Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
mtl
Amerika-expert

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door mtl »

@tddft_ Nee hoor. Ik blijf liever realistisch en wacht wel af tot het officieel aangekondigd wordt.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door asv60 »

Dat was vanmiddag niet een hele lange bijeenkomst met de EU top. Van 11-12 uur had hij een lunch met koning Filip en rond 15.00 is hij al vertrokken naar Genève! Hoop dat er tijd is geweest om de travelban aan te kaarten.

President Biden has departed Brussels after a NATO summit and talks with EU leaders.

During their meetings, the United States and European Union settled a 17-year disagreement over how much each subsidizes its largest aircraft manufacturer. The resolution underscores Biden's eagerness to restore transatlantic ties during his European tour and to normalize traditional US alliances after four years of strain.

Air Force One departed around 9:10 a.m. ET bound for Geneva, where he will meet Russian President Vladimir Putin on Wednesday.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Ik denk dat het een bemoedigend bericht is dat de EU weer open gaat voor gevaccineerde Amerikanen. Tot nader bericht is het omgekeerd niet togestaan. Er zal niet bij iedere meeting, briefing o.i.d. een bericht naar buiten komen. Ik zou verder gaan energie steken in het continue uitpluizen van iedere site of blog. Als het officieel is dan geloof ik dat er hier een soort van vreugde explosie zal gaan plaatsvinden. Dat merk je snel genoeg. :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

Galapogos schreef:
15 jun 2021, 10:36
Robbie&Irene schreef:
15 jun 2021, 02:59
We dachten dat we voorlopig nog wel goed zaten met ons vertrek 12 september, maar nu is ineens onze KLM vlucht naar Seattle er ook uit gehaald.
Bedoel je de code sharing die wordt uitgevoerd door Delta rond 11 uur ‘s ochtends? Die kan ik nog gewoon boeken, en volgens mij vliegt die nu ook dagelijks. Wij zitten op diezelfde route, maar dan op 4 september. Die staat er nog gewoon in. Wel is de vertrektijd aangepast, maar dat is slechts een minimale aanpassing.
Gebeld en inderdaad is er 1 rechtstreekse vlucht uit het schema gehaald die van 0955h. We zijn nu verplaatst naar een groter toestel, ook rechtstreeks met vertrektijd 11.05h. Gelukkig nog niks aan de hand...nu wachten op Joe Biden zijn goedkeuring!
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Wellicht hoopten we teveel op deze bijeenkomst. Een paar dagen geleden zijn immers werkgroepen aangekondigd die Biden gaan informeren over wel/niet/wanneer/hoe opheffen van Travelban.
Hopelijk zetten die werkgroepen de vaart er in.
Biden schijnt op 4 juli de min of meer terugkeer naar normaal te willen aankondigen en vieren. Wellicht dat hij de travelban daarin mee wil nemen.
Miam&Gilly
Amerika-newbie

Bericht door Miam&Gilly »

https://www.bloomberg.com/news/articles ... k-kpxnj53y

Hopelijk dan binnenkort ook goed nieuws voor ons. 😉

https://eu.usatoday.com/story/travel/20 ... 683650002/

Geen vaccinatie verplichting meer voor Disneyland/Universal. 😃

Onze reis staat (nog steeds) gepland voor 3 juli naar LAX, van het weekend gaan we de knoop maar doorhakken…
JaapofJake
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door JaapofJake »

Die onzekerheid is vooral zo vervelend. Al zouden ze aangeven dat de grenzen voor een bepaalde datum in ieder geval niet open gaan, dan is dat in ieder geval duidelijk. Nu blijft het speculeren. Wij hebben zelf nog ruim 3 weken, voordat we vertrekken. Maar zo langzamerhand wil ik graag weten waar ik aan toe ben (en ik heb ook nog tijd nodig om alles te annuleren :sadcry: ).

Ik denk dat ik tot eind volgende week wacht met alles te annuleren (en dan zul je zien dat de grenzen daarna wel open gaan :wink: ).
SuperFieke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuperFieke »

Wij hebben afgesproken dat we wachten tot volgende week dinsdag (22 juni) om alles te annuleren. Ons vertrek is voorzien voor 5 juli. En inderdaad, ik krijg het ook als alles kort daarop opengaat :wink:
Het worden hier dus nog spannende weken :lol:
Gast

Bericht door Gast »

Waarom is afwachten totdat de airline zelf annuleert zo moeilijk voor sommige mensen? Je staat dan toch veel sterker?

Er komen hier mensen op het forum die hier net lid zijn geworden enorm stemming maken en speculeren.

Wacht rustig af ipv allemaal speculatie berichten hier te plaatsen…
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

In eerdere berichten was er soms sprake van dat zelf annuleren vóór een bepaalde datum goedkoper was dan het er op aan laten komen en niet annuleren, er van uitgaande dat de vlucht wél zou gaan.

En in sommige gevallen is het geen kwestie van sterker of minder sterk staan, omdat annuleren in die gevallen sowieso kosteloos en zonder gedoe kan. Dat speelt in ieder geval bij tickets die rechtstreeks bij KLM geboekt zijn.

Dus de argumenten om al dan niet eerder te annuleren of een eventuele annulering vanuit de airline af te wachten zijn niet voor iedereen hetzelfde.

Wij zullen in ieder geval tot het laatste moment wachten. In ons geval is er niets te winnen bij voortijdig annuleren, en last minute zelf annuleren kunnen we altijd nog.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Terpies schreef:
15 jun 2021, 21:07
Er komen hier mensen op het forum die hier net lid zijn geworden enorm stemming maken en speculeren.

[mention]Terpies[/mention] Eens! :thumbup:

Als ik dan lees: Amerika moet toch zeker wel dit, Amerika moet dat...

Amerika moet helemaal niets! Amerika doet gewoon wat het zelf wil. Die laat zich niet leiden door wat hier in Europa geroepen wordt.

Ik heb het ook al vaker gezegd, speculeren heeft totaal geen zin, de grenzen gaan er toch niet eerder van open. :wink:

En ja, ik zie ook liever vandaag dan morgen dat de grenzen voor iedereen weer open gaan! Ik laat me echter niet gek maken door de vele speculatieve berichten hier.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Piet8seven
Amerika-newbie

Bericht door Piet8seven »

Terpies schreef:
15 jun 2021, 21:07
Waarom is afwachten totdat de airline zelf annuleert zo moeilijk voor sommige mensen? Je staat dan toch veel sterker?

Dit komt doordat als deze reis niet doorgaat wij graag een andere reis willen boeken en het is moeilijk om 2 verschillende vluchten te gelijk te hebben.
Gast

Bericht door Gast »

@Piet8seven waaruit blijkt dat ik op jouw post reageer?

Als jij wilt dan annuleer je toch lekker zelf…jij hebt blijkbaar zwaarwegende redenen om zelf te annuleren, prima toch? :thumbup:

Kijk even zelf wat je zinnige bijdragen tot nu toe op dit forum zijn geweest….

Een bloemlezing (oh nee, het zijn alle bijdragen):
Zal ik mijn vlucht naar Amerika in juli toch maar laten staan dan?
Hoe kun je aantonen dat je 14 dagen lang in een niet schengen land geweest bent voordat je gaat reizen naar amerika?
I s er geen manier om naar Amerika te vliegen met het huidige reisadvies?
Geweldige informatie zeg :thumbup:
tddft_
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door tddft_ »

Waarom blijven sommigen hier alleen maar klagen over wat voor berichten hier worden geplaatst? Weten jullie wel wat een forum inhoudt? De definitie van een forum is letterlijk “een plaats waar mensen online samenkomen om berichten te posten”. Dus ook speculaties en “onzinnige” berichten die mensen willen plaatsen. Als je het niet wilt lezen, scroll dan lekker verder en reageer dan niet?! Stelletje azijnzeikers. Alleen maar blijven klagen over de berichten alsof dit de officiële CDC website is waar alleen officiële informatie gedeeld mag worden. Bah bah.
I left my heart in LA
Gast

Bericht door Gast »

Daar zijn wappie forums voor….
Miam&Gilly
Amerika-newbie

Bericht door Miam&Gilly »

Wij hebben rechtstreeks bij KLM geboekt, en willen dan nog iets anders plannen, vandaar niet afwachten tot de datum zelf.
Het zou onze zesde roadtrip door Amerika worden, het is door de jaren heen echt ons favoriete vakantieland geworden. 😃
Hoop nog steeds dat het door kan gaan. (Aangezien we vorig jaar natuurlijk ook moesten annuleren.)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

tddft_ schreef:
15 jun 2021, 22:32
Als je het niet wilt lezen, scroll dan lekker verder en reageer dan niet?! Stelletje azijnzeikers. Alleen maar blijven klagen over de berichten alsof dit de officiële CDC website is waar alleen officiële informatie gedeeld mag worden. Bah bah.
Als je niet beleefder dan dit kunt reageren is dit forum misschien niet jouw forum... Wellicht kun je je speculaties dan beter elders verkondigen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
JaapofJake
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door JaapofJake »

Het gaat ook niet alleen om de vliegtickets, maar ik moet een hele 42-daagse reis cancellen (tientallen overnachtingsadressen, huurauto, een aantal excursies, etc.). Daar ben ik echt wel een paar avonden mee bezig. En dan als de wiedeweerga op zoek naar iets anders. En we hadden er juist zo’n zin in om weer naar Amerika te gaan. Maar goed, het is ook nog geen juli :thumbup:
Gast

Bericht door Gast »

Tja je hebt ook tegen beter weten in alles gereserveerd….feit is dat de grenzen dicht zijn (en dat is al enige tijd) dus tja….je hebt het jezelf toch ook op de hals gehaald…. Hopelijk valt het mee…voor iedereen die geboekt heeft.

Goede les: boek alles annuleerbaar zonder vooruitbetaling dan heb je er het minste last van.
tddft_
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door tddft_ »

Ik zou voorstellen dat jullie beiden jezelf informeert over wat een forum precies inhoudt voordat jullie over andermans bijdragen gaan klagen.
I left my heart in LA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer