Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nationale Parken bezoeken vanaf 1 januari enorm duur
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Nationale Parken bezoeken vanaf 1 januari enorm duur
Dat snap ik heel goed.
Mijn opmerking was in de context van : Je betaald 250 USD en mag alle parken in, zonder extra toeslagen.
Kijk, als je bovenop die 250 USD nog eens 100 dollar p.p moet betalen....... dan is het niet heel leuk meer
Vroeg de parken in is hartstikke leuk maar ik heb al vaker meegemaakt dat er bij terugkomst nog een controle is. Bijvoorbeeld op de parking bij de trails. Deze gok zou ik niet wagen.
Mijn opmerking was in de context van : Je betaald 250 USD en mag alle parken in, zonder extra toeslagen.
Kijk, als je bovenop die 250 USD nog eens 100 dollar p.p moet betalen....... dan is het niet heel leuk meer
Vroeg de parken in is hartstikke leuk maar ik heb al vaker meegemaakt dat er bij terugkomst nog een controle is. Bijvoorbeeld op de parking bij de trails. Deze gok zou ik niet wagen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Ik kreeg afgelopen september bij het kopen van de pas een plastic ding erbij waar je de pas in moet doen en vervolgens aan je achteruitkijkspiegel moet hangen als je parkeert als er geen toegang controle zou zijn. Als je googled ' America the beautiful rear mirror ' zie je fotos hoe zoiets eruit ziet.
27 States so far...
In het bericht staat tich duidelijk dat alleen visitors zonder pas 100 usd extra moeten betalen. Waardoor wordt daar door sommige nog asn getwijfeld?
Beginning Jan. 1, 2026, the Annual Pass will cost $80 for U.S. residents and $250 for nonresidents, ensuring that American taxpayers who already support the National Park System receive the greatest benefit. Nonresidents without an annual pass will pay a $100 per person fee to enter 11 of the most visited national parks, in addition to the standard entrance fee.
Beginning Jan. 1, 2026, the Annual Pass will cost $80 for U.S. residents and $250 for nonresidents, ensuring that American taxpayers who already support the National Park System receive the greatest benefit. Nonresidents without an annual pass will pay a $100 per person fee to enter 11 of the most visited national parks, in addition to the standard entrance fee.
-
thebruins
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
De NPS.gov website vermeldt dat ook maar noemt niets over 'zonder AtB pass', waardoor je het mogelijk zou kunnen interpreteren als dat die $100 altijd geldt, met of zonder AtB pass.Waardoor wordt daar door sommige nog asn getwijfeld?
Maar dat was een fysieke pas, lijkt me?Corv schreef: ↑26 nov 2025, 11:14Ik kreeg afgelopen september bij het kopen van de pas een plastic ding erbij waar je de pas in moet doen en vervolgens aan je achteruitkijkspiegel moet hangen als je parkeert als er geen toegang controle zou zijn. Als je googled ' America the beautiful rear mirror ' zie je fotos hoe zoiets eruit ziet.
Ik was van plan om nu alvast voor de huidige prijs van $80 een digitale annual pass te kopen die dan geldig is t/m november 26. Dan heb je dus alleen geen fysieke kaart meer.
Leek me een goed plan, alleen een Nederlandse postcode wordt niet geaccepteerd op de NPS site.
-
thebruins
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Bij campground reservations staat altijd dat vinkje 'is international' oid. Bestaat dat daar niet?Leek me een goed plan, alleen een Nederlandse postcode wordt niet geaccepteerd op de NPS site.
Yep, dat was de plastic pas die je bij de ingang kan kopen. Overigens, voor degenen die een pas op marktplaats ofzo hebben gekocht. Ik moest bij alle parken een ID laten zien of de naam op de pas klopte. Maar (aanname) waarschijnlijk krijg je bij je eerste bezoek aan een NP een plastic kaart.
27 States so far...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 32 Reacties
- 9394 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-