Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tent kamperen in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door Big Al »

Als zo'n rek inderdaad niet verstelbaar is dan zou je het eten in aluminiumfolie kunnen wikkelen en in/op de kolen (of het vuurtje) kunnen leggen. Dat werkt ook heel goed. "Heavy Duty" folie werkt hiervoor het beste. Duurder, maar vrijwel geen frustratie vanwege scheuren.
HildeV
Amerikafan

Bericht door HildeV »

Wij hadden een eigen grilletje bij. De enige keer dat er niets over de firepit lag hebben we gewoon vier blokken hout gezet en het daarop gelegd. En idd: aardappels kook ik vaak eerst in water om ze dan erna in aluminium gewikkeld in het vuur te leggen.
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door sep »

Daarom kampeerden wij de laatste jaren niet meer in Moab of directe omgeving, maar in Green River State Park. Weliswaar moesten we dan een stukje rijden, maar we stonden er er fantastisch. Op gras, prima sanitair, onder de bomen en véél koeler! Zie ons blog en gebruik de zoekfunctie. Aanrader. Heb je nu niets meer aan natuurlijk...

Saskia
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

HildeV schreef:
01 jul 2024, 16:52
Wij hadden een eigen grilletje bij. De enige keer dat er niets over de firepit lag hebben we gewoon vier blokken hout gezet en het daarop gelegd. En idd: aardappels kook ik vaak eerst in water om ze dan erna in aluminium gewikkeld in het vuur te leggen.
Nu ben ik nieuwsgierig: waarom kook je aardappelen eerst in water? Dat doen wij eigenlijk nooit. Soms snij ik ze wel eerst in kleinere stukken (of kopen we kleine aardappelen). Overigens schil ik aardappels ook niet (meer).
HildeV
Amerikafan

Bericht door HildeV »

Om zeker te zijn dat ze volledig gaar geraken. Het vuur dient dan gewoon om de smaak te verbeteren. In dit geval had ik gewoon in 1 keer al mijn aardappeltjes gekookt. Al een deel ervan onmiddelijk gebruikt en de rest gewoon bijgehouden om ze een paar dagen erna op te warmen in het vuur.
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door FamMandersGoesUSA »

Hoi Hoi

MORGEN GAAN WE EINDELIJK!!
We zijn er helemaal klaar voor, 4 weken USA! We starten in Chicago en eindigen in Las Vegas en tussenin gaan we via Custer, Yellowstone, Moab, Grand Canyon, Bryce en Zion, heerlijk roadtrippen.
En natuurlijk gaan we kamperen, niet alle dagen, ongeveer de helft van de tijd! In de warmere gebieden hebben we cabins gehuurd op campings dus ook dan genieten we nog van de camping sfeer.

Dank je wel voor al het meedenken en de voorpret die jullie me daarmee bezorgd hebben. Dit is duidelijk mijn lievelingsdraadje geworden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Heel veel plezier!

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Fijne vakantie.
Groet,

Old Faithful
Ragjee
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Ragjee »

Wij willen volgende zomer opnieuw gaan kamperen in Amerika. Vele plekken doen we voor een 2de keer. Enkele zijn nieuw. Yosemite, SeKi, Grand Canyon, Zion enz.

Dit keer zal onze dochter meegaan. (Ze wordt drie tijdens de reis)
We hebben vroeger gekampeerd met een simpel Decathlon tentje, snel opgezet, handig. Maar met een kindje erbij lijkt meer plek wel handig. Hebben hier mensen tips voor een goede tent? Van hier of in de Walmart?

Alle andere tips and tricks voor kamperen met een jonge kiddo zijn zeker welkom! Bedankt alvast.
Zomer 2025: Zuidwesten
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij nemen altijd ons koepeltentje mee. Erg klein en licht, maar voor 3 personen - hoewel het officieel wel een 3-persoonstent is - is dat niet echt een optie. We hadden de laatste keer wel het idee om ter plekke een wat grotere tent te kopen, maar dat is er niet van gekomen. Als je dat wilt doen is et wel verstandig om van te voren te kijken welke je wilt hebben en te reserveren want de keuze is niet overal even groot. Misschien is het ook niet gek om op je gemak hier te kijken naar een geschikte tent, dan heb je die alvast.
Ik weet dat forumlid @sep een tent in de VS heeft gekocht en die is al meerdere keren de plas overgestoken.

Marianne
joostje123
Amerika-ontdekker

Bericht door joostje123 »

Wij hebben (een paar jaar geleden) een tent in de VS gekocht, die we mee terug naar Nederland genomen hebben. We hebben niet voor de goedkoopste tent gekozen, maar voor een half dome (huismerktent) van REI. Met deze (wat grotere) koepeltent hebben we inmiddels veel in Europa en ook een paar keer in de VS gekampeerd.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

REI staat bekend om de hoge kwaliteit van de producten, dus met een "huismerktent" van deze keten zit je ruim boven het gemiddelde.
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door FamMandersGoesUSA »

Wij zijn net terug en hebben ervoor gekozen (net als in 2017) om een tent bij de Walmart te kopen van het merk Ozark Trail en die daar te laten. We hebben de tent de vorige keer naar een GoodWill gebracht en dit keer hebben we een leuk jong stel dat we hebben ontmoet op de laatste camping in Bryce er blij mee gemaakt. Het was ontroerend om te zien hoe blij zij ermee waren. En ik heb altijd moeite met afscheid nemen van de tent (en koelbox, vraag me niet waarom maar ze zijn aan het einde van de vakantie onderdeel geworden van de beleving en herinnering) dus het was fijn om te zien dat iemand er super super blij mee was.

We kozen ook dit keer weer voor een wat grotere instant cabin tent want met 4 volwassenen en 4 koffertassen vonden wij het fijn om de ruimte te hebben in de tent en ik vond het fijn om me staand aan te kunnen kleden. Het was wel een iets duurdere tent dan een koepel tentje ($200) maar voor ons ideaal. Was ook erg gezellig met de kids (19 en 17 jr) in 1 tent.
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

Grappig dat je dat zegt (moeilijk om het achter te laten),had mijn dochter ook. Wij zijn nu 2 weken terug van 5 weken vooral tentkamperen. Ik had voor mijzelf een tentje uit nl meegenomen maar voor mijn dochter daar de Ozark tent voor 29 dollar gekocht. Die vond ze zo fijn dat ze hem eigenlijk mee terug wilde nemen ( heel licht en ruim en zonder dakje kon ze naar de sterren kijken). Maar laatste week bleek er ineens toch een lek in te zitten dus niet gedaan. Wel heeft ze het kussen dat ik voor haar bij de Wallmart had gekocht mee terug genomen omdat ze nog nooit zon fijn kussen had gehad zei ze 😁
En wij hadden onze ozark 2 pits stove ook weggegeven aan mensen die bijna niet konden geloven dat ze dat zomaar kregen. Echt ‘for free’? bleven ze maar zeggen. Wilden ook perse ons blikjes cola geven als bedankje wat natuurlijk helemaal niet nodig was.

Wij hadden wel onze eigen slaapzakken, grondzeil, matjes en alle reguliere kampeerspullen bij ons. Daar alleen nog een koelbox, afwasteil en 2 stoeltjes (naast tent en kussen) gekocht. Heel goed bevallen.
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

Hoi @RuthdeLange .

En hoe doe je dat dan met douchen en naar het toilet gaan?
Ik begrijp dat wanneer je op een campground gaat staan, je dan mogelijk een gezamelijke douche en toilet hebt, maar hoeveel betaal je dan voor zo'n campground?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

@Coyote Buttes
De meeste campings in de parken hebben een wasruimte met toilet. Een enkele keer is er alleen een vault toilet, maar wij zoeken wel altijd iets met stromend water. In de staatsparken is er vaak ook een douche.
In de parken betaal je een paar tientjes per nacht. Zie hier voor onze overnachtingen met prijzen van afgelopen voorjaar.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

FamMandersGoesUSA schreef:
23 aug 2024, 10:59
koelbox, vraag me niet waarom maar ze zijn aan het einde van de vakantie onderdeel geworden van de beleving en herinnering
Herkenbaar. Wij hebben een koeltas die al zeker 6x mee op en neer is geweest en die we elke week hier voor de boodschappen gebruiken. We hebben er hier zelfs weleens een nieuwe rits in laten zetten door de schoenmaker en die was 2x zo duur als het hele ding ooit was geweest :lol: Ook leveren we elke keer de camper met een brok in ons keel in. Zelfs de laatste keer toen we 2x pech gehad hadden.
Laatst gewijzigd door jojostravelusa op 24 aug 2024, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Coyote Buttes schreef:
24 aug 2024, 14:48
Hoi @RuthdeLange .

En hoe doe je dat dan met douchen en naar het toilet gaan?
Ik begrijp dat wanneer je op een campground gaat staan, je dan mogelijk een gezamelijke douche en toilet hebt, maar hoeveel betaal je dan voor zo'n campground?
Ter aanvulling, de meeste NPS (National Park Service) kampeerterreinen hebben geen douches*.

Meestal zijn er wel "flush-toilets". Er zijn eigenlijk altijd toiletten op (korte) loopafstand, maar het komt veel voor dat de meeste dan pit-toilets, composting toilets of vault-toilets zijn. Kortom, "outhouses".

* Pas op met het woord "douche" - daar wordt hier iets héél anders mee bedoeld dan in Nederland (hint: alleen voor vrouwen).

Het woord "toilet" is hier overigens ook geen net woord - wordt min of meer hetzelfde gezien als het woord "plee" in NL, al is het wel acceptabel als je direct naar het sanitair verwijst (bijvoorbeeld als het verstopt zit). Daar is echter ook (zeker in het zuiden) een netter woord voor: commode. Maar... in sommige noordelijke regio's is dat nu juist weer een dressoir. Oppassen geblazen dus. Ik heb dat in Texas aan den lijve ondervonden toen ik zei dat het in Nederland heel gewoon was om je kleren in een commode op te bergen...
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

Wij hadden ook regelmatig campings zonder water. Maar we hadden op de eerste dag een paar gallons water gekocht en die vulden we steeds opnieuw. We zijn een paar keer gaan zwemmen/ afspoelen in rivieren en meren. En daarnaast ook ons gewoon gewassen in een teiltje. Ging prima. Tussendoor hadden we af en toe een air b&b waar we konden douchen.
Eigenlijk vond ik trouwens die pit toilets vaak frisser ruiken dan de flush toilets.
Waar ik me wel wederom over heb verbaasd is de enorm hoge ruimtes tussen flush toilets en ook onder de deur ervan, eveneens over de grote ruimte tussen deur en slot zeg maar. Je kijkt overal zo binnen en onderdoor. Ook tussen douches zoveel ruimte dat je het hele lichaam van je buurvrouw in de schaduw ziet. Ik dacht altijd dat Amerikanen preutser waren dan Europeanen maar als je naar de toiletten kijkt dan vraag je je dat af.
Pit toilets waren echter wel helemaal gesloten en dus rook je ook minder.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij vinden pit toilets ook niet een heel groot probleem, liever een camping met normale toiletten (maar dan met name vanwege de wastafels en verlichting), maar we zullen een camping zeker niet vermijden vanwege pit toilets. Helemaal geen water vind ik vervelender, maar dat komt een stuk minder voor.
Wij kamperen meestal maar 3 nachten achter elkaar, een enkele keer 4 nachten, daarna altijd weer een nacht hotel om te douchen.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer