Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wederom een vakantie naar de VS met als reactie van de omgeving: Alweer??
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: Wederom een vakantie naar de VS met als reactie van de omgeving: Alweer??
Wij reizen veel, binnen Europa en binnen de US maar onze jaarlijkse US trip is wel absoluut voor ons het hoogtepunt van het jaar
En ja, wij hebben heel "sweet memories" aan onze eerste trip hoewel toen nog via een reisbureau geboekt. Want toen zijn wij verliefd geworden op de lange rechte wegen, het "easy" reizen, de vriendelijkheid van de mensen, indrukwekkende natuur en het gevoel van vrijheid. En nu gaan we elk jaar en elk jaar als die ellendige vlucht achter de rug is en we rijden weg in onze SUV dan hebben we zoiets van "he he we zijn er weer". Ik moet ook altijd een beetje huilen als we de auto weer inleveren.
We reizen ook heel graag binnen Europa maar hoe mooi en leuk ook (met meer geschiedenis en cultuur, dat is dan weer een pluspunt)... We tellen toch weer af naar onze volgende US trip.
Ik heb voor verschillende vrienden/collega's al reizen uitgestippeld en ze vonden het allemaal fantastisch maar houden het wel bij 1 reis. Maar ze zijn ook aan hun trip begonnen met als idee dat het een malig was (honeymoon, voor ze aan kinderen begonnen, of owv de kostprijs).
En ja, wij hebben heel "sweet memories" aan onze eerste trip hoewel toen nog via een reisbureau geboekt. Want toen zijn wij verliefd geworden op de lange rechte wegen, het "easy" reizen, de vriendelijkheid van de mensen, indrukwekkende natuur en het gevoel van vrijheid. En nu gaan we elk jaar en elk jaar als die ellendige vlucht achter de rug is en we rijden weg in onze SUV dan hebben we zoiets van "he he we zijn er weer". Ik moet ook altijd een beetje huilen als we de auto weer inleveren.
We reizen ook heel graag binnen Europa maar hoe mooi en leuk ook (met meer geschiedenis en cultuur, dat is dan weer een pluspunt)... We tellen toch weer af naar onze volgende US trip.
Ik heb voor verschillende vrienden/collega's al reizen uitgestippeld en ze vonden het allemaal fantastisch maar houden het wel bij 1 reis. Maar ze zijn ook aan hun trip begonnen met als idee dat het een malig was (honeymoon, voor ze aan kinderen begonnen, of owv de kostprijs).
Heerlijk toch dat je ieder jaar kunt gaan. Omdat wij nu een kind hebben Zullen we ons moeten beperken tot 1 x per 2-3 jaar. Maar vind het een geweldig land. Er zijn ook mensen die ieder jaar naar dezelfde camping in Frankrijk etc gaan. Dan zeg je toch ook niet alweer? Lekker van genieten dus, wij zijn ook verslaafd aan USA.
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
-
Vito
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Wederom een vakantie naar de VS met als reactie van de omgeving: Alweer??Q
Ik heb dat wel dat de eerste keer de meest bijzondere reis was. De eerste keer gingen wij in 1991, lang voor het internettijdperk zonder blogs ed. Alleen op een reisgids van Elmar en gewapend met een directory van Travelodge die we gekregen hadden van vrienden. Het was toen nog een ware cultuurshock, terwijl onze samenleving nu al behoorlijk veramerikaniseerd is imo.
-
Neil mcauly
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Een collega van mij vroeg onlangs wat wij gepland hebben voor onze vakantie. Toen ik zei dat we voor de 14de keer naar de States trekken kreeg ik ook de opmerking 'weeral', dit in de meest denigrerende toon die je je kan voorstellen.
Nu moet je weten, mijn collega is iemand die ieder jaar met zijn caravan naar dezelfde camping trekt in het zuiden van Frankrijk en heel gepassioneerd kan vertellen over zijn belevenissen van en naar zijn bestemming. Enkel zijn van en naar de bestemming kan hij iets vertellen want verder is er niet veel te vertellen over 3 weken onder de voortent van een caravan liggen.
Heeft van veel mensen ook te maken met een soort van jaloezie denk ik, ze willen kost wat kost ook eens gaan maar als het dan om 1of andere reden niet lukt (financieel, gebrek aan tijd, kinderen.....) dan willen ze ook jou plezier niet te veel bevestigen want het doet hen enkel maar pijn.
Nu moet je weten, mijn collega is iemand die ieder jaar met zijn caravan naar dezelfde camping trekt in het zuiden van Frankrijk en heel gepassioneerd kan vertellen over zijn belevenissen van en naar zijn bestemming. Enkel zijn van en naar de bestemming kan hij iets vertellen want verder is er niet veel te vertellen over 3 weken onder de voortent van een caravan liggen.
Heeft van veel mensen ook te maken met een soort van jaloezie denk ik, ze willen kost wat kost ook eens gaan maar als het dan om 1of andere reden niet lukt (financieel, gebrek aan tijd, kinderen.....) dan willen ze ook jou plezier niet te veel bevestigen want het doet hen enkel maar pijn.
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Wij krijgen ook vaak van die reacties van 'alweer naar Amerika?' Wij zijn ook liefhebbers van Amerikaanse auto's (hotrods) en dan krijg je ook vaak van die reacties, 'maar dan moet je een keer naar Cuba'... Of je krijgt van die reacties van is dat niet te kort...wij gaan in augustus 26 dagen een rondreis maken, tuurlijk willen we langer maar ja als je maar 4 weken op vakantie kan van je werkgever dan redden wij ons heus wel met 26 dagen rondtoeren door Amerika.
Sinds wij in 2008 op huwelijksreis zijn geweest naar Amerika zijn wij helemaal verkocht. Je rijdt een paar uur en je zit in een hele andere omgeving, het reizen door Amerika is gewoon relaxed en de mensen die wij zijn tegengekomen zijn gewoon super vriendelijk. Het shoppen is daar geweldig en het eten vinden wij daar ook heerlijk. Sowieso het uitstippelen van de rondreis is al een feest op zich, daar kan ik me echt op verheugen.
Als het kan dan blijven wij naar Amerika gaan, er is zoveel te zien.
Sinds wij in 2008 op huwelijksreis zijn geweest naar Amerika zijn wij helemaal verkocht. Je rijdt een paar uur en je zit in een hele andere omgeving, het reizen door Amerika is gewoon relaxed en de mensen die wij zijn tegengekomen zijn gewoon super vriendelijk. Het shoppen is daar geweldig en het eten vinden wij daar ook heerlijk. Sowieso het uitstippelen van de rondreis is al een feest op zich, daar kan ik me echt op verheugen.
Als het kan dan blijven wij naar Amerika gaan, er is zoveel te zien.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dit soort opmerkingen heb ik nu al een aantal malen voorbij zien komen. Dat mensen die "alweer" vragen eigenlijk gewoon jaloers zijn. Kan het niet gewoon zo zijn dat deze mensen het echt niet begrijpen en het zelf ook niet zouden willen? Niet iedereen heeft dezelfde interesses.Neil mcauly schreef: Heeft van veel mensen ook te maken met een soort van jaloezie denk ik, ze willen kost wat kost ook eens gaan maar als het dan om 1of andere reden niet lukt (financieel, gebrek aan tijd, kinderen.....) dan willen ze ook jou plezier niet te veel bevestigen want het doet hen enkel maar pijn.
Omgekeerd kun jij dit niet begrijpen, maar voor je vriend is dit waarschijnlijk het heerlijkste wat hij kan doen op vakantie. Een vakantie is niet alleen fijn als je er interessante dingen over kunt vertellen aan een ander (who cares)Nu moet je weten, mijn collega is iemand die ieder jaar met zijn caravan naar dezelfde camping trekt in het zuiden van Frankrijk en heel gepassioneerd kan vertellen over zijn belevenissen van en naar zijn bestemming. Enkel zijn van en naar de bestemming kan hij iets vertellen want verder is er niet veel te vertellen over 3 weken onder de voortent van een caravan liggen.
Ik ken dat. In mijn omgeving begrijpt men het ook niet goed als ik alweer naar Amerika ga en vooral om sportwedstrijden te zien. Ook het feit dat ik alles zelf boek op internet begrijpen ze niet goed. Dat "alweer" is geen jaloezie maar meer onbegrip.
- sunnyrojo
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hebben beide gedaan, "caravannen" toen de kinderen nog jong waren en ik kon me ook niks anders voorstellen wat leuker zou zijn, tot de 1e keer Florida, we waren dan ook direct verk(n)ocht.
We hebben tot dit jaar de caravan nog gehouden met in ons achterhoofd misschien volgend jaar, maar dan ging ik weer tickets kijken
!!
De 1e keer USA was toch ook wel heel speciaal voor ons , de 1e verre reis, alles zelf geregeld op aanraden van degenen die al vaker waren geweest.
Dit jaar wordt het een wat rustiger jaar in Florida maar voor volgend jaar staat het zuidwesten weer in de planning
Schema ligt al een half jaartje klaar : (Las Vegas, Zion, Moab, Mesa Verda, San Diego, terug naar LV)
Heb het dan ook al afgeleerd om heel erg enthousiast te reageren en over de komende reis te vertellen, maar heb gelukkig dit forum die het enthousiame deelt
Ik zal wederom de opmerkingen krijgen alweer en waar betalen jullie het allemaal van
maar dat nemen we graag weer voor lief hoor.
Dit jaar besloten om de caravan eindelijk te verkopen

We hebben tot dit jaar de caravan nog gehouden met in ons achterhoofd misschien volgend jaar, maar dan ging ik weer tickets kijken
De 1e keer USA was toch ook wel heel speciaal voor ons , de 1e verre reis, alles zelf geregeld op aanraden van degenen die al vaker waren geweest.
Dit jaar wordt het een wat rustiger jaar in Florida maar voor volgend jaar staat het zuidwesten weer in de planning
Schema ligt al een half jaartje klaar : (Las Vegas, Zion, Moab, Mesa Verda, San Diego, terug naar LV)
Heb het dan ook al afgeleerd om heel erg enthousiast te reageren en over de komende reis te vertellen, maar heb gelukkig dit forum die het enthousiame deelt
Ik zal wederom de opmerkingen krijgen alweer en waar betalen jullie het allemaal van
Dit jaar besloten om de caravan eindelijk te verkopen
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Inderdaad. Een paar vrienden van mij runnen een zeer goedlopende kroeg en die vinden het heerlijk om 2x per jaar 1.5e week ergens niet te ver weg op een ligbedje in de zon te liggen om bij te komen van het harde werken.Omgekeerd kun jij dit niet begrijpen, maar voor je vriend is dit waarschijnlijk het heerlijkste wat hij kan doen op vakantie. Een vakantie is niet alleen fijn als je er interessante dingen over kunt vertellen aan een ander (who cares)
Overigens heb ik vorig jaar voor slechts €275 en ongeveer €350 aan uitgaves ter plekke 8 prima dagen in Portugal doorgebracht. Dat is ongeveer de ticketprijs van mijn 2013 reis. Een vakantie is fijn als ik ervan genoten heb, of het nou een verre reis of een minder verre reis is. Wat een ander ervan vind kan me eerlijk gezegd gestolen worden. Ik krijg nu eerlijk gezegd eerder de vraag wanneer ik weer ga ipv dat ze alweer zeggen
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
Ik krijg die vraag ook wel vaker, ga je weeral naar America? Wij hebben de laatste jaren ongeveer 2x per jaar naar de States geweest en allemaal die reizen zijn ons goed bevallen van een strandvakantie in Florida of een citytrip in NY of Minneapolis of een roadtrip in het Zuidwesten. We gaan ook nog op reis in Europa en die bevallen ons ook wel maar de States zitten in ons hart gebrand.
Wat mijn omgeving erover denkt raakt mij eigenlijk niet, ze hebben dan ook soms andere dure hobby's die wij niet hebben.
Wij doen ook graag de voorbereiding van onze reis zelf, dat maakt onze reis ook zo bijzonder voor ons.
Wat mijn omgeving erover denkt raakt mij eigenlijk niet, ze hebben dan ook soms andere dure hobby's die wij niet hebben.
Wij doen ook graag de voorbereiding van onze reis zelf, dat maakt onze reis ook zo bijzonder voor ons.
Anneleen zei dat alleen voor de ticketprijs je meersere keren in europa op vakantie kuntbutterfly schreef:Nu vergelijk je dus alleen je reis naar Amerika, met je hele uitgaven daar. Al betaal je maar 500 per persoon voor een ticket, ter plaatse moet je ook nog een auto huren, overnachtingen en eten betalen. Dat ga je voor een gezin met 4 echt niet redden voor 2000 euro hoor.
Ik ken minima die blij zijn om eens in de 2, 3 jaar een keer op vakantie te kunnen.En dat is dan inderdaad met een tent binnen europa. Die kunnen echt nooit naar Amerika, hoe hard ze ook sparen ( omdat er simpelweg niet veel overblijft om te sparen)
Het valt mij op dat er in dit draadje vooral vergeleken wordt tussen een vakantie in de VS en een vakantie in Europa. Dan heb je het ook al snel over een heel ander budget natuurlijk. Maar voor het geld van een Amerika-reis, kun je natuurlijk ook naar Azie, of Zuid-Amerika. En voor een beetje meer naar bijvoorbeeld Australie. Er zijn zo veel meer mooie plekken en landen op deze wereld. Ik zou het persoonlijk dus wel jammer vinden om elk jaar (ofzo) zo veel geld uit te geven aan een reis, en dan elke keer naar hetzelfde land te gaan. Ik geef toe dat er een grote verscheidenheid aan prachtige natuur is in de VS, maar de cultuurverschillen zijn toch echt beperkt.
Ik zie dus eigenlijk niet zo heel veel verschil tussen elk jaar naar Frankrijk of elk jaar naar de VS, en bij beide zou ik wel kunnen denken: 'alweer??'. Ik zou het alleen niet snel hardop zeggen, om dat ik ook wel weet dat iedereen andere wensen heeft, en dat is natuurlijk prima.
Ik zie dus eigenlijk niet zo heel veel verschil tussen elk jaar naar Frankrijk of elk jaar naar de VS, en bij beide zou ik wel kunnen denken: 'alweer??'. Ik zou het alleen niet snel hardop zeggen, om dat ik ook wel weet dat iedereen andere wensen heeft, en dat is natuurlijk prima.
Terug in Texas!
-
Neil mcauly
- Amerikafan
Ik interesseer mij in alle reizen, ook al weet ik dat het misschien niet bepaald mijn soort vakantie is toch heb ik in mijn opvoeding geleerd om beleefd te zijn en te vragen waar de mensen naartoe gaan en wat ze daar gepland hebben. Omgekeerd kan en mag ik dit ook verwachten denk ik? Als ik dan merk dat in een gesprek over de vakantieperiode ik een kwartier beleefd zit te luisteren naar het reilen en zeilen van mijn collega zijn heen en terugrit en de enige opmerking die ik terug ontvang is "weeral", dan vind ik dit ten zeerste onbeleefd!vana schreef: Omgekeerd kun jij dit niet begrijpen, maar voor je vriend is dit waarschijnlijk het heerlijkste wat hij kan doen op vakantie. Een vakantie is niet alleen fijn als je er interessante dingen over kunt vertellen aan een ander (who cares)
Is het ook niet een vorm van elementaire beleefdheid als iemand je vraagt hoe het gaat je de vraag terugstelt? Ook al interesseert het je geen bal hoe die mens zich voelt?
Welke reden geef je dan om telkens een one way conversatie te voeren over vakantiebestemmingen/ activiteiten?
Gelukkig heb ik wel nog andere collega's waarmee ik wel wat can discussiëren over reizen.
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet. Ik heb eerlijk gezegd liever dat mensen alleen aan mij vragen hoe het met me gaat als het ze oprecht interesseert. Ik zou het vreselijk vinden als mensen vragen hoe mijn vakantie was en mijn verhaal aanhoren maar ondertussen in zichzelf denken dat mijn verhaal vreselijk saai is.
Dat is ook reden dat ik meestal een kort antwoord geef als mensen die vraag stellen. Als ze vervolgens doorvragen ga ik ervan uit dat ze echt interesse hebben en vertel ik wat uitgebreider (en laat soms zelfs foto's zien als ze echt enthousiast worden)

Mijn ervaring is dat de meeste mensen elkaars vakantie verhalen niet zo interessant vinden (net als de foto's) Behalve als het een plek of land betreft waar zij zelf ook van gecharmeerd zijn.
(Ik heb net 2 uur vakantiefilm van mijn broer gekeken)
Dat is ook reden dat ik meestal een kort antwoord geef als mensen die vraag stellen. Als ze vervolgens doorvragen ga ik ervan uit dat ze echt interesse hebben en vertel ik wat uitgebreider (en laat soms zelfs foto's zien als ze echt enthousiast worden)
Mijn ervaring is dat de meeste mensen elkaars vakantie verhalen niet zo interessant vinden (net als de foto's) Behalve als het een plek of land betreft waar zij zelf ook van gecharmeerd zijn.
(Ik heb net 2 uur vakantiefilm van mijn broer gekeken)
Voor ons geldt dat inderdaad. Tickets in het hoogseizoen kosten voor ons (gezin van 6 personen) toch gemakkelijk 3000 euro (helaas hebben wij vorig jaar en dit jaar meer betaald voor de tickets, maar dat buiten beschouwing gelaten). Voor die prijs hebben wij in het verleden meerdere kampeerreizen binnen Europa kunnen maken.ONYX666 schreef:Anneleen zei dat alleen voor de ticketprijs je meersere keren in europa op vakantie kuntbutterfly schreef:Nu vergelijk je dus alleen je reis naar Amerika, met je hele uitgaven daar. Al betaal je maar 500 per persoon voor een ticket, ter plaatse moet je ook nog een auto huren, overnachtingen en eten betalen. Dat ga je voor een gezin met 4 echt niet redden voor 2000 euro hoor.
Ik ken minima die blij zijn om eens in de 2, 3 jaar een keer op vakantie te kunnen.En dat is dan inderdaad met een tent binnen europa. Die kunnen echt nooit naar Amerika, hoe hard ze ook sparen ( omdat er simpelweg niet veel overblijft om te sparen)
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ha, ik hou een uitgebreid blog bij, wie zin heeft kan onze verhalen al lezen terwijl we onderweg zijn. En mochten ze dan nog meer willen horen of zien, dan merk ik het wel. Ik weet uit het verleden dat mensen er gewoon vaak niet op zitten wachten 
- RiverCola
- Amerika-expert
Als ik heel eerlijk ben begrijp ik soms ook niet de keuze die andere mensen maken als het gaat om vakanties/reizen. Het gaat me geen donder aan natuurlijk en het is niet aan mij om te oordelen, maar ook heb ik heb weleens last van het hebben van een mening
Ik heb bijvoorbeeld een vriend die helemaal niet reist. Hij doet weleens een weekendje naar een stad in Europa (altijd dezelfde stad) en als hij een relatie heeft met iemand die eens een weekje Frankrijk of Griekenland wil, dan gaat hij mee. Maar verder onderneemt hij niets. Geen vakanties. Hij doet het duidelijk niet met als reden geld te sparen voor andere zaken ofzo....Ik begrijp dat niet. Je wilt toch iets zien van de wereld? Of gewoon af en toe lekker weg zijn uit je eigen omgeving? Al ga je maar een week ergens aan een strand liggen met een boek.
Ik heb ook goede vrienden die eens in de zoveel jaar van 'eiland wisselen'. Dan ontdekken ze door vrienden een eilandje, in Griekenland of Spanje of Schotland, en gaan dan jaren achter elkaar naar datzelfde eiland. Ik snap dat gevoel van thuiskomen wel, dat je het ergens zo relaxt en prettig vind dat je blijft terug gaan....maar steek nou toch eens 1 keer in je leven die plas over! Ga eens een keertje een kijkje nemen in Azië of Amerika! Ze hebben er het geld voor, zijn breed geinteresseerd en zijn ook best wel wat avontuurlijk ingesteld. Hij heeft het bijvoorbeeld regelmatig over dat hij Japan graag zou zien. Maar ze zullen het waarschijnlijk nooit doen.
En ik heb nog een vriend die al jaren zegt dat hij graag eens een verre reis zou maken, maar op de een of andere manier blijft het altijd bij een weekendje in Europa hier of daar en een muziekfestival in de zomer. Hij heeft een goed inkomen, daar ligt het niet aan.
Tijdens onze vorige verre reis kwamen we in Borneo een jong stel tegen die hun vakantie als pakket hadden geboekt. Ze werden van hot naar her gesleurd, werden op elk vliegveld opgepikt door een lokale gids om dan vervolgens mee op sleeptouw te worden genomen. Ze hadden nergens tijd voor, want er stond steeds weer iets op 'de planning'. Ik had ook het idee dat ze niet goed wisten waar ze precies waren en wat daar zoal te doen was. Ze leefden echt uit de planning die het reisbureau voor ze in elkaar gedraaid had. Zou ik ook zo niet willen.
Maar misschien vinden al die mensen onze gewoontes ook wel raar
Dat wij bijvoorbeeld in het dagelijks leven wat zuiniger zijn dan anderen. Dat we het vaak hebben over de volgende verre bestemming. Dat er eens in de zoveel tijd weer een hele reeks foto's op facebook verschijnen van weer een verre, exotische bestemming. Zo hebben we weleens de opmerking gehad: Het lijkt wel alsof jullie altijd op vakantie zijn! (terwijl we écht niet heel vaak gaan en ook niet altijd ver, dus je laat hoe dan ook een bepaalde indruk achter bij mensen zonder dat je dat in de gaten hebt).
Ik heb ook goede vrienden die eens in de zoveel jaar van 'eiland wisselen'. Dan ontdekken ze door vrienden een eilandje, in Griekenland of Spanje of Schotland, en gaan dan jaren achter elkaar naar datzelfde eiland. Ik snap dat gevoel van thuiskomen wel, dat je het ergens zo relaxt en prettig vind dat je blijft terug gaan....maar steek nou toch eens 1 keer in je leven die plas over! Ga eens een keertje een kijkje nemen in Azië of Amerika! Ze hebben er het geld voor, zijn breed geinteresseerd en zijn ook best wel wat avontuurlijk ingesteld. Hij heeft het bijvoorbeeld regelmatig over dat hij Japan graag zou zien. Maar ze zullen het waarschijnlijk nooit doen.
En ik heb nog een vriend die al jaren zegt dat hij graag eens een verre reis zou maken, maar op de een of andere manier blijft het altijd bij een weekendje in Europa hier of daar en een muziekfestival in de zomer. Hij heeft een goed inkomen, daar ligt het niet aan.
Tijdens onze vorige verre reis kwamen we in Borneo een jong stel tegen die hun vakantie als pakket hadden geboekt. Ze werden van hot naar her gesleurd, werden op elk vliegveld opgepikt door een lokale gids om dan vervolgens mee op sleeptouw te worden genomen. Ze hadden nergens tijd voor, want er stond steeds weer iets op 'de planning'. Ik had ook het idee dat ze niet goed wisten waar ze precies waren en wat daar zoal te doen was. Ze leefden echt uit de planning die het reisbureau voor ze in elkaar gedraaid had. Zou ik ook zo niet willen.
Maar misschien vinden al die mensen onze gewoontes ook wel raar
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Andersom kan trouwens ook, ik was een keer in gesprek met een Amerikaan die net een Europa reis achter de rug had. Was een georganiseerde reis, Frankrijk en Monaco en nog iets. Ik maakte een opmerking dat als hij informatie over Nederland of Duitsland kon gebruiken voor een volgende reis, ik graag zou helpen, en dat ik Engeland ook zou aanraden. Nee, was niet nodig, hij zou niet terug gaan want hij had Europa al gezien.
En was een man met zat geld, dus het was niet vanwege de kosten. Ken ook Amerikanen die een rondje Europa hebben gedaan en hopen ooit terug te gaan als ze weer genoeg gespaard hebben.
Heb het idee dat het andersom hetzelfde is. Sommige mensen vinden het prachtig om zo vaak mogelijk de oceaan over te steken, en anderen zien echt niet in waarom je daar je geld aan zou uitgeven en al helemaal niet waarom je meerdere keren zou gaan.
En was een man met zat geld, dus het was niet vanwege de kosten. Ken ook Amerikanen die een rondje Europa hebben gedaan en hopen ooit terug te gaan als ze weer genoeg gespaard hebben.
Heb het idee dat het andersom hetzelfde is. Sommige mensen vinden het prachtig om zo vaak mogelijk de oceaan over te steken, en anderen zien echt niet in waarom je daar je geld aan zou uitgeven en al helemaal niet waarom je meerdere keren zou gaan.
-
Vito
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Maar laten we eerlijk zijn, een gemiddelde USA vakantie kost toch wel € 5000,- per huishouden en dan zit ik aan de lage kant denk ik?
Ik snap heel goed dat mensen dat geld er niet voor over hebben. Als je bedenkt wat je met € 5000,- allemaal kunt doen, dat is echt heel veel. Een tweedehands auto, 2,5 keer collegegeld, of 2 x op zomervakantie in Europa. En wat krijg je ervoor: herinneringen en de ervaring. Niets concreets (afgezien van het shoppen in de outlets wat ook weer geld kost
)
RiverCola, ik begrijp die mensen wel. Wij hebben bv ook familie met heimwee, die gaan nooit langer weg dan een dagje.
Zelf voel ik ook niet de behoefte om naar Azië, Australië of Zuid Amerika te gaan. Mij veel te ver vliegen en het trekt me gewoon totaal niet. Wat moet ik daar dan doen? Je gaat toch niet ergens naartoe tegen je zin?
Ik ga op vakantie om te onthaasten en te relaxen. Daarom wil ik ook nooit meer van die gehaaste roadtrips maken als die ik hier voorbij zie komen.
Ieder z'n ding nietwaar?
Ik snap heel goed dat mensen dat geld er niet voor over hebben. Als je bedenkt wat je met € 5000,- allemaal kunt doen, dat is echt heel veel. Een tweedehands auto, 2,5 keer collegegeld, of 2 x op zomervakantie in Europa. En wat krijg je ervoor: herinneringen en de ervaring. Niets concreets (afgezien van het shoppen in de outlets wat ook weer geld kost
RiverCola, ik begrijp die mensen wel. Wij hebben bv ook familie met heimwee, die gaan nooit langer weg dan een dagje.
Zelf voel ik ook niet de behoefte om naar Azië, Australië of Zuid Amerika te gaan. Mij veel te ver vliegen en het trekt me gewoon totaal niet. Wat moet ik daar dan doen? Je gaat toch niet ergens naartoe tegen je zin?
Ik ga op vakantie om te onthaasten en te relaxen. Daarom wil ik ook nooit meer van die gehaaste roadtrips maken als die ik hier voorbij zie komen.
Ieder z'n ding nietwaar?
- Bianca Stripes&Stars
- Amerikafan
- Contacteer:
Iedereen is anders natuurlijk. Maar ik snap je wel 
Toen ik vertelde over mijn rondreis door het zuidwesten van de USA ( mijn eerste Amerika-reis) kreeg ik heel vaak te horen:
Zo'n reis maak je maar 1 keer.
Waarom zou ik zo'n fantastische reis maar 1 keer maken?
Misschien ligt het ook aan de mensen en de mentaliteit natuurlijk. Ik ben niet opgegroeid met mensen die dit soort verre reizen maakten. Laat kwam ik pas mensen tegen die gewoon de reizen maakten de ze wilden, omdat het kan en omdat het fantastisch is. Dan ga je nadenken: waarom niet? Ik kan het als ik er goed voor spaar en ik word er zo gelukkig van
Ik wil zo vaak mogelijk naar de USA. Voor mij is het mijn favoriete bestemming geworden en vandaar ook mijn blog. En ik probeer om mensen die er niet zoveel mee hebben, ook de andere kant te laten zien en misschien over te halen om ook een keer die stap te nemen
Toen ik vertelde over mijn rondreis door het zuidwesten van de USA ( mijn eerste Amerika-reis) kreeg ik heel vaak te horen:
Zo'n reis maak je maar 1 keer.
Waarom zou ik zo'n fantastische reis maar 1 keer maken?
Misschien ligt het ook aan de mensen en de mentaliteit natuurlijk. Ik ben niet opgegroeid met mensen die dit soort verre reizen maakten. Laat kwam ik pas mensen tegen die gewoon de reizen maakten de ze wilden, omdat het kan en omdat het fantastisch is. Dan ga je nadenken: waarom niet? Ik kan het als ik er goed voor spaar en ik word er zo gelukkig van
Ik wil zo vaak mogelijk naar de USA. Voor mij is het mijn favoriete bestemming geworden en vandaar ook mijn blog. En ik probeer om mensen die er niet zoveel mee hebben, ook de andere kant te laten zien en misschien over te halen om ook een keer die stap te nemen
Reis mee door de USA! Blogs, tips, tricks en info! http://www.Stripesandstars.nl
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 5205 Weergaves
-
Laatste bericht door hanneke_vv
-
- 2 Reacties