis.

En dit alles voor het gemak.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

vana schreef:Wij gaan waarschijnlijk ook boeken via de site van USA reisen.
We wilden de Standaard SUV nemen maar nu is ons oog gevallen op de Oberklasse Crossover 4-turig (Alamo) Je krijgt dan een Chrysler Pacifica of gelijkwaardig.

Heeft iemand al eens een auto uit die klasse gehuurd?
Kent iemand deze auto, het lijkt namelijk ook een soort SUV (op Alam.com heet het een SUV Crossover).
Het lijkt me een vrij grote auto maar hij is ruim € 150 goedkoper dan de standard SUV.
Graag jullie commentaar op deze keuze.

Marjon

Niemand ooit een auto uit de klasse "Oberklasse Crossover" gehuurd?
Ik ben namelijk benieuwd wat voor auto's er nog meer in die klasse kunnen zitten
En kent niemand de Chrysler Pacifica ?

Marjon
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik heb er maar een mailtje aan gewaagd naar Alamo Canada. Dit kreeg ik terug:

Cross-Over category we carry the Chrysler Pacifica, GMC Acadia & Saturn Outlook. Due to availability, you will have the opportunity to request your vehicle upon arrival. Customarily, we do not guarantee vehicles based on but not limited to the following requests: make, model, color, engine size, number of doors, fuel intake, specialty features or wheel configuration.

Ik ken al die auto's niet maar als ik een beetje surf op internet lijken dit me allemaal grote auto's. Ze hebben allemaal 6 stoelen. We gaan met zijn drieën of vieren, dus de achterste twee stoelen kunnen naar beneden. We hebben dan heerlijk veel bagageruimte.

De Standard SUV kost in Canada € 1317 voor vier weken en de Crossover maar € 1.166.
We twijfelen nu echt tussen de Standard SUV of de SUV Crossover.
Wat zou jullie voorkeur hebben? ( we gaan geen dirt roads rijden)

Marjon
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Ik vind het moeilijk adviseren, wij zijn er zelf ook nog steeds niet uit. In PHX, waar wij aankomen, is er niet zo veel keus in type auto's. Als de crossover SUV categorie in PHX aangeboden zou worden, zou ik 'm reserveren. Wij kregen daar vorig jaar (terwijl we midsize SUV) gehuurd hadden een GMC Acadia.
3 Rijen banken, waarvan wij de achterste neerklapten voor de bagage, voor en achter separate airco, lekkere comfortabele stoelen waar je gemakkelijk vele miles in kunt doorbrengen. Kortom een heerlijke, sportieve auto, zou ik zo weer nemen.

Afbeelding
"onze" GMC Acadia op de Tioga Pass
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer