Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door nwolf »

Ik gebruik die nu en voor zover ik heb gezien geen risico's!

Ik heb voor Florida al wat dollars opzij staan en iedere dag wordt er rente bijgeschreven en het is vrij opneembaar.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Goedemorgen,

we zijn net terug van onze 3 weken Colorado/South Dakota/Wyoming.
We hebben werkelijk overal zonder problemen de Revolut kaart kunnen gebruiken, zelfs bij alle tankstations aan de pomp.

Ben erg blij met de info over Revolut, waarvoor dank !

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Incuflex
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Incuflex »

Waar zit hem het grote verschil tussen de Revolut en de N26 debit card? N26 lijkt me voordeliger te zijn als je grotere bedragen zou afhalen of betalen?
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

Ik heb op 29 mei ( al weer een tijdje geleden) een fysieke visa kaart van Revolut uit de automaat op Luchthaven Brussel gehaald en deze vandaag gekoppeld aan mijn al bestaande Revolut rekening. Dat is dus ook een optie.

Ik gebruikte voorheen alleen de digitale kaart, maar je hoeft nu dus geen fysieke kaart meer te bestellen als je op een luchthaven vliegt met zo'n automaat. Het werkt niet alleen voor nieuwe klanten, daar was ik nieuwsgierig naar, maar ook voor reeds bestaande. De kaart koppel je makkelijk in de app aan je bestaande rekening.

@Incuflex Om op jouw vraag terug te komen. Ik heb beide rekeningen en gebruik ze wisselend afhankelijk van de wisselkoers op dat moment. De wisselkoers was in mei/juni bijvoorbeeld veel hoger dan de koers van mijn eerdere gekochte $ dus heb ik meer de N26 en Openbank kaarten gebruikt. Wat acceptatie etc. betreft kun je met beide kaarten prima uit de voeten.
reisverslagen: 2025 rondje Denver en Florida, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Elendan
Amerikakenner

Bericht door Elendan »

De laatste paar keer heb ik ervaren dat de prijs voor hotelovernachtingen goedkoper kunnen zijn via Revolut Stays. Ik heb hier nu toch al behoorlijk wat boekingen staan voor onze komende twee reisen, dus vergeet niet daar je hotelprijs ook eens te vergelijken.

Let wel op want hotels in las Vegas geven vaak niet de resorttoeslag aan terwijl die er wel is. Dus tel die even zelf bij de prijs op dan weet je of het echt goedkoper is. Bij het betalen in euro heb je geen wisselkoersverschil als je later weer annuleert, maar bij de dollars wel.
reisverslagen: 2025 rondje Denver en Florida, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Glorious »

Super wisselkoers op dit moment.
Laredo
Amerikakenner

Bericht door Laredo »

Nou inderdaad ja! Ik zie nu (28 januari 9.37 uur) een koers staan van 1 euro is 1,19 dollar. Tijd om te gaan omwisselen voor de komende zomervakantie!
2026 Houston - Cruise Mexico - rondje Texas
2025 Philadelphia - Cruise Bahamas - Washington | 2023 Florida
2013 FL | 2012 Las Vegas | 2012 Westkust | 2011 Las Vegas | 2011 NYC & FL | 2010 FL | 2009 NYC | 2004 Oostkust | 1996 & 1995 Westkust
nico.q
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door nico.q »

Gisteravond was het nog een stukje beter; 1209 dollar voor 1000 euro.
Heb in het verleden al een paar keer gewisseld voor rond de 1185 per 1000, maar zo gunstig heb ik het nog niet eerder gezien.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Gisteravond meteen $1195 (€1000) op m'n Revolut card gezet. :thumbup:
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Cindy1969
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Cindy1969 »

Ik ga vrijdag naar Florida, mooi voordelig shoppen :D
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Glorious schreef:
27 jan 2026, 21:03
Super wisselkoers op dit moment.
Inderdaad een mooie koers die we al tijden niet meer gezien hebben.

Gisteren ook € 1000 omgewisseld en $ 1194 bij laten schrijven op mijn Revolutrekening. 8)

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Big-AL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Big-AL »

Ik ook bijna € 1000,00 gewisseld.
Daarnaast kun je in de app een spaarrekening aanmaken, voor dollars.
Daar krijg je 3% 👈 rente op. Ik wissel euro’s naar dollars en daarna verplaats ik ze naar de spaarrekening.
Daardoor is de koers nog voordeliger.
Los Angeles in 2015, 2016, 2017, 2019, 2023 en 2024.
September 2026 ga ik weer 4 weken naar L.A.
Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

Ik had deze week al geld gewisseld, vanochtend toch maar weer iets extra’s (1.000) erop gezet 😆

Die spaarrekening moet ik eens gaan verkennen, weet (nog) niet of dat belastingtechnisch handig is.

Fijne dag
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
nico.q
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door nico.q »

Je verplaatst het gewoon naar 'Dagelijke geldmarktfondsen'. Rente wordt dagelijks uitbetaald. Mits je er geen extreme hoeveelheden op hebt staan zal belastingtechnisch toch wel een beetje meevallen? Gewoon wat je er per 31-12 op hebt staan bij je overige spaargeld optellen voor de belastingaangifte.
Ik heb ons spaarpotje voor de vakantie ook op de spaarrekening bij revolut. Voelt ook iets veiliger, mocht je creditcard gescamd worden.
Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

@nico.q
Dank voor de uitleg!

Gr.
Reny
Onze verslagen:
Laredo
Amerikakenner

Bericht door Laredo »

Goede tip van die spaarrekening bij Revolut. Kende dat nog niet en gelijk even aangemaakt. Net ook gewisseld tegen 1,192 Prima deal en leuk om vast wat opzij te zetten voor de zomer!
2026 Houston - Cruise Mexico - rondje Texas
2025 Philadelphia - Cruise Bahamas - Washington | 2023 Florida
2013 FL | 2012 Las Vegas | 2012 Westkust | 2011 Las Vegas | 2011 NYC & FL | 2010 FL | 2009 NYC | 2004 Oostkust | 1996 & 1995 Westkust
DireStraits
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door DireStraits »

Dank voor de tip van de spaarrekening! Ik had al wat dollars gekocht de laatste tijd dus mooi om daar nog wat rente op te pakken!
Tot op heden gebruik ik revolut vooral voor betalingen online. Stel ik vraag een fysieke kaart aan, kan ik deze dan ook in de VS gebruiken zonder dat ik te maken heb met de limiet van €1000 per maand zonder wisselkoers opslag? Vanzelfsprekend heb ik dan dollars op mn revolut rekening staan.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Die 1000 euro per maand limiet geldt volgens mij alleen voor wisselen euro naar dollar. Als je in de loop van de tijd steeds wat geld omwisselt zodat je genoeg op je Revolut hebt voor de vakantie dan heb je niks meer van doen met die limiet. Je kunt(bijna) overal in Amerika betalen met de fysieke kaart of de digitale kaart.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Je betaald de koers die revolut rekent en die is beter dan VISA en Mastercard.

Als je het standard plan hebt (die heb je standaard tenzij je voor iets anders kiest) en je blijft maandelijks binnen de 1000 euro wat je omwisselt dan is dat gratis, zonder opslag. Doe het wel op weekdagen want in het weekend omwisselen geldt ook een toeslag en dat is zonde want je kunt het prima plannen. Bij duurdere plans kun je meer omwisselen maar die plans kosten geld per maand en dat haal je er meestal niet uit bij 1 of 2 reizen naar de VS per jaar.

Wissel je meer dan 1000 euro binnen die maand dan betaal je een opslag van 1%. Met de betere koers van Revolut is dat altijd nog voordeliger dan de 2 of 2,5% koersopslag die visa rekent. Daarnaast is de koers die visa hanteert minder goed. Maar ook hier geldt, je kunt dat prima plannen, dus zonde.

Je kunt bij het standard plan elke 30 dagen gratis 1000 euro omzetten in een vreemde valuta. Maar let op, als je bijvoorbeeld naar een andere bestemming gaat zoals wij recent gedaan hebben (Dubai) en je wisselt euro's om naar Dirhams dan telt dat mee voor die maand. Het geldt dus niet per valuta, dus bijvoorbeeld 1000 euro naar USD en ook nog eens 1000 euro naar Dirhams maar totaal 1000 euro in andere valuta per 30 dagen.

Elke maand gaat de teller weer op 0. Voor mij is dat de 2e van de maand. Wat wij altijd doen, ik stort vooruit zoals @asv60 ook aangeeft en zorg dat er genoeg opstaat voordat onze reis begint en ik zorg ervoor dat ik een lopende maand achter de hand heb zodat ik daar ook nog kan wisselen mocht dat nodig zijn.

Betalen in de VS gaat prima. De pas wordt vrijwel nooit geweigerd. De laatste jaren gebruik ik steevast apple pay. Werkt probleemloos. Fysieke pas gebruik ik zelden meer, maar heb ik wel altijd bij. Enige wat wel eens lastig wil zijn is bij het tanken, betalen direct aan de pomp. Dan wordt de kaart wel eens geweigerd omdat je vaak een postcode moet invoeren. Maar dat is met kort even naar binnen lopen ook zo opgelost.

Pas werkt ook probleemloos in andere landen met een andere valuta dan de euro. Recent nog gebruikt in Dubai en vorig jaar zomer in Tsjechië, probleemloos.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Huwelijksreis april 2026 Rondreis TN,NC,GA,SC
DireStraits
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door DireStraits »

Dank voor jullie reacties. Ik gebruik in Nederland altijd google pay maar voor de CC in US vind ik dit toch wat spannend. Waarschijnlijk helemaal onterecht maar misschien toch maar een fysieke kaart aanvragen :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer