Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)
Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)
Wij gisteren gratis getest bij covidcontrolcenter. Wel even in rij gestaan maar pdf uitslag 5 minuten na vertrek al.
Heb alleen gemerkt dat de delta flysecure app niet werkt met doopnamen op testbewijs, op vaccinatiebewijs geen probleem.
Na weghalen doopnamen doet hij het wel en zijn we ingechecked.
Heb alleen gemerkt dat de delta flysecure app niet werkt met doopnamen op testbewijs, op vaccinatiebewijs geen probleem.
Na weghalen doopnamen doet hij het wel en zijn we ingechecked.
@d_vdploeg eg
zeker wel genoten hoor, ondanks de aanrijding. Voelde ook wel als bevrijdend dat daar de economie wel door kan gaan ondanks de vele besmettingen en dat je gewoon ergens in kan, uit eten kan en met gezond verstand kan je ook relatief veilig reizen en genieten. Daarnaast fantastisch weer gehad. Het is niet kouder geweest dan 20 graden (1 dagje) en veelal tussen de 24 en 30 graden en een stuk drogere warmte als in de zomer.
Maar wel ook weer heel blij om thuis te zijn.
zeker wel genoten hoor, ondanks de aanrijding. Voelde ook wel als bevrijdend dat daar de economie wel door kan gaan ondanks de vele besmettingen en dat je gewoon ergens in kan, uit eten kan en met gezond verstand kan je ook relatief veilig reizen en genieten. Daarnaast fantastisch weer gehad. Het is niet kouder geweest dan 20 graden (1 dagje) en veelal tussen de 24 en 30 graden en een stuk drogere warmte als in de zomer.
Maar wel ook weer heel blij om thuis te zijn.
Ik wil even kort mijn ervaring delen. Waarschijnlijk zijn er veel mensen niet mee eens, maar ik lees hierboven enkele mensen die ook Duitsland overwegen.
Wij zijn een zeer gezond stel. Ik heb op hoog niveau gewielrend en loop veel hard. Mijn vriendin is ook erg sportief en we eten gezond en zijn slank.
Wij waren 3 weken bij de familie in New Jersey. Op kerstdag werd ik ontzettend ziek en heb 9 uur lang erg hoge koorts gehad en eigenlijk alles was een waas. Daarna werd mijn partner ook ziek. We hebben 6 dagen doodziek op bed gelegen. Ik had enorme krampen in mijn longen en borst.
Hierna vooral nog heel moe, maar echt ziek zijn was voorbij.
We kregen enorme stress, want mijn partner begint haar nieuwe rol maandag en zit in de laatste 0.5% van haar PhD die ingeleverd moet worden. Ik moet mijn dubbele master thesis inleveren komende donderdag en heb echt mijn thuiskantoor nodig.
We vlogen initieel met Iceland air, maar die hebben onze vlucht gecanceld en omgeboekt naar Lufthansa via Frankfurt.
We bleven continue positief testen, ondanks asymptomatisch te zijn sinds 7 dagen. Dit zorgde voor veel stress. De PCR testen waren nergens te boeken om snel aan de 11 dagen regel te voldoen (uiteindelijk online een besteld, met supervisie).
Nu komt het. We zijn op de dag van de vlucht naar Newark gegaan met het idee om via Lufthansa de vlucht te wijzigen en FRA-AMS eraf te snijden, zodat we volgens de richtlijnen van Duitsland en Lufthansa in ieder geval konden vliegen en in Frankfurt eindigden = thuiskomen. Helaas konden zij niks doen, en IcelandAir was nergens te bereiken. We hebben toen met alle moed gegokt om de vlucht NWE-FRA-AMS door te laten gaan en gingen casual aan de check-in staan. Bruidsjurk in de handbagage, want we gaan in april trouwen. Het meisje vroeg naar een negatieve test en ik zei heel kalm dat we die niet hebben, toen vroeg ze naar volledige vaccinatie en de konden we natuurlijk laten zien. Alles ingecheckt. Kregen onze dubbele boardingpassen al en konden zo door. Eenmaal in het vliegtuig naar Frankfurt waren we al enorm blij en hadden we goede hoop om ook naar Amsterdam te kunnen vliegen. En zo geschiedde.
We vonden het bizar dat dit allemaal zo kon en we horen volgens de regels nu niet thuis te zijn, maar o god, wat zijn wij gelukkig dat we hier nu zijn.
Ik snap dat dit een verkeerd beeld schetst en een sterk contrast toont met het bestrijden van de pandemie, maar we waren echt compleet symptoomvrij voor 7 dagen bij vertrek. We hadden ook niet de intentie om naar AMS te gaan, maar naar Frankfurt - wat gewoon mag volgens de Duitse overheid.
Wat we hier van hebben geleerd: we willen absoluut niet meer reizen als er ook maar enige regel is van testen voor terugvliegen.
We hadden veel geluk dat we bij haar ouders verbleven. Ik leef mee met de mensen die in een vreemde omgeving zijn en niet terug kunnen.
Wij zijn een zeer gezond stel. Ik heb op hoog niveau gewielrend en loop veel hard. Mijn vriendin is ook erg sportief en we eten gezond en zijn slank.
Wij waren 3 weken bij de familie in New Jersey. Op kerstdag werd ik ontzettend ziek en heb 9 uur lang erg hoge koorts gehad en eigenlijk alles was een waas. Daarna werd mijn partner ook ziek. We hebben 6 dagen doodziek op bed gelegen. Ik had enorme krampen in mijn longen en borst.
Hierna vooral nog heel moe, maar echt ziek zijn was voorbij.
We kregen enorme stress, want mijn partner begint haar nieuwe rol maandag en zit in de laatste 0.5% van haar PhD die ingeleverd moet worden. Ik moet mijn dubbele master thesis inleveren komende donderdag en heb echt mijn thuiskantoor nodig.
We vlogen initieel met Iceland air, maar die hebben onze vlucht gecanceld en omgeboekt naar Lufthansa via Frankfurt.
We bleven continue positief testen, ondanks asymptomatisch te zijn sinds 7 dagen. Dit zorgde voor veel stress. De PCR testen waren nergens te boeken om snel aan de 11 dagen regel te voldoen (uiteindelijk online een besteld, met supervisie).
Nu komt het. We zijn op de dag van de vlucht naar Newark gegaan met het idee om via Lufthansa de vlucht te wijzigen en FRA-AMS eraf te snijden, zodat we volgens de richtlijnen van Duitsland en Lufthansa in ieder geval konden vliegen en in Frankfurt eindigden = thuiskomen. Helaas konden zij niks doen, en IcelandAir was nergens te bereiken. We hebben toen met alle moed gegokt om de vlucht NWE-FRA-AMS door te laten gaan en gingen casual aan de check-in staan. Bruidsjurk in de handbagage, want we gaan in april trouwen. Het meisje vroeg naar een negatieve test en ik zei heel kalm dat we die niet hebben, toen vroeg ze naar volledige vaccinatie en de konden we natuurlijk laten zien. Alles ingecheckt. Kregen onze dubbele boardingpassen al en konden zo door. Eenmaal in het vliegtuig naar Frankfurt waren we al enorm blij en hadden we goede hoop om ook naar Amsterdam te kunnen vliegen. En zo geschiedde.
We vonden het bizar dat dit allemaal zo kon en we horen volgens de regels nu niet thuis te zijn, maar o god, wat zijn wij gelukkig dat we hier nu zijn.
Ik snap dat dit een verkeerd beeld schetst en een sterk contrast toont met het bestrijden van de pandemie, maar we waren echt compleet symptoomvrij voor 7 dagen bij vertrek. We hadden ook niet de intentie om naar AMS te gaan, maar naar Frankfurt - wat gewoon mag volgens de Duitse overheid.
Wat we hier van hebben geleerd: we willen absoluut niet meer reizen als er ook maar enige regel is van testen voor terugvliegen.
We hadden veel geluk dat we bij haar ouders verbleven. Ik leef mee met de mensen die in een vreemde omgeving zijn en niet terug kunnen.
Momenteel CR-1 in progress. Eind 2023/begin 2024 emigreren richting NJ
Iemand die al in de praktijk getest heeft of je als Belg die naar Amsterdam terugvliegt vanuit de VS toch een negatieve test moet kunnen voorleggen? Op andere fora wordt er gezegd dat dit niet zou moeten, ook niet als je me de auto van Amsterdam naar Belgie rijdt (zolang je maar niet langer dan 12 uur in NL blijft). Maar ik kan me er moeilijk bij voorstellen dat ze in de US voor elke vlucht naar Amsterdam ook nog eens de regels kennen van het land van nationaliteit van de passagier en daarop dan uitzonderingen zouden toestaan. Ik ben benieuwd om te weten of andere Belgen dit toch al voor elkaar gekregen hebben.
Mijn vlucht is met AA en ik kan geen andere route meer boeken. (want anders had ik wel als eindbestemming Brussel gekozen)
Mijn vlucht is met AA en ik kan geen andere route meer boeken. (want anders had ik wel als eindbestemming Brussel gekozen)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Ik heb hier al eerder de link van Rijksoverheid.nl gedeeld waar staat dat een doorreis is uitgezonderd. Dat is de regelgevende instantie hier
. Neem die link of een print mee @deebee7.

@SCOMMT fijn dat jullie er weer zijn! Soms lijkt het alsof er COVID varianten per land zijn, gezien het beleid.
Ik zou het ook zo gedaan hebben in jullie situatie, hoop dat jullie inmiddels weer opgeknapt zijn en je weer 100% goed voelen.
Succes met het afronden van jullie studies!
Ik zou het ook zo gedaan hebben in jullie situatie, hoop dat jullie inmiddels weer opgeknapt zijn en je weer 100% goed voelen.
Succes met het afronden van jullie studies!

@harryh Ik vind de uitleg van Galapagos wel maar die zegt net dat het wel moet. Als ik op de website van rijksoverheid.nl kijk is er enkel een uitzondering voor wanneer je de luchthaven niet verlaat (en dus tranfereert). Maar als je de luchthaven verlaat en dan de auto neemt naar België....daar kan ik geen regelgeving ivm uitzonderingen op testverplichting vinden. Maar ik zie het bos door de bomen niet meer op de website van rijksoverheid ondertussen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
@SCOMMT Ik zou net hetzelfde gedaan hebben, OF een nieuw ticket naar België of Duitsland geboekt hebben en de financiële pijn erbij genomen hebben.
Ik sta 0% achter de regel testen voor terugkeer naar je eigen land.
Ik sta 0% achter de regel testen voor terugkeer naar je eigen land.
-
- Amerika-expert
@deebee7 er staat alleen maar "doorreis" toch?
Met de auto is ook een "doorreis". https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... verstappen
Met de auto is ook een "doorreis". https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... verstappen
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het is vrij simpel. Er is géén uitzondering op de testverplichting als je vanuit de VS naar Nederland vliegt en dan per auto doorreist naar België. Die situatie staat namelijk niet vermeld in de lijst met uitzonderingsgronden: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... onderingendeebee7 schreef: ↑08 jan 2022, 19:04@harryh Ik vind de uitleg van Galapagos wel maar die zegt net dat het wel moet. Als ik op de website van rijksoverheid.nl kijk is er enkel een uitzondering voor wanneer je de luchthaven niet verlaat (en dus tranfereert). Maar als je de luchthaven verlaat en dan de auto neemt naar België....daar kan ik geen regelgeving ivm uitzonderingen op testverplichting vinden. Maar ik zie het bos door de bomen niet meer op de website van rijksoverheid ondertussen.
Onder het kopje “Reizigers met de auto of motor” staat ook nog eens expliciet: “Deze uitzondering is niet van toepassing indien u Nederland inreist per vliegtuig, ferry of busdienst en u uw reis voortzet per auto of motor. In die situatie heeft u wel een negatief testbewijs nodig.”
Er is wél een uitzondering op de quarantaineverplichting, maar dat staat verder los van de testverplichting.
Op die pagina staat bovenaan duidelijk vermeld “De onderstaande regels zijn uitsluitend van toepassing indien u in Nederland aankomt per vliegtuig en ook verder reist per vliegtuig.” Daar heb je dus verder niets aan als je na je aankomst per vliegtuig in Nederland, per auto verder reist naar België.harryh schreef: ↑08 jan 2022, 19:23Met de auto is ook een "doorreis". https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... verstappen
-
- Amerika-expert
Inderdaad zie ik het nu staan, daar heb ik overheen gelezen.
Dus met andere woorden als je een aansluitende vlucht vanaf Amsterdam naar Brussel boekt, vervalt je testverplichting naar Nederland. Stuk voordeliger dan de testen hier en een hoop minder gestress.
Ik vrees dat Galapagos gelijk heeft. Ik geloof liever harryh want dat komt me beter uit
maar ik denk dat ik niet anders ga kunnen. Op een ander forum is er toch nog Belg die volgende week vertrekt en dan 2 weken later terugkeert en zich niet gaat laten testen. Ook terugvlucht naar Amsterdam en dan met auto verder. Ik ben benieuwd naar die ervaringen. Maar zolang het nergens officieel te vinden is, zal ik ons gezin van 4 toch moeten laten testen in de VS vrees ik. En buiten de kost maak ik me vooral zorgen over de mogelijke gevolgen als er iemand positief test.

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Waarom vliegen jullie dan niet vanaf Brussel? Ik zou veel liever een dagje vroeger Brussel inrijden, hotel zoeken met parking voor de duur van je vakantie erbij en terugreis op Brussel.
Aankomen in Brussel, auto nemen en naar huis rijden.
Niks test, niks quarantaine. Officieel ben je dan niet ‘legaal’ bezig, maar goed…
Aankomen in Brussel, auto nemen en naar huis rijden.
Niks test, niks quarantaine. Officieel ben je dan niet ‘legaal’ bezig, maar goed…
Je hebt er genoeg van, maar in isolatie/quarantaine gaan als je weet dat je besmet bent vind je te belachelijk voor woorden. Juist doordat er teveel mensen met die mentaliteit rondlopen zitten we onnodig lang in deze ellende.Timothy555 schreef: ↑08 jan 2022, 11:29Ik vind het, zoals ik al zei, wel stilaan genoeg:
- Omikron lijkt een zware verkoudheid, die zeer besmettelijk is
- Als je dusdanig risico-avers bent kan je er zelf voor kiezen gewoon niet te vliegen. Want geloof me, op bijna élk vliegtuig zitten besmette mensen.
- in isolatie/quarantaine gaan omdat je besmet en niet of amper ziek bent is te belachelijk voor woorden. De zero-COVID strategie heeft nooit gewerkt en al zeker niet met Omikron. Ik ging vroeger ook niet in quarantaine omdat ik besmet was met iets. Ofwel ben je ziek en kruip je in bed. Ofwel ben je besmet (en weet je vaak gewoon van niets) of lichtjes ziek (zoals een verkoudheid) en da ga je gewoon door met je leven.
- Omikron is zodanig besmettelijk dat iedereen het binnenkort gehad heeft tenzij je onder een steen leeft, en dan zul je met die ingesteldheid ongetwijfeld niet op een vliegtuig zitten.
Overigens ben ik er ook klaar mee hoor, en sta ik ook niet achter de huidige regels die te streng/willekeurig/selectief lijken. En ook ik vestig mijn hoop erop dat Omikron tot uitdoven zal leiden. Maar bewust besmettelijk een vliegtuig instappen, en daarmee eventueel kwetsbaren dus bewust in gevaar brengen, vind ik echt wel een stap te ver. Dus ik hoop maar, ook voor je eigen gezondheid, dat je ‘negatief’ blijft

2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Iemand een idee of een PCR-Speekseltest ook volstaat om de US in te komen?
Op diverse sites staat ‘inclusief international reisbewijs’ maar men weet niet of het voor de US ook geldt.
Op diverse sites staat ‘inclusief international reisbewijs’ maar men weet niet of het voor de US ook geldt.
Huh? Lees je even in zou ik zeggen…
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Hoi!
Wij zijn gisteren van Tampa (Florida) via Houston in Amsterdam aangekomen.
Alle gevraagde stukken dag van te voren in de United app gezet.
Alles werd daarna op Tampa handmatig gecontroleerd. En in Houston werden we nogmaals naar de controle gestuurd.
Quarantaine verklaring, covid test en vaccinatiebewijs: Alles dus 3x gechecked.
Vandaag al gebeld door de GGD om na te gaan of wij wel in quarantaine zijn gegaan.
Wat een reis. Florida is echt een aanrader. De volgende reis die we boeken zal naar een plek zijn waar we geen (of minder) corona-reisregels hebben. Want... wat een gedoe allemaal! En nu maar hopen dat we as woensdag negatief (blijven) testen!!
Ik wil iedereen hier bedanken voor alle tips mbt testen in Amerika. Nu door de quarantaine een rustige overgang naar 'The Real Life'
.
Wij zijn gisteren van Tampa (Florida) via Houston in Amsterdam aangekomen.
Alle gevraagde stukken dag van te voren in de United app gezet.
Alles werd daarna op Tampa handmatig gecontroleerd. En in Houston werden we nogmaals naar de controle gestuurd.
Quarantaine verklaring, covid test en vaccinatiebewijs: Alles dus 3x gechecked.
Vandaag al gebeld door de GGD om na te gaan of wij wel in quarantaine zijn gegaan.
Wat een reis. Florida is echt een aanrader. De volgende reis die we boeken zal naar een plek zijn waar we geen (of minder) corona-reisregels hebben. Want... wat een gedoe allemaal! En nu maar hopen dat we as woensdag negatief (blijven) testen!!
Ik wil iedereen hier bedanken voor alle tips mbt testen in Amerika. Nu door de quarantaine een rustige overgang naar 'The Real Life'
Wat apart, bij mij werd er amper gecheckt.
Ik heb het niet via een app gedaan, alleen bij de eerste vlucht de formulieren laten zien, werd even snel gekeken en het was goed en kreeg beide boarding passen. Ik denk dat als ik gewoon zelf een testuitslag in elkaar had geknutseld dat ze het niet eens hadden gemerkt. Ik had een antigen rapid testuitslag bij me waarvoor ik 150$ heb betaald.
Op de 2e vlucht (naar AMS) werd nergens om gevraagd en ook bij aankomst in Amsterdam niet. Geen gezondheidsverklaring, quarantaine verklaring, niks.
Ik heb het niet via een app gedaan, alleen bij de eerste vlucht de formulieren laten zien, werd even snel gekeken en het was goed en kreeg beide boarding passen. Ik denk dat als ik gewoon zelf een testuitslag in elkaar had geknutseld dat ze het niet eens hadden gemerkt. Ik had een antigen rapid testuitslag bij me waarvoor ik 150$ heb betaald.
Op de 2e vlucht (naar AMS) werd nergens om gevraagd en ook bij aankomst in Amsterdam niet. Geen gezondheidsverklaring, quarantaine verklaring, niks.
Laatst gewijzigd door markro op 09 jan 2022, 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Dat doe ik uiteraard alleen dacht dat wellicht iemand er ervaring mee heeft. Maargoed bedankt voor je reactieTerpies schreef: ↑08 jan 2022, 23:42Huh? Lees je even in zou ik zeggen…
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 42 Reacties
- 7298 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties