Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
nico.q
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door nico.q »

Ik heb echt alle varianten geprobeerd. Ook verschillende pompstations, dat maakte ook geen verschil.
Bij alle pompen had ik ook alleen de mogelijkheid om 'debit' aan te klikken. (dus of direct de pas invoeren, of eerst debit aanklikken en dan de pas invoeren). Ook contactloos via apple pay zelfde probleem.
Ook werd er vaak om een ZIP gevraagd, daar kwam ik ook nooit doorheen. Tikte ik bijv. 90201 in kreeg ik de melding dat de ZIP niet klopte. Ging ik voor 'skip' kiezen werd de transactie ook meteen geweigerd.

Vorig jaar in Florida ben ik hier misschien 2 keer tegenaan gelopen, nu ging het gewoon bij iedere pomp niet goed.
Niet onoverkomelijk, maar wellicht wel goed voor anderen om te weten.
DireStraits
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door DireStraits »

@nico.q dat is opmerkelijk! Wij zijn ook net terug en ik heb vrijwel overal met Revolut kunnen betalen! Tankstations, hotels, restaurants, winkels: overal. Twee uitzonderingen: Bij de eerste pomp tijdens de trip, een Arco, lukte het niet en heb ik mijn AMEX gebruikt. Ik was bang dat dit een slechte voorbode zou zijn maar niets bleek minder waar. Op de laatste dag wou ik tanken bij 76(?) en daar vroeg ie ook om een zip. Paar dingen geprobeerd en toen maar naar de Shell gereden en ook daar geen probleem!
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

Resetovic schreef:
29 mar 2026, 14:51
Toevallig al gebruikers van Krak hier met enige ervaring qua gebruik en kosten etc??
App is in ieder heel erg overzichtelijk en ondersteund ook iDeal.

Ik heb net een account geopend, geactiveerd en een debit creditcard ontvangen is op dit moment ook gratis.
Even mijn feedback betreft Krak.

​Helaas is er nog geen Garmin ondersteuning. Hierdoor heb ik mijn dochter Krak laten gebruiken, en ik moet zeggen dat het een dikke plus was. De betalingen waren vrijwel gewoon 1 op 1 zonder toeslag. Het enige nadeel is dat je alles in euro's terugziet in het transactieoverzicht, waardoor de originele dollarbedragen niet direct zichtbaar zijn.

​Als voorbeeld: de MTA in New York City kost $3 per rit, de afschrijving in euro's was € 2,57.
​Ze kreeg ook 2% cashback op vrijwel alle uitgaven. Achteraf gezien is het dus behoorlijk stom dat ik zelf ook best veel heb uitgegeven maar Revolut heb gebruikt omdat ik daar al dollars op had staan.
FamdeVries
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door FamdeVries »

Ik heb dit topic vanaf ongeveer pagina 20 gelezen - en ik heb een aantal vragen. Ik hoop dat dit hier mag, zo niet hoor ik het graag. We zijn wellicht een beetje late to the party: we vertrekken op 8 juli naar de US. We waren eigenlijk in de overtuiging dat we met de passen die we hebben gerust wel konden betalen. Maar na het lezen van dit topic, denken we toch aan een Revolut rekening.

- We hebben beiden een creditcard van de ING en ook onze bankpassen zijn van de ING. Is een Revolut dan de beste optie om mee te nemen?
- Klopt het dat we 'gratis' 1000 euro per maand kunnen omzetten naar dollars? Gaat dat dan in vanaf de eerste van de maand? Dus als we het bij wijze van spreke vanavond zouden regelen, we op 1 juni weer 1000 euro kunnen omzetten? We hebben namelijk best een fors bedrag nodig daar we onze hotels ter plekke dienen te betalen.
- Zo ja, is het dan wijs om bijvoorbeeld een Revolut rekening op mijn mans naam en eentje op mijn naam te openen om dan optimaal gebruik te kunnen maken voor het omwisselen zonder opslag? Of is het niet zo spannend die extra opslag?
- Of is het nog beter om 1 Revolut en bijvoorbeeld 1 Wise rekening te openen.

Kortom: wie zou ons even op weg kunnen helpen voor onze situatie? Alvast hartelijk dank!
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Die $1000 wisselen is niet per kalendermaand. Volgens mij is het als je vandaag (19 mei )wisselt je dan volgend maand ook weer op de 19e gratis $1000 kunt wisselen. En beiden een Revolut rek openen kan dan handig zijn.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Moose91
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Moose91 »

@FamdeVries Het is sowieso verstandig om ook een debitcard mee te nemen. Stel dat de ING creditcard onverhoopt ergens niet geaccepteerd wordt, dan heb je een back-up. Revolut is dan een prima optie. Of het de beste is, is persoonlijk, maar voor jullie doel volstaat het zeker.
Er kan tijdens de reis ook behoorlijk wat borg geblokt worden op de creditcard als je in hotels verblijft. Dat wordt niet bij elk hotel even snel weer vrijgegeven. Dat kan behoorlijk oplopen tijdens een rondreis en je bestedingsruimte op de creditcard beperken. Je kunt vooraf bij de bank vaak extra bestedingsruimte regelen, maar met een debitcard erbij blijf je altijd liquide.

Twee rekeningen openen kan inderdaad. Er is volgens mij nu een actie dat je twee maanden gratis het Revolut Premium plan kunt gebruiken. Daarbij kun je onbeperkt geld wisselen, ook in het weekend en zonder fees. Het kan wel zijn dat er ergens een addertje onder het gras zit als je het Premium plan stopzet tijdens de proefperiode, daar zou je de Actievoorwaarden even voor moeten doornemen of dat dubbelchecken bij de klantenservice.
De commissie in het gratis Standard plan is 1% als je boven de €1.000 wisselt of dat in het weekend doet. Niet heel spannend, maar het is vooral zonde omdat je eromheen kunt plannen. Als je vandaag een rekening opent en de eerste €1000 -> $ wissel doet, kun je over een maand inderdaad de volgende €1.000 zonder toeslag wisselen. Dat zou dan dus 19/20 juni zijn.

Als je ook een fysieke pas wil bestellen, houd dan rekening met een verzendtijd van een paar weken. Een fysieke pas is geen vereiste; na doorlopen van de KYC kun je meteen met de rekening en je digitale pas aan de slag. Maar mocht je wel een fysieke pas nodig hebben, wacht dan niet te lang met bestellen. Verzending kan sneller, maar daar staan kosten tegenover.

Vergeet ook niet dat je met Revolut €200 cash of de eerste vijf withdrawals (wat als eerst komt) zonder commissie uit de geldautomaat kunt halen.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door nwolf »

Die 1000,- is dacht ik wel op de 1e van de maand, wij hebben ons budget ook "aangespekt" en op een gegeven moment zie je dat er conversie of wisselopslag bijkomt. Hetzelfde in de weekenden dan betaal je ook extra om euro's naar dollars om te zetten (het is maar 1%, maar toch).

Wij hebben ervoor gekozen (vriendin en ik) om 2 gratis rekeningen te nemen en daar een gezamelijke rekening aan te koppelen.
Dan kun je in feite tot 3000,- per maand omzetten naar dollars.
De gezamelijke rekening staat dan altijd een paar honderd dollar op om je rekeningen mee te betalen en iedere keer vullen we die van onze eigen rekeningen aan.
Voor ons ideaal omdat we gescheiden rekeningen hebben, maar kan me voorstellen dat het overbodig is als alles in 1 pot gaat.
Voordeel revolut is gewoon dat je op je lopende rekening meerdere valuta's kunt hebben, als je nu omzet en op die rekening dus dollars hebt staan en euro's en je betaalt in de US zullen dus eerst je dollars worden gebruikt, tot die op zijn en dan betaal je in euro's. ING zal altijd een conversie doen per transactie die je met je debitcard doet.

Zorg er altijd voor dat je een fysieke pas bij je hebt (of aanvraagt bij Revolut)!! Bij Walmart werken veel kassa's nog zonder apple pay/google pay dus moet je met een pasje komen ipv via je telefoon te kunnen betalen.
Als je toch een ING Creditcard hebt, zou ik voor die 2 euro extra per maand de CC omzetten naar een platinum card, dan heb je ook een limiet van 1000,- zonder koersopslag en heb je tot 1500,- dekking bij autohuur op je eigen risico (die in de US al maximaal 1200,-).
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 74

Bericht door harryh »

Bij mij is het niet de 1e vd maand voor die 1000,-.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Bij mij is het ook niet op de 1e van de maand maar 1 maand nadat ik de vorige omwisseling heb gedaan.

Gr
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door nwolf »

Ok, "I stand corrected". Ik dacht dat het anders was!
Lees het nu ook op de site van Revolut dat ze een rollende periode hanteren dus idd iedere keer na 30 dagen mag je eenzelfde bedrag weer omzetten. Thnx en helder
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
FamdeVries
Amerika-ontdekker

Bedankt voor jullie snelle en uitgebreide reacties!
We gaan in ieder geval een rekening openen bij Revolut. Zoals jullie ook al zeggen slim om een extra betaalmiddel mee te nemen. En zullen er ook een fysieke pas bij doen. We kijken even naar wat het handigste is om te doen, of het het er bij 1 laten of er 2 nemen. Feit is dat we nu wel een flink bedrag moeten gaan omzetten, dus dan is twee misschien wel gewoon handiger?

@nwolf bedankt ook voor de tip over de ING CC. Slim, daar gaan we even naar kijken!

@Moose91 we gaan even kijken naar het Premium plan, dank je voor de tip!
FamdeVries
Amerika-ontdekker

Bedankt voor jullie hulp en advies, het is gelukt. Zowel voor Revolut als voor Wise gekozen. En de eerste euro's omgezet naar dollars. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer