Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
pepilein
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door pepilein »

Wij zijn vertrokken en goed aangekomen in Orland 24 dec. j.l. Alles hadden we geregeld en stond klaar toen vlak voor het slapen gaan ik nog 1 x alles checkte en lagen ineens onze vluchten eruit. (veel ziekte bij Delta personeel) KLM heeft ons binnen een paar minuten (was er als een wonder met 15 min. doorheen tijdens het bellen) omgezet naar een overstap via Boston en we vlogen zelfs first class tijdens de vlucht BOS - MCO. Uiteindelijke uur later dan oorspronkelijk opgestegen en "slechts" 15 min later aangekomen op MCO. Hulde aan KLM en ontzettend veel geluk gehad.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Wat een gedoe voor sommige met die late annuleringen, gelukkig goed gekomen maar wat een stress zal dat gegeven hebben.

Wij hebben geen problemen gehad (gelukkig) en hadden als mazzeltje een spontane upgrade naar premium class op del ange vlucht van United met onze groep van 8 en dat was wel erg lekker die bredere stoelen en meer ruimte. Zeker omdat we de ouders van mijn vrouw mee hebben en deze voor het eerst zo'n lange vlucht gingen maken.

Verder konden wij alles uploaden bij United en kregen voor iedereen toestemming behalve voor de jongste omdat die geen vaccinatie heeft maar dat was op de luchthaven zo opgelost en we waren zo langs de controles op Schiphol. We hebben nog nooit zo lang op Schiphol achter de controle doorgebracht na inchecken omdat het nog nooit zo vlot was verlopen.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Ik ga straks met United vlucht 21 naar Houston (eindbestemming Las Vegas).
Gisteren thuis alle gefixed op de United site tot ik “fly ready" was.
Zojuist binnen 2 minuten koffers kunnen droppen (wel bij de business balie),
buiten paspoort geen enkel document hoeven laten zien.
Dat "US disclosure and attestation" zit bij United helemaal in de website gebouwd, zodat ik geen enkele papier meer uit de tas hoefde te toveren.
Paspoortcontrole leek druk, maar alle "self service" stations stonden nog uit, die gingen net open toen ik aan kwam lopen.
resumé, van check-in tot Aspire-lounge een kleine 10 minuten.

:offtopic: Ik heb vannacht in Sheraton geslapen op Schiphol. Ik had via Booking.com geboekt inclusief ontbijt. Sheraton heeft momenteel geen buffet-ontbijt dus je moet in de kamer ontbijt bestellen/eten via roomservice. vanmorgen bij uitchecken stond de roomservice gewoon op de rekening.
Na reclameren mijnerzijds, dat ik een kamer inclusief ontbijt had, werd de volledige roomservice van de factuur gehaald, foutje :wink:
Laatst gewijzigd door Bushmaster op 27 dec 2021, 09:08, 3 keer totaal gewijzigd.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Fijn dat het voorspoedig is gegaan. Toch wel wat wisselende geluiden waar het voorspoedig gaat en waar wat minder. Hopelijk hadden de annuleringen van vluchten vooral te maken met de kerst. Veel plezier daar :thumbup:
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
mblokland
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door mblokland »

Helaas zijn onze vluchten gisteravond ook geannuleerd en omgeboekt. Maar zitten op Schiphol wachtend op vertrek naar Washington (12:00). Vooraf ingecheckt en er is nergens naar gevraagd bij het inchecken.
LunaMiq
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door LunaMiq »

Goedemorgen vanuit New York!

We zijn er, maar vraag niet hoe.

Op Schiphol was het druk, maar het verliep vlot en prima. De omgeboekte vlucht naar Manchester ging ook goed en was vrij leeg. Ongeveer twintig medereizigers die ook een geannuleerde vlucht hadden en dezelfde omboeking hadden. Gezellig.

Helaas ging het in Engeland mis. Daar doen ze op dit moment erg moeilijk over mensen die op doorreis zijn. We hadden maar 50 minuten, maar ze willen dat je helemaal uitcheckt en opnieuw incheckt. Helaas zat er niemand bij de balie. Omdat we een dubbel ticket hadden, konden we wel door. Pas bij het boarden werden we allemaal staande gehouden; we mochten niet mee. KLM heeft hier iets geks gedaan? Geen idee, daar kwamen we niet achter.

Veertien boze Nederlanders waren niet zo gezellig, dus uiteindelijk konden ze iets voor ons regelen, zodat we toch aan boord mochten. Koffers helaas niet…

We zijn ook één gezin kwijtgeraakt, die zijn niet op tijd bij het vliegtuig gekomen. Zo zuur!

We vlogen met Virgin Atlantic en dat was echt erg goed. Ook dit vliegtuig zat lang niet vol.

Op JFK ging het echt snel. Binnen een uur stonden we buiten en we hebben zelfs onze bagage als vermist op gegeven. Als het goed is, komen onze koffers vandaag aan. Helaas wel meteen spullen moeten kopen om vandaag de deur uit te kunnen en daar waren we eigenlijk te moe voor.

Vandaag een nieuwe dag. Zin in!
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Chaotische situatie zo te lezen. Toch apart dat ze je staande houden. Als je verder aan de covid reisvoorwaarden voldoet. Hebben ze toegelicht waarom?

En gold dit alleen voor de Nederlanders of voor iedereen die een aansluitende vlucht naar de VS had?

Gelukkig zijn jullie er zonder al te veel vertraging volgens mij. Veel plezier :thumbup:
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@mblokland Goed om te lezen dat ondanks je geannuleerde vlucht omboeken gelukt is. Verlies je veel tijd door deze omboeking? Heb je dit zelf gedaan door te bellen met (United denk ik?) of ben je door hen omgeboekt?

Ook wel fijn dat het bij de meeste forumleden ook lukt om om te boeken. Dat geeft hoop voor het geval onze vlucht ook gecanceld gaat worden.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

Bedankt om je ervaringen mee te delen, en geniet van je reis.

Bon, zéker geen overstap in UK dus.
LunaMiq
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door LunaMiq »

Nee, zeker niet doen.
mblokland
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door mblokland »

d_vdploeg schreef:
27 dec 2021, 12:25
@mblokland Goed om te lezen dat ondanks je geannuleerde vlucht omboeken gelukt is. Verlies je veel tijd door deze omboeking? Heb je dit zelf gedaan door te bellen met (United denk ik?) of ben je door hen omgeboekt?
Omboeking is uitgevoerd door united, maar moesten na accepteren wel weer alles (vaccinatie & negatieve test) opnieuw uploaden. Daarna moesten we bij het kiezen van stoelen betalen voor comfort plus (we hadden premium economy stoelen geboekt, maar deze klasse was er niet voor Ams-IAd) maar door communicatie via Twitter is dat snel geregeld zonder kosten. Nu onderweg (gratis WiFi ivm online check-in via de app) rustige vlucht zover, vliegtuig 70% vol.
Gast

Bericht door Gast »

Vandaag bij de GGD mijn booster van de vaccinatie in de Walmart laten bijschrijven. Er is een apart gedeelte voor het bijschrijven van buitenlandse vaccinaties in de GGD priklocatie in de EXPO in Houten.

Afspraak vorige week gemaakt. Paspoort werd gecontroleerd op douane stempel om te kijken of we wel echt in de US waren geweest (als bewijs omdat er veel gefraudeerd wordt met vaccinatie bewijzen, werd ons verteld), stempel was niet aanwezig (vanwege Global Entry), dus ticket laten zien op hun verzoek.
Vervolgens werd gevraagd naar CDC kaartje, welke ik dus niet heb gekregen. Wel 2 documenten met barcode en gegevens betreffende de boostervaccinatie. Samen met de info die in gele boekje was opgenomen is alles zonder problemen geregistreerd. Uitdraai gekregen en met de code van de GGD kunnen opnemen in de Corona app.
Snel en prettig geregeld, ondanks de spookverhalen die in de media rondgaan :thumbup:
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

En de GGD maar roepen inderdaad dat je het vooral niet in het buitenland moet laten doen... :roll:
Gast

Bericht door Gast »

Tja ik neem aan dat dat met name gaat over de boosteruitstapjes over de grens van Duitsland etc, of over vage landen waar weinig registratie is.
Alhoewel ik me afvraag waarom dat een probleem zou zijn: een booster is een booster…

Toen wij in de US onze booster namen was er nog niets bekend in NL over hoe en wanneer de boosters verstrekt zouden gaan worden. Daarom hebben we hem daar laten zetten.

Nu is die noodzaak er niet meer, dus kun je de booster net zo goed hier laten zetten (al heb je hier geen keus tussen Moderna en Pfizer, wat we in de US wel hadden). Maar voor een eventuele registratie van de US booster kun je dus gewoon afspraak maken bij de GGD :thumbup:
recidivist
Amerikafan

Bericht door recidivist »

Toen wij in de US onze booster namen was er nog niets bekend in NL over hoe en wanneer de boosters verstrekt zouden gaan worden. Daarom hebben we hem daar laten zetten.
Dat was ook precies onze gedachte. Omdat ik eind mei als vaccine de Janssen-prik heb gehad, heb ik daarvan nu in Florida een booster laten zetten. Inmiddels mag ik in Nederland ook een afspraak maken voor een booster, toch nog sneller als verwacht. Ik wacht daarmee tot eind februari: dan is de 9 maand periode voorbij en moet ik volgens de Nederlandse regels een booster hebben gezet om weer een groen vinkje te kunnen tonen. Mijn plekje in de wachtrij in Nederland is daarmee dus vrij voor iemand anders (en aangezien er nauwelijks enthousiasme is hier in Florida om een vaccine te nemen, voel ik me niet bezwaard dat ik er hier een heb laten zetten).

NB: vandaag is er in Orlando een extra teststraat van de Florida Health Department geopend: de wachtrijen bij de andere teststraat liep de afgelopen dagen op tot meer dan 3 uur...
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Zojuist geland in Houston, ging als een speer door immigration, koffer weer inleveren en security. Van vliegtuig naar de United Polar lounge max 10 minuten, het is erg rustig hier op t vliegveld.
Blijkbaar is dat witte bagage/douane formulier ook geschrapt
Zilver87
Amerika-ontdekker

Bericht door Zilver87 »

Gister om 9.15 met ua71 vertrokken naar new york (newark). Vlucht gelukkig op tijd. Op schiphol bij het inchecken papieren vaccinatie- en testbewijs laten zien. Verliep allemaal vlot. Wij hebben niets geupload in apps. Was ook niet nodig. We hebben geen gezondheidsverklaring oid moeten laten zien. Bij aankomst newark ook niets hoeven laten zien (behalve paspoort uiteraard.

Alleen het zoeken naar een testmogelijkheid voor de terugreis is een gedoe geweest. We hebben er nu eentje (voor een antigeen) gevonden van 75 euro (uitslag binnen een uur als t goed is) Was de goedkoopste die we konden vinden. We zijn op familiebezoek en zij vertelden dat testuitslagen door enorme drukte erg vertraagd zijn en 5 dagen kunnen duren ipv de beloofde 24 uur. Dat geldt dan voor de gratis teststraten. Durven we t dus niet op te gokken. Nou ja, het is niet anders. Annuleren was duurder geweest denk ik dan maar.

Qua maatregelen: alles is maximaal open. Enige wat ik hier zie zijn mondkapjes binnen. Op straat loopt ook iedereen ermee, maar das niet verplicht. En horeca alleen toegankelijk voor gevaccineerden maar dat is voor buitenlandse toeristen als t goed is geen probleem.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

Antigeen testresultaten zijn er binnen 15 minuten ook op debgratis teststraten. Wellicht door drukte een uur ofzo maar het hoeft niet opgestuurd te worden ofzo.
recidivist
Amerikafan

Bericht door recidivist »

Gister om 9.15 met ua71 vertrokken naar new york (newark). Vlucht gelukkig op tijd.
Gelukkig maar, UA70/UA71 van vandaag/morgen zijn geannuleerd. We houden de vlucht in de gaten aangezien we eind deze week met deze vlucht terugvliegen naar NL.
Qua maatregelen: alles is maximaal open. Enige wat ik hier zie zijn mondkapjes binnen. Op straat loopt ook iedereen ermee, maar das niet verplicht. En horeca alleen toegankelijk voor gevaccineerden maar dat is voor buitenlandse toeristen als t goed is geen probleem.
Da's echt een verschil tussen NYC en Florida: hier in Florida zijn nauwelijks mondmaskers te zien. In de omgeving van Orlando overigens nog wel iets meer dan in de plaatsen hier aan de west-kust. Sinds deze week is in een aantal parken (o.a. Universal) het dragen van een masker weer verplicht.

Tijdens onze twee weken hier is tot nu toe nog nooit naar iets gevraagd, ook niet in de horeca. Bij meerdere restaurants hebben we gezien dat de booths zijn voorzien van een wat hogere afscherming, zeg maar een soort spatscherm, vaak gemaakt van hout. Daardoor zit je wat meer afgeschermd van de tafel(s) naast je.

Het aantal besmettingen loopt hier de afgelopen dagen sterk op, maar de meeste Floridianen vinden het allemaal wel welletjes: covid is voor de meesten "non-existing" hier. De gratis teststraat in Daytona Beach waar we vandaag langsreden (vrijwel naast de speedway) leek niet al te druk te zijn.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
Zilver87
Amerika-ontdekker

Bericht door Zilver87 »

Dan hebben we idd geluk gehad. Wij vliegen donderdagavond terug met ua70.. tot nu toe staat ie er nog in. Duimen maar.

Hier zijn ze wel consequent met controleren op bewijs, maar bij sommige zaken wordt er heel vluchtig gekeken en is t bijna onmogelijk dat ze het hebben gelezen.
Laatst gewijzigd door markro op 28 dec 2021, 08:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer