Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
BahamaOne
Amerikakenner

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door BahamaOne »

DireStraits schreef:
29 jan 2026, 15:22
in US vind ik dit toch wat spannend
Wat vind je spannend hieraan? Het is juist een verademing en werkt niet anders in Amerika dan in NL. Ik gebruik altijd Apple Pay, indien mogelijk. Helaas is Walmart nog steeds een van de weinige grote ketens die nog geen apple/google pay accepteert.

Voordeel is ook nog eens dat fraude met CC veel lastiger (zo niet onmogelijk is) is omdat de acceptant geen CC gegevens ontvangt via Apple/Google Pay. Fysieke kaarten kunnen makkelijk geskimd worden dus dat is veel spannender.... :thumbup:
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 74

Bericht door harryh »

Beetje off-topic, ook voor online betalingen komt Revolut binnenkort, net als ICS, met Click to Pay, dan gaan je kaartgegevens ook niet meer over de lijn. Dat zou moeten helpen tegen al die booking.com etc fraude. Ik was met mijn ICS CC in oktober meer dan $4000 kwijt aan fraude, overigens snel opgelost en teruggestort.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 34
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@harryh Ik kreeg deze week inderdaad al bericht van ICS (ABNAMRO) om Click to Pay te activeren. Nog niet gedaan overigens. Het zal niet direct overal werken denk ik?? Bedrijven moeten de betaalwijze (Click to Pay) op de website er ook op aanpassen/toevoegen? Dit weekend mij er eens in verdiepen.

Ik bedenk me trouwens dat dit niet nieuw is. Ik heb dit al eens gedaan bij Mastercard. :D

Enkele jaren geleden heb ik voor het kopen van baseballtickets in Amerika ook een profiel moeten aanmaken om mijn ticket af te rekenen. Dat ging via Mastercard. Vorig jaar, toen ik voor een andere baseballwedstrijd ook tickets wilde kopen leverde dat problemen op. Ook hier ging afrekenen via click to pay. Echter, ik kon mijn profiel niet meer benaderen: Wachtwoord vergeten, inmiddels ander emailadres gekregen maar creditcardnummer was hetzelfde. Een nieuw profiel aanmaken lukte daardoor niet. :? En via click to pay was de enige methode om af te rekenen. Met Revolut afrekenen kon niet. Uiteindelijk via Mastercard zelf kunnen oplossen maar was nog wel even een gedoe maar zij hebben oude profiel op mijn verzoek laten vervallen waardoor ik een nieuw profiel met mijn huidige emailadres kon aanmaken.

Benieuwd of dit nu ook problemen gaat opleveren omdat ICS mij nu de mogelijkheid biedt om eea te activeren terwijl ik het volgens mij al actief heb. :think:

Roland
Since 1982: 34 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

DireStraits schreef:
29 jan 2026, 15:22
Ik gebruik in Nederland altijd google pay maar voor de CC in US vind ik dit toch wat spannend. Waarschijnlijk helemaal onterecht maar misschien toch maar een fysieke kaart aanvragen
Bedoel je met CC hier je Nederlandse creditcard? Of je Revolut card? Bedenk wel dat je met Revolut geen creditcard hebt maar een debitcard. Er is een wezenlijk verschil tussen die twee.

Een fysieke debitcard van Revolut is altijd aan te raden voor Amerika. Het komt niet vaak voor maar af en toe heb je die nodig. Bijvoorbeeld als je in een restaurant wilt afrekenen met Revolut. De waitress neemt dan je fysieke debitcard mee om die achter de schermen door de terminal te halen. Je krijgt hiervan direct een pushmelding op je horloge/telefoon en het bedrag wordt al gereserveerd op je Revolut rekening. Vervolgens komt ze terug met de bon waar jij nog een tip aan kunt toevoegen waarna na enkele dagen het volledige bedrag incl. tip definitief afgeschreven wordt.

Veel restaurants hebben tegenwoordig ook een betaalterminal op elke tafel staan waardoor je niet eens meer op de rekening hoeft te wachten. Afrekenen wanneer het jou uitkomt, erg handig vind ik persoonlijk. Hier betaal je of met je fysieke pas of met Apple Pay (en zal vast ook voor Google Pay werken). De bon kun je vervolgens naar jezelf laten mailen.

Voor online betalingen met Revolut raad ik overigens altijd aan om de eenmalige online card te gebruiken. Je krijgt dan een debitcard nummer (dat lijkt op een creditcard nummer) dat je 1x kunt gebruiken om de betaling te doen. Mochten de cardgegevens daarna in verkeerde handen vallen dan kan er geen gebruik meer van dat nummer gemaakt worden. Ook erg handig vind zelf.

Roland

DireStraits
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door DireStraits »

Dank voor de informatie. Spannend is overdreven maar meer het onzekerheid of het allemaal werkt en geaccepteerd wordt. Heb al meerdere cards en ga er nu ook een revolut fysieke kaart bij pakken.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

@DireStraits

Kaart werkt perfect, wij hebben alles met de fysieke kaart gedaan, zelfs tanken ging moeiteloos.

Er staan al heel wat dollars op voor dit najaar :wink:

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Nog een kleine tip en wellicht een open deur, maar zorg voor voldoende saldo op de kaart. Veel zaken worden achteraf gecorrigeerd. Zoals @Coyote ook aangeeft.

Maar het is niet echt een reservering volgens mij maar het wordt ook daadwerkelijk afgeschreven. Dus stel dat jij voor 100 USD eet in een restaurant dan wordt dat eerst afgeschreven, geef je 20% fooi is dat dus 20 USD en dat wordt binnen enkele dagen ook afgeschreven. Maar er wordt niet gewacht met het afschrijven van die 120 USD. Het gaat in 2 delen. Dus dat is iets om rekening mee te houden.

In feite werkt het niet heel veel anders als een reservering op een creditcard, met dat verschil dat het dus direct wordt afgeschreven.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis CO-SD-WY-MT-UT
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis AZ,NM,UT
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: FL
2026: Huwelijksreis april 2026 Rondreis TN,NC,GA,SC,FL
DireStraits
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door DireStraits »

Dank voor jullie reacties. Ik ga rustig door met wat dollars kopen. Ook maar een fysieke kaart bestellen want durf het risico niet aan om 'm op Zaventem uit de Revolut automaat te trekken :wink:
nico.q
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door nico.q »

Die fysieke kaart is vrij vlot binnen, zou ik zeker doen. En om de prijs hoef je het ook niet te laten.
Ik heb mijn revolut ook in mijn apple pay zitten, maar dat werkte afgelopen mei helaas niet overal (iig niet bij verschillende benzinepompen in Florida), dus ik was wel blij met mijn fysieke kaart.

@harryh Ik haak even offtopic aan: wat bedoel je precies met booking fraude in dit geval? Waarom ik het vraag; ik heb ook nog een CC van de Rabo. Daar bleek kort geleden fraude mee gepleegd te zijn, er was geprobeerd een relatief klein bedrag in Engelse ponden over te boeken naar Zwitserland. Gelukkig had de Rabo dit op tijd door en is er niets gebeurd.
Ik kon alleen niet achterhalen waar de fraude vandaan kwam, sinds we Revolut hebben gebruiken we de rabo kaart vrijwel niet meer. Bij de Rabo kon men zien dat booking mijn kaartnummer had (wat klopte, die heb ik als betaalmethode daar). Kon mij op dat moment alleen niet voorstellen dat fraude via booking zou kunnen voorkomen.
Laatst gewijzigd door nico.q op 02 feb 2026, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Benzinepompen wil bij betalen aan de pomp wel eens problemen geven, zowel met Apple pay als de gewone fysieke kaart. Even naar binnen en daar betalen.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

d_vdploeg schreef:
02 feb 2026, 08:28
Maar het is niet echt een reservering volgens mij maar het wordt ook daadwerkelijk afgeschreven. Dus stel dat jij voor 100 USD eet in een restaurant dan wordt dat eerst afgeschreven, geef je 20% fooi is dat dus 20 USD en dat wordt binnen enkele dagen ook afgeschreven. Maar er wordt niet gewacht met het afschrijven van die 120 USD. Het gaat in 2 delen. Dus dat is iets om rekening mee te houden.
Je ziet in ieder geval de afschrijving staan en je saldo wordt er inderdaad ook op aangepast. Maar als je de betaling aanklikt in de Revolut app op je telefoon, zie je dat de betaling 'pending' is. Geldt voor elke betaling. In principe dus nog niet definitief. Dus vandaar mijn opmerking dat het gereserveerd wordt. :wink: De definitieve betaling wordt later als 1 betaling afgeschreven.

Zo deed ik afgelopen weekend 3 online betalingen in Amerika en 2 staan nog steeds 'pending'. De merchant moet voor een bepaalde datum de betaling claimen. De 3e betaling is inmiddels wel definitief. Voor het oog maakt het niet uit. Je ziet het gewoon als afgeschreven staan.

Het kan overigens geen kwaad om zo'n restaurant betaling in de gaten te houden of ze wel het juiste bedrag afschrijven. Ik heb ook wel meegemaakt dat de tip die ik op de bon zette, later niet in de definitief verwerkte betaling verwerkt was.

Roland

d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Coyote schreef:
03 feb 2026, 05:35
Het kan overigens geen kwaad om zo'n restaurant betaling in de gaten te houden of ze wel het juiste bedrag afschrijven. Ik heb ook wel meegemaakt dat de tip die ik op de bon zette, later niet in de definitief verwerkte betaling verwerkt was.
Jep heb ik ook wel eens meegemaakt. Gelukkig alleen meegemaakt dat ze de fooi vergeten waren en gelukkig geen verkeerd hoger bedrag afgeschreven hadden. Dan zal je denk ik in zo'n situatie toch terug moeten naar het restaurant in kwestie? Dat wordt dan wat lastig als je inmiddels verder on route bent en misschien wel honderden miles verder bent.

Of kun je met de kopie van je bon in zo'n situatie ook rechtstreeks naar de geldverstrekker?
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

nico.q schreef:
02 feb 2026, 20:31
Kon mij op dat moment alleen niet voorstellen dat fraude via booking zou kunnen voorkomen.
Om hier ook even op in te haken: booking.com is voor oplichters het walhalla omdat er zoveel transacties per dag plaatsvinden. Er hoeft maar iemand te zijn die via bijvoorbeeld onbeveiligde wifi een reservering maakt en dan is het wel mogelijk om gegevens buit te maken en zo zijn er meer voorbeelden waardoor fraude plaatsvindt.

Paar jaar geleden is er ook fraude gepleegd met onze creditcard en de dame van ICS vertelde ons dit nadat ze ons de vraag had gesteld of we wel eens hotels boekten via booking.com

Die fraude kan overal vandaan komen, al is booking.com wel een verdachte, maar dat gaat de Rabobank jou niet vertellen als ze het al weten. Je kunt het toch niet achterhalen want het kan overal gebeurd zijn. Het is verzekerd, je krijgt een nieuwe kaart en klaar.

Probeer die kaart af en toe toch te gebruiken, al is het maar om te checken of ie werkt en neem meerdere betaalmiddelen mee waaronder een tweede creditcard. Is toch onhandig als je bij de autoverhuurder staat en je creditcard werkt niet meer omdat ICS de kaart geblokkeerd heeft. Meestal doen ze daar namelijk ook geen mededelingen over.
jeppiepruts
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

:offtopic: De meeste fraude bij Booking.com komt niet door Booking.com zelf, maar omdat de shady computers van kneuterige hotelletjes gehackt zijn . IT beveiliging van kleinschalige - niet tot ketens behorende - accommodaties heeft veelal geen prioriteit. Al kan Booking.com er natuurlijk ook wel wat aan doen door bijvoorbeeld 2FA/MFA te verplichten etc. (geen idee of dat het geval is)
De fraudeurs loggen dan bij Booking.com in met de credentials die ze bij de hotels buit hebben gemaakt. Ze kunnen dan namens de hotels berichten sturen. En wanneer het hotel zelf de betaling afhandelt (ipv Booking.com) dan kunnen ze ook daar controle over krijgen.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Booking.com kent voor zover ik weet geen 2 traps verificatie, maar die kent je creditcard tegenwoordig wel. Daar moet je iedere betaling goedkeuren. Tenminste bij alle kaarten uitgegeven door ICS is dat wel.

Maar je creditcard gegevens staan natuurlijk wel in het systeem van booking en als daar via een shady computer van het hotel of via een datalek bij booking alsnog buit op wordt gemaakt...
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 74

Bericht door harryh »

Ik heb 2FA aan staan bij ICS en toch is mijn CC afgelopen oktober voor 4.000,- misbruikt zonder dat ik de MFA meldingen heb gehad.
Dat waren een stuk of 20 betalingen bij Google Ads en ergens op Cyprus waar ik nooit geweest ben en het is een week of 3 doorgegaan zonder enige detectie. Ik zag het zelf in mijn betalingsoverzicht.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@harryh Zo dan!! Blijkbaar geldt dat goedkeuren dan niet altijd. Bij booking.com in ieder geval niet merkte ik gisteren met het boeken van een hotel.
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

Toevallig al gebruikers van Krak hier met enige ervaring qua gebruik en kosten etc??
App is in ieder heel erg overzichtelijk en ondersteund ook iDeal.

Ik heb net een account geopend, geactiveerd en een debit creditcard ontvangen is op dit moment ook gratis.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door nwolf »

Resetovic schreef:
29 mar 2026, 14:51
Toevallig al gebruikers van Krak hier met enige ervaring qua gebruik en kosten etc??
App is in ieder heel erg overzichtelijk en ondersteund ook iDeal.

Ik heb net een account geopend, geactiveerd en een debit creditcard ontvangen is op dit moment ook gratis.

Is een crypto platform die ook een debitcard heeft uitgegeven.
Lijkt zo te lezen wel interessant met de 1% cashback en geen aditionele kosten voor currency wissel.

Hou er rekening mee dat ze geen banklicentie hebben en ook niet onder de bescherming van het bankenstelsel deposito vallen.
Je hebt dus niet tot 100K beschermd mochten ze failliet gaan en dan ben je dus gewoon je geld kwijt.

Verder geen ervaring mee, hier een tevreden klant van Revolut (en ING :lol:).
Misschien even een nieuwe topic openen mocht je meer ervaringsdeskundigen zoeken ;)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

@nwolf Klopt, is dan ook puur voor gebruik op reis.

Revolut is inderdaad top en toch wel de beste, maar hun weekendtoeslag is gewoon absurd, en je bent echt afhankelijk van het vooraf omwisselen naar valuta's.
Wise daarentegen is beter voor gebruik zonder er bij stil te staan vanuit euro’s.

En Krak lijkt dus een ideaal alternatief naast Wise, dus in april maar eens testen.
Cashback met alles is inderdaad mogelijk, maar de cashbackvoorwaarden veranderen wel na 31 maart, zo ver ik het heb begrepen.

Een topic openen kan natuurlijk, maar dit Revolut topic is de meest actieve en dacht vraag het hier ondanks dat het een beetje off-topic is natuurlijk.
Dit had eigenlijk een algemeen prepaid creditcard-topic moeten zijn :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer