Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
(creatieve) tips voor vliegangst
Re: (creatieve) tips voor vliegangst
Voor binnenlandse vluchten zetten ze oudere toestellen in dan transatlantische vluchten 

- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Wellicht wat kinderlijk, maar ik heb wel eens gehoord dat het voor mensen met vliegangst goed is om eens Flight Simulator te spelen op de computer. Dit is vrij realistisch qua geluiden, en je herkent deze ook daadwerkelijk tijdens de vlucht. Bovendien merk je hoe wendbaar zo'n kist wel is.....
Ik heb er gelukkig geen last van (vind vliegen bijna het leukste van de reis ) maar kan me enorm goed indenken hoe frustrerend het is als je er last van hebt.
Overigens, er is op elke vlucht wel een arts aan boord die toevallig meereist. Kan me herinneren dat je je vroeger als 'arts' kon inschrijven bij de maatschappij, als er dan een calamiteit is dan konden ze op de lijst zien dat je een arts bent. In ruil daarvoor kreeg je weer heel wat miles.. weet iemand of dat nog steeds kan?
Ik heb er gelukkig geen last van (vind vliegen bijna het leukste van de reis ) maar kan me enorm goed indenken hoe frustrerend het is als je er last van hebt.
Overigens, er is op elke vlucht wel een arts aan boord die toevallig meereist. Kan me herinneren dat je je vroeger als 'arts' kon inschrijven bij de maatschappij, als er dan een calamiteit is dan konden ze op de lijst zien dat je een arts bent. In ruil daarvoor kreeg je weer heel wat miles.. weet iemand of dat nog steeds kan?

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik ken flight simulator alleen vanuit de cockpit en daar kun je helaas niet meer komen (althans bij veel maatschappijen)., maar die piepjes en belletjes zou ik als ik vliegangst zou hebben het liefst niet horen. Ik kan alleen als tip geven, ga niet boven het landingsgestel zitten (daar schrok ik vd week bij een ryanair vlucht zelfs nog van) en probeer niet naar de vleugels te kijken. Ik vind de flaps en airbrakes razend interessant, maar ik kan me voorstellen dat mensen een bewegende of uitschuivend vleugeldeel eng vinden om te zien.
Zorg verder dat je een goed kussen bij je hebt... Ook met wat turbulentie ligt of zit dat net wat lekkerder dan zo'n marmot die je in het vliegtuig krijgt.
Zorg verder dat je een goed kussen bij je hebt... Ook met wat turbulentie ligt of zit dat net wat lekkerder dan zo'n marmot die je in het vliegtuig krijgt.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ik heb totaal geen vliegangts, maar in een ryan air toestal stap ik toch niet meer gerust in.
Vandaag weer in de krant met een technisch mankement.
Vandaag weer in de krant met een technisch mankement.

Groetjes,
Carine
Carine
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
2 hele relaxte vluchten gehad hoor, niets aan het handje. Alleen wel gezeik met mn handbaggage die op de heenweg wel werd goedgekeurd en terug ineens te groot was....vast wieltje stak 0,5cm teveel uit. Precies dezelfde inhoud ed, daar kan ik me dan wel gruwelijk aan irriteren.
En toen?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan moet je ter plekke €50 neerleggen...
Ik die koffer nog op zn kop in dat bakkie gelegd... Lampje groen, dus je zou zeggen dat heytdan goed moest zijn, maar die wieltjes moesten perse naar beneden.
Als ik nou op de heenweg al was tegengehouden had ik me er niet zo aan gestoord en doe meiden doen ook maar hun werk, maar dat je het zonder problemen mee mag nemen en niet mee terug. Dus ik zorg dat als ik met ryanair vlieg voortaan maar een rugzak ipv een carry-on bag meeneem.
Ik die koffer nog op zn kop in dat bakkie gelegd... Lampje groen, dus je zou zeggen dat heytdan goed moest zijn, maar die wieltjes moesten perse naar beneden.
Als ik nou op de heenweg al was tegengehouden had ik me er niet zo aan gestoord en doe meiden doen ook maar hun werk, maar dat je het zonder problemen mee mag nemen en niet mee terug. Dus ik zorg dat als ik met ryanair vlieg voortaan maar een rugzak ipv een carry-on bag meeneem.
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Had de wieltjes er maar afgesloopt.
Voor minder dan 50 euro koop je nog wel een aardige carry-on bag.
Heb je in ieder geval de ergernis niet dat je je afgezet voelt
Voor minder dan 50 euro koop je nog wel een aardige carry-on bag.
Heb je in ieder geval de ergernis niet dat je je afgezet voelt

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Misschien nog wat tips waar je iets aan hebt
1. De mensen die vliegen hebben er echt verstand van, loodzware keuring, continu getraind, en zelf willen ze ook veilig aankomen.
2. Het is toch ongelooflijk dat we zo heerlijk boven de wolken kunnen 'zweven' mijn verwondering wint het altijd weer van mijn angst (reken maar dat iedereen die heeft, alleen hoe ga je er mee om)
3. Als het vliegtuig vaart maakt , los komt en begint de klimmen last ik in gedachten mn stress achter....dag werk, dag baas, dag wekker etc werkt voor mij prima
4. En bij het landen denk ik aan al het moois dat komt....hallo amerikaanse barnes and noble hallo heerlijke ontbijbuffetjes, hallo nieuwe indrukken. terug doe ik andersom dan denk ik hallo lekker mn eigen bedje, volkorenbrood met oude kaas etc etc door je gedachten te dwingen kun je niet meer aan 'enge' dingen denken
Ik hoop dat je er iets aan hebt, onze (over)grootouders hadden vast dolgraag willen vliegen
1. De mensen die vliegen hebben er echt verstand van, loodzware keuring, continu getraind, en zelf willen ze ook veilig aankomen.
2. Het is toch ongelooflijk dat we zo heerlijk boven de wolken kunnen 'zweven' mijn verwondering wint het altijd weer van mijn angst (reken maar dat iedereen die heeft, alleen hoe ga je er mee om)
3. Als het vliegtuig vaart maakt , los komt en begint de klimmen last ik in gedachten mn stress achter....dag werk, dag baas, dag wekker etc werkt voor mij prima
4. En bij het landen denk ik aan al het moois dat komt....hallo amerikaanse barnes and noble hallo heerlijke ontbijbuffetjes, hallo nieuwe indrukken. terug doe ik andersom dan denk ik hallo lekker mn eigen bedje, volkorenbrood met oude kaas etc etc door je gedachten te dwingen kun je niet meer aan 'enge' dingen denken
Ik hoop dat je er iets aan hebt, onze (over)grootouders hadden vast dolgraag willen vliegen

Bij het vaart maken denk ik altijd aan een raketlancering
Oppermachtig gevoel.
Met landen heb ik nooit zoveel, duurt mij altijd te lang
. Het is wel een mooi gezicht wanneer je landt op Chicago dan heb je eerst dat grote meer en dan hoppa ineens die enorme stad.

Oppermachtig gevoel.
Met landen heb ik nooit zoveel, duurt mij altijd te lang

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Leuke tips,Texassim, maar als je echt last hebt van vliegangst kan je nergens meer aan denken dan aan het moment dat je ongetwijfeld gaat neerstorten, ofwel tijdens het opstijgen ofwel met de landing of gewoon de hele vlucht. En als je dan hoort wat voor geluiden een vliegtuig allemaal maakt, pffff.. En als er minder geluid is klopt het vast ook niet? Trouwens, die ene passagier zag er wel heel verdacht uit. En waarom gaat de stewardess nu alweer de cockpit in?
Tot zover, de gedachtegang van iemand met vliegangst
Tot zover, de gedachtegang van iemand met vliegangst

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Vito, je hebt helemaal gelijk hoor. ik denk als je echt heel veel angst hebt beter professionele hulp in kunt schakelen. ik kan alleen zeggen wat voor mij helpt. maar ja die geluiden......als je weet waar het voor dient helpt het ook. zo hoor je het uitschuiven van de flaps bij de vleugels, het landingsgestel wat uitklapt etc. gelukkig heb ik meestal mijn man bij me die altijd koelbloedig blijft, ook toen we een onverwachte doorstart moesten maken........toen heb ik hem ook geknepen hoor (figuurlijk en man letterlijk)
-
- Amerika-newbie
Hoi,
Zelf heb ik totaal geen last van vliegangst, ben zelfs heel erg gek op vliegen, maar ik ken ook iemand met vliegangst die inmiddels al een stuk minder bang is om te vliegen.
Om het even heel lullig te zeggen: van elk vliegtuigongeluk is geleerd en is het vliegen veiliger geworden ongeacht of het een menselijke of een machinale fout was. Daarom is het inderdaad niet zo gek om air crash investigation te kijken (niet vlak voordat je weg gaat dan zou het tegen je kunnen werken!). Door het kijken van deze serie snap je uiteindelijk ook iets beter hoe een vliegtuig werkt en zal je erachter komen dat een vliegtuig zoveel back-up systemen heeft dat er heel wat moet gebeuren voordat er iets mis gaat met het vliegtuig en al is er iets mis, heel vaak kan het opgelost worden.
Hopelijk kan je hier iets mee en succes met vliegen!
Zelf heb ik totaal geen last van vliegangst, ben zelfs heel erg gek op vliegen, maar ik ken ook iemand met vliegangst die inmiddels al een stuk minder bang is om te vliegen.
Om het even heel lullig te zeggen: van elk vliegtuigongeluk is geleerd en is het vliegen veiliger geworden ongeacht of het een menselijke of een machinale fout was. Daarom is het inderdaad niet zo gek om air crash investigation te kijken (niet vlak voordat je weg gaat dan zou het tegen je kunnen werken!). Door het kijken van deze serie snap je uiteindelijk ook iets beter hoe een vliegtuig werkt en zal je erachter komen dat een vliegtuig zoveel back-up systemen heeft dat er heel wat moet gebeuren voordat er iets mis gaat met het vliegtuig en al is er iets mis, heel vaak kan het opgelost worden.
Hopelijk kan je hier iets mee en succes met vliegen!
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben gisteren teruggekeerd uit Nederland met het vliegtuig, en Gepke die naast me zat is ook niet een held met vliegen. Tijdens het rechtdoor op grote hoogte vliegen heeft ze nergens last van. Tijdens het stijgen en landen probeerde ik haar gerust te stellen door uit te leggen wat alle geluiden waren. Het terugnemen van vermogen na het opstijgen waardoor de motoren een ander geluid maken. Ik vertelde haar dat het geluid wat ze hoorde het uitschuiven van de flaps waren, en dat als we straks laag genoeg waren ze een ander lawaai zou horen van het uitschuiven van het landings gestel gevolgd door klappen van de afdekdeuren als het landingsgestel neer was. Het hielp haar wel om op die wijze te worden voorbereid op alle geluiden, bewegingen en schuinhangen. Volgens mij is dat ook wat ze op zo'n vliegangst cursus doen; vertellen wat je kunt verwachten zodat je minder voor verassingen komt te staan waardoor je schikt en angstig bent.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Nadat ik op de heenweg inderdaad wat uitleg had gehad van mijn vriend, was ik op de terugweg minder angstig. Weten dat wat je voelt en hoort normaal is, kan enorm helpen. Mij wel in ieder geval. Vroeg geloof ik echt om de paar tellen: is dit normaal, hoort dat zo, wat gebeurt er nu, voel jij dat ook? En dan vertelde hij wat er gebeurde of dat het bij een eerdere vlucht ook zo ging toen ie bv. turbulentie had. Zo'n cursus vliegangst gaat daar inderdaad ook uitgebreid op in.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:

Een aantal jaar geleden toen we mochten boarden in Bodrum lag er een monteur te hameren aan een vleugel. Dan stap ik anders in als dat ik dat niet zie.
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Elke vliegmaatschappij heeft incidenten, die kwalificatie wordt al snel gegeven al klinkt het nogal beladen.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 450 Weergaves
-
Laatste bericht door nwolf
-
- 29 Reacties