Canada eh bedoel jeDento schreef:Tja, Canada, hè...

Canada eh bedoel jeDento schreef:Tja, Canada, hè...
Tenzij je in Georgia bent, want dan wordt je linea recta de staat uitgeschopt als je het woord "Pepsi" waagt te gebruiken.Dento schreef:Als ze geen Coca-Cola producten hebben maar Pepsi dan vragen ze meestal iets als "Is Pepsi okay?"
Jee, hier in Spanje kost het drankje zelf meestal maar een euro ...Bandido schreef:Als je in een kroeg bent en aan de bar iets bestelt, betaal je in principe $1 per drankje aan fooi.
Als het gaat om drankjes bestellen moet je niet in percentages denken, dat doen Amerikanen ook niet. En als een biertje voor $4 op de kaart staat, moet je zelf al bedenken dat het biertje dus eigenlijk $5 kost. Als je vasthoudt aan die percentages is het een flinke fooi, maar het is een kwestie van wennen als je het op deze manier bekijkt.vana schreef:Dat vind ik pittig zeg. Dat is heel wat meer dan 15 %.
Dus als je bijvoorbeeld een rondje van 10 biertjes geeft en het biertje kost $ 3 betaal je $ 40 i.p.v. $ 30? Dat is 33 % fooi!
En als je 4 cola van bijvoorbeeld $ 2 bestelt betaal je $ 12 i.p.v. $ 8. Dat is 50 % fooi.
Ja, ik weet het. Alcohol is hier inderdaad best prijzig, daar schrok ik in het begin ook best wel van.nieuwenoord schreef:Jee, hier in Spanje kost het drankje zelf meestal maar een euro ...
Hoe tippen jullie de kamermeisjes dan? Laten jullie gewoon geld achter ofzo en waar leggen jullie dat dan?Lilo schreef:Wij tippen voor kamermeisjes 2$ of 3$/dag overal, zowel in een motel 6 als in een duurder hotel. Heel vaak gebeurt het dat er een bedankbriefje bij ligt of dat we extra handdoeken krijgen. Blijkbaar krijgen ze niet overal tip.
Lilo
Dat vind ik altijd heel leuk om te testen. Is een soort vakantiespel geworden van mij zeg maar.pelsmaker schreef: Hoe tippen jullie de kamermeisjes dan? Laten jullie gewoon geld achter ofzo en waar leggen jullie dat dan?
?? en dan. Ik bedoel wat is de lol om op vakantie je tijd te verdoen aan politie geneuzel?Dag 5: Fooi op bureau zonder briefje. Indien aangenomen politie bellen!