Ben wel benieuwd waar deze info vandaan hebt want ik krijg een heenreis vanaf parijs en een terugvlucht naar dusseldorf van Delta. Wordt een beetje lastig lijkt mij.georgesken schreef: ↑15 mar 2020, 11:38Ja indien je vlucht geannuleerd of x aantal uur gewijzigd wordt(ben effe niet zeker van het correcte aantal) heb je altijd rechtop terugbetaling indien je dit verkiest boven een eventueel aangeboden vervanvlucht of voucher.
‘ Annulering is het niet uitvoeren van een geplande vlucht waarop ten minste één plaats was geboekt. Een vlucht kan in het algemeen als geannuleerd worden beschouwd wanneer er sprake is van een wijziging van het vluchtnummer voor het traject waarvoor de passagier een vervoersovereenkomst heeft gesloten, en waarin een specifieke geregelde dienst voor een welbepaalde dag wordt vermeld.
Bij annulering van een vlucht, moet de luchtvaartmaatschappij:
1. de passagier de keuze bieden tussen:
een vlucht naar diens eindbestemming met een alternatieve vlucht (indien de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert, de passagier een vlucht aanbiedt naar een andere luchthaven dan die waarvoor was geboekt, draagt de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert, de kosten van de reis van die andere luchthaven naar de luchthaven waarvoor was geboekt of naar een andere met de passagier overeengekomen nabijgelegen bestemming);
en de terugbetaling van zijn ticket op voorwaarde dat hij afziet van zijn reis, met in voorkomend geval de tenlasteneming van de kosten voor de retourvlucht naar zijn oorspronkelijke vertrekpunt (bij annulering van een vlucht op een overstapluchthaven).
2. aan de passagier die beslist om naar zijn eindbestemming te worden gebracht het onderstaande voorstellen:
maaltijden en verfrissingen, in redelijke verhouding tot de wachttijd;
twee gratis telefoongesprekken (of telex-, fax- of e-mailberichten);
en indien dit nodig blijkt, hotelaccommodatie en de tenlasteneming van de kosten voor het vervoer tussen de luchthaven en de plaats van de accommodatie.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Corona virus / Travel ban
Re: Corona virus
Re: Corona virus / Travel ban
Kan wel zijn maar Delta waar ik heb geboekt hoef zich niet aan deze regels te houden volgens mij(toch)harryh schreef: ↑15 mar 2020, 13:02@SemJes de EU regels zijn bij annulering van toepassing, je hebt dan recht op 100% terugbetaling. Zie https://europa.eu/youreurope/citizens/t ... ncellation
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Zeker wel, zie op dezelfde pagina:
"als u uit de EU vertrekt met een toestel van een luchtvaartmaatschappij van binnen of buiten de EU"
"als u uit de EU vertrekt met een toestel van een luchtvaartmaatschappij van binnen of buiten de EU"
@diver99 ik heb ook bij delta geboekt maar als ik inlog en change flight doe kan ik zonder bijbetalen vluchten eind van het jaar kiezen
Re: Corona virus
Daar heb ik niets aan want ik kan de rest van het jaar niet op vakantie met de mensen die mee zouden gaan. Ook kan ik niet zo maar weer vakantie krijgen.
oh, ok omdat je eerder schreef dat vluchten veel duurder waren
Onze reis naar St Maarten volgende week gaat ook definitief niet door. Alle vluchten uit Europa en de VS zijn vanaf dinsdag afgezegd voor 2 weken. Jammer, maar ik had daar toch niet gerust op het strand kunnen zitten.
Ondertussen hebben we in de county de eerste positieve test terug gekregen, en dat worden er vast meer.
Ondertussen hebben we in de county de eerste positieve test terug gekregen, en dat worden er vast meer.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik ken nog wat mensen die onderweg zijn met hun roadtrip en er tot nu toe weinig van gemerkt hebben, maar richting het einde van hun trip gaan ze in Vegas en LA toch nog wat mee krijgen.
- Mirav5410
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik heb een reis gepland van 17 april tot en met 3 mei met mijn twee pubers, retour naar Las Vegas.
Ik ga er eigenlijk al vanuit dat deze niet door gaat. Ik vlieg met Delta en heb mijn ticket ook rechtstreeks geboekt bij Delta.
Nu wil ik eigenlijk wijzigen naar de kerstvakantie, maar dan ook de bestemming naar Orlando wijzigen. Daar hebben we familie en zijn
we meer dan welkom.
Ik zie nu alleen maar hele dure vluchten naar Orlando vandaar dat ik liever mijn bestaande vlucht annuleer en wacht met boeken tot ik een mooie prijs tegen kom.
Lees ik het goed dat wanneer ik annuleer een soort reistegoed krijg (waarde vliegtickets) en deze later in kan zetten? Hoef ik dit niet nu al te boeken?
U kunt ervoor kiezen om uw reis te annuleren en de waarde te gebruiken voor een toekomstige vlucht.
U kunt uw vlucht annuleren en een ongebruikte waarde van het ticket gebruiken voor de aankoop van een nieuw ticket voor een periode van één jaar vanaf de oorspronkelijke uitgiftedatum.
De wijzigingskosten worden kwijtgescholden, maar het tariefverschil zal gelden voor nieuwe reisdatums en wordt geïnd bij het boeken van het nieuwe ticket.
Als u uw vlucht wilt annuleren, gaat u naar Mijn reizen op delta.com en klikt u op "Vlucht wijzigen" en kiest u vervolgens "Vlucht annuleren annuleren ".
Alvast bedankt voor de reacties.
ps. Natuurlijk had ik liever mijn roadtrip met mijn 2 pubers gemaakt.
Ik ga er eigenlijk al vanuit dat deze niet door gaat. Ik vlieg met Delta en heb mijn ticket ook rechtstreeks geboekt bij Delta.
Nu wil ik eigenlijk wijzigen naar de kerstvakantie, maar dan ook de bestemming naar Orlando wijzigen. Daar hebben we familie en zijn
we meer dan welkom.
Ik zie nu alleen maar hele dure vluchten naar Orlando vandaar dat ik liever mijn bestaande vlucht annuleer en wacht met boeken tot ik een mooie prijs tegen kom.
Lees ik het goed dat wanneer ik annuleer een soort reistegoed krijg (waarde vliegtickets) en deze later in kan zetten? Hoef ik dit niet nu al te boeken?
U kunt ervoor kiezen om uw reis te annuleren en de waarde te gebruiken voor een toekomstige vlucht.
U kunt uw vlucht annuleren en een ongebruikte waarde van het ticket gebruiken voor de aankoop van een nieuw ticket voor een periode van één jaar vanaf de oorspronkelijke uitgiftedatum.
De wijzigingskosten worden kwijtgescholden, maar het tariefverschil zal gelden voor nieuwe reisdatums en wordt geïnd bij het boeken van het nieuwe ticket.
Als u uw vlucht wilt annuleren, gaat u naar Mijn reizen op delta.com en klikt u op "Vlucht wijzigen" en kiest u vervolgens "Vlucht annuleren annuleren ".
Alvast bedankt voor de reacties.
ps. Natuurlijk had ik liever mijn roadtrip met mijn 2 pubers gemaakt.

- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
@Mirav5410
heb je al ingelogd en change flight gedaan ? dan krijg ik voor dezelfde bestemming (ook las vegas in mei vakantie) geen toeslag (terwijl als ik zelf zoek prijzen veel hoger liggen. Ik weet niet hoe dat met een andere bestemming is maar dat kun je proberen zonder consequenties
heb je al ingelogd en change flight gedaan ? dan krijg ik voor dezelfde bestemming (ook las vegas in mei vakantie) geen toeslag (terwijl als ik zelf zoek prijzen veel hoger liggen. Ik weet niet hoe dat met een andere bestemming is maar dat kun je proberen zonder consequenties
- sunnyrojo
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Inreisverbod hoe gaan de hotels etc. hiermee om?
Heel veel mensen zijn gedupeerd door het inreisverbod, ook de hoteleigenaren en hierdoor de gasten die een kamer hebben geboekt via een website of rechtstreeks.
Ook villa eigenaren en de gezinnen die een villa hebben gehuurd. Hoe gaan mensen hiermee om, zowel eigenaren en huurders? Wordt alles terugbetaald of wordt er moeilijk over gedaan?
Wij hebben bv een kamer voor 2 nachten in Orlando, deze kon bv niet worden geannuleerd (16-18 april) en het zit er uiteraard dik in dat we niet gaan, maar eigenlijk door overmacht dus ben benieuwd of we dit misschien kunnen verhalen op de cc waar we mee betaald hebben?
Heel veel mensen zijn gedupeerd door het inreisverbod, ook de hoteleigenaren en hierdoor de gasten die een kamer hebben geboekt via een website of rechtstreeks.
Ook villa eigenaren en de gezinnen die een villa hebben gehuurd. Hoe gaan mensen hiermee om, zowel eigenaren en huurders? Wordt alles terugbetaald of wordt er moeilijk over gedaan?
Wij hebben bv een kamer voor 2 nachten in Orlando, deze kon bv niet worden geannuleerd (16-18 april) en het zit er uiteraard dik in dat we niet gaan, maar eigenlijk door overmacht dus ben benieuwd of we dit misschien kunnen verhalen op de cc waar we mee betaald hebben?
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Heel simpel. Daarvoor moet je bij de hotels, accomodaties zijn. Zij bepalen in hoeverre wat kan, al dan niet afhankelijk van voorwaarden.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Ik zou 16 april naar New York vliegen met Lufthansa, maar heb de hoop daarop al opgegeven. Wel ben ik benieuwd hoe het gaat lopen en of onze roadtrip in juni wel door kan gaan. Lastige tijd is het.
Ik was eerst van plan om af te wachten tot korter bij ons vertrek op 18/04, maar begin nu toch meer en meer te denken om alles nu al te annuleren.
Kan je het uitgeven van de vouchers trouwens over meerdere keren verspreiden of moet je alles in één keer uitgeven?
Kan je het uitgeven van de vouchers trouwens over meerdere keren verspreiden of moet je alles in één keer uitgeven?
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Ik had nog een beetje hoop dat we 23/04 gewoon zouden kunnen vertrekken, maar helaas; Air New Zealand vliegt tot eind juni niet meer naar LAX en de route zal in oktober helemaal stoppen dus een jaartje opschuiven wordt ook lastig. Hopen op geld terug dan maar en een ander plan verzinnen 

- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
@sandpatt Bij KLM kun je je voucher over meerdere reizen verspreiden. Dus als de vlucht die je met het voucher boekt goedkoper is, krijg je een nieuwe voucher voor het restant bedrag.
Als je met meerdere personen reist krijgt iedereen zijn eigen voucher op zijn eigen naam.
Hoe het bij andere maatschappijen is weet ik niet, maar zal waarschijnlijk wel hetzelfde zijn vermoed ik.
Als je met meerdere personen reist krijgt iedereen zijn eigen voucher op zijn eigen naam.
Hoe het bij andere maatschappijen is weet ik niet, maar zal waarschijnlijk wel hetzelfde zijn vermoed ik.
Bedankt voor de duiding. Het betreft trouwens United.
Aangezien we nu 2x 750 euro hebben gespendeerd aan vluchten naar Hawaii en dit wss moeilijk opnieuw zo voordelig te vinden zal zijn voor een gepaste periode, zullen we proberen op te splitsen.
Aangezien we nu 2x 750 euro hebben gespendeerd aan vluchten naar Hawaii en dit wss moeilijk opnieuw zo voordelig te vinden zal zijn voor een gepaste periode, zullen we proberen op te splitsen.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Volgens mij had ik het al eerder gevraagd, maar volgens mij nog geen antwoord: kun je bij KLM zo'n voucher zelf online aanvragen, of moet je daarvoor contact hebben met de klantenservice?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 4926 Weergaves
-
Laatste bericht door Amarens