Ik denk dat je dat ietsje anders moet zien. In eerste instantie zeg ik dan ook op dergelijke vragen mbt budget dat daar geen correct antwoord op is. Alles hangt er immers vanaf van welke standaard je wil hanteren (cfr het gebruik van alcohol of niet wat een immens verschil maakt op het budget). Als je heel bewust kiest voor een lager budget per dag dan kan je uiteraard een leuke vakantie hebben. Maar, als je die keuze gedwongen maakt omwille van het feit dat je budget eigenlijk kleiner is dan je zou willen, maw je haalt je standaard bewust naar beneden om toch op reis te kunnen (er zijn zelfs mensen die leningen afsluiten om op reis te gaan) dan vind ik dat niet de beste keuze. Dan zeg ik ook, spaar een jaartje langer en ga op reis met het budget dat je wil/nodig hebt.hemmie schreef:
Ik ben eerlijk gezegd best verbaasd dat mensen schijnen te denken dat je met een lager budget geen leuke vakantie kunt hebben, ik heb echt absoluut niet het gevoel dat ik iets mis. Je kunt dus inderdaad helemaal niets met de budgetten die hier gegeven worden, tenzij je precies weet hoe je er zelf in staat.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dagbudget gezin
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Dagbudget gezin
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Is ook weer smaak gebonden. Ik ga liever wat vaker naar de VS en doe dan wat rustiger aan qua budget (dus geen alcohol, geen hele dure uitstapjes, etc) dan dat ik 1x in de 2/3 jaar ga en gelijk all out ga.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Maar dan is het een vrije keuze en niet gedwongen ! Daar gaat het om.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Ik ben heel erg benieuwd naar of wij eten en drinken redden voor 80 dollar per dag. We kunnen meer betalen maar hoop dat het niet nodig is
.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Er zijn nu al meerdere van dit soort topics geweest en naar aanleiding daarvan vraag ik me weleens af of er ook mensen reizen zonder een dagbudget, zoals wij.
Wij reizen altijd redelijk 'on a budget', we doen geen helicoptervluchten, bezoeken geen pretparken of dure toeristenzaken zoals Alcatraz. Mijn (financiële) prioriteit ligt daar niet. Ik slenter liever door een wijk, doe een drankje op een terras of ga naar een museum - vooral lowbudget activiteiten. Op de 'natuurdagen' ontbijten/lunchen wij vaak met eten uit de supermarkt. Een versgebakken broodje met kaas of vleeswaren, fruit. Ook 's avonds halen wij weleens eten uit de supermarkt, van die vers bereidde maaltijden die je kunt scheppen uit een buffet. Hartstikke lekker, maar niet erg veel goedkoper dan eten in een restaurant. Wel gezond (!) en goed voor de afwisseling. Meestal eten we 's avonds in een restaurant, maar de Denny's en consorten skippen wij per definitie. Dan ga ik liever in een zelfstandig/lokaal restaurant eten, waar we gezond en lekker kunnen eten. De ene keer kiezen we dan voor wat sjiekers, de andere keer meer voor het type home-style-cooking (vooral in het zuidoosten vind je die veel). Uiteraard bezoeken we tijdens elke vakantie wel een keer de Mac Donalds of gelijkaardig, maar zeker niet regelmatig.
Ik hanteer geen budget. Tickets, autohuur, overnachtingen en eventuele toegangskaartjes e.d. boek en betaal ik zoveel mogelijk in de periode voorafgaand aan de vakantie. Onderweg hou je dan nog je dagelijkse uitgaven over, en alhoewel ik het niet over de balk smijt, ben ik absoluut niet constant aan het rekenen hoeveel we uitgeven. Tussendoor kijk ik weleens op mijn bankrekening om een beetje inzage te hebben in wat we zoal uitgeven. Ik reken er altijd op dat mijn inkomen van die maand + wat extra van mijn spaargeld ongeveer genoeg moet zijn voor de dagelijkse uitgaven tijdens de reis. En dat klopt ook altijd. Ik ben altijd verbaasd dat sommige mensen van die lijstjes op hun blogs hebben staan. Houden jullie dan elk bonnetje achter om vervolgens 's avonds de optelsom te maken? Ik begin er niet aan in ieder geval
Na 4 Amerika-reizen kan ik wel zeggen dat 100 dollar voor 4 personen per dag erg weinig is, ook al doe je niet gek. Boodschappen in de supermarkt kosten in de VS meer dan in Nederland. Je spaart er wel mee uit, maar de prijzen zijn hoger dan thuis. De dollar staat hoog, dus het voordeel dat wij allen een jaar of 5 geleden hadden is zo goed als verdampt. Daarnaast zul je tijdens een reis altijd eens moeten stoppen bij een drogist voor een cremetje of lapmiddeltje van het een of ander, zul je benzine moeten tanken, koop je eens een koffie/drankje/snack of ijsje onderweg. En dat staat dan nog los van een keertje gaan shoppen, het kopen van een souvenir of de toegang tot een museum. Ik zou het niet redden in Amerika voor dat bedrag (uitgaande van 4 personen).
Wij reizen altijd redelijk 'on a budget', we doen geen helicoptervluchten, bezoeken geen pretparken of dure toeristenzaken zoals Alcatraz. Mijn (financiële) prioriteit ligt daar niet. Ik slenter liever door een wijk, doe een drankje op een terras of ga naar een museum - vooral lowbudget activiteiten. Op de 'natuurdagen' ontbijten/lunchen wij vaak met eten uit de supermarkt. Een versgebakken broodje met kaas of vleeswaren, fruit. Ook 's avonds halen wij weleens eten uit de supermarkt, van die vers bereidde maaltijden die je kunt scheppen uit een buffet. Hartstikke lekker, maar niet erg veel goedkoper dan eten in een restaurant. Wel gezond (!) en goed voor de afwisseling. Meestal eten we 's avonds in een restaurant, maar de Denny's en consorten skippen wij per definitie. Dan ga ik liever in een zelfstandig/lokaal restaurant eten, waar we gezond en lekker kunnen eten. De ene keer kiezen we dan voor wat sjiekers, de andere keer meer voor het type home-style-cooking (vooral in het zuidoosten vind je die veel). Uiteraard bezoeken we tijdens elke vakantie wel een keer de Mac Donalds of gelijkaardig, maar zeker niet regelmatig.
Ik hanteer geen budget. Tickets, autohuur, overnachtingen en eventuele toegangskaartjes e.d. boek en betaal ik zoveel mogelijk in de periode voorafgaand aan de vakantie. Onderweg hou je dan nog je dagelijkse uitgaven over, en alhoewel ik het niet over de balk smijt, ben ik absoluut niet constant aan het rekenen hoeveel we uitgeven. Tussendoor kijk ik weleens op mijn bankrekening om een beetje inzage te hebben in wat we zoal uitgeven. Ik reken er altijd op dat mijn inkomen van die maand + wat extra van mijn spaargeld ongeveer genoeg moet zijn voor de dagelijkse uitgaven tijdens de reis. En dat klopt ook altijd. Ik ben altijd verbaasd dat sommige mensen van die lijstjes op hun blogs hebben staan. Houden jullie dan elk bonnetje achter om vervolgens 's avonds de optelsom te maken? Ik begin er niet aan in ieder geval
Na 4 Amerika-reizen kan ik wel zeggen dat 100 dollar voor 4 personen per dag erg weinig is, ook al doe je niet gek. Boodschappen in de supermarkt kosten in de VS meer dan in Nederland. Je spaart er wel mee uit, maar de prijzen zijn hoger dan thuis. De dollar staat hoog, dus het voordeel dat wij allen een jaar of 5 geleden hadden is zo goed als verdampt. Daarnaast zul je tijdens een reis altijd eens moeten stoppen bij een drogist voor een cremetje of lapmiddeltje van het een of ander, zul je benzine moeten tanken, koop je eens een koffie/drankje/snack of ijsje onderweg. En dat staat dan nog los van een keertje gaan shoppen, het kopen van een souvenir of de toegang tot een museum. Ik zou het niet redden in Amerika voor dat bedrag (uitgaande van 4 personen).
-
opvakantie
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
@RiverCola wij hanteren ook geen budget. Nog nooit gedaan. Dit staat echter niet gelijk aan geld over de balk gooien of alles kan.
Als iets te duur is voor wat je gaat doen of krijgt dan laten we het gewoon. Beetje gezond verstand gebruiken.
We gebruiken het ontbijt bij het hotel als het inbegrepen is, de koelbox staat in de auto zodat we altijd een lekkere boterham kunnen smeren tussen de middag en 's avonds gewoon kijken naar wat een leuk en goed restaurant lijkt. Tussendoor ergens koffie halen, een ijsje of een broodje i.p.v. zelf smeren hangt maar net af van waar we zijn.
Voor de parken hebben we een America the Beautiful pas.
Als iets te duur is voor wat je gaat doen of krijgt dan laten we het gewoon. Beetje gezond verstand gebruiken.
We gebruiken het ontbijt bij het hotel als het inbegrepen is, de koelbox staat in de auto zodat we altijd een lekkere boterham kunnen smeren tussen de middag en 's avonds gewoon kijken naar wat een leuk en goed restaurant lijkt. Tussendoor ergens koffie halen, een ijsje of een broodje i.p.v. zelf smeren hangt maar net af van waar we zijn.
Voor de parken hebben we een America the Beautiful pas.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Er zijn al enkele manieren om uitgaven voor eten te beperken ter sprake gekomen; het "gratis" ontbijt bij het hotel (heel wisselend), brood en beleg kopen in de supermarkt, vlees (vaak kip) en salades voor het avondeten in de supermarkt kopen, fast food restaurants en gerechten delen. Ik weet niet of Subway al genoemd is, maar ook die sandwiches kun je delen (en eventueel in een koelbox bewaren). Verder zijn er in veel plaatsen chinese restaurants waar je relatief goedkoop kunt eten. Vaak is de hoeveelheid zo groot dat er voor de volgende dag (doggy bag) ook nog voldoende is. Mooie besparingsgelegenheid als je een magnetron op de kamer hebt.
Ik wens Renée76 en gezin een heel fijne vakantie, komt vast goed.
Ik wens Renée76 en gezin een heel fijne vakantie, komt vast goed.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
dank voor alle reacties. genieten gaan we zeker doen.
Uitstellen is voor ons niet echt een optie ivm een progressieve ziekte die man heeft. we willen nu binnen een aantal jaar nog een aantal reizen maken die we misschien over een jaar of 5 niet meer kunnen maken.
mijn man is wel zo iemand die bonnetjes bij houdt, en dan inderdaad alles invoerne in een exceloverzicht. Een beetje een controlfreak
mijn man is wel zo iemand die bonnetjes bij houdt, en dan inderdaad alles invoerne in een exceloverzicht. Een beetje een controlfreak
@RiverCola
Wow, het is alsof ik dit heb geschreven! Wij doen het precies zo. Eten liever lekker en gezond (bijv. bij Wholefoods inderdaad uit het buffet of bij een lokaal vegan/vega restaurantje, niet omdat we nooit vlees eten maar omdat het eten daar gewoon super goed, vers en lekker is). En inderdaad, lekker on the road zijn, slenteren, koffietjes drinken liever dan alle hele uitgebreide toeristendingen.
Wow, het is alsof ik dit heb geschreven! Wij doen het precies zo. Eten liever lekker en gezond (bijv. bij Wholefoods inderdaad uit het buffet of bij een lokaal vegan/vega restaurantje, niet omdat we nooit vlees eten maar omdat het eten daar gewoon super goed, vers en lekker is). En inderdaad, lekker on the road zijn, slenteren, koffietjes drinken liever dan alle hele uitgebreide toeristendingen.
Hoe vind je zo'n vega restaurantje gewoon via yelp? En inderdaad zoveel mensen zoveel wensen. Ik prefeer ook vers en gezond eten boven hamburgers. En brood eet ik bijna niet dus daar moet ik nog wat op verzinnen. Het is ook maar dat wat je zelf wil en kunt.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Ik gebruik vooral https://www.happycow.net/ en inderdaad tripadvisor of yelp. Tot nu toe is het ons heel goed gelukt. In Saint Augustine in Florida hebben we bijv. geweldig lekker gegeten bij The Present Moment Cafe en in Asheville bij The Laughing Seed. En een oplossing voor ons is altijd kijken naar een Wholefoods in de buurt met een buffet, daar liggen echt de allerlekkerste dingen, zowel vega als niet-vega. Ik eet verder gewoon alles hoor, maar het liefst wel een beetje gezond en lekker.SuzieQ schreef:Hoe vind je zo'n vega restaurantje gewoon via yelp? En inderdaad zoveel mensen zoveel wensen. Ik prefeer ook vers en gezond eten boven hamburgers. En brood eet ik bijna niet dus daar moet ik nog wat op verzinnen. Het is ook maar dat wat je zelf wil en kunt.
trouwens, wel weer het andere uiterste, maar als kind ging ik vaak met mn ouders lunchen bij Costco
Voor $1.50 kreeg je dan een enorme hotdog met een hele goede worst en een beker cola (light). Goedkoop en lekker lunchen, haha (maar gezond dan weer niet zo...).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met z'n tweeën? Dat kan echt wel. Wij waren vorig jaar 66 dollar kwijt per dag. En daar zaten toch dure restaurants tussen zoals de Old Faitful Inn, en de Lodge in Grand Canyon North.SuzieQ schreef:Ik ben heel erg benieuwd naar of wij eten en drinken redden voor 80 dollar per dag. We kunnen meer betalen maar hoop dat het niet nodig is.
@Renee: bij ons staat ook alles in een excel-overzicht.
Marianne
- RiverCola
- Amerika-expert
@judith22: wij eten inderdaad ook vaak vegetarisch, omdat we dat gewoon lekker en gezond vinden en omdat ik echt niet elke dag behoefte heb aan vlees. Alhoewel een goed stuk vlees er ook in gaat, maar een steak zal ik niet zo vaak (zeg maar nooit) bestellen. In New Orleans hebben we bijv bij The Joint - een bbq restaurant- fantastisch vlees gegeten, beef brisket (ik zou terug gaan enkel om daar nog eens te kunnen eten!). Dat aten we voor een prikkie met een biertje en wat sides erbij.
@SuzieQ: ik gebruik Yelp niet vaak, maar wel tripadvisor. Op elke plek kijk ik dan even wat voor goed aangeprezen restaurants er zoal zitten, maak wat screenshots met het adres erbij, en later kijken we dan waar we zin in hebben. Zo zijn we in Savannah destijds in een soulfood restaurant terecht gekomen dat nogal ver van het stadscentrum lag maar heel apart was, want de typische southern kitchen (banana bread pudding als dessert, yum!!!). Betaalbaar en weer eens iets heel anders
@renée76: geweldig dat jullie ervoor gaan om nog een aantal mooie reizen te maken!! Hopelijk kan je man nog jaren actief zijn. Mocht je ooit wat minder budget tot je beschikking hebben en toch een verre reis willen maken, denk dan ook aan Thailand! Heel goedkoop, prachtig land, makkelijk te bereizen, lekker eten en erg vriendelijke mensen
Er zijn een aantal topics over reizen door Thailand op dit forum te vinden.
@SuzieQ: ik gebruik Yelp niet vaak, maar wel tripadvisor. Op elke plek kijk ik dan even wat voor goed aangeprezen restaurants er zoal zitten, maak wat screenshots met het adres erbij, en later kijken we dan waar we zin in hebben. Zo zijn we in Savannah destijds in een soulfood restaurant terecht gekomen dat nogal ver van het stadscentrum lag maar heel apart was, want de typische southern kitchen (banana bread pudding als dessert, yum!!!). Betaalbaar en weer eens iets heel anders
@renée76: geweldig dat jullie ervoor gaan om nog een aantal mooie reizen te maken!! Hopelijk kan je man nog jaren actief zijn. Mocht je ooit wat minder budget tot je beschikking hebben en toch een verre reis willen maken, denk dan ook aan Thailand! Heel goedkoop, prachtig land, makkelijk te bereizen, lekker eten en erg vriendelijke mensen
Ik denk ook dat het voor twee personen wel gaat lukken.
De site sla ik op en zal ik misschien in de trein straks wel even bekijken.
Thailand staat ook nog op mijn lijstje!
De site sla ik op en zal ik misschien in de trein straks wel even bekijken.
Thailand staat ook nog op mijn lijstje!
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- Mark & Martine
- Amerikakenner
100 dollar per gezin lukt echt wel als je dat wilt (zonder pretparken dan, die tikken wel meteen aan
). Het is gewoon een kwestie van keuzes maken; niet anders dan dat je in Nederland ook doet met je salaris lijkt mij. Een paar keer zelf pasta koken geeft voor de andere dagen weer wat ruimte voor extra's.
Gezonde boodschappen zijn inderdaad wel wat duurder, maar als je goed zoekt kun je ook op gezond vlak in de supermarkt echt wel eea vinden wat redelijk geprijsd is waardoor je niet meteen scheurbuik oploopt in de vakantie
Ik wens je een hele fijne vakantie!
Gezonde boodschappen zijn inderdaad wel wat duurder, maar als je goed zoekt kun je ook op gezond vlak in de supermarkt echt wel eea vinden wat redelijk geprijsd is waardoor je niet meteen scheurbuik oploopt in de vakantie
Ik wens je een hele fijne vakantie!
Canada & NO USA 2016: http://www.swijnenburgersontour2016.wordpress.com
Florida 2017: http://swijnenburgersontour2017.wordpress.com
Canada & Alaska 2018: http://swijnenburgersontour2018.wordpress.com
Florida 2017: http://swijnenburgersontour2017.wordpress.com
Canada & Alaska 2018: http://swijnenburgersontour2018.wordpress.com
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Ja, maar Publix is een erg dure supermarkt. Als je naar een goedkopere supermarkt gaat ben je een stuk minder kwijt. Het verschil tussen een volle kar boodschappen voor ons gezin van 6 (toendertijd kinderen van 14, 9, 5, en 3) bij Publix of bij Walmart was tussen de $50 en $100! En dat waren dan de boodschappen voor de hele week. Je kan shoppen bij Publix echt niet vergelijken met de Lidl of Dirk van de Broek. Publix is meer AH prijs niveau.Judith22 schreef:Geloof dat we dan 100 a 120 dollar voor een week kwijt waren aan boodschappen (terwijl dat thuis dan eerder rond de 50 euro ligt, maar goed, dan heb je ook al van alles in huis) bij publix.
Meen je dat! Oke dan, dat wordt de volgende keer naar Walmart. Moet zeggen dat dat me eerlijk gezegd helemaal niet was opgevallen. Vond Publix wel aan de dure kant, maar wist niet dat Walmart zo goedkoper was. We kochten bij Publix wel vaak wat in de aanbieding was.LittlePhoenix schreef:Ja, maar Publix is een erg dure supermarkt. Als je naar een goedkopere supermarkt gaat ben je een stuk minder kwijt. Het verschil tussen een volle kar boodschappen voor ons gezin van 6 (toendertijd kinderen van 14, 9, 5, en 3) bij Publix of bij Walmart was tussen de $50 en $100! En dat waren dan de boodschappen voor de hele week. Je kan shoppen bij Publix echt niet vergelijken met de Lidl of Dirk van de Broek. Publix is meer AH prijs niveau.Judith22 schreef:Geloof dat we dan 100 a 120 dollar voor een week kwijt waren aan boodschappen (terwijl dat thuis dan eerder rond de 50 euro ligt, maar goed, dan heb je ook al van alles in huis) bij publix.
@RiverCola dat klinkt goed! In NO ga ik daar heen (hopelijk volgend jaar... Eerst weer Florida in oktober)
- RiverCola
- Amerika-expert
Nee, maar 1 keer in Florida geweest. Vlogen toen op Orlando en hebben dat als startpunt gebruikt voor een reis naar Savannah, Charleston, New Orleans, Florida panhandle (Seaside Florida, gewéldig dorp!!) en weer terug naar Orlando. De rest van Florida trekt me totaal niet, op de Keys en bepaalde stukjes van Miami na. Maar Georgia, South-Carolina en Louisiana vonden we zo gaaf dat we ooit nog eens terug zullen keren naar die regio 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 4988 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote
-
- 8 Reacties