Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
'Where are you from'
Re: 'Where are you from'
Ja, altijd grappig. Het aantal keren dat ik al te horen gekregen heb dat Belgium the capitol of Brussels is, kan ik al niet meer tellen.
Mijn laatste Amerika reis dateert van 1995 (maar dit jaar ga ik terug!) en dat wa's zo'n beetje de periode dat Jean-Claude Vandamme furore maakte in Hollywood. Dat hielp dus wel een beetje. Maar verder dan Belgian waffles en Brussels sprouts komen ze meestal niet. Het zou je trouwens verbazen hoeveel van die Amerikanen met NL-BE roots niet eens weten waar dat lang ligt waar hun roots vandaan komen. Maar meestal kunnen ze ook hun eigen staat niet vinden op de kaart, dus dat scheelt.
Een anecdote die aantoont dat je het toch maar nooit weet: op die bewuste reis in 1995 stonden mijn vrienden en ik in de Hollywood Hills om wat foto's te nemen van het Hollywood sign, en wij ervoor natuurlijk.
Nu was dat op een klein straatje en we hadden de statief met camera aan de overkant gezet om een beetje een redelijk beeld te hebben. We moesten even wachten omdat een redelijk aantrekkelijk vrouwspersoon met haar vriendje (veronderstelden we) kwam aangewandeld en die wilden we even laten passeren voor we de foto namen.
Nu zegt één van m'n vrienden op het moment dat ze voorbij loopt: "g*dverd*mme, die heeft wel een lekker kontje". Waarop het meisje zich omdraait en zegt "kijk hier, nog Belgen"... Bleek ze uit Antwerpen te komen...
De eerste paar seconden hadden we niet direct een antwoord klaar. Ik bedoel maar, what are the odds? Zestien jaar later nog steeds één van de favoriete vakantieherinneringen!
Mijn laatste Amerika reis dateert van 1995 (maar dit jaar ga ik terug!) en dat wa's zo'n beetje de periode dat Jean-Claude Vandamme furore maakte in Hollywood. Dat hielp dus wel een beetje. Maar verder dan Belgian waffles en Brussels sprouts komen ze meestal niet. Het zou je trouwens verbazen hoeveel van die Amerikanen met NL-BE roots niet eens weten waar dat lang ligt waar hun roots vandaan komen. Maar meestal kunnen ze ook hun eigen staat niet vinden op de kaart, dus dat scheelt.
Een anecdote die aantoont dat je het toch maar nooit weet: op die bewuste reis in 1995 stonden mijn vrienden en ik in de Hollywood Hills om wat foto's te nemen van het Hollywood sign, en wij ervoor natuurlijk.
Nu was dat op een klein straatje en we hadden de statief met camera aan de overkant gezet om een beetje een redelijk beeld te hebben. We moesten even wachten omdat een redelijk aantrekkelijk vrouwspersoon met haar vriendje (veronderstelden we) kwam aangewandeld en die wilden we even laten passeren voor we de foto namen.
Nu zegt één van m'n vrienden op het moment dat ze voorbij loopt: "g*dverd*mme, die heeft wel een lekker kontje". Waarop het meisje zich omdraait en zegt "kijk hier, nog Belgen"... Bleek ze uit Antwerpen te komen...
De eerste paar seconden hadden we niet direct een antwoord klaar. Ik bedoel maar, what are the odds? Zestien jaar later nog steeds één van de favoriete vakantieherinneringen!
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
MaVi schreef:Nu zegt één van m'n vrienden op het moment dat ze voorbij loopt: "g*dverd*mme, die heeft wel een lekker kontje". Waarop het meisje zich omdraait en zegt "kijk hier, nog Belgen"... Bleek ze uit Antwerpen te komen...

"Insert foot now..."

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
haha, ja daar moet je mee oppassen he
Belgian beers zijn natuurlijk ook goed gekend. Wij hebben in SF een Amerikaan leren kennen die gek is op onze bieren, en hij kent er echt veel van (veel meer dan alleen Duvel en Delirium Tremens). Enkele maanden later kwam hij naar Duitslandvoor het Oktoberfest. Toen hebben we hem natuurlijk bij ons uitgenodigd en hebben we hem een weekend lang op sleeptouw genomen om bieren te proeven!

Belgian beers zijn natuurlijk ook goed gekend. Wij hebben in SF een Amerikaan leren kennen die gek is op onze bieren, en hij kent er echt veel van (veel meer dan alleen Duvel en Delirium Tremens). Enkele maanden later kwam hij naar Duitslandvoor het Oktoberfest. Toen hebben we hem natuurlijk bij ons uitgenodigd en hebben we hem een weekend lang op sleeptouw genomen om bieren te proeven!

Wat mij heel erg verbaasde is dat toen ik zij dat ik 'from the Netherlands' kwam en bij enige aarzeling in Amsterdam zij, vooral de jongere generatie iets wist over nederland namelijk de coffeshops. Daar moest ik wel erg om lachen. En helemaal om die gezichten te zien dat er in de grote steden op iedere hoek van de straat drugs te koop is. Toen besefte ik pas hoe normaal dit voor mij als nederlander is en hoe ongewoon het in het buitenland is.
Ben benieuwd naar komende zomer, zie dan weer veel mensen van mijn leeftijd all over the world.
Ben benieuwd naar komende zomer, zie dan weer veel mensen van mijn leeftijd all over the world.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Belgisch bier is hier heel erg in opkomst, ook veel op tap. Rick is er dol op en wil ooit met zijn vader een "bier"rondreis door Belgie gaan maken.LeenG schreef:haha, ja daar moet je mee oppassen he![]()
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ik zeg altijd dat ik uit the Netherlands/Holland kom. Vervolgens wordt me vaak gevraagd uit welke stad ik dan kom. Maargoed, ik kom niet uit Amsterdam, dus ze weten toch nooit welk stad ik bedoel als ik mijn geboorteplaats noem. Dus dan volgt daarop altijd automatisch de vraag: "Is that close to Amsterdam?" Ik zeg dan meestal maar: "For Dutch standards: No, but for American standards: probably yes"
En ik kom ook regelmatig mensen tegen die talen/landen/hoofdsteden door elkaar gooien. Zo vroeg de cassière van de boekenwinkel laatst waar ik vandaan kwam toen ze mijn naam hoorde. Toen ik zei: "the Netherlands" reageerde ze heel enthousiast en begon ze te vertellen dat ze ook een klein beetje Duits sprak. Ik heb haar toen wel uitgelegd dat we in Nederland geen Duits spreken, maar toen ik wegging, riep ze toch nog 'Auf Wiedersehen'. Nouja, ze bedoelte het wel aardig

En ik kom ook regelmatig mensen tegen die talen/landen/hoofdsteden door elkaar gooien. Zo vroeg de cassière van de boekenwinkel laatst waar ik vandaan kwam toen ze mijn naam hoorde. Toen ik zei: "the Netherlands" reageerde ze heel enthousiast en begon ze te vertellen dat ze ook een klein beetje Duits sprak. Ik heb haar toen wel uitgelegd dat we in Nederland geen Duits spreken, maar toen ik wegging, riep ze toch nog 'Auf Wiedersehen'. Nouja, ze bedoelte het wel aardig

-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik zeg gewoon Ventura, aangezien ik hier toch echt vandaan kom haha. Maar als ze verder doorvragen leg ik ze uit dat ik hier ben geboren, naar NL ben verhuisd en nu weer in Ventura ben tot juli.
Ik weet niet of hij al vaker is voorgekomen maar hier een 'misverstandje' waar ik de afgelopen reis tegen aan liep:
Toen de kassamedewerkster van de Target hoorde dat we uit Nederland kwamen vroeg ze vooroverleunend en fluisterend: "klopt het dat je daar marihuana kan kopen in de McDonalds...".
Nou nee dus, zo erg is het ook weer niet' daarhebben we aparte coffiecorners voor
.
We hebben wel andere 'rare' dingen bij de Mac (McKroket bv).
Toen de kassamedewerkster van de Target hoorde dat we uit Nederland kwamen vroeg ze vooroverleunend en fluisterend: "klopt het dat je daar marihuana kan kopen in de McDonalds...".
Nou nee dus, zo erg is het ook weer niet' daarhebben we aparte coffiecorners voor

We hebben wel andere 'rare' dingen bij de Mac (McKroket bv).
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Je moet trouwens eens aan een amerikaan vertellen dat je ook een Mc Beer kan krijgen...
Als aanvulling op het onderwerp van waar je precies vandaan komt in Nederland, wij antwoorden soms gewoon daarop "Amsterdam", terwijl wij in Den Bosch wonen. Dan ben je in ieder geval meteen klaar, want alles wat je kunt antwoorden behalve Amsterdam levert toch alleen maar vraagtekens boven het hoofd van de gesprekspartner op 

Zoiets vergelijkbaars [maar minder "
"] maakten wij ook mee 2,5 jaar geleden mee bij de Grand Canyon. Mijn vriendin poseerde voor een foto en de foto was een beetje mislukt doordat ze net op het moment van het nemen een beetje gek keek [door de zon]. Dat vertelde ik haar d.m.v. een grapje wat wij op zulke momenten dan weleens tegen elkaar maken maar wat voor een buitenstaander erg bot zou klinken en dat de foto opnieuw moest. In het buitenland kan je immers vrijuit Nederlands spreken hè
Maar net op dat moment liep er een stel langs en die stopten toen en vroegen in het Nederlands aan ons of ze een foto van ons samen moesten maken
Toen had ik wel spijt van mijn "botte" opmerking!

Mooi verhaal jaMaVi schreef:Nu zegt één van m'n vrienden op het moment dat ze voorbij loopt: "g*dverd*mme, die heeft wel een lekker kontje". Waarop het meisje zich omdraait en zegt "kijk hier, nog Belgen"... Bleek ze uit Antwerpen te komen...

Zoiets vergelijkbaars [maar minder "

Klopt dat vooral de jongeren zo reageren en er helemaal enthousiast van worden. Zo raakte ik in een Foot Locker in Honolulu aan de praat met een meisje en een jongen die daar werkten over het onderwerp. Maar na een paar minuten kwam ik erachter dat zij zelf ook gewoon aan wiet konden komen en dat vaak met vrienden op feestjes deden. Dus dat ze het zo gaaf vonden dat het "in Nederland gewoon kon" verbaasde me wel achteraf. Maar het heeft natuurlijk alles ermee te maken dat het hier niet stiekem hoeftSteffanie schreef:Wat mij heel erg verbaasde is dat toen ik zij dat ik 'from the Netherlands' kwam en bij enige aarzeling in Amsterdam zij, vooral de jongere generatie iets wist over nederland namelijk de coffeshops. Daar moest ik wel erg om lachen. En helemaal om die gezichten te zien dat er in de grote steden op iedere hoek van de straat drugs te koop is. Toen besefte ik pas hoe normaal dit voor mij als nederlander is en hoe ongewoon het in het buitenland is.

1985 - 1990 Naperville, Illinois
1990 - 1995 Hopewell Junction, New York
Zomer 2008 NYC, Las Vegas, Hawaï
Zomer 2010 Rondreis Florida
Maart 2011 New York City
Zomer 2012 NYC + Southwest
1990 - 1995 Hopewell Junction, New York
Zomer 2008 NYC, Las Vegas, Hawaï
Zomer 2010 Rondreis Florida
Maart 2011 New York City
Zomer 2012 NYC + Southwest
- LeenG
- Amerika-expert
Petra/VS schreef: Belgisch bier is hier heel erg in opkomst, ook veel op tap. Rick is er dol op en wil ooit met zijn vader een "bier"rondreis door Belgie gaan maken.

Zeg dat ze voldoende tijd plannen, we hebben meer dan 300 biersoorten, één voor elke dag van het jaar

Vorig jaar:
Q: Where are you folks from?
A: The Netherlands
Q: Ah...your capitol is Brussel, Right?
A: Wrong! It's Amsterdam!
Q: Isn't that in Denmark?
Ik vind het allemaal wel grappig!
Q: Where are you folks from?
A: The Netherlands
Q: Ah...your capitol is Brussel, Right?
A: Wrong! It's Amsterdam!
Q: Isn't that in Denmark?

Ik vind het allemaal wel grappig!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Weer Denemarken...Skydriver schreef: A: Wrong! It's Amsterdam!
Q: Isn't that in Denmark?![]()

Wel opvallend dat Denemarken en Nederland zoveel verward wordt in Amerika.

Roland
- buur
- Amerikakenner
Ik heb mij kapotlacht!greetje schreef:De assistente van een health Clinic wilde onze gegevens.
"Where are you from?"
- The Netherlands"
"Neverland?"
- No, The Netherlands !
" What ?? Neverland ???
- No, The Netherlands !!!!
"Oke, so its Neverlands... right?"
- NOOO The Netherlands!!!
" O, Netherlands... never heard of that"

Wat Denemarken en Nederland betreft: Platte landschap, talen van Germaanse afkomst, koningrijken met een koningin, een grens met Duitsland, Nederland is 41.400 km² en Denemarken 43.100 km². Toch een beetje gelijkaardig, de twee landen. Dus vind ik het niet verrassend, dat Amerikanen de twee vaak verwisselen
Groetjes, Thomas.
Plus iedereen leert dat Nederland zoveel water heeft, en Denemarken heeft ook veel water. Vooral op een landkaart lijkt Denemarken waterrijker dan Nederland (met al die eilanden).buur schreef:Wat Denemarken en Nederland betreft: Platte landschap, talen van Germaanse afkomst, koningrijken met een koningin, een grens met Duitsland, Nederland is 41.400 km² en Denemarken 43.100 km². Toch een beetje gelijkaardig, de twee landen. Dus vind ik het niet verrassend, dat Amerikanen de twee vaak verwisselen
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
- LeenG
- Amerika-expert
Vergelijkbaar met Estland, Letland en Litouwen: die 3 kleine landjes daar maar welk landje wat is, weet ik ook niet hoor 

- Bandido
- Amerika-expert
Ja inderdaad: ik heb een tijdje in Letland gewoond en ook in de andere twee gereisd en daar heeft men al helemaal het idee dat niemand ter wereld weet waar het ligt. Vergeleken met NL of BE is dat helemaal onbekend in de VS. Een van mijn Letse kennissen woonde tijdens een van de Winterspelen in de VS en net toen de Letse ploeg het stadion binnenkwam (voor een klein land toch een kwestie van trots), gooide de Amerikaanse TV er een reclameblok in. Ook zoiets.LeenG schreef:Vergelijkbaar met Estland, Letland en Litouwen: die 3 kleine landjes daar maar welk landje wat is, weet ik ook niet hoor
Maar goed, aan de andere kant, als je in het buitenland zegt dat in Amerika woont zegt dat iedereen natuurlijk wel wat. Maar als je zegt dat je uit Georgia komt, kent ook geen hond dat, of ze denken aan de republiek Georgië. En net als met NL is wellicht de hoofdstad nog bekender ook, mede dankzij de Olympische Spelen die in Atlanta zijn gehouden. Maar ach, het geeft in ieder geval gespreksstof.
"Keep Georgia On Your Mind"
Ik merk toch vooral heel veel verwarring tussen "Dutch" en "Deutsch".
Eergisteren in de Starbucks werd ik middenin een levendig gesprek met mijn man onderbroken door iemand met de vraag "Sprechen Sie Deutsch"?
Nu bleek het wel te gaan om een Amerikaan die een tijdje in Duitsland gewoond had, en dacht enkele woorden te herkennen. Verder wist hij bijzonder veel over Europa, en zelfs over de huidige politieke situatie in Belgie.
Onlangs in de fitness hier zei iemand me trots dat ze 1 liedje in mijn taal kent: "Du hast", van Rammstein. Zij had het duidelijk iets minder goed begrepen.
Eergisteren in de Starbucks werd ik middenin een levendig gesprek met mijn man onderbroken door iemand met de vraag "Sprechen Sie Deutsch"?
Nu bleek het wel te gaan om een Amerikaan die een tijdje in Duitsland gewoond had, en dacht enkele woorden te herkennen. Verder wist hij bijzonder veel over Europa, en zelfs over de huidige politieke situatie in Belgie.
Onlangs in de fitness hier zei iemand me trots dat ze 1 liedje in mijn taal kent: "Du hast", van Rammstein. Zij had het duidelijk iets minder goed begrepen.
- LeenG
- Amerika-expert
Ik had ooit een Brits vriendje. Met handen en voeten heb ik geprobeerd het verschil tussen Vlaams en Nederlands uit te leggen. Toen we naar Amsterdam gingen en iedereen mij antwoordde in het Engels, geloofde hij helemaal niet meer dat we dezelfde taal spreken.Avawyn schreef:Ik merk toch vooral heel veel verwarring tussen "Dutch" en "Deutsch".

- José
- Amerikakenner
Zo werd ik al eens in het zweeds aangesproken.. (Tja, de blonde zweedse looks heb ik wel..)Avawyn schreef:Ik merk toch vooral heel veel verwarring tussen "Dutch" en "Deutsch".
Nu bleek het wel te gaan om een Amerikaan die een tijdje in Duitsland gewoond had, en dacht enkele woorden te herkennen.
Ze meende dat ik met mijn vriend Zweeds sprak. Toen ik Nederlands zei, kon ze daar ook een aantal zinnen van.
Leuk, dat de veel Amerikanen geïnteresseerd in je zijn, als je een toerist bent..
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl