Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!
Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!
Goede info allemaal! Zijn er bepaalde bedrijven die GEEN acceptabel certificaat geven als je het doet via testenvoortoegang? Ik probeer een familielid mee te helpen een test in te plannen en wil zeker zijn dat het volgende stappenplan klopt.
1. Op TestenVoorToegang kies voor optie 9 "Overig".
2. Op de volgende pagina de datum een dag vooruitschuiven als je de mogelijkheid wil om 3 dagen van te voren te testen ipv 2 dagen.
3. Na het invoeren van je postcode krijg je een lijst met aanbieders te zien in jouw regio. Kies er een uit waarvan je weet dat ze een reiscertificaat kunnen leveren.
Wat betreft dat laatste punt, misschien is het handig om een lijstje bij te houden met testlocaties die een reiscertificaat uitgeven?
- Spoedtest: hier kregen we in juli in ieder geval (na veel gezeik met ons Amerikaanse telefoonnummer) wel een reiscertificaat.
- TheCoronaLab: ook hier in juli een reiscertificaat van gekregen.
- HealthCheckCenter: lijken zonder probleem een reiscertificaat te geven.
- Lead Healthcare: geen idee
- CovidTestNederland: geen idee
- Covidia: geen idee
- Testservice.nl: geen idee
- Covidplus.nl: geen idee
... en zo zullen er ongetwijfeld nog een hele boel zijn.
1. Op TestenVoorToegang kies voor optie 9 "Overig".
2. Op de volgende pagina de datum een dag vooruitschuiven als je de mogelijkheid wil om 3 dagen van te voren te testen ipv 2 dagen.
3. Na het invoeren van je postcode krijg je een lijst met aanbieders te zien in jouw regio. Kies er een uit waarvan je weet dat ze een reiscertificaat kunnen leveren.
Wat betreft dat laatste punt, misschien is het handig om een lijstje bij te houden met testlocaties die een reiscertificaat uitgeven?
- Spoedtest: hier kregen we in juli in ieder geval (na veel gezeik met ons Amerikaanse telefoonnummer) wel een reiscertificaat.
- TheCoronaLab: ook hier in juli een reiscertificaat van gekregen.
- HealthCheckCenter: lijken zonder probleem een reiscertificaat te geven.
- Lead Healthcare: geen idee
- CovidTestNederland: geen idee
- Covidia: geen idee
- Testservice.nl: geen idee
- Covidplus.nl: geen idee
... en zo zullen er ongetwijfeld nog een hele boel zijn.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Misschien goed om vanaf 8 november ook een topic te openen (of deze te hernoemen) naar reiservaringen na de travelban of iets dergelijks. Mensen kunnen dan ervaringen delen. Bij welk testcentrum ze zijn geweest, reiscertificaat ja/nee vanaf welke airport, naar welke airport, drukte op de airport? Drukte bij CBP ect.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
-
- Amerika-expert
@SemJes van Spoedtest.nl weet ik het zeker, wel geboekt via hun eigen site, maar dat zou niet uit moeten maken.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
goed idee, en misschien opsplitsen Belgie vs Nederland want de test alternatieven zijn wel wat verschillend lijkt mijd_vdploeg schreef: ↑28 okt 2021, 20:54Misschien goed om vanaf 8 november ook een topic te openen (of deze te hernoemen) naar reiservaringen na de travelban of iets dergelijks. Mensen kunnen dan ervaringen delen. Bij welk testcentrum ze zijn geweest, reiscertificaat ja/nee vanaf welke airport, naar welke airport, drukte op de airport? Drukte bij CBP ect.
Nogmaals healthcheck is de ENIGE die via testenvoortoegang een gratis reiscertificaat afgeeft .
Van juli TM oktober deden ze dat allemaal gratis via testenvoorjereis van de overheid .dat is stopgezet !
Betaald geven ze allemaal een geldig reiscertificaat af als ze dat op hun website aangeven als betaalde optie
Het is echt niet zo moeilijk
Van juli TM oktober deden ze dat allemaal gratis via testenvoorjereis van de overheid .dat is stopgezet !
Betaald geven ze allemaal een geldig reiscertificaat af als ze dat op hun website aangeven als betaalde optie
Het is echt niet zo moeilijk
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Als ik kijk op de healthcheck site geven ze nog steeds gratis tests en gratis reiscertificaat zoals @Terpies ook al postte 
https://healthcheckcenters.nl/

https://healthcheckcenters.nl/
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
In België is het net zo makkelijk om bij de huisarts te gaan. Kost me €41 voor een PCR-test op die manier. Labo hier in m’n buurt op afspraak €50 voor een PCR met reistest.
Of ik krijg toevallig wat vage klachten voor ik naar de huisarts ga. Dan word ik ook getest en krijg ik een gratis test en certificaat.

Of ik krijg toevallig wat vage klachten voor ik naar de huisarts ga. Dan word ik ook getest en krijg ik een gratis test en certificaat.

Maar dan zal je geen bruikbaar internationaal reiscertificaat met paspoortnummer etc. erop krijgen, neem ik aan?Timothy555 schreef: ↑29 okt 2021, 08:05Of ik krijg toevallig wat vage klachten voor ik naar de huisarts ga. Dan word ik ook getest en krijg ik een gratis test en certificaat.
![]()
@GJ je neemt wel heel veel aan he? Niet de eerste keer....Waarom zou het formulier geen paspoortnummer bevatten? Heb je ooit zo'n formulier gekregen of überhaupt gezien?
zie de meermaals geposte link daar staat duidelijk dat het paspoort nummer vermeld word
https://healthcheckcenters.nl/non-covid-19-certificaat
https://healthcheckcenters.nl/non-covid-19-certificaat
Wat een vriendelijke toon weer! Ik was even vergeten waarom ik dit forum ook alweer zo gezellig vond. Maar dat is natuurlijk vanwege de hartelijke, fijne sfeer waarbinnen hier op oprechte vragen gereageerd wordt.Gast schreef: ↑29 okt 2021, 09:20[mention]GJ[/mention] je neemt wel heel veel aan he? Niet de eerste keer....Waarom zou het formulier geen paspoortnummer bevatten? Heb je ooit zo'n formulier gekregen of überhaupt gezien?

In Nederland is het zo dat je met klachten getest wordt door de GGD. Daarvan krijg je dan wel via je DigiD - je online overheidsomgeving - bericht of je al dan niet positief of negatief bent bevonden, maar geen certificaat dat de gegevens bevat die je nodig hebt om mee te kunnen reizen.
In België word je met klachten blijkbaar door de huisarts getest. Maar ik vraag me af of je dan wel een certificaat krijgt waarin staat:
EDIT - In Nederland is dat namelijk niet zo. Dat zijn gescheiden kanalen. Hier kun je via de 'met klachten'-route op geen enkele manier zo'n certificaat krijgen. Dus ik vermoedde dat dat in België ook zo zou zijn. Is dat niet zo: weer wat geleerd! Maar dat die veronderstelling blijkbaar al als een dusdanig vervelende opmerking wordt gezien dat een sneer noodzakelijk wordt geacht, vind ik de sfeer van dit forum een beetje onwaardig.
- Type of test (indicating it is a NAAT or antigen test)
Entity issuing the result (e.g., laboratory, healthcare entity, or telehealth service)
Sample collection date
A negative test result must show the sample was taken no more than 3 days before the flight for air passengers who have proof of being fully vaccinated, or no more than 1 day before the flight if the air passenger is not fully vaccinated.
A positive test result for documentation of recovery from COVID-19 must show the sample was taken within the 90 days before the flight.
Information that identifies the person (full name plus at least one other identifier such as date of birth or passport number)
Test result
Laatst gewijzigd door GJ op 29 okt 2021, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
@GJ lees ook even wat @ONYX666 post....

Dat gaat over Health Check Centers via TvT in Nederland.
Timothy - op wie ik reageer - heeft het over de situatie in België.
Wat probeer je nu eigenlijk precies te bereiken met deze aanvallende posts?

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Ik begrijp je punt, mijn feedback: De toon of voice zou wel wat vriendelijker kunnen, dat vind ik ook, aan de andere kant, het zou ook handig zijn voor je iets post, bijvoorbeeld zoals dit:
om je ook even in te lezen over wat hier al eerder gepost is en waar anderen al veel uitzoek werk voor hebben gedaan. My 2cts.
-
- Amerika-expert
Misschien is het wel een idee om de discussie te beëindigen (even los van de toon van de muziek) en laten we het vooral een beetje gezellig houden
.
Er zijn naar mijn mening genoeg ervaringen gedeeld. Voor en tegens voor bepaalde aanbieders. Het is nu aan een eerder om een aanbieder te kiezen (keuzes genoeg). Laten we ons concentreren op de opgedane ervaringen van een ieder straks tijdens de reis en deze delen in dit topic. Niet alleen over de testaanbieder zelf, maar wat mij betreft ook zeker de andere zaken die je gaat tegenkomen onderweg.

Er zijn naar mijn mening genoeg ervaringen gedeeld. Voor en tegens voor bepaalde aanbieders. Het is nu aan een eerder om een aanbieder te kiezen (keuzes genoeg). Laten we ons concentreren op de opgedane ervaringen van een ieder straks tijdens de reis en deze delen in dit topic. Niet alleen over de testaanbieder zelf, maar wat mij betreft ook zeker de andere zaken die je gaat tegenkomen onderweg.
Thanks Harry! Kijk, zo kan het ook, feedback op een nette manier.
Ik zal me nu écht uit deze draad terugtrekken. Ik kom al zestien jaar met veel plezier op dit forum, heb veel advies gekregen en gegeven, maar vind de sfeer er de laatste jaren echt niet fijner op geworden. Jullie zullen van mij geen last meer hebben.
Ik zal me nu écht uit deze draad terugtrekken. Ik kom al zestien jaar met veel plezier op dit forum, heb veel advies gekregen en gegeven, maar vind de sfeer er de laatste jaren echt niet fijner op geworden. Jullie zullen van mij geen last meer hebben.
-
- Amerika-expert
Een paspoortnummer op m'n reiscertificaat? Is dat nodig? Dat doen ze ook niet met betalende test hier...GJ schreef: ↑29 okt 2021, 08:19Maar dan zal je geen bruikbaar internationaal reiscertificaat met paspoortnummer etc. erop krijgen, neem ik aan?Timothy555 schreef: ↑29 okt 2021, 08:05Of ik krijg toevallig wat vage klachten voor ik naar de huisarts ga. Dan word ik ook getest en krijg ik een gratis test en certificaat.
![]()
Wat staat er op: rijksregisternummer, datum en tijdstip van afname staal, datum van analyse staal, handtekening dokter, naam en voornaam en naam van de test + virus dat opgespoord wordt.
-
- Amerika-expert
Is wel een correcte aanname. Maar moet dat er opstaan? Heb ik nog niet gelezen (of ik heb er weer over gelezen)...Gast schreef: ↑29 okt 2021, 09:20@GJ je neemt wel heel veel aan he? Niet de eerste keer....Waarom zou het formulier geen paspoortnummer bevatten? Heb je ooit zo'n formulier gekregen of überhaupt gezien?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 4926 Weergaves
-
Laatste bericht door Amarens
-
- 21 Reacties