Je zult ze ook niet overal even vaak tegengekomen. Niet overal is men even trots op "hun" vlag of ontlenen ze er hun identiteit aan. Zo is de vlag van Georgia zo vaak veranderd dat men nauwelijks nog weet hoe deze eruit ziet. En je ziet de vlag dan ook vrijwel aan hangen aan overheidsgebouwen. Maar daarentegen zijn staten als Texas en South Carolina wel weer trotser op hun vlaggen en je zult ze dus veel vaker onderweg tegenkomen.markro schreef:Waar koop je toch die vlaggetjes van de diverse staten? Ik ben er wel naar op zoek geweest, maar heb ze niet gevonden.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Souvenirs sparen van elke staat
- Bandido
- Amerika-expert
Re: Souvenirs sparen van elke staat
"Keep Georgia On Your Mind"
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Helaas kom je inderdaad de vlaggen die ik heb verzameld amper nog tegen, echter wel het veel kleinere formaat of de hele grote. Ik krijg mijn collectie van alle Staten daarom niet compleet. Ik denk er sterk over over te schakelen naar het kleine formaat want die zie ik nog wel overal verkrijgbaar.
In Philadelphia tegenover het Betsy Ross House (ontwerpster van de American Flag) is bijvoorbeeld een speciaalzaak van vlaggen, waar je alles op dit gebied kunt kopen. Ik heb daar ook een aantal van mijn (formaat) vlaggen gekocht.
Marjan
In Philadelphia tegenover het Betsy Ross House (ontwerpster van de American Flag) is bijvoorbeeld een speciaalzaak van vlaggen, waar je alles op dit gebied kunt kopen. Ik heb daar ook een aantal van mijn (formaat) vlaggen gekocht.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Bandido
- Amerika-expert
In Atlanta zit er in "Underground Atlanta" een vestiging van Alamo Flags, daar kun je een ruime selectie aan binnen- en buitenlandse vlaggen vinden. Ook kun je via internet bestellen, natuurlijk minder leuk dat "in het echt', maar misschien een idee als je echt nog bepaalde exemplaren nodig hebt: http://www.alamoflag.com/.
"Keep Georgia On Your Mind"
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik ben zelf ook in die winkel geweest in "Ünderground Atlanta". Helaas hadden ze daar toen niets van mijn gading, maar verder inderdaad wel een ruime keus aan vlaggen.
Bedankt in elk geval voor de informatie.
Marjan
Bedankt in elk geval voor de informatie.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Hi, wij hebben ook quarters gespaard en een aantal plaatselijke "kerstballen" we zijn met 2 houten kersthangers teruggekomen van arches en moab en wat glimmende uit SF en Bryce. Niet echt perse van de staat, maar wel leuk om te sparen 
groetjes barbara
groetjes barbara
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
Van iedere staat spaar ik nummerborden en vervolgens hang ik ze op in mijn schuur, voorlopig genoeg ruimte. Soms sta ik in de schuur gewoon ff lekker naar die nummerborden te kijken en dan komen er weer mooi herinneringen boven drijven.Georgie schreef:Ik ben bekend met de nummerborden die je van elke staat kunt kopen. Dat vind ik wel een leuk idee, sowieso vind ik die nummerborden erg gaaf. Maar wat doe je met die nummerborden? Aan de muur hangen? Dan wordt het wel erg vol denk ik.
Ik schaf de usa nummerborden in usa aan of ik koop ze via PlatesUSA.com
Wat ik ook altijd deed is stempels sparen van Nationale parken of musea. Ieder park of musea heeft meestal wel een stempel met logo en datum erop, ik deed dan een stempel in mijn paspoort...alleen vond de Nederlandse douane het niet zo leuk dat ik dit deed...dit paspoort is wel van de Nederlandse staat meneer en wat u doet mag helemaal niet...o ja u heeft gelijk...en maar doorstempelen...
In elk land waar wij zijn geweest hebben we een specifiek peper en zout stel.
mozartjes - Oostenrijk
bierpulletjes - Duitsland
.
.
dobbelstenen - Nevada
saguaro cactussen - Arizona
Volgend jaar CA en UT erbij dus dat wordt weer zoeken naar leuk en herkenbaar.
Ronald
mozartjes - Oostenrijk
bierpulletjes - Duitsland
.
.
dobbelstenen - Nevada
saguaro cactussen - Arizona
Volgend jaar CA en UT erbij dus dat wordt weer zoeken naar leuk en herkenbaar.
Ronald
- Ad
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij sparen magneten, van elke staat en van elke bezienswaardigheden waar ze magneten van verkopen.
Zoals Dollywood, Falls, plaatsen, enz. De koelkast is inmiddels behoorlijk vol.
gr. Ad
Zoals Dollywood, Falls, plaatsen, enz. De koelkast is inmiddels behoorlijk vol.
gr. Ad
Ook al een oud topic (ik ben in een nostalgische bui en heb eens doorheen mijn berichten gebladerd) maar ik had van de week een foto genomen van onze magneten collectie.
Die is namelijk verhuisd van onze wereldberoemde 'doempkap' (afzuigkap voor de NL) naar de grote radiator er net naast in de keuken. (wereldberoemd, althans voor diegene die ons gevolgd hebben op onze 2011 trip
)
Op de 'doempkap' verscheen er een accuut plaatsgebrek bij het plaatsen van de magneten van onze laatste trip.

Verder heb ik alle staatsvlagjes gekocht van de staten waar we al in geweest zijn (19 voor mij) en daar moet ik nog een staander voor maken. Je kon die trouwens ook kopen maar ik vond die wat te duur én te groot voor in de bagage weer mee terug te nemen. Die foto volgt dus nog als mijn staander klaar is.
Ook nummerplaten spaar ik van de staten waar we al geweest zijn en die hangen in de carport
Bart
Die is namelijk verhuisd van onze wereldberoemde 'doempkap' (afzuigkap voor de NL) naar de grote radiator er net naast in de keuken. (wereldberoemd, althans voor diegene die ons gevolgd hebben op onze 2011 trip
Op de 'doempkap' verscheen er een accuut plaatsgebrek bij het plaatsen van de magneten van onze laatste trip.

Verder heb ik alle staatsvlagjes gekocht van de staten waar we al in geweest zijn (19 voor mij) en daar moet ik nog een staander voor maken. Je kon die trouwens ook kopen maar ik vond die wat te duur én te groot voor in de bagage weer mee terug te nemen. Die foto volgt dus nog als mijn staander klaar is.
Ook nummerplaten spaar ik van de staten waar we al geweest zijn en die hangen in de carport
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
Fijn Bart! Ik vind het wel jammer dat wij zoiets nooit gestart zijn. Ik had bijvoorbeeld graag zo'n parkenpaspoort gehad om daar stempels in te zetten. Maar ja, daar begin je best mee de eerste keer natuurlijk en toen wisten we nog niet dat we nog zouden teruggaan (of wisten we het te laat
).
Alé ja, we hebben 1 souvenier dat we elke keer meenemen: zo'n grote beker van Margarita by the yard van La Salsa Cantina in LV. Daar staat ook het jaartal op, dus dat is wel tof
Alé ja, we hebben 1 souvenier dat we elke keer meenemen: zo'n grote beker van Margarita by the yard van La Salsa Cantina in LV. Daar staat ook het jaartal op, dus dat is wel tof
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Heb veel inspiratie opgedaan na het lezen van dit topic, wij hebben zelf uit verschillende landen allerlei kenteken borden
Dus ook vorig jaar uit NY eentje mee gebracht. Heb ooit in Oostenrijk een NY vlaggetje (toen ik klein was) gevonden waardoor mijn interesse in the USA is begonnen. Daarnaast hebben we uit het Moma een poster van Jasper Johns Three Flags mee genomen. We hebben een wereldkaart waar speldjes in staan op de plaatsen waar we geweest zijn. En na dit topic wil ik mijn gewone magneetjes spaar woede gaan uitbreiden met de staten magneetjes. Stenen heb ik ook lang gespaard ( maar vind dat toch wel zwaar in mn koffer aangezien ik de voorkeur heb voor "grote" stenen. Aangezien ik nu ook niet meer thuis woon en dus een heel klein balkon heb laat ik deze verzameling varen denk ik... Zand vind ik ook leuk maar mijn vriend vind dit niet zo leuk en hij wordt af en toe ook een beetje kriebelig van alle dingen die ik spaar want naast dit soort dingen spaar ik genoeg andere dingen...
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
Niet lachen, maar ik spaar die gratis wegenkaarten die je bij de welkomscentra krijgt. Zo weet ik precies in welke staten ik al geweest ben, al ben ik helaas pas na een paar jaar begonnen. Als ik dan weer terug ga dan gebruik ik ze gewoon ... het is niet zo dat ze helemaal piekgaaf moeten blijven.
Vroeger spaarde ik heel fanatiek magneten, minstens een voor elke reis, maar onze nieuwe koelkast is niet magnetisch dus nu zitten ze op de vrieskast in de basement en dan denk ik er niet altijd aan als ik op vakantie ben. Nummerborden spaar ik ook, maar ik die koop ik alleen als ik een hele leuke zie.
Doockles, het is nooit te laat om een parkenpaspoot aan te schaffen! Ik ben er ook pas vrij laat mee begonnen, maar ik heb nu toch al een zeer verdienstelijke stempel collectie. Het is altijd een leuke binnenkomer wanneer ik ga stempelen en ze al de stempels zien wanneer ik de juiste bladzijde probeer te vinden. Het is zo verslavend!
Vroeger spaarde ik heel fanatiek magneten, minstens een voor elke reis, maar onze nieuwe koelkast is niet magnetisch dus nu zitten ze op de vrieskast in de basement en dan denk ik er niet altijd aan als ik op vakantie ben. Nummerborden spaar ik ook, maar ik die koop ik alleen als ik een hele leuke zie.
Doockles, het is nooit te laat om een parkenpaspoot aan te schaffen! Ik ben er ook pas vrij laat mee begonnen, maar ik heb nu toch al een zeer verdienstelijke stempel collectie. Het is altijd een leuke binnenkomer wanneer ik ga stempelen en ze al de stempels zien wanneer ik de juiste bladzijde probeer te vinden. Het is zo verslavend!
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
Ja, ik weet het wel hoor. Maar 't is misschien onze laatste reis naar de USA dit jaar voor een lange tijd
Nuja, ge weet nooit 
Onze reisverslagen:
Dat zei (of dacht) ge de eerste keer ook, aan uwe vorige post te zien
(Ik ook trouwens, voor ik de eerste keer vertrok)
Ik spaar trouwens zowat alles wat ik overal krijg. Evy word er helemaal gek van. Zelfs een kaartje wat je bv op een camping krijgt waar ze dan in de lobby een lijntje trekken waar je naartoe moet rijden, die hou ik ook allemaal bij, net zoals alle parkmapjes en krantjes.
Bart
(Ik ook trouwens, voor ik de eerste keer vertrok)
Ik spaar trouwens zowat alles wat ik overal krijg. Evy word er helemaal gek van. Zelfs een kaartje wat je bv op een camping krijgt waar ze dan in de lobby een lijntje trekken waar je naartoe moet rijden, die hou ik ook allemaal bij, net zoals alle parkmapjes en krantjes.
Bart
Grts, Bart
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij kopen overal koelkast magneten. We hebben er nu 48 op de koelkast hangen. Dit jaar zullen er wel een paar bij komen maar niet zo veel denk ik omdat we op veel plekken al geweest zijn.
Verder bewaar ik ook alles, net als Dude. Kaartjes van de camping, krantjes enz van de parken, plattegronden, folders etc. Die gaan na de reis in een grote ordner, ook weer per dag georganiseerd.
Verder bewaar ik ook alles, net als Dude. Kaartjes van de camping, krantjes enz van de parken, plattegronden, folders etc. Die gaan na de reis in een grote ordner, ook weer per dag georganiseerd.
Wij verzamelen de magneten van iedere staat en heb ook de kaart gekocht, ik zit nu op 26 staten, Washinghton DC en 3 Canadese provincies. Ik hoop er binnenkort weer een aantal toe te voegen. Verder probeer ik van iedere reis een klein souvenir mee te nemen in de vorm van een klein beeldje of snow bowl. Inmiddels is deze verzameling al behoorlijk groot en telt inmiddels 43 voorwerpen, laatste aanwinsten zijn Argentinie, Key West en Anna Maria Island. De volgende stap is de aanschaf van een vitrinekast voor in de basement. Mijn volgende trip leidt naar Rocky Mountain National Park dus dus ik kan weer uitbreiden.
Zodra ik in februari terug kom van onze reis wil ik een map gaan maken van plates, net zoals Aaron Foster heeft gedaan. Lijkt me geweldig om dat in mijn kamertje te hebben hangen als aandenken aan onze trip.
zie voorbeeld:
http://platesusa.com/images/singles/usamapcutoutb.jpg
zie voorbeeld:
http://platesusa.com/images/singles/usamapcutoutb.jpg
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami
http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Raafje87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Magneten en pepermuntdoosjes met mn naam erop, maar goed dan moet je wel een universele naam hebben 
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze week wat geknutseld en voorlopig deze staander gemaakt. Als ik deze wil houden mag ik niet meer op vakantie want er is maar net plek genoeg voor diegene die ik nu hebDude schreef:
Bart
Hier de beloofde foto (met gsm dus slechte kwaliteit) :

Bart
Grts, Bart
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer: