Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wederom een vakantie naar de VS met als reactie van de omgeving: Alweer??
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Wederom een vakantie naar de VS met als reactie van de omgeving: Alweer??
Na 4 reizen naar Amerika zijn wij nu al 6 jaar niet meer geweest. Af en toe denk ik "zullen we weer een keer die kant uit "
Maar we hebben het geld er gewoon niet voor over, het is super duur. We zijn inmiddels helemaal verliefd geworden op Italië, een land dat wat ons betreft ook voelt als thuiskomen en ook enorm veelzijdig is. Er is zoveel te ontdekken: bergen, meren, prachtige natuurparken, mooie kust, prachtige steden, veel oude cultuur en pittoreske oude stadjes, heerlijk eten en supervriendelijke mensen. We zijn zelfs bezig om de taal te leren!
Voor het geld van een reis naar Amerika kunnen we minstens twee keer naar Italië en dan gaat mijn voorkeur toch echt naar Italië uit.
Ik ken overigens verschillende mensen die naar Amerika geweest zijn, het een mooie reis vonden maar geen behoefte hebben om nog een keer te gaan. En die hebben echt niet allemaal een overvolle georganiseerde reis gemaakt. Niet iedereen heeft hetzelfde gevoel bij Amerika.
Maar we hebben het geld er gewoon niet voor over, het is super duur. We zijn inmiddels helemaal verliefd geworden op Italië, een land dat wat ons betreft ook voelt als thuiskomen en ook enorm veelzijdig is. Er is zoveel te ontdekken: bergen, meren, prachtige natuurparken, mooie kust, prachtige steden, veel oude cultuur en pittoreske oude stadjes, heerlijk eten en supervriendelijke mensen. We zijn zelfs bezig om de taal te leren!
Voor het geld van een reis naar Amerika kunnen we minstens twee keer naar Italië en dan gaat mijn voorkeur toch echt naar Italië uit.
Ik ken overigens verschillende mensen die naar Amerika geweest zijn, het een mooie reis vonden maar geen behoefte hebben om nog een keer te gaan. En die hebben echt niet allemaal een overvolle georganiseerde reis gemaakt. Niet iedereen heeft hetzelfde gevoel bij Amerika.
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Dat klopt. En daarom ben ik blij dat Hans en ik wel hetzelfde gevoel hebben, 't lijkt me lastig als je daar als stel heel verschillend in zou staan. Zoals een stel dat we kennen, hij is wel gek op Amerika maar zij heeft er helemaal niets mee. Hij is daarom wel eens met zijn broer gegaan, maar ja, dan komt het er waarschijnlijk niet van om zo vaak te gaan als een 'we zijn allebei verslaafd aan Amerika'-koppel.vana schreef: Niet iedereen heeft hetzelfde gevoel bij Amerika.
Wat volgens mij ook wel meespeelt is dat we elkaars enthousiasme steeds aanwakkeren, bijvoorbeeld door foto's van een paar jaar geleden terug te kijken en dan samen zo'n "Wat was dat een mooi gebied"-stemming te ervaren. Of nieuwe plekken vinden op internet waar we nog naar toe willen gaan, juist door daar samen over te praten en e.e.a. uit te zoeken houd je dat gevoel dat je weer terug wilt ook in stand.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
-
- Amerikafan
Dat het een enorm land is, snappen de meeste mensen wel. Dat er ongelooflijk veel culturele en natuurlijke diversiteit valt te ontdekken, vergt wat meer ervaring en/of kennis.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Precies, van de reis die we dit jaar maken kunnen we 5 jaar kamperen in Frankrijk/Italie wat we normaal doenvana schreef: Voor het geld van een reis naar Amerika kunnen we minstens twee keer naar Italië en dan gaat mijn voorkeur toch echt naar Italië uit.

Denk niet dat je op die manier moet denken in het leven.
Je doet een ervaring op en die ervaring heeft een bepaalde prijs.
Werk zelf in een elektronica winkel, maar als alle klanten gaan denken van: "voor de prijs van die computer, kan ik ... schriftjes kopen"
Dan kom je niet ver.
Uit eindelijk snap ik wel dat wanneer je alles al zo vaak heb gezien dat het gevoel wel een keer op zal houden, maar gelukkig is Amerika zo groot, dat dat niet zo snel zal gebeuren, haha!
Werk zelf in een elektronica winkel, maar als alle klanten gaan denken van: "voor de prijs van die computer, kan ik ... schriftjes kopen"

Dan kom je niet ver.
Uit eindelijk snap ik wel dat wanneer je alles al zo vaak heb gezien dat het gevoel wel een keer op zal houden, maar gelukkig is Amerika zo groot, dat dat niet zo snel zal gebeuren, haha!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Wij gaan de laatste jaren in de Meivakantie naar Amerika.
En in de zomervakantie naar Frankrijk.
Maar er is nog niemand geweest die ons heeft gevraagd, waarom we alweer naar Frankrijk gaan
En in de zomervakantie naar Frankrijk.
Maar er is nog niemand geweest die ons heeft gevraagd, waarom we alweer naar Frankrijk gaan

- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je portemonnee het niet toelaat heb je weinig keus, Het is niet zo dat ik in plaats van naar Amerika in één jaar tijd drie keer naar Italië gavimo schreef:Denk niet dat je op die manier moet denken in het leven.

In plaats van een reis naar Amerika kunnen wij twee of drie jaar achter elkaar naar Italië. Ik heb echt het budget niet om elk jaar het bedrag van een Amerika reis uit te geven. En we hebben ook geen zin om drie jaar niet op vakantie te gaan om weer een keer naar Amerika te kunnen. Zo graag wil ik nou ook weer niet naar Amerika. Dus ik denk wél zo in in het leven, daar is niets verkeerd aan. Ik maak een keuze die veel goedkoper is maar waar ik minstens zo veel (en misschien nog wel meer) plezier aan beleef
Dat is appels met peren vergelijken. Ik denk dat mensen in jouw winkel ook een keus maken om óf een hele dure computer te kopen met alles er op en eraan óf een goedkopere computer aanschaffen zodat ze met de rest van het geld iets anders kunnen doen.Werk zelf in een elektronica winkel, maar als alle klanten gaan denken van: "voor de prijs van die computer, kan ik ... schriftjes kopen"
Wet van de afnemende meeropbrengsten. De eerste keer Amerika is van onschatbare ervaring, daarna, zelfs naar een andere regio, is toch al minder bijzonder.vimo schreef:Denk niet dat je op die manier moet denken in het leven.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben het met Marjon eens, in plaats van naar Amerika, kan je ook je geld anders besteden en dan misschien ook leuke dingen doen. Als ik naar Amerika ga, wil ik dat doen zonder na te hoeven denken over elke dollar die ik uitgeef. En dat betekent dat er dat niet ieder jaar in zit, want wij vliegen bijvoorbeeld graag business class en vinden dat echt heerlijk. Nou, dan liever een paar jaar niet en dan weer eens een keer lekker luxe.
Ik weet voor mezelf ook wel dat we steeds weer enthousiast werden voor nieuwe reizen, andere routes en uitdagende plaatsen doordat we heel veel op dit forum zaten en ook veel reisverhalen volgden. Door wat meer afstand te nemen (met name ook door onze eigen emigratie naar Spanje) waren we minder met Amerika bezig en was er ook niet zo´n drang om elk jaar (of soms zelfs twee keer per jaar) terug te gaan. Daarbij komt dat we rust en ruimte nu ook thuis vinden en daar niet voor weg hoeven.
Vimo, het lijkt bijna dat mensen zich naar jou toe moeten verantwoorden omdat ze kiezen voor een ander land, in dit geval Italië, maar echt waar, Amerika is bijzonder, maar anderen vinden dat thuisgevoel in een ander vakantieland
Ik weet voor mezelf ook wel dat we steeds weer enthousiast werden voor nieuwe reizen, andere routes en uitdagende plaatsen doordat we heel veel op dit forum zaten en ook veel reisverhalen volgden. Door wat meer afstand te nemen (met name ook door onze eigen emigratie naar Spanje) waren we minder met Amerika bezig en was er ook niet zo´n drang om elk jaar (of soms zelfs twee keer per jaar) terug te gaan. Daarbij komt dat we rust en ruimte nu ook thuis vinden en daar niet voor weg hoeven.
Vimo, het lijkt bijna dat mensen zich naar jou toe moeten verantwoorden omdat ze kiezen voor een ander land, in dit geval Italië, maar echt waar, Amerika is bijzonder, maar anderen vinden dat thuisgevoel in een ander vakantieland

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Precies, hoewel ik het heerlijk vind in de States heb ik het gevoel van 'thuiskomen' alleen in Griekenland. En dat begint direkt op het moment dat ik de vliegtuigtrap afloop. De geur die ik dan inadem, daar kan geen USA aantippen.
Het was erg met een knipoog bedoelt 

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dit ben ik toch niet met je eens. Mijn 1e keer Amerika (buiten een dag NY) was een 13 daagse reis naar Florida. Ik vond dat een zeer leuke reis, maar mijn 2e en daarna zeker de 3e keer hebben het toch echt overtroffen en waren voor mij toch echt veel mee bijzonder dan de 1e keer.De eerste keer Amerika is van onschatbare ervaring, daarna, zelfs naar een andere regio, is toch al minder bijzonder.
- RiverCola
- Amerika-expert
Overigens, door dit topic heb ik er eens bij stilgestaan, heeft niemand in onze omgeving ooit gezegd 'gaan jullie alweer naar Amerika?'. Nu zijn wij 'pas' 4 keer geweest (en ook nog verspreid over meerdere jaren) en niet 11 keer. Dus misschien maakt dat verschil. En er zijn tussendoor ook diverse andere bestemmingen geweest. Wat ik weleens te horen krijg is een in andere woorden verpakte 'waar doen jullie het van'. En dat zijn dan meestal de vrienden die duidelijk meer verdienen dan wij. Dan heb ik meestal geen zin om aan te geven dat wij door de bocht genomen een stuk soberdere leefstijl hebben, zodat er geld overblijft om te reizen, dan de persoon in kwestie (waarvan ik dan bijvoorbeeld weet dat ze het in het dagelijks leven een stuk breder laten hangen dan wij. 

heerlijk die discussie van iedereen die eigenlijk vind dat hij of gelijk heeft. Ik ken mensen die gaan al 30 jaar naar dezelfde camping in Spanje. Met de auto en de sleurhut erachter. Ikzelf krijg daar al zweetplekken van onder mijn oksels. Zijn zelf net terug uit Washington en gaan deze zomer 4 weken naar de westkust. Waarvan? Gewoon sparen, af en toe eens een paar keer overwerken bij de baas en geen gekke dingen doen in het dagelijks leven. Ieder weekend naar de kroeg kost ook een hoop geld. Gelukkig denkt de rest van de familie( vrouw en 2 pubers) er ook zo over. We vliegen gewoon tussen alle andere toeristen, zoeken onze tickets en hotels al maanden van tevoren uit en nemen genoegen met een goedkoop hotelletje in plaats van 4*. Kan niet wachten tot het augustus is en we denken er nu al over om volgend jaar ook maar gewoon weer te gaan. Natuurlijk is het duurder dan 3 weken Spanje of Griekenland maar als de keuze aan mij is dan weet ik het wel.
Er is al eens een topic geweest over de kostprijs van een Amerikareis, geloof ik. Het blijft me opvallen dat de teneur vaak is dat het niet zo moeilijk is om het geld voor zo'n reis bijeen te sparen als je een beetje oplet met wat je doet met je geld. Tijdens mijn werk kom ik regelmatig in contact met mensen die daar écht het geld niet voor bijeen kunnen sparen, hoe zuinig ze ook leven of hoe verstandig ze ook met hun geld omgaan. Maar die zitten niet op het forum natuurlijk. Voor vliegtickets alleen al ben je een bedrag kwijt waarmee je in Europa een of zelfs meerdere reizen kan maken.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gelukkigvimo schreef:Het was erg met een knipoog bedoelt

niet helemaal mee eensAnneleen schreef:Er is al eens een topic geweest over de kostprijs van een Amerikareis, geloof ik. Het blijft me opvallen dat de teneur vaak is dat het niet zo moeilijk is om het geld voor zo'n reis bijeen te sparen als je een beetje oplet met wat je doet met je geld. Tijdens mijn werk kom ik regelmatig in contact met mensen die daar écht het geld niet voor bijeen kunnen sparen, hoe zuinig ze ook leven of hoe verstandig ze ook met hun geld omgaan. Maar die zitten niet op het forum natuurlijk. Voor vliegtickets alleen al ben je een bedrag kwijt waarmee je in Europa een of zelfs meerdere reizen kan maken.
wij gaan deze zomer in juli en agustus met zijn 4 en voor 515 per persoon. 2 jaar geleden voor 550.
Wij gaan ook regelmatig naar de camping in zomer in frankrijk en spanje. ook 3 a 4 weken maar dan zijn we echt niet coor 2200 klaar hoor.
Als je een beetje camping hebt dan betaal je 70 per dag en dan heb je niet eens de duurste en heb je alleen de staanplaats nog maar (wij hadden zelf een caravan.)
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Nu vergelijk je dus alleen je reis naar Amerika, met je hele uitgaven daar. Al betaal je maar 500 per persoon voor een ticket, ter plaatse moet je ook nog een auto huren, overnachtingen en eten betalen. Dat ga je voor een gezin met 4 echt niet redden voor 2000 euro hoor.
Ik ken minima die blij zijn om eens in de 2, 3 jaar een keer op vakantie te kunnen.En dat is dan inderdaad met een tent binnen europa. Die kunnen echt nooit naar Amerika, hoe hard ze ook sparen ( omdat er simpelweg niet veel overblijft om te sparen)
Ik ken minima die blij zijn om eens in de 2, 3 jaar een keer op vakantie te kunnen.En dat is dan inderdaad met een tent binnen europa. Die kunnen echt nooit naar Amerika, hoe hard ze ook sparen ( omdat er simpelweg niet veel overblijft om te sparen)
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Wij hebben dat niet zo ervaren. Natuurlijk is de eerste reis heel bijzonder, maar achteraf gezien vind ik dat de daaropvolgende reizen zelfs nog meer bijzonder zijn geweest. Tijdens de eerste reizen hebben we vooral de bekende toeristische bestemmingen gezien, zoals de Grand Canyon. Maar tegenwoordig gaan we meer op zoek naar heel speciale plekken, zo zijn we tijdens onze laatste reis (nummer 16) naar de Coyote Buttes South geweest en die ervaring..... daar kan de Grand Canyon echt niet tegenop hoor! En ik geniet nog steeds met volle teugen als ik door een gebied heenrijd waar we al vaker zijn geweest, vaak zelfs nog méér bewust dan tijdens die eerste reizen.Hockey schreef:De eerste keer Amerika is van onschatbare ervaring, daarna, zelfs naar een andere regio, is toch al minder bijzonder.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht