Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegtickets 2008

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

gondelier schreef:zouden de tickets voor de maand Augustus ook zo duur zijn, of gaan ze dan al weer zakken?
Ik ben er wel achter dat het bijna onmogelijkis om iets zinnigs over vliegtickets te zeggen, maar ik ben bang dat ook augutus duur is.
Je zit dan nog steeds in het hoogseizoen en het moment van vertrek is bepalend voor de prijs al ik me niet vergis.

Marianne
A3
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door A3 »

Tja, vliegtickets:

passage uit reisverslag:

LOGISCH & ONLOGISCH GEPRIJSDE IJSJES

Op het wereldwijde web heb ik wat rondgestruind naar leuke aanbiedingen voor tickets terug van Florida naar Nederland. Ik heb het hier nu wel een beetje gehad, en als ik de verhalen geloven mag, dan missen ze me thuis net zoveel als ik hen. Elk telefoongesprek wordt langer en steeds vaker komt de vraag terug: wanneer?

Ik zie dat Martinair vanuit Florida de kassa nog wat harder kan laten rinkelen dan vanuit Nederland. Als je een enkele reis wil boeken vanuit Orlando naar Amsterdam, dan is dat vanuit Amerika aanmerkelijk duurder dan vanuit Nederland. Als je ervoor kiest om vanuit Miami terug te vliegen, dan is er ook verschil, maar bij lange na niet zo veel. Vreemd. Maar als ik de afgelopen jaren iets geleerd heb, dan is het wel het feit dat er weinig dingen op deze wereld zo ondoorgrondelijk zijn als de structuur van vliegtarieven. In het verleden heb ik zelf een IATA cursus gevolgd, een speciale opleiding voor het vaststellen en berekenen van vliegtarieven, maar zelfs met die kennis is het allemaal onbegrijpelijk. Retourtjes die goedkoper zijn dan enkele reizen, een extra tussenstop die goedkoper is, een extra stuk voorafgaand aan je reis dat je ticket goedkoper maakt (bijvoorbeeld instappen in Brussel en dan via Amsterdam naar New York is goedkoper dan instappen in hetzelfde vliegtuig in Amsterdam en dan naar New York) en meer van die rariteiten; allemaal voorbeelden van op zich onlogische zaken. Zou je hetzelfde principe loslaten op, om maar een koe bij de horens te nemen, een ijssalon, dan zou je op het volgende uit kunnen komen:

* Een ijsje kost vandaag € 2,50, morgen € 3,00 . Twee ijsjes kosten soms € 1,50
* Een ijsje met één bolletje kost € 2,50. Een ijsje met twee bolletjes kost € 2,00, behalve als het tweede bolletje vaille is, dan kost het ijsje namelijk € 1,90
* Een ijsje kost € 2,50. Neem je er een drankje bij, dan kost het totaal € 1,75, behalve als het drankeje bitter lemon is, dan mag je namelijk geen ijsje erbij nemen.
* Koopt Jan een ijsje dan kost het € 2,50, koopt Mohammed het, dan kost het € 2,75, behalve als het na 16.00 uur is, dan betaalt Mohammed namelijk nog maar 15 cent extra in plaats van 25 cent.

En dat wisselt dan nog per ijssalon, per smaak die je kiest en per soort. Ook scheelt het nog of je het ijsje op internet besteld of bij de zaak, of rechtstreeks bij de ijsfabrikant of niet. Tevens verschilt het aantal beschikbare smaken per verkooppunt en zijn sommige smaken op de ene dag wel, en op de andere dag niet mogelijk. En zo kan ik nog even door gaan; leg dat maar eens aan een klant uit…….

Het doet me een beetje denken aan opmerkingen van Bill Gates; als de auto-industrie in de afgelopen twintig jaar dezelfde ontwikklingen had doorgemaakt als Windows, dan zou elke auto 50 kilometer op een liter benzine kunnen rijden, en nog maar € 1000 kosten. Nou, dan weet ik er ook nog wel een paar. Als de auto industrie in de afgelopen twintig jaar dezelfde ontwikkelingen had door gemaakt als Windows, dan zou:

* uw auto bij een kruising soms afslaan. U zou op de stop knop drukken, de auto zou het dan weer doen, en u zou dit geheel normaal vinden
* u elke keer als er een verkeersbord verzet zou worden, een nieuwe auto moeten kopen
* u elke keer als u een nieuwe auto koopt opnieuw rijexamen moeten doen
* u elke keer als u een nieuwe auto koopt, er een andere, nieuwe soort benzine in moeten doen die bijna nergens verkrijgbaar is
* u bij elk aan te schaffen klein accessoire als een binnenthermometer of een klokje moeten afwachten of het in uw auto zou functioneren.

In ieder geval ben ik het voordeligst uit met een vlucht van Delta. Via JFK naar Amsterdam vanuit Orlando zou me € 220 kosten inclusief taxen e.d. Maar dan moet ik dus wel in New York overstappen. Via Martinair kan ik rechtstreeks naar Amsterdam vanuit Miami voor € 299 inclusief taxen.Tja, ik denk er nog even over, misschien is het morgen nog goedkoper. Of als ik nou pistache neem in plaats van stracciatella? Is het dan mogelijkerwijs aantrekkelijker geprijsd? Helaas staat deze vraag niet bij de FAQ.

Gelukkig is de handel bij Publix wel logisch geprijsd. Als ik een kleine beker Hagen Dasz koop ben ik $2 dollar kwijt, een grote beker met twee keer zo veel inhoud kost $ 3,29. Kijk, das nou te volgen. Daar zouden de vliegmaatschappijen eens een voorbeeld aan moeten nemen. Ik neem in elk geval een grote beker, zo veel voordeel kun je immers niet laten lopen, en geniet enorm van de banana crunch., zelfs zonder de seatbelts vast te maken……

Byebye
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

:hilarious: :hilarious:
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

:stupid: Zijn ze nou helemaal gek geworden!!!!!!

:hilarious: Zeer scherpe analyse...... Je zou toch nooit meer een ijsje kopen als dat gebeurde!!!
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Kijk ook eens op itasoftware.com. Ik kom voor onze reis in juli/aug 2008 uit op ongeveer € 2650 van Dusseldorf naar Las Vegas voor 4 personen. Dat is maar liefst € 900 goedkoper dan wat we dit jaar betaald hebben :D .
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

jerbia schreef:Kijk ook eens op itasoftware.com. Ik kom voor onze reis in juli/aug 2008 uit op ongeveer € 2650 van Dusseldorf naar Las Vegas voor 4 personen. Dat is maar liefst € 900 goedkoper dan wat we dit jaar betaald hebben :D .
Wat vul jij dan in bij sales city?
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

Bianca,

Je kunt alleen via deze site niet boeken, of mis ik iets?

Anja
jerbia
Amerika-expert

Bericht door jerbia »

myste87 schreef: Wat vul jij dan in bij sales city?
Bij sales city vul je 'AMS' in
myste87 schreef:Bianca,

Via deze site kun je niet boeken, maar zoeken naar alle vluchten. Als je iets gevonden hebt, klik je linksboven op 'booking details'. De itinerary kun je dan vervolgens doormailen naar je reisagent óf je boekt rechtstreeks bij de betreffende airline.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

jerbia schreef:
myste87 schreef: Wat vul jij dan in bij sales city?
Bij sales city vul je 'AMS' in
myste87 schreef:Bianca,

Via deze site kun je niet boeken, maar zoeken naar alle vluchten. Als je iets gevonden hebt, klik je linksboven op 'booking details'. De itinerary kun je dan vervolgens doormailen naar je reisagent óf je boekt rechtstreeks bij de betreffende airline.
Ik geloof dat deze site niet echt betrouwbaar is, ik kan onze vlucht met Swiss hier 300,00 goedkoper vinden dan op de Site van Swiss zelf. Geloof nooit dat ze dat verschil delen
jerbia
Amerika-expert

Bericht door jerbia »

Deze site wordt o.m. gebruikt door de reisbranche, dus de uitkomsten zijn volledig betrouwbaar. Ik zou zeggen bel even met Swiss of je reisbureau. Scheelt toch weer €300 :wink:
Groetjes Bianca

Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Mmm, bel even met Swiss. Dat gaat niet zo gemakkelijk Bianca. Als je hun callcenter belt, krijg je iemand in Zuid-Afrika aan de lijn en die gaat dus echt niet onderhandelen over de prijs (genoemd op de site), maar verwijst voor boeking alleen naar de Swiss site.

Ik ben dan ook benieuwd wie een tarief van deze site (itasoftware) "scoort".
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

jerbia schreef:Deze site wordt o.m. gebruikt door de reisbranche, dus de uitkomsten zijn volledig betrouwbaar. Ik zou zeggen bel even met Swiss of je reisbureau. Scheelt toch weer €300 :wink:
Ik denk dat hier de Amerikaase reisbranche bedoelt wordt.

Bij Swiss zelf wordt ik inderdaad niet veel wijzer, die verwijzen naar D-reizen of naar Ticketracker.nl.

D-reizen garandeert dat ze de goedkoopste prijzen hebben (zijn ook inderdaad 40,00 euro goedkoper dan Swiss zelf maar daar komen weer 38,00 aan boekingskosten bij).

Heb ik ook gebeld en ik ga morgen met de prints langs.

Zelf vermoed ik dat het alleen voor Amerikaanse reisburos geldt.
jerbia
Amerika-expert

Bericht door jerbia »

Ruud2004 schreef:Mmm, bel even met Swiss. Dat gaat niet zo gemakkelijk Bianca. Als je hun callcenter belt, krijg je iemand in Zuid-Afrika aan de lijn en die gaat dus echt niet onderhandelen over de prijs (genoemd op de site), maar verwijst voor boeking alleen naar de Swiss site.

Ze hebben bij Swiss toch gewoon een Nederlands reserveringsnummer (0900 202 0232)?

Wie niet waagt, die niet wint, toch?
Groetjes Bianca

myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

jerbia schreef:
Ruud2004 schreef:Mmm, bel even met Swiss. Dat gaat niet zo gemakkelijk Bianca. Als je hun callcenter belt, krijg je iemand in Zuid-Afrika aan de lijn en die gaat dus echt niet onderhandelen over de prijs (genoemd op de site), maar verwijst voor boeking alleen naar de Swiss site.

Ze hebben bij Swiss toch gewoon een Nederlands reserveringsnummer (0900 202 0232)?

Wie niet waagt, die niet wint, toch?
Ja, die heb ik dus gebeld, krijg je inderdaad een Zuid Afrikaan aan de telefoon (vandaar die wachttijd) en die vertelden dat zij de prijzen van de site hanteren........

Maar, ik zet mij erin..........
jerbia
Amerika-expert

Bericht door jerbia »

myste87 schreef:
Nou, ik ben benieuwd!
Groetjes Bianca

myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

jerbia schreef:
myste87 schreef:
Nou, ik ben benieuwd!
Ben net bij D-reizen geweest en ze gaan ermee aan de gang......

to be continued. Ze geven iig prijsgarantie, overigens is cheaptickets.com nog voordeliger maar niet meer te boeken voor de laagste prijs, dat is ook zo irritant, vindt je via kayak.com een lage prijs is die niet meer te boeken.........
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik kan een ticket boeken Amsterdam -Boise voor een redelijke prijs.
Dat zou voor ons een mogelijkheid zijn. Het ligt niet enorm ver van Salt Lake City dus met een beetje spelen met de route moet dit kunnen.
Ik weet echter helemaal niets van Boise. Is dit een prettige luchthaven?

Marjon
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

vana schreef:Ik kan een ticket boeken Amsterdam -Boise voor een redelijke prijs.
Marjon
Moet je dan niet twee keer overstappen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

vana schreef:Ik kan een ticket boeken Amsterdam -Boise voor een redelijke prijs.
Dat zou voor ons een mogelijkheid zijn. Het ligt niet enorm ver van Salt Lake City dus met een beetje spelen met de route moet dit kunnen.
Ik weet echter helemaal niets van Boise. Is dit een prettige luchthaven?

Marjon
Je maakt me wel nieuwsgierig Marjon! Wat is een redelijke prijs? Jullie gaan ook in juli?

Marianne
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Ik kan een ticket boeken Amsterdam -Boise voor een redelijke prijs.
Ik ben ook nog steeds aan het kijken en aan het wachten op een super goedkoop ticket :lol: :lol: (kan denk ik lang wachten) , maar wat vind is die redelijke prijs voor Amsterdam-Boise?

Ik heb trouwens gisteren weer even UA gebeld, de goedkope klasses zijn nog steeds niet vrijgegeven, wanneer dat gaat gebeuren kon de medewerker niet zeggen, maar zijn ervaring leert dat dit meestal eind sept-okt-nov wordt gedaan, alhoewel hij mij natuurlijk geen enkele garantie kon geven.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer