Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoeveel cash geld moet je meenemen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Hoeveel cash geld moet je meenemen?

Bericht door pumi1000 »

Wij namen ook altijd cash mee 750 euro ongeveer. Helaas is de ING gestopt met vreemde valuta dus komende reis pin ik gewoon bij aankomst.

Wij pinnen ook gewoon ter plaatse, want cashback ging bij de Walmart afgelopen keer niet meer. Rest met de CC en die hebben we maar 1 ( wel twee passen, maar dezelfde rekening)
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
miccie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door miccie »

Afgelopen jaar van te voren dollars gehaald, ruim $ 600,-. Verder bij een atm geld
uit de muur gehaald met pinpas en cc.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

pumi1000 schreef:Wij namen ook altijd cash mee 750 euro ongeveer. Helaas is de ING gestopt met vreemde valuta dus komende reis pin ik gewoon bij aankomst.

Wij pinnen ook gewoon ter plaatse, want cashback ging bij de Walmart afgelopen keer niet meer. Rest met de CC en die hebben we maar 1 ( wel twee passen, maar dezelfde rekening)
Het lijkt erop dat cashback weer werkt.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... =+cashback
Dit jaar gaan wij niet naar de USA maar naar Canada, ook daar hebben ze Walmart, ben benieuwd of cashback daar lukt.
Vorig jaar hadden we veel cash meegenomen, althans meer dan normaal. Op zich prima, en inderdaad geeft dat gevoelsmatig meer controle over je uitgaven. Maar ik vond het toch niet echt geweldig om met zo’n hoeveelheid geld op reis te zijn. Tot nu toe lukt het altijd wel met een creditcard en pinnen lukt soms wel soms niet in een winkel, maar geld uit de ATM halen is nooit een probleem geweest met een pinpas.
Uiteraard kun je op schiphol ook cash halen. Je kunt dan van te voren bestellen bij GWK en op de dag van je vertrek ga je dan op schiphol plaza langs om het bestelde geld op te halen.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Trane
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trane »

Ik neem sowieso altijd twee verschillende kredietkaarten mee (1 Visa en 1 Mastercard).
Een van beide moest maar eens en panne hebben.
Trouwens: vorige maand in Washington was het prijs: we komen aan in het hotel (drie nachten, dus meteen een deftig bedrag): Visa werkte niet ("not authenticated", nochtans geactiveerd voor de VS en de metrotickets had ik een uurtje ervoor er mee kunnen betalen). Dan ben je toch blij dat je nog een mastercard hebt.
(Voor de rest van de reis overigens geen enkel probleem meer met die Visa gehad...)
2004: W-CAN / 2009: ZW-USA / 2011: CHI, WY, OR, WA / 2012: NYC, CO, SD / 2013: MA, NH, ME, NB, PEI, NS / 2014: AUS / 2015: DC,TX,NM
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

In een land waar men leeft van Creditcards, ga ik dus echt geen grote bedragen contant geld mee of opnemen.

Bij aankomst pinnen we 100 dollar voor wat fooi en situaties waar er geen creditcard kan worden gebruikt. We bewaren alle bonnetjes en zetten deze s'avonds in een Excel bestand. Zo houden we het overzicht :thumbup:
vakman
Amerika-ontdekker

Bericht door vakman »

JelleBolding schreef:
6foot6 schreef:Ik voel me er prima bij en doe dat al jaren , na een hoop problemen met cc en pinpas.
.
Fijn om ook zulke reacties te lezen, ik ben wel van plan om cash mee te nemen en daar alles mee te betalen en heb ook niet snel een gevoel van onveiligheid. Voornaamste reden is dat ik meer controle heb over wat ik uitgeef.

4 keer nou naar USA geweest en ook altijd contant geld meegenomen voor de hele vankantie. Nooit gevoel gehad van onveiligheid
New York 2012 - New York 2013 - Las Vegas 2013 - Miami & Bahamas 2014
San Francisco - Los Angeles - Monument Valley - Las vegas 2015
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Je hoeft je natuurlijk niet meet onveilig te voelen als je geld bij je hebt, het staat niet op je voorhoofd geschreven, dus het is niet zo dat je direct overvallen wordt. Maar, je loopt natuurlijk altijd het risico (een deel van) het geld kwijt te raken (bestolen worden, of het op een of andere manier verliezen), en dat is dan waarschijnlijk niet verzekerd. Dat lijkt me zo zonde! Wij reizen hier in Zuid-Amerika noodgedwongen wel vaker met een behoorlijke hoeveelheid contante dollars op zak, maar er is geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken dat risico in de VS te nemen. Je kunt altijd geld pinnen, zowel bij een ATM als via cashback, en mocht je niet met cc kunnen/willen betalen dan kun je ook vaak met je pinpas betalen, dus contact geld meenemen is dan gewoon een onnodig risico in mijn ogen.
Terug in Texas!
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Kristel De Schryver schreef: Extra geld storten dat kan ik niet in het systeem van mijn bank, denk ik? Of bedoelen jullie een prepaid kaart? Want die zijn ook redelijk duur in gebruik heb ik vernomen?
Extra geld storten als een spaarpotje op je CC kan bij de kaarten die ICS Cards uitgeeft.
En ICS Cards bestaat sinds enige tijd niet meer op de Belgische markt.
Een prepaid is feitelijk een debetcard en kun je gebruiken bij het tanken, in winkels en restaurants .
Overal waar je betaling een eindafrekening is.
Ik heb nu 5 jaar als spaarpot ivm de Dollar koers een Skrill account.
Die kost € 10 per jaar.
Je kunt hem als US Dollar kaart aanschaffen, daardoor betaal je de koers op het moment van voeding en niet op het moment van uitgeven !
De koersverhouding is veel beter dan die ik hier in Nederland bij banken zie.
Jouw vrees voor " redelijk duur " is niet gegrond
Kijk er maar eens naar ;
https://www.skrill.com/en/home/
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
mathnuyt
Amerika-ontdekker

Bericht door mathnuyt »

bedeve schreef:
Kristel De Schryver schreef: Extra geld storten dat kan ik niet in het systeem van mijn bank, denk ik? Of bedoelen jullie een prepaid kaart? Want die zijn ook redelijk duur in gebruik heb ik vernomen?
Extra geld storten als een spaarpotje op je CC kan bij de kaarten die ICS Cards uitgeeft.
En ICS Cards bestaat sinds enige tijd niet meer op de Belgische markt.
Een prepaid is feitelijk een debetcard en kun je gebruiken bij het tanken, in winkels en restaurants .
Overal waar je betaling een eindafrekening is.
Ik heb nu 5 jaar als spaarpot ivm de Dollar koers een Skrill account.
Die kost € 10 per jaar.
Je kunt hem als US Dollar kaart aanschaffen, daardoor betaal je de koers op het moment van voeding en niet op het moment van uitgeven !
De koersverhouding is veel beter dan die ik hier in Nederland bij banken zie.
Jouw vrees voor " redelijk duur " is niet gegrond
Kijk er maar eens naar ;
https://www.skrill.com/en/home/

Mijn Skrill kaart werkt niet bij het tanken. Volgens mij omdat ook in dit geval een bedrag gereserveerd wordt.
Afbeelding
Marjolijne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Marjolijne »

Ik weet niet of het nu nog steeds is.
Maar uit het verleden weet ik dat positief saldo op je credit card niet verzekerd is.
Dus bij misbruik of diefstal kan je fluiten naar je eigen geld.

Wij pinnen ongeveer 100 dollar per vakantie.
En de rest met creditcard en soms de debit.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Wij kunnen op onze CC's (VISA & MASTERCARD) een tijdelijke limietverhoging aanvragen. Voor onze reis doe ik altijd een hoge limiet om niet in de problemen te komen op het moment van afsluiting en overgang op nieuwe periode.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Met mijn 2500 heb ik al een tijdelijke limietverhoging, maar mss dat die Skrill kaart wel een optie is dan. Dat zal ik eens uitdokteren. Bedankt alvast! :thumbup:
b_talens
Amerikafan

Bericht door b_talens »

ik neem nooit cash mee , vind het ook een onveilig idee . met 1 cc en 3 debitcards is het tot nu toe altijd gelukt.
afgelopen keren stortte ik inderdaad wat geld in de + op de cc maar tegenwoordig werken ze snel. als ik zelf geld overmaak van bankrekening naar cc staat het 1 werkdag later al op de cc . neem dus absoluut het risico niet om zoveel cash mee te nemen .

heb meestal een dollar of 100 maximaal cash voor het geval dat onverhoopt alle 4 passen geblokeerd zijn of ivm storing.
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Erniebert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Erniebert »

Inderdaad geen cash meenemen. Nergens voor nodig, betaalde zelfs een appel op de markt met CC. Je kan werkelijk overall met 'plastic' betalen. Heb in Nederland overigens ook geen cash geld meer bij me.
Zuidwest '12, New Orleans - Nashville '12, Noordoost '13, Florida '13, Noordwest + Canada, '14, Florida '15, Texas '16, Florida ‘19
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Wij hebben ook meestal zo goed als niets bij ons, we hebben meestal geen cash geld bij ons of we moeten wat over hebben van de laatste reis.
Pin meestal op de luchthaven bij aankomst wat cash geld, wel handig om iets in de portemonnee te hebben.

Qua plastic kaartjes :) hebben we genoeg bij ons, een Visa, Mastercard en onze pinpassen. Moet het toch gek gaan willen ze allemaal niets doen.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Wij nemen toch zo'n 400€ in cash. Je kan namelijk geen tip voor bellboys of busdrivers betalen met CC.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

:shock: :shock: Hoeveel tip jij dan dat je zo'n €400 aan cash nodig hebt? Dan wil ik jouw bellboy wel zijn :lol:

Van vorige reizen heb ik nog een stapeltje losse dollars (voor de bescheiden tips) en een paar grotere coupures (zo'n $100).
Verder gaat alles zoveel mogelijk met CC en Debit card. Geen limiet op de Amex en 4.5k€ op de Visa geeft voldoende speelruimte en veiligheid.
Voor het overzicht spaar ik alle kassabonnen waarmee ik 's avonds m'n Excel-reisboek bijwerk. Dus perfect overzicht van alle gemaakte kosten.
Laatst gewijzigd door Stan.Gobien op 31 mei 2015, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: overbodige quote
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Het is ook om te gebruiken in noodgevallen of bij slecht functioneren van de CC's.
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

Wij nemen een bedrag aan cash mee om enkele dagen mee rond te komen zodat we niet gelijk bij aankomst al aan de geldautomaat moeten staan. Verder hebben wij elk een cc (visa en mastercard) en elk een bankkaart waar je mee kan pinnen. Omdat we alle hotels en dikwijls ook het restaurant met de cc betalen verhogen wij thuis al op voorhand onze limiet zodat we niet in de problemen komen. Ook nemen wij het toestelletje mee om te internetbankieren zodat we nog via onze laptop de controle over onze bankrekening kunnen houden.
Tanken en betalen in een supermarkt doen we ,als het mogelijk is, met onze gewone bankkaart en vragen we gelijk ook wat cash back. Dit is volgens mij gratis terwijl je via een geldautomaat aan een bank nog kosten aangerekend krijgt.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Zijn er ook banken of atm's waar je geen 5-6 dollar hoeft te betalen als je geld wil opnemen? Gisteren diverse geldautomaten gezien (ook in-store atm's) waar je dus die toeslag betaalt.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer