Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door ADE01 »

Helemaal mee eens. Vaccinatie, testen, en een lockdown om verspreiding te voorkomen, waarom dan ook nog thuis in quarantaine? Iedere keer wanneer ik denk een ticket naar Nederland te gaan boeken hebben ze weer andere regels. Hoe lastig is het nu om regels toe te voegen aan niveaus en daar beleid van te maken? Bij X variabel zijn er Y maatergelen. Dan is het duidelijk en kun je er in ieder geval rekening mee houden. Nu is het bijna niet te doen, constant veranderen er regels die grote impact hebben op reizen.
Zilver87
Amerika-ontdekker

Bericht door Zilver87 »

Idd paniekvoetbal. Net een quarantaineverklaring ingevuld. Dag van thuiskomst (wij hebben een nachtvlucht) telt niet als dag 1 van quarantaine. Dus terwijl we de vs op 30 dec verlaten, geldt de quarantaine pas vanaf 1 januari. Ik zou er bijna gewoon oud en nieuw van gaan vieren en mn quarantaine ook pas in laten gaan op 1 januari :lol:
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@harryh
Precies: Quarantaineplicht voor reizigers uit VS is paniekvoetbal. Alleen ingevoerd door NL, alsof er geen open grenzen zijn.
Sluit me er helemaal bij aan. Wat heeft een quarantaineplicht voor zin als je via een andere luchthaven alsnog naar Nederland kunt reizen, al dan niet via een alternatief vervoermiddel (auto, ov enz.) en zo de quarantaineplicht kunt omzeilen. Stopt dat virus in Brussel of Frankfurt ofzo?

De selectieve verontwaardiging omdat Nederlanders massaal de grens oversteken naar BE en DE om daar te gaan shoppen of uit eten te gaan. Dat is gedrag wat we hele coronacrisis al zien. Mensen zoeken mogelijkheden wat er wel kan. Elke keer lijkt het voor politici weer als een verrassing te komen. Terwijl je er natuurlijk vergif op kunt nemen dat mensen dat gaan doen.

Wanneer gaan we is leven met het virus? Eerst loopt ome Hugo te schreeuwen dat er op EU niveau afspraken moeten worden geregeld, maar hij is zelf geen haar beter met zijn testplicht als je uit niet-Schengenlanden komt. Die hij alvast ingevoerd heeft.

We gaan we eens afspraken maken over de landen heen. Testen bij vertrek ongeacht het land waar je naar toe reist en testen na aankomst en laten we het hele gedoe over niet-Schengen los? Ik kan ook op een vlucht naar Zuid Spanje besmet raken.

Tot zo ver mijn betoog.. Ik zal het wel niet begrijpen :D
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
Jupiter05
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door Jupiter05 »

Even theoretisch een vraag. Als wij Nederlanders terugvliegen vanuit Amerika naar Nederland en bij aankomst met de auto doorreizen naar bijvoorbeeld België, dan mag en kan dat zonder quarantaine toch?
Je moet dan een quarantaineverklaring invullen, aangeven dat je bij een van de uitzonderingen behoort (doorreis / kort verblijf <12 uur in NL) en bewijs bij je hebben dat je inderdaad het land weer verlaat (hotel boeking Antwerpen ofzo?)
Klopt dit?
Mag je Schiphol verlaten om door te reizen met de auto?

Zag al eerder zoiets voorbij komen hier op het forum, maar dat was volgens mij van iemand die daadwerkelijk in België woont. Mijn vraag is voor inwoners van Nederland.
Billy Bob
Amerika-ontdekker

Bericht door Billy Bob »

d_vdploeg schreef:
29 dec 2021, 15:45
@harryh
Precies: Quarantaineplicht voor reizigers uit VS is paniekvoetbal. Alleen ingevoerd door NL, alsof er geen open grenzen zijn.
Sluit me er helemaal bij aan. Wat heeft een quarantaineplicht voor zin als je via een andere luchthaven alsnog naar Nederland kunt reizen, al dan niet via een alternatief vervoermiddel (auto, ov enz.) en zo de quarantaineplicht kunt omzeilen. Stopt dat virus in Brussel of Frankfurt ofzo?
Het is niet mijn taak om het Nederlandse corona-beleid te verdedigen of toe te lichten, maar ook maatregelen die inconsistent toegepast worden, kunnen positieve effecten hebben.
Kevin77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Kevin77 »

Medisch personeel is uitgezonderd van quarantaineplicht.
Als je geen klachten hebt mag je gewoon werken als je de hele tijd maar een mondmasker draagt.
Voor mij mooi, mijn vrouw kan gewoon aan het werk als kinderverpleegkundige en ik heb 5 dagen de tijd om de woonkamer te schilderen.
Ik ben benieuwd wat voor hordes ze verder nog gaan opwerpen, bij verplichte quarantaine in de VS of een verplichte PCR test bij terugkeer haak ik af.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

:offtopic: @Billy Bob Ben ik het niet mee eens, de Nederlandse overheid voert wat betreft corona geen beleid wat op feiten, data, inzichten, wetenschap, onderzoek, enz is gebaseerd, maar op gevoel, emotie , wie het hardst roept en op korte termijn belangen van OMT, RIVM enz. Deze maatregel is daar weer een voorbeeld van.

Vooral wat jij zegt "maatregelen die inconsistent toegepast worden, kunnen positieve effecten hebben"; Kunnen, maar we doen maar wat, we weten het niet, en vooral om ons politieke gezicht te redden.
Laatst gewijzigd door harryh op 29 dec 2021, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Weet iemand hoe het zit met het recht op de wettelijke EU compensatie en de recente vlucht annuleringen door personeelstekort?

Familie zou morgen naar ons toe vliegen (KLM: AMS-ATL-SRQ) en de vlucht is zojuist geannuleerd. De eerstvolgende alternatieve vlucht zit vol, en de andere optie komt meer dan 4 uur later aan. Kunnen we ze dan tenminste "blij" maken met de 600 euro die ze per ticket terug krijgen? Of valt dit onder een of andere uitzondering waardoor ze geen recht op compensatie hebben?
recidivist
Amerikafan

Bericht door recidivist »

Denk dat het vooral zal liggen aan welke reden er wordt opgegeven voor de annulering en of deze aangemerkt kunnen worden als "buitengewone omstandigheden".
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

harryh schreef:
29 dec 2021, 18:00
:offtopic: @Billy Bob Ben ik het niet mee eens, de Nederlandse overheid voert wat betreft corona geen beleid wat op feiten, data, inzichten, wetenschap, onderzoek, enz is gebaseerd, maar op gevoel, emotie , wie het hardst roept en op korte termijn belangen van OMT, RIVM enz. Deze maatregel is daar weer een voorbeeld van.

Vooral wat jij zegt "maatregelen die inconsistent toegepast worden, kunnen positieve effecten hebben"; Kunnen, maar we doen maar wat, we weten het niet, en vooral om ons politieke gezicht te redden.

On topic: Laten we deze discussie hier maar niet voeren.
Ow dat is zo'n zwaktebod! Eerst lekker even je mening geven en dan zegen: Laten we dat hier maar niet bediscussiëren :thumbup: .
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Je interpreteert mijn opmerking verkeerd. Dit is geen topic wat over politiek en beleid gaat, dus ik (en anderen ook) gingen al off topic.
Ik vind het hier niet de plek om op in te gaan, dit topic gaat over de reisbeperkingen.

Maar je hebt een punt, bericht aangepast.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

@recidivist Inderdaad. Ze geven geen reden op maar we kunnen niet zien wat ze "achter de schermen" als reden op hebben gegeven. We gaan het gewoon proberen.
ribruijn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 100

Bericht door ribruijn »

Kevin77 schreef:
29 dec 2021, 17:58
Ik ben benieuwd wat voor hordes ze verder nog gaan opwerpen, bij verplichte quarantaine in de VS of een verplichte PCR test bij terugkeer haak ik af.
Die verplichte test bij terugkeer is er ook onderdeel van he? Mag echter nog altijd sneltest zijn.
Kevin77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Kevin77 »

Die sneltest heb ik geen probleem mee, de uitslag is praktisch meteen bekend.
Een verplichte pcr test vind ik echt een risico, grote kans dat de uitslag niet op tijd binnen is. Geen zin in die stress.
Je kunt natuurlijk een spoed pcr test doen, maar dan wordt het wel een heel duur verhaal iedere keer.
Zilver87
Amerika-ontdekker

Bericht door Zilver87 »

Net weer geland op schiphol. Hadden gister de quarantaineverklaring van de rijksoverheid al ingevuld. Vorig jaar stond de ggd je op te wachten. Nu niet meer. er staat alleen een bord met de mededeling in quarantaine te gaan als je uit een zeer hoogrisicogebied komt. Er is dus feitelijk niemand die het controleert of je je quarantaineverklaring hebt ingevuld en daarmee kan dus ook niet gecontroleerd worden of je je aan je quarantaine houdt.

Maar goed, het blijft natuurlijk eigen verantwoordelijkheid en hoewel we drukke (binnen)plekken hebben vermijd in nyc en continu met mondkapjes liepen kwamen we er toch wel heel veel mensen tegen dus ik ben benieuwd naar de test over 5 dagen.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Je airline is ook verplicht om je gegevens door te geven he. Houdt daar rekening mee. Maatje van mij is recent teruggekeerd uit het VK (WK darts) en is dus mooi gebeld door de GGD.

Of je daadwerkelijk gecontroleerd wordt is afwachten.

Wel fijne tijd gehad neem ik aan? :thumbup:
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
Zilver87
Amerika-ontdekker

Bericht door Zilver87 »

Wij zijn ook zeker voornemens om ons eraan te houden hoor. Wil geen risico nemen!

Ja zeker fijn gehad. We waren op familiebezoek (eindelijk sinds het inreisverbod), dat was het belangrijkste. Ook wel lekker dat het normale leven daar gewoon door leek te gaan (m.u.v. mondkapjes overal en testen en vaccineren op elke hoek van de straat), maar tegelijkertijd is het risico op besmetting daardoor wel enorm dus dat is wel dubbel.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Kevin77 schreef:
29 dec 2021, 17:58
Medisch personeel is uitgezonderd van quarantaineplicht.
Als je geen klachten hebt mag je gewoon werken als je de hele tijd maar een mondmasker draagt.
Voor mij mooi, mijn vrouw kan gewoon aan het werk als kinderverpleegkundige en ik heb 5 dagen de tijd om de woonkamer te schilderen.
Ik weet niet of je deze 5 dagen incalculeert in je vakantieperiode (of je bent "eigen baas"), maar mijn werkgever zou hier absoluut niet blij mee zijn. Verder wel eens, het wordt er niet leuker op zo. Wij zitten al aardig op afhaken.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Fiesta68
Amerikakenner
Partner van: KingKong65
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door Fiesta68 »

Jep. Stel VS wordt zeer hoogrisicogebied. Jij landt op Schiphol en je reist binnen 12 uur door, bijvoorbeeld met de auto omdat je op Schiphol parkeert, of met Openbaar vervoer (Thalys ect.) dan hoef je dus niet in quarantaine.
Met een wirwar van regels, kan ik ook niet meer goed volgen :? .
Nu hebben wij rechtstreekse vluchten heen en terug Amsterdam - Miami en Miami - Amsterdam, voor de heenvlucht - testen 1 dag op voorhand.
Wat met de terugvlucht? Testen 1 dag op voorhand? We verblijven minder dan 12 uur in Nederland.
Of is testen sowieso verplicht omdat onze vlucht landt in Amsterdam?
Ik heb geen probleem om ons te laten testen, maar als het niet nodig is, dan liever een zelftest (zonder papiertje).

Stel (ik ben luidop aan het denken)...
Indien het een vlucht met overstap Brussel - Amsterdam - Miami (heen) - test thuis 1 dag op voorhand.
Terugvlucht Miami - Amsterdam - Brussel - mag je dan de PCR-test ineens thuis doen en niet op je bestemming of is het sowieso verplicht om op je bestemming te testen? (bij ons West Palm Beach)?

Volgens diplomatie.be
Kom je uit een rode zone buiten de Europese Unie of Schengenzone?
Heb je een vaccinatiecertificaat?
Laat je testen (PCR) op dag 1 nadat je thuiskomt van je reis. Is je test negatief? Dan mag je uit quarantaine als je jouw resultaat hebt.
Laat je testen (PCR) op dag 7.
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

Zo is het. Al zou ik mezelf kennende altijd met de schrik zitten dat het incheckpersoneel moeilijk gaat doen.

Al moet ik eerlijk zeggen: toen ik twee weken terug ging inchecken bij KLM in Las Vegas om mijn vlucht naar Brussel (via Amsterdam) te nemen, zei de mevrouw let me look up the rules for Belgium - ze tikte op een iPad en vroeg dan m'n Belgische PLF en m'n vaccinatiebewijs, maar niet om een test.

Volgens mij houden ze er dus weldegelijk rekening mee. Overigens, als Europa (of tenminste België/Duitsland) niet mee willen met de dwaze regel die NL nu oplegt, dan zie ik ze het wel vrij snel terugdraaien - de verwachting is nu dat Omikron snel komt, maar ook snel zal gaan.

Overigens, ik ben blij voor een héél grote firma in de financiële sector te werken die inziet dat je mensen niet kan blijven vragen om niet op vakantie te gaan. Als wij in quarantaine moeten, werken we ofwel van thuis als dat kan, ofwel is het gewoon betaald thuis zitten. Ik wou dat meer bedrijven een beetje inlevingsvermogen/aanpassingsvermogen toonden in deze hele k*tsituatie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer