Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

missers of foute inschattingen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Ik wil graag iedereen bedanken die met ons hun missers hebben willen delen.
Zo blijkt maar dat er heel makkelijk iets mis kan gaan waar je achteraf denkt van hoe had dit mij ooit kunnen overkomen.
Ik heb echt moeten lachen om het verhaal van gert over de kunstbenen van zijn zuster, want gek genoeg zit ik er op een of andere manier altijd op te wachten dat er wat naar beneden valt maar als ik dit zou zien weet ik niet in welke kleur ik zou verschieten.

Groetjes,
Erika
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Erika schreef:Ik wil graag iedereen bedanken die met ons hun missers hebben willen delen.
Zo blijkt maar dat er heel makkelijk iets mis kan gaan waar je achteraf denkt van hoe had dit mij ooit kunnen overkomen.
Ik heb echt moeten lachen om het verhaal van gert over de kunstbenen van zijn zuster, want gek genoeg zit ik er op een of andere manier altijd op te wachten dat er wat naar beneden valt maar als ik dit zou zien weet ik niet in welke kleur ik zou verschieten.

Groetjes,
Erika
Dank je maar de eer komt mijn zus geheel toe :) Die heeft zoveel meegemaakt in haar relatief korte leven dat we vaak verbaasde reacties krijgen van vreemden die de verhalen hoorden. We haalden vroeger samen veel 'grapjes' uit op het strand en op vakanties enzo. Haar ingraven onder het zand en dan de (kunst)benen wegtrekken deed het altijd goed op het strand :lol: Ze kan zo leuk toneelspelen dan dat mensen soms wilden ingrijpen, humor was en is ons medicijn thuis... :wink:
Ik kan me voorstellen dat het verhaal wat ongeloofwaardig is maar als ze het zelf zou vertellen dan weet je wel beter. Maar bijzonder is en blijft ze :!: Wat ze samen mee hebben gemaakt op hun reis dwars door de VS met de greyhound kunnen ze zelf wel een mooi verhaal over schrijven...
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Het is al een ervaring op zich dat er over geschreven kan worden, ik vind het echt eerlijk.
Als iemand met zo'n handicap er toch alles aan doet om er toch het mooiste er van te maken dat is toch gaaf, want het zal vaker tegen dan meewerken.
Maar het is ook leuk om bij die rollercoaster dit bij jezelf voor te stellen hoe het er uit zou hebben gezien al was je er niet zelf bij.

Groetjes Erika
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Erika schreef:Het is al een ervaring op zich dat er over geschreven kan worden, ik vind het echt eerlijk.
Als iemand met zo'n handicap er toch alles aan doet om er toch het mooiste er van te maken dat is toch gaaf, want het zal vaker tegen dan meewerken.
Maar het is ook leuk om bij die rollercoaster dit bij jezelf voor te stellen hoe het er uit zou hebben gezien al was je er niet zelf bij.

Groetjes Erika
Klopt het leven is niet altijd eenvoudig voor haar maar het gaat erom hoe je er mee omgaat denk ik. En daar is ze goed in geslaagd :!: , ze staat voor de klas als lerares en zij is wel getrouwd... :wink:
Maar ik had er wel graag bij willen zijn ja :lol:
Groeten,
Gert
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

en hier nog een foute inschatting voor wat betreft de grootte van de huurauto.

Jaren geleden in 1983, onze eerste reis naar Amerika....

We reisden samen met mijn ouders, zij op familiebezoek, wij een rondreis... goedkoopste, dus kleinste auto gehuurd, want we beschikten niet over veel geld. In Reno zouden mijn man en ik mijn ouders oppikken en dan met z'n vieren naar L.A. rijden voor de terugvlucht.

Met 2 personen ging het prima in de Mitsubishi Colt, maar met 4 personen + 4 koffers, waaronder een koffer formaat hutkoffer, viel dat wel heel erg tegen.
Vraag me niet meer hoe we alles er in hebben gekregen, we kregen het voor elkaar, maar een lekker ritje was het niet! Alleen de chauffeur kon nog een beetje behoorlijk zitten.

gr, Ineke
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Nog voor mijn emigratie, volgens mij ergens rond 1996, reed ik tijdens een business trip in een huurauto aan op een stoplicht. Het was erg rustig, niet teveel auto's bij het stoplicht. Ik vond wel dat ze allemaal erg ver bij de lichten vandaan stonden. "Dat kan beter", dacht ik in goed Nederlandse traditie en schoof een paar meter op richting het stoplicht. Er zat ongeveer een autolengte tussen mijn auto en degene in de rijstrook naast me. Alles prima in orde, dacht ik zo.

Tot ik ineens van links een luid getoeter hoorde. Ik had geen rekening gehouden met het feit dat in de VS de stoplichten achter het kruispunt hangen. Ik stond dus vrolijk midden op het kruispunt op mijn stoplicht te wachten :oops:

En nog eens oops, ik zag net dat Jasmino dezelfde "blunder" beging.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wij maakten gelijk al een blunder bij aankomst tijdens onze eerste reis (1992) naar Amerika (nog niks gewend toen... :wink: )

We haalden onze huurauto op in Miami en gingen op weg naar het noorden via de tollweg. Na een aantal mijlen ging de auto wat vreemde geluiden maken en nog een eind verder begon hij al langzamer te lopen. Zelfs Jan snapte er niets van. Hij was niet vooruit te branden. We zijn terug gegaan en wat bleek: "we hadden de auto in de bergversnelling staan en daar kun je dus niet zo hard en zo lang mee rijden. Dat was dus onze eerste ervaring met een automaat. Superstom natuurlijk..... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

hekkie schreef:Wij maakten gelijk al een blunder bij aankomst tijdens onze eerste reis (1992) naar Amerika (nog niks gewend toen... :wink: )

We haalden onze huurauto op in Miami en gingen op weg naar het noorden via de tollweg. Na een aantal mijlen ging de auto wat vreemde geluiden maken en nog een eind verder begon hij al langzamer te lopen. Zelfs Jan snapte er niets van. Hij was niet vooruit te branden. We zijn terug gegaan en wat bleek: "we hadden de auto in de bergversnelling staan en daar kun je dus niet zo hard en zo lang mee rijden. Dat was dus onze eerste ervaring met een automaat. Superstom natuurlijk..... :wink:

Marjan
mmm....interessante opmerking. Wij reden met onze Nissan Altima een heel stuk in zijn 3 (ook berg?) ipv van D want die zaten naast elkaar. We hebben later ook last gehad van een trillende auto wie weet hebben we dit zelf veroorzaakt... :oops:
Groeten,
Gert
Ineke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Nog eentje....

op de 2e dag naar KFC gaan en nuggets bestellen, kostte wel erg duur, doos was ook wel erg groot ,met jetlag-hoofd niet verder nagedacht, op motelkamer doos opengemaakt......
eten voor een weeshuis..... had ik i.pv. nuggets, 10 pieces gezegd en ja die zijn wat groter :oops:

Is me dus nooooooit meer overkomen.

gr, Ineke
Hillz
Amerika-ontdekker

Re: missers of foute inschattingen

Bericht door Hillz »

Mack schreef:
Hillz schreef: Greyhound bus nemen. Phoenix - LA

Wat een ellende was dat. Raad niemand aan zo'n bus te nemen.
Greyhound of die route? Ik heb nl. ook met Greyhound gereisd (New York City -> Allentown PA) en ik vond een fijne reis.
Vooral de Greyhound zelf. De route was zo'n 10 uurtjes als ik me goed herrinerer. Het was de eerste dat ik zo lang in een bus zat, maar dat vond ik niet erg.

De overige passagiers waren duidelijk of ziek, of crimineel. De bus werd in het plaatsje Bastow klemgereden door de politie, doorzocht en de jongen achter me werd opgepakt. Erg veilig heb ik me sindsdien niet meer gevoeld.

Ergens midden in de woestijn hield de motor er mee op, vlakbij de Nevada State Prison.(of all places) We konden niet verder rijden en moesten wachten op een andere. Gelukkig had ik water e.d bij me, maar sommigen hadden dat niet. Niet erg prettig, want er was natuurlijk geen winkel/shop. Het enige waar we zicht op hadden was die gevangenis. En nog een bord waar op stond dat je geen lifters moet meenmenen. Voelde me niet echt op mn gemak daar.

Toen de andere bus kwam was er ook nog wat onenigheid over wie op welke plaats moest zitten. Volgens zo'n kerel zat ik op zijn plaats. Niet dat hij dat vriendelijk zij, maar meer omdat hij dat afdwong door keihard te schreeuwen. Immers je hebt in de Greyhound geen vaste plaatsen.

Nee, als ik dit geweten had dan was ik wel met de Amtrack of vliegtuig gegaan. Nooit meer die Greyhound voor mij. ;)
doreennicole schreef:
Mack schreef: Greyhound of die route? Ik heb nl. ook met Greyhound gereisd (New York City -> Allentown PA) en ik vond een fijne reis.
Ik heb ook een hele bevrediginde reis met de Greyhound gemaakt van LA naar Seattle met tussenstop in SF.

doreen

Waarschijnlijk heb je dan erg veel geluk gehad.
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Het blijft een leuk onderwerp... :D
Vorig jaar in Canada waren we naar een lange autorit opzoek naar een hostel en een restaurant in het donker. We waren inmiddels moe wat gevolgen had voor onze oplettendheid....want we (ik dus!) reden een kruispunt over zonder te stoppen wat een 4-way stop was ehhh is. :oops: Nou wachten de Canadezen totdat ik het kruispunt over was maar ik had natuurlijk moeten stoppen maar had het stopbord niet gezien 8) En ja hoor toevallig stond er een oom agent ook te wachten op het kruispunt en wachtte 'netjes' op mij maar ging wel achter ons aan. De zwaailichten gingen aan en wij wachtte netjes tot dat hij ons op de bon zou slingeren.... Maar we hadden geluk :D aan onze blauwe ogen of blonde haren of wat dan ook herkende hij Nederlanders...vroeg om onze papieren schreef een "official warning" uit en zei dat we voorzichtig onze weg mochten vervolgen.... :o Sinds dien toon ik met trots deze warning aan familie en vrienden... :lol:

Nu hebben we wel vaker iets met de politie want in Ierland werden we binnen 1 uur twee keer door de politie van de weg gehaald. Echter zonder verdere gevolgen.... Gelukkig reed me kameraad toen want anders zou ik het me persoonlijk gaan aantrekken :wink:
Groeten,
Gert
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Zal ik mijn grootste blunder dan ook maar vertellen? :wink: Weliswaar gebeurde dat nog in Nederland maar had wel degelijk met Amerika te maken.

Toen ik 2002 mijn reispapieren thuis kreeg, stond op de voucher van de autohuur dat ik mijn reservering ook op de site van Hertz kon controleren. Zo gezegd, zo gedaan. Mijn reservering kon ik inderdaad via internet bekijken. Ik zat echter ook op de pagina waar je wijzigingen in je reservering kon doorvoeren. Hoe ik er toe gekomen ben, ik weet het niet, maar ik drukte per abuis op "Cancel" in de veronderstelling dat de pagina gesloten werd. Deze Cancel-button was echter om je reservering te annuleren en ik kreeg opeens een pagina voor me met de tekst: "Your reservation has been cancelled" OEPS!! :oops: Wat nu?? Gelukkig vond ik al gauw een telefoonnummer van de klantenservice van Hertz in Amerika en ik heb ze gelijk gebeld. Ze konden inderdaad zien dat mijn reservering geannuleerd was. Waarschijnlijk gebeurde dat wel vaker want men deed totaal niet moeilijk en herstelde het meteen. Ik kreeg een nieuw reserveringsnummer en klaar was Kees.

Tegenwoordig ben ik dus extra voorzichtig met dit soort sites. Ook nu kan ik al van alles zien over mijn ticket voor volgend jaar op de site van Delta en dingen veranderen zoals bijv. het stoelnummer. Ik blijf er maar mooi vanaf... :wink:

Roland 8)
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Dan zal ik ook nog maar een misser op het gebied van boekingen plaatsen :)

Voor onze UK trip hadden we de boot geboekt. Heen ging de reis van Boulogne (Frankrijk) naar Dover (Engeland) en terug van Dover naar Boulogne.
Het weekend voor vertrek zaten we de papieren nog even door te lezen (electronische bevestiging). Hierin stond tot onze verbazing dat de heenreis van Dover naar Boulogne ging en de terugreis van Boulogne naar Dover.

Die maandag gelijk maar een mailtje gestuurd en gelukkig kon het zonder extra kosten omgedraaid worden maar we waren toch wel blij dat we het op tijd zagen. Anders hadden we mooi verkeerd gestaan :)

De wijze les die hieruit geleerd kan worden is: lees altijd je bevestigingen goed door en niet pas op het laatste moment :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Ik ben toch blij om te lezen dat wij niet de enige zijn die blunders maken in het buitenland :D

Wat ook niet slim is: in een winkel in Las Vegas vragen welke kant we op moeten om op de highway richting Los Angeles te komen, en vervolgens blindelings de kant op te draaien die het winkelmeisje had aangewezen. Want eenmaal op die weg zagen we plotseling drie rijen dik de auto's vanaf een verder weg gelegen kruispunt allemaal onze kant op komen... we zaten op een eenrichtingsstraat!! Er zat maar één ding op, flink gas geven en zorgen dat we eerder de tussenliggende zijstraat bereikten dan de tegenliggers. Gelukkig lukte dat, al was het wel op het nippertje... en nog een gelukje: er was geen politie in de buurt. Ik vrees dat we anders wel het een en ander uit hadden moeten leggen!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

:D Eén spookrijder??? Ik zie er wel honderd!!! :D
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Henriëtte schreef:Ik ben toch blij om te lezen dat wij niet de enige zijn die blunders maken in het buitenland :D

Er zat maar één ding op, flink gas geven en zorgen dat we eerder de tussenliggende zijstraat bereikten dan de tegenliggers. Gelukkig lukte dat, al was het wel op het nippertje... en nog een gelukje: er was geen politie in de buurt. Ik vrees dat we anders wel het een en ander uit hadden moeten leggen!
Leuk om te weten wat de GPS (tomtom bijv) op dat moment zou melden... :lol:
Groeten,
Gert
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

GPJ73 schreef:Leuk om te weten wat de GPS (tomtom bijv) op dat moment zou melden... :lol:
Op een smalle weg ziet die niet het verschil tussen de linker en de rechter baan (resolutie is 6 meter)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Jez
Amerikafan

Bericht door Jez »

Njit schreef:
GPJ73 schreef:Leuk om te weten wat de GPS (tomtom bijv) op dat moment zou melden... :lol:
Op een smalle weg ziet die niet het verschil tussen de linker en de rechter baan (resolutie is 6 meter)
Ja, hihi, daar krijg je hele leuke routes van, vertelde een vriend van ons. Die had op zijn Garmin bij bepaalde benzinepompen een W-punt (ofzoiets) gemaakt. Reed hij lekker, moest 'ie van Garmin opeens 3 x rechts, terwijl hij meende gewoon rechtdoor te moeten. Nadat hij zijn bestemming had bereikt (benzinepomp), moest hij wéér 3 x rechts. Braaf als hij was, volgde hij Garmins bevelen op. Pas véél later kwam hij erachter dat hij zijn W-points aan de verkeerde kant van de weg had gelegd...............
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Een blunder van mijn man. Op de heenweg naar Amerika vlogen we eerst op Chicago O'Hare en via daar verder naar LAX. Na 24 geweldige dagen waren we weer terug in LA en wilden we alvast de auto terugbrengen naar het vliegveld zodat we de volgende dag met de shutlle naar het Airport zouden rijden. We waren echter een beetje verdwaald in LA en mijn besloot uit te stappen en een voorbijganger de weg te vragen.
Hij vroeg aan die meneer of hij wat mocht vragen. Natuurlijk zegt die man. Mijn man vraagt, ik zoek het Airport. Welke Airport zoekt u vroeg de man? (waarschijnlijk heeft LA 2 airporten). Zegt mijn man, Airport O'Hare. De ogen van die man rolden bijna zijn oogkassen uit. O'Hare????????????? meteeen realiseerde mijn man dat hij iets helemaal verkeerd had gezegd, maar hij zat zo met O'Hare in zijn hoofd dat hij in eerste instantie even niet wist wat hij fout had gezegd. Die arme man kon er achteraf hartelijk om lachen.
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Njit schreef:
Daar heb je gelijk in maar in Arizona hadden wij op een snelweg wel dat tomtom soms naar de verkeerde baan sprong terwijl wij toch echt niet aan het spookrijden waren. Gevolg dat tomtom niets te melden had want die begreep het niet helemaal :lol:
Groeten,
Gert
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer