Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
hebben meer mensen hier 'last' van?
Re: hebben meer mensen hier 'last' van?
Weet hubby van de Chippendale tickets???
Ja hoor, hij moest wel grijnzen..... maar m'n dochter en ik wilden een jaar of tien geleden al een keer gaan maar dat was toen niet doorgegaan en omdat ze hier doorlopend optreden wilde ze nu graag.
Groetjes, Nel
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor de kosten hoef je het inderdaad niet te laten, weekje Madeira in december kost ons ongeveer 2000 euro, en een week Amerika zou misschien 2500 kosten,als je oplet.
Maar nogmaals, er is zoveel moois te zien,dat ik absoluut niet alleen maar naar Amerika zou willen,jaar in,jaar uit.
Maar nogmaals, er is zoveel moois te zien,dat ik absoluut niet alleen maar naar Amerika zou willen,jaar in,jaar uit.
HUH??? :yuk: :yuk: :yuk:thebes schreef:Ook voor ons tweetjes is 3,5 week USA een flink stuk duurder dan 2 weken Griekenland (joepie ! nog maar 12 nachtjes slapen...)
Onze reis in sept. 2007 heeft ons in totaal 6600 euro gekost. All-in. Ontbijt en lunch meestal uit supermarkt, hotelovernachtingen varierend tussen 50 en 120 dollar.
Twee weken Griekenland kost ons grofweg tussen de 3200 en 3400 euro all-in. Toch een behoorlijk verschil.
Dat vind ik behoorlijk veel 3200 euro voor 2 weken Griekenland.
Ga je midden in het hoogseizoen en zit je in en 5 sterren resort ofzo?
Want dat kan ook een heel stuk goedkoper.
6600 euro voor 3.5 weken USA vind ik trouwens ook best fors.
Wij zijn in 2007 met z'n tweeen 20 dagen geweest en waren minder dan 4000 euro kwijt inclusief vliegtickets, hotels, huurauto, eten en attracties.
En wij gaan over een maand voor 27 dagen en we zijn toch echt niet van plan om 6600 euro uit te geven.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Grappig. Mn vriendin (die minder besmet is) zei: sommigen lijken wel een wedstrijd te doen wie het meest geweest is... We hebben het goed hier; het schijnt dat 78% van de wereldbevolking nooit op vakantie gaat (kan gaan)... :hm:
Gr, Gerben
ik zei het eerder ook al maar ook ik/wij zijn echt besmet met het usa virus en zoiets heb ik met al onze voorgaande reizen nooit gehad en ook wij hebben al veel van de wereld gezien.
ook wij waren voor drie weken zuid westen met camper ongeveer 6500 euro kwijt.
maar twee weken terug kregen wij een mailtje van travelhome met specials voor amerika met camper, dan had je een camper van moturis en moest je starten in LA, LV of SF en de camper naar een bebaalde plaats brengen bv: Dallas
en dan was je voor drie weken tussen 300 en 400 euro kwijt incl alles wat er bij de camper hoort etc, tel daar op dit moment voor twee personen ongeveer 900 euro aan vliegtickets bij op dan ben je voor ongeveer 1300 euro klaar, komt dan alleen benzine en eten etc bij en je zit aan bebaalde datums vast maar het kan dus veel goedkoper :dance: . het is dat onze max pas vier maanden oud is anders waren we half september weer vertrokken. nu hopen we maar dat er volgend jaar vergelijkbare aanbiedingen komen. heeft er trouwens iemand ervaring met dit soort aanbiedingen?? hoor het graag.
groeten mark.
ook wij waren voor drie weken zuid westen met camper ongeveer 6500 euro kwijt.
maar twee weken terug kregen wij een mailtje van travelhome met specials voor amerika met camper, dan had je een camper van moturis en moest je starten in LA, LV of SF en de camper naar een bebaalde plaats brengen bv: Dallas
en dan was je voor drie weken tussen 300 en 400 euro kwijt incl alles wat er bij de camper hoort etc, tel daar op dit moment voor twee personen ongeveer 900 euro aan vliegtickets bij op dan ben je voor ongeveer 1300 euro klaar, komt dan alleen benzine en eten etc bij en je zit aan bebaalde datums vast maar het kan dus veel goedkoper :dance: . het is dat onze max pas vier maanden oud is anders waren we half september weer vertrokken. nu hopen we maar dat er volgend jaar vergelijkbare aanbiedingen komen. heeft er trouwens iemand ervaring met dit soort aanbiedingen?? hoor het graag.
groeten mark.
GinoW schreef:HUH??? :yuk: :yuk: :yuk:thebes schreef:Ook voor ons tweetjes is 3,5 week USA een flink stuk duurder dan 2 weken Griekenland (joepie ! nog maar 12 nachtjes slapen...)
Onze reis in sept. 2007 heeft ons in totaal 6600 euro gekost. All-in. Ontbijt en lunch meestal uit supermarkt, hotelovernachtingen varierend tussen 50 en 120 dollar.
Twee weken Griekenland kost ons grofweg tussen de 3200 en 3400 euro all-in. Toch een behoorlijk verschil.
Dat vind ik behoorlijk veel 3200 euro voor 2 weken Griekenland.
Ga je midden in het hoogseizoen en zit je in en 5 sterren resort ofzo?
Want dat kan ook een heel stuk goedkoper.
6600 euro voor 3.5 weken USA vind ik trouwens ook best fors.
Wij zijn in 2007 met z'n tweeen 20 dagen geweest en waren minder dan 4000 euro kwijt inclusief vliegtickets, hotels, huurauto, eten en attracties.
En wij gaan over een maand voor 27 dagen en we zijn toch echt niet van plan om 6600 euro uit te geven.
In Griekenland een viersterrenhotel en inclusief twee weken jeephuur. Begin september. Tuurlijk kan het goedkoper, maar dat zou een andere, goedkopere lokatie betekenen. We kiezen bewust voor deze vakantie en hebben dat er voor over.
En de 6600 euro voor 25 dagen in de VS was inclusief kleding shoppen en een flinke stapel CD's, DVD's en een nog grotere stapel boeken. Ik zou niet weten hoe we met 4000 euro in 3,5 week USA zouden moeten uitkomen. Kamperen? Zelf koken? Eten doen we al niet luxe, kopen veel eten in supermarkt.
Heb zelf niet het idee dat we het geld over de balk gooien, maar we kijken inderdaad niet op een dubbeltje.
Laatst gewijzigd door thebes op 21 aug 2009, 11:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Voor mij nog een argument om niet ieder jaar om meermaals per jaar naar de VS te gaan: vakantiedagen !
Idealiter gaan we 3,5 week op reis. Ik wil niet als we op maandag uit de VS thuiskomen, op dinsdag weer naar mijn werk moeten gaan. Dus dat is 4 weken vakantie, terwijl ik ca. 5 weken vak. heb. Houd graag nog wat dagen over voor vrije dagen rond de kerst, een stedentripje, koorreisjes en extra "huishoud"dagen. Dit jaar gaan we niet naar de VS, dus houd ik wat vakantiedagen over voor volgend jaar een langere vakantie.
Idealiter gaan we 3,5 week op reis. Ik wil niet als we op maandag uit de VS thuiskomen, op dinsdag weer naar mijn werk moeten gaan. Dus dat is 4 weken vakantie, terwijl ik ca. 5 weken vak. heb. Houd graag nog wat dagen over voor vrije dagen rond de kerst, een stedentripje, koorreisjes en extra "huishoud"dagen. Dit jaar gaan we niet naar de VS, dus houd ik wat vakantiedagen over voor volgend jaar een langere vakantie.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij reizen ook niet voor meer dan €4000,- hoor en we gaan echt wel lekker uit eten en we kopen ook wel leuke dingen. Maar zeker geen stapels boeken en dvd's en ook geen 5 paar Levi's e.d. Sommige mensen gaan veel pretparken bezoeken (kost heeeel veel geld!) en doen overal van die tours (rondleidingen zoals Alcatraz bv kosten een hoop geld). Wij doen dat soort dingen vrijwel nooit op vakantie. Ik ben gewoon niet zo'n type om met allerhande georganiseerde zaken mee te gaan. In een stad loop ik bv liever een hele dag door wijken; winkeltjes kijken (soms ook kopen!), lunch hier, drankje daar, in een parkje zitten en beetje mensen kijken, fotograferen, ritje met de auto, museum bezoeken....dat soort dingen. En dat hoeft echt niet veel geld te kosten. $1000,- uitgeven in een paar dagen New York, excl de overnachtingen, daar schrik ik wel van!
Waar geef je het dan aan uit?
In Moab bijvoorbeeld schrok ik erg van de prijzen voor riviertochten (kayakken e.d.). De organisaties vragen gemiddeld zo'n $80 pp voor een dagdeel. Dat vind ik dan waanzin (stel je bent een gezin met 3 kids!!). Terwijl je overal in je auto naartoe kunt rijden (gratis) en mooie wandelingen kunt maken (ook gratis!).
Maar ieder reist op zijn eigen manier. We beknibbelen meestal niet op de overnachtingen. In Colorado (Crested Butte) hadden we onze duurste overnachting van de afgelopen reis: $199,-...maar dat was ook fantastisch. De nacht ervoor sliepen we in een motel8 in Canon City voor $40,-, ook prima.
Alleen: Hoe minder je uitgeeft, hoe vaker je kunt gaan

Waar geef je het dan aan uit?
In Moab bijvoorbeeld schrok ik erg van de prijzen voor riviertochten (kayakken e.d.). De organisaties vragen gemiddeld zo'n $80 pp voor een dagdeel. Dat vind ik dan waanzin (stel je bent een gezin met 3 kids!!). Terwijl je overal in je auto naartoe kunt rijden (gratis) en mooie wandelingen kunt maken (ook gratis!).
Maar ieder reist op zijn eigen manier. We beknibbelen meestal niet op de overnachtingen. In Colorado (Crested Butte) hadden we onze duurste overnachting van de afgelopen reis: $199,-...maar dat was ook fantastisch. De nacht ervoor sliepen we in een motel8 in Canon City voor $40,-, ook prima.
Alleen: Hoe minder je uitgeeft, hoe vaker je kunt gaan

Als je zo lang gaat als wij, tenminste 6-8 weken de laatste 5 reizen, ben je alleen al voor de auto € 2000,-- - € 2500,-- kwijt. De rest van het jaar bijten we dan wel weer op een houtje...
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
De vakantiedagen crisis is bij mij ook heel erg..
Dit jaar kom ik, nadat de OR bedacht de week voor de kerst ook vrij te geven (adv dagen mogen van te voren worden bepaald), 4 dagen te kort.
"gelukkig" ga ik dit jaar niet naar Amerika, dus kan ik hopelijk wat dagen sparen.
Mijn vriend werkt 40 uur en krijgt voor 36 uur betaald; die heeft bovenop z'n riante 24 dagen, ook nog eens zo'n 20 extra dagen...
Dit jaar kom ik, nadat de OR bedacht de week voor de kerst ook vrij te geven (adv dagen mogen van te voren worden bepaald), 4 dagen te kort.
"gelukkig" ga ik dit jaar niet naar Amerika, dus kan ik hopelijk wat dagen sparen.
Mijn vriend werkt 40 uur en krijgt voor 36 uur betaald; die heeft bovenop z'n riante 24 dagen, ook nog eens zo'n 20 extra dagen...

Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik heb 4 weken vakantie per jaar en daarnaast mag ik nog max. 4 weken per jaar bijkopen. Dit kan van de 13e maand of bonusuitkering. Meestal kom ik toch wel één of 2 weken tekort dus moet ik hier gebruik van maken. Verder werk ik 36 uur (4x9) dus ben iedere week al 1 dag vrij.
- Rebekka1977
- Amerikafan
Tja die $ 1000,- waar geven we dat aan uit. Wij zaten 5 dagen in NewYork. We hadden een weekkaart gekocht voor de metro, maar daarnaast ook nog een 4-dagen kaart voor de Hop-on-Hop-off bus, met daarbij allerlei tours. We kregen gelukkig wel 2 dagen gratis
. Maar al deze tours waren echt de moeite waard, de bus stopte achter ons hotel en het was superlekker weer, dus lekker op het bovendek met de zon op je hoofd. Heerlijk! Verder excursies, Top of the Rocks, Vrijheidsbeeld met Ellis Island etc. Verder natuurlijk eten en drinken, waarbij we (achteraf stom) best veel in de buurt van Times Square hebben gegeten, wat gewoon best duur was. En veel veel drinken, want het was flink warm. Het was achteraf een beetje schrikken, maar we hebben genoten en daar gaat het om! Verder hebben we het keurig gedaan 

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik schiet helemaal vol, misschien een actie "help Yeehaw de winter door" ?Yeehaw schreef:Als je zo lang gaat als wij, tenminste 6-8 weken de laatste 5 reizen, ben je alleen al voor de auto € 2000,-- - € 2500,-- kwijt. De rest van het jaar bijten we dan wel weer op een houtje...

Ik heb even teruggekeken, ik was voor 10 dagen in Mei, inclusief alles, 2200 euro kwijt, alleen.
Zelfde kosten als 8 dagen Madeira,of 8 dagen Jordanië vorig jaar, maar dat is dan met twee personen.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Haha, natuurlijk is dat het belangrijkste! Ik heb in NY een shirtje/bloesje-ding gekocht van $140,- haha. Daar geef ik mijn geld dan weer graag aan uit, een kledingstuk van een ontwerper!
Maar eten hebben wij echt heel goedkoop gedaan. Op een middag aten we een (grote) lunch bij een aziatisch zaakje in de Lower East Side. Voor 7,95 koos je een gerecht van de kaart (noodles met groenten of rijst met kip) en dat werd geserveerd met een salade en 2 loempiatjes. Echt spotgoedkoop, in euro's zit je dan voor €5,50 een hele (heerlijke) maaltijd te eten.
Maar eten hebben wij echt heel goedkoop gedaan. Op een middag aten we een (grote) lunch bij een aziatisch zaakje in de Lower East Side. Voor 7,95 koos je een gerecht van de kaart (noodles met groenten of rijst met kip) en dat werd geserveerd met een salade en 2 loempiatjes. Echt spotgoedkoop, in euro's zit je dan voor €5,50 een hele (heerlijke) maaltijd te eten.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Bij mij hetzelfde 'probleem' met vakantiedagen al probeer ik wel elk jaar naar Amerika te gaan.thebes schreef:Voor mij nog een argument om niet ieder jaar om meermaals per jaar naar de VS te gaan: vakantiedagen !

Ik heb 25 vrije dagen op jaarbasis (40 u. werkweek) en had begin dit jaar 3.8 dagen over van 2008 dus 28.8 in totaal voor 2009.
Van die 28.8 dagen heb ik er 26 besteed aan Amerika (2x naar Amerika geweest). Ik heb 1 dag anders vrij genomen en heb nog maar 1.8 over voor de rest van het jaar.

Ach, het is voor een goed doel zeg ik altijd maar.

Volgend jaar april/mei willen we proberen wat 'feestdagen' mee te sprokkelen als we naar Amerika gaan. Scheelt toch weer 2 of 3 vakantiedagen.
Roland
Als ik jullie goed lees, kan ik maar beter besluiten om volgend jaar niet naar de states te gaan...
Dat komt daarna dus nooit meer goed...(ach ja, het wordt mijn 2e keer in 2010)
Ik hoor het al van meerdere kanten (collega van mijn man, mijn ouders) dat de VS zo verslavend is.
Ik had het er vanavond met mijn ouders nog over. Zij zijn 2x geweest en ze willen zeker weer terug. Mijn moeder zei, het is gewoon, dan rij je ergens en dan is het zo mooi en dan maak je een bocht en dan is het nog mooier...En de relatieve rust overal...
Als je dat hoort en hier van alles leest, dan steekt het wel errug aan moet ik zeggen.
Nog even over de kosten, wat doen jullie dat allemaal goedkoop zeg? Ik kom voor een reis van ruim 3 weken, 2 volwassen en 2 kinderen kwa budget uit op 9000 euro??? En dan is de reis/verblijf (zonder campground en brandstof) iets van 4400, heb ik voor overige kosten ook nog dat bedrag gebudgetteerd.
Ik zal hier eens gaan rondsnuffelen, want dat grote bedrag is namelijk wat ons tegenhoud om direct te gaan boeken.

Dat komt daarna dus nooit meer goed...(ach ja, het wordt mijn 2e keer in 2010)
Ik hoor het al van meerdere kanten (collega van mijn man, mijn ouders) dat de VS zo verslavend is.
Ik had het er vanavond met mijn ouders nog over. Zij zijn 2x geweest en ze willen zeker weer terug. Mijn moeder zei, het is gewoon, dan rij je ergens en dan is het zo mooi en dan maak je een bocht en dan is het nog mooier...En de relatieve rust overal...
Als je dat hoort en hier van alles leest, dan steekt het wel errug aan moet ik zeggen.
Nog even over de kosten, wat doen jullie dat allemaal goedkoop zeg? Ik kom voor een reis van ruim 3 weken, 2 volwassen en 2 kinderen kwa budget uit op 9000 euro??? En dan is de reis/verblijf (zonder campground en brandstof) iets van 4400, heb ik voor overige kosten ook nog dat bedrag gebudgetteerd.
Ik zal hier eens gaan rondsnuffelen, want dat grote bedrag is namelijk wat ons tegenhoud om direct te gaan boeken.
Wij gaan over drie weken voor de eerste keer naar Amerika en ben heel benieuwd hoe dat zal bevallen!
Maar als ik alle voorgaande reacties lees, kunnen we vast gaan sparen voor de volgende Amerika-trip!
Tot nu toe had ik heimwee naar Zuid-Afrika, maar wellicht wordt dat nu goed gemaakt door vier weken Amerika.
Geniet in ieder geval maar lekker na, zou ik zeggen!
Maar als ik alle voorgaande reacties lees, kunnen we vast gaan sparen voor de volgende Amerika-trip!
Tot nu toe had ik heimwee naar Zuid-Afrika, maar wellicht wordt dat nu goed gemaakt door vier weken Amerika.
Geniet in ieder geval maar lekker na, zou ik zeggen!
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
9900 euro vond ik te doen hoor voor een gezin met twee kinderen. Wij waren met zn vieren meer kwijt. (wel kleding en helicoptervlucht etc inbegrepen)
Het lijkt alleen maar een groot bedrag ivg anderen die maar met zn tweetjes zijn.
Het lijkt alleen maar een groot bedrag ivg anderen die maar met zn tweetjes zijn.
Groetjes,
Carine
Carine
- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dat is het voordeel van offshore werken, ik heb 32 vrije weken per jaar :beerchug: :dance:Coyote schreef: Bij mij hetzelfde 'probleem' met vakantiedagen al probeer ik wel elk jaar naar Amerika te gaan.![]()
Ik heb 25 vrije dagen op jaarbasis (40 u. werkweek) en had begin dit jaar 3.8 dagen over van 2008 dus 28.8 in totaal voor 2009.
Van die 28.8 dagen heb ik er 26 besteed aan Amerika (2x naar Amerika geweest). Ik heb 1 dag anders vrij genomen en heb nog maar 1.8 over voor de rest van het jaar.![]()
Roland
Crisis ? What Crisis ?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht