Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Budget
- gondelier
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ach ieder bepaalt uiteindelijk zijn eigen budget, en geeft uit aan zijn vakantie wat hij ervoor over heeft. En misschien is een zelfde soort vakantie in europa wel net zo duur als in Amerika.
Wij geven alleen in Europa echt niet dit soort bedragen uit, vandaar dat ik er wel anders tegenaan kijk. Alleen al voor het bedrag van de tickets kan ik hier 4 weken van op vakantie.
Maar wij reizen hier rond met een sleurhut, en staan op campings. Dat is het grote verschil.
We gaan het volgend jaar allemaal beleven, en willen dan misschien wel nooit meer anders?!
Alhoewel: met 3 opgroeiende pubers zullen we dit wel niet jaarlijkse kunnen doen. (blijf toch hopen op die staatsloterij)
Wij geven alleen in Europa echt niet dit soort bedragen uit, vandaar dat ik er wel anders tegenaan kijk. Alleen al voor het bedrag van de tickets kan ik hier 4 weken van op vakantie.
Maar wij reizen hier rond met een sleurhut, en staan op campings. Dat is het grote verschil.
We gaan het volgend jaar allemaal beleven, en willen dan misschien wel nooit meer anders?!
Alhoewel: met 3 opgroeiende pubers zullen we dit wel niet jaarlijkse kunnen doen. (blijf toch hopen op die staatsloterij)
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Zoals ik al schreef: dit jaar gaan we in het voorseizoen,én beide kinderen hebben nu nog kinderkorting. Daarom valt het nu mee als je het vergelijkt met een vliegvakantie in europa. Ik vind het eerlijker om het daarmee te vergelijken.
Wij gaan in europa ook altijd kamperen, dus in werkelijkheid is het voor ons ook een stuk duurder.
Wij gaan in europa ook altijd kamperen, dus in werkelijkheid is het voor ons ook een stuk duurder.
- SonjaV
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Net als hier in Nederland, keken we in Amerika ook altijd waar we het goedkoopste konden tanken.
Vaak reden we nog even een stukje terug omdat het bij de vorige pomp toch 1 cent goedkoper was.
Tot we ons in een helder moment realiseerden dat dat wel 1 cent per GALLON is.
Op 12 Gallon verdien je dan wel 12 hele centen
We hebben toen behoorlijk hard om onszelf moeten lachen.
Onze Nederlandse gewoonte hadden we in Amerika gewoon doorgezet.
Trouwens in Nederland tanken doen we zelden.
We wippen wel even de grens over naar België of Duitsland.
Net waar de benzine het goedkoopst is.
Dat is het voordeel als je op het smalste stuk van Nederland woont.
Sonja
Vaak reden we nog even een stukje terug omdat het bij de vorige pomp toch 1 cent goedkoper was.
Tot we ons in een helder moment realiseerden dat dat wel 1 cent per GALLON is.
Op 12 Gallon verdien je dan wel 12 hele centen
We hebben toen behoorlijk hard om onszelf moeten lachen.
Onze Nederlandse gewoonte hadden we in Amerika gewoon doorgezet.
Trouwens in Nederland tanken doen we zelden.
We wippen wel even de grens over naar België of Duitsland.
Net waar de benzine het goedkoopst is.
Dat is het voordeel als je op het smalste stuk van Nederland woont.
Sonja
-
JGK
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ook wij houden van comfort. Business class vliegen is natuurlijk heerlijk, maar vind ik het prive veel te duur. Wij zitten dan gezellig "rabbit class". Wij hebben nu 2 vakanties naar de westkust gehad en wij kijken nog steeds met plezier terug op de vlucht.
Voor de camper kies ik wel graag voor ruimte. Wij hebben volgend jaar voor een 30ft met slide out gekozen. Na het debacle met Cruise America in 2005 hebben wij nu een 2008 model besteld.
Met een savingcard van b.v. Safeway spaar je toch weer wat, maar we draaien daar zeker niet ieder pakje of blikje om om de prijs te kunnen zien.
Voor de campgrounds kiezen wij regelmatig de KOA's; vooral voor de kids (pool), maar ook omdat je daar altijd wasmachines hebt en vaak gratis WIFI. Maar een campeground in een NP heeft ook wat; geen full hook up, je bent helemaal op jezelf aangewezen.
We gaan zeker niet iedere avond uit eten, want we koken graag zelf.
Maar een af en toe uit eten gaan moet kunnen.
Voor ons dus een goede mix.
Voor de camper kies ik wel graag voor ruimte. Wij hebben volgend jaar voor een 30ft met slide out gekozen. Na het debacle met Cruise America in 2005 hebben wij nu een 2008 model besteld.
Met een savingcard van b.v. Safeway spaar je toch weer wat, maar we draaien daar zeker niet ieder pakje of blikje om om de prijs te kunnen zien.
Voor de campgrounds kiezen wij regelmatig de KOA's; vooral voor de kids (pool), maar ook omdat je daar altijd wasmachines hebt en vaak gratis WIFI. Maar een campeground in een NP heeft ook wat; geen full hook up, je bent helemaal op jezelf aangewezen.
We gaan zeker niet iedere avond uit eten, want we koken graag zelf.
Maar een af en toe uit eten gaan moet kunnen.
Voor ons dus een goede mix.
Jan Gijs
Ik kan niet vinden waar ik de poll kan invullen, dus doe ik het maar zo.
Voor mijn echtgenoot en mij geldt de optie "minder vaak, maar wel comfort". Wij kiezen voor een rondreis van ca. 3,5 week met hotelovernachtingen, maar nooit duurder dan $120. Duur uit eten gaan in de VS doen we niet, daar geven we niet om. Eten vaak Japans, Chinees, een broodje of een pizza.
Al is de dollarkoers laag, toch zijn onze reizen duurder dan 2 weken Griekenland.
Eerlijk gezegd willen we ook niet ieder jaar naar de VS, we vinden andere (Europese) bestemmingen ook heel fijn. We hebben er ook niet ieder jaar 4 á 5 weken vakantiedagen voor over. We nemen met de kerst altijd vrij en maken in het voorjaar een stedentripje. Dat kost ook dagen.
Bovendien vinden we andere materiële zaken ook belangrijk, zoals de inrichting van ons huis, mooie kleding, boeken, theaterbezoek. Ik zou nooit mijn laatste cent aan een reis naar de VS uitgeven.
Zo om de drie jaar naar de VS is voor ons voldoende.
Voor mijn echtgenoot en mij geldt de optie "minder vaak, maar wel comfort". Wij kiezen voor een rondreis van ca. 3,5 week met hotelovernachtingen, maar nooit duurder dan $120. Duur uit eten gaan in de VS doen we niet, daar geven we niet om. Eten vaak Japans, Chinees, een broodje of een pizza.
Al is de dollarkoers laag, toch zijn onze reizen duurder dan 2 weken Griekenland.
Eerlijk gezegd willen we ook niet ieder jaar naar de VS, we vinden andere (Europese) bestemmingen ook heel fijn. We hebben er ook niet ieder jaar 4 á 5 weken vakantiedagen voor over. We nemen met de kerst altijd vrij en maken in het voorjaar een stedentripje. Dat kost ook dagen.
Bovendien vinden we andere materiële zaken ook belangrijk, zoals de inrichting van ons huis, mooie kleding, boeken, theaterbezoek. Ik zou nooit mijn laatste cent aan een reis naar de VS uitgeven.
Zo om de drie jaar naar de VS is voor ons voldoende.
Gek genoeg altijd.... Hoe we dat doen ik weet het niet. Misschien hebben we een te ruim budget .... Maar we draaien elk dubbeltje zeker niet om. We gaan lekker uit eten, gaan de parken in en gaan leuke dingen doen.vana schreef:Hou jij wel eens wat over dan??yarrah schreef: Wat overblijft is voor de volgende keer.
Vrolijke groetjes,![]()
Marjon
Voor de komende vakantie hebben we een budget van 7000 euro. Voor 5.5 weken in de USA.
Daar gaat nu 3750 euro vanaf voor camper en vliegreis. Dan houden we 3250 euro over.... dat is $4712 .... is $856 per week voor benzine, eten, campings, parken en .... noem eens wat
We maken een globaal budget.
Dat ziet er ongeveer zo uit.
Camper/vliegreis : 3750 euro
Campings en parkpassen: $850
Benzine: $930
Eten en drinken: $1000
Leuke doedingen: $500
Kleding: $300
Overige: $750
Dan gaat ernog een aantal $ op voor niet te overzien.
Voor campings staat een bedrag van $20 per dag dat komt, omdat we altijd op publieke campings staan. Een elke keer op een commerciele.
Net als onze vakantie staat niets vast en alles is globaal. Maar ik denk dat we dit jaar weer wat overhouden
Oke,.. we hebben geen kinderen en zijn 2 verdieners en hebben beide een fulltime baan. We hebben geld om een lange en uitgebreide vakantie te maken. Niet elk jaar, want 3/4 weken lekker thuis is voor ons ook genieten. Of een weekje naar scandinavie...want we hebben nu weer een hond en ik weet zeker dat ze dat geweldig gaat vinden.
Vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Een vakantie naar Amerika kost nu eenmaal veel geld. Maar toch, als ik het vergelijk met vakanties hier in Europa vind ik het best meevallen. Wij reizen met 3 kinderen en vind maar 'ns een hotel waar je met z'n allen op 1 kamer kunt in Europa. In Amerika is dat nergens een probleem. En dan zijn de kosten hier ook nog 'ns veel hoger.
Ook een auto huren is veel goedkoper. Ik heb wel 'ns geïnformeerd om voor een paar weken hier een auto te huren voor de vakantie maar dan val je van je geloof als je de kosten ziet. We kunnen het prima af met onze auto, maar zo'n minivan met 2 achterbanken is toch wel erg fijn!
Ook nemen wij onze tent mee. Natuurlijk is dit een flinke kostenbesparing maar wij vinden het allemaal heerlijk om te kamperen, dus voor ons absoluut geen straf.
En dan nog het eten. Wij stellen hier op vakantie niet zo'n hoge eisen aan. Een Denny's of Applebees vinden wij prima. Maar we maken ook regelmatig wat zelf klaar boven het kampvuurtje of doen een fastfood aan. We vinden het eigenlijk zonde van de tijd om uitgebreid te gaan uiteten. Meestal doen we dat 1x per dag en de rest halen we wel bij de supermarkt.
Kortom wij waren ong. € 9000 kwijt voor 5 weken met 5 personen. Alles inclusief. Ik denk dat een vergelijkbare reis door Europa, dus zonder vliegtickets, zeker niet veel goedkoper geweest zou zijn.
Elly
Ook een auto huren is veel goedkoper. Ik heb wel 'ns geïnformeerd om voor een paar weken hier een auto te huren voor de vakantie maar dan val je van je geloof als je de kosten ziet. We kunnen het prima af met onze auto, maar zo'n minivan met 2 achterbanken is toch wel erg fijn!
Ook nemen wij onze tent mee. Natuurlijk is dit een flinke kostenbesparing maar wij vinden het allemaal heerlijk om te kamperen, dus voor ons absoluut geen straf.
En dan nog het eten. Wij stellen hier op vakantie niet zo'n hoge eisen aan. Een Denny's of Applebees vinden wij prima. Maar we maken ook regelmatig wat zelf klaar boven het kampvuurtje of doen een fastfood aan. We vinden het eigenlijk zonde van de tijd om uitgebreid te gaan uiteten. Meestal doen we dat 1x per dag en de rest halen we wel bij de supermarkt.
Kortom wij waren ong. € 9000 kwijt voor 5 weken met 5 personen. Alles inclusief. Ik denk dat een vergelijkbare reis door Europa, dus zonder vliegtickets, zeker niet veel goedkoper geweest zou zijn.
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik ben het in grote lijnen wel met Elly eens. In Europa gaan wij ook weleens een lang weekend weg of een weekje of zo. Van hotel naar hotel of in hetzelfde hotel. Deze reizen zijn vaak veel duurder omdat we dan elke dag uit eten gaan, regelmatig een barrekening (echt, meestal alleen koffie en frisdrank) moeten voldoen en de hotels gewoon veel meer kosten dan de campings in Amerika.
En ja, natuurlijk komen de camperhuur en onze dure tickets erbij, maar het leven op zich is veel goedkoper in Amerika tijdens onze vakanties dan tijdens een Europese vakantie.
En ja, natuurlijk komen de camperhuur en onze dure tickets erbij, maar het leven op zich is veel goedkoper in Amerika tijdens onze vakanties dan tijdens een Europese vakantie.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
EvdB
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
N.W met de camper vinden we toch te omslachtig omdat we niet direct in Seattle de camper "kunnen pakken" . we willen toch wel graag Road bEar . En als we el monte pakken moeten we toch nog een auto huren voor de eerste 100 mijl. We vinden de camper ook nog wel spannend/ eng,..
We snuffelen nu om begin mei van SF naar LA met de camper te gaan. Ff een korte periode testen of het iets voor ons is.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Verstandig om dat eerst eens te proberen. Wacht niet te lang met boeken he, je weet dat de meivakantie druk is! Het is wel een geweldige periode hoor, het weer is dan heerlijk daar.EvdB schreef:![]()
we zijn 3 vakanties aan het plannen, maar heirvan zijn er maar 2 de plas over
![]()
N.W met de camper vinden we toch te omslachtig omdat we niet direct in Seattle de camper "kunnen pakken" . we willen toch wel graag Road bEar . En als we el monte pakken moeten we toch nog een auto huren voor de eerste 100 mijl. We vinden de camper ook nog wel spannend/ eng,..
We snuffelen nu om begin mei van SF naar LA met de camper te gaan. Ff een korte periode testen of het iets voor ons is.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Welkom bij de camperclub.EvdB schreef:![]()
we zijn 3 vakanties aan het plannen, maar heirvan zijn er maar 2 de plas over
![]()
Zit er een mini meeting in, in Las Vegas?
-
Steffen
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Persoonlijk ga ik het liefst zo vaak mogelijk! Maar ik denk dat het heel erg mee te maken heeft in welke situatie je zit. Als je met kinderen een rondreis gaat maken is het (in mijn ogen) logisch dat je voor wat meer comfort kiest. reizen met een camper heeft gewoon veel voordelen (eigen koelkastje, tafeltje om spelletjes aan te doen of te kleuren), dat heb ik als kind zelf mogen ervaren. Op dit moment ben ik echter begin twintig en net afgestudeert. Reizen vind ik geweldig en werken met een budget zit nog in m'n systeem, haha.
Wat ik bij mezelf merk is dat ik heel erg op mijn centen let bij zaken die vast staan. Daarmee bedoel ik, vliegticket, hotel, vervoer ter plaatse. Een jaar geleden ben ik voor 10 dagen naar NYC geweest. Goedkoopste ticket gezocht in combinatie met een goedkoop hotel (pakketreis was duurder dus los via internet geboekt). Zat in een Hostel op de 47e straat. Maar mijn gedachte daarbij was, New York is altijd wat te doen, als ik in mijn kamer kom ga ik daar gelijk slapen, de rest van de dag ben ik in de stad. M'n bed sliep goed en de douches werden 2 keer per dag schoongemaakt, kon niet beter. Door op de basiszaken te besparen heb ik dan wel weer mijn geld uitgegeven aan het bezoeken van een American Football wedstrijd, Basketball wedstrijd, comedyclub etc.
Ook eten heb ik redelijk op budget gedaan, wat heet budget. In de stad kan je natuurlijk in alle prijscategorieen maaltijden vinden. Maar een broodje (nouja broodje... voor nederlandse begrippen een drie gangen menu qua hoeveelheid) Subway vult erg goed, redelijk gezond en niet duur. Zolang je niet eet op 42st straat, 5th avenue enz, maar 3 straten verderop loopt, bespaar je een hoop.
Maar nogmaals, het is maar net in welke positie je zit. Ik ben net afgestudeerd en werk nu in de zorg, dus het budget is enigzins beperkt. Maar ik reis graag, en dan vooral naar de US. Ben in November 2006 naar NYC geweest. Afeglopen zomer heb ik in Amerika gezeten en ik ga met oud en nieuw dit jaar weer. Dus overal is een mouw aan te passen.
Wat ik bij mezelf merk is dat ik heel erg op mijn centen let bij zaken die vast staan. Daarmee bedoel ik, vliegticket, hotel, vervoer ter plaatse. Een jaar geleden ben ik voor 10 dagen naar NYC geweest. Goedkoopste ticket gezocht in combinatie met een goedkoop hotel (pakketreis was duurder dus los via internet geboekt). Zat in een Hostel op de 47e straat. Maar mijn gedachte daarbij was, New York is altijd wat te doen, als ik in mijn kamer kom ga ik daar gelijk slapen, de rest van de dag ben ik in de stad. M'n bed sliep goed en de douches werden 2 keer per dag schoongemaakt, kon niet beter. Door op de basiszaken te besparen heb ik dan wel weer mijn geld uitgegeven aan het bezoeken van een American Football wedstrijd, Basketball wedstrijd, comedyclub etc.
Ook eten heb ik redelijk op budget gedaan, wat heet budget. In de stad kan je natuurlijk in alle prijscategorieen maaltijden vinden. Maar een broodje (nouja broodje... voor nederlandse begrippen een drie gangen menu qua hoeveelheid) Subway vult erg goed, redelijk gezond en niet duur. Zolang je niet eet op 42st straat, 5th avenue enz, maar 3 straten verderop loopt, bespaar je een hoop.
Maar nogmaals, het is maar net in welke positie je zit. Ik ben net afgestudeerd en werk nu in de zorg, dus het budget is enigzins beperkt. Maar ik reis graag, en dan vooral naar de US. Ben in November 2006 naar NYC geweest. Afeglopen zomer heb ik in Amerika gezeten en ik ga met oud en nieuw dit jaar weer. Dus overal is een mouw aan te passen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 118 Reacties
- 19746 Weergaves
-
Laatste bericht door Big Al