Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reizen tot in detail plannen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
tetouani
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reizen tot in detail plannen

Bericht door tetouani »

Ik heb bij wijze van heel Miami Beach gezien via Google Maps voordat ik er zelf was.

Toen ik er zelf was kon ik daar lopen en rijden naar plaatsen alsof ik er eerder ben geweest.

Toch heeft mij de charme van die plaats zeker niet ontnomen.

Dingen zien achter je computer is totaal anders. je mist de hele beleving en avontuur.

Ik ben het er dus niet mee eens. Natuurlijk plan ik alles exact zoals ik het wil en het liefst op detail.

Maar zodra je er bent kun je nog altijd iets anders doen als je denkt dat het andere ook leuk lijkt.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

DejaVu schreef:Ja, krijgt zo'n hotel direct de boeking binnen? Dus je boekt op de parkeerplaats via Expedia.nl, ik zeg maar wat, een hotel en dan kan je meteen naar binnenlopen?
hebben wel eens een hotel via Hotwire geboekt(via de gratis Wifi van de McD) en toen we een half uur later bij het hotel waren hadden ze de boeking net binnen :) Dus of het direct binnen is? Maar jij hebt als het goed is ook al een mailtje dus die kun je ook al laten zien op je laptop/tablet/smartphone..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Grappig om te horen hoe iedereen dat ervaart en doet. En ja, we zijn niet allemaal hetzelfde inderdaad maar dat neemt niet weg dat je je dan wel dingen kunt afvragen. Het viel me gewoon op dat er best vaak als antwoord "kijk maar naar mijn reisverslag" wordt gegeven als iemand een vraag stelt en toen dacht ik, maar wat als iemand dat nou juist niet wil omdat die persoon het helemaal niet leuk vindt om vooraf alles al te lezen en zien? Vandaar dat die vraag kwam bovendrijven.

Ik vind het inderdaad niet zo leuk om foto's van anderen te bekijken voordat ik zelf ergens geweest ben en heb ook echt de tijd niet om alles tot in detail te plannen maar ik kan er ook wel inkomen dat dit voor sommigen ook al een soort vakantie is. Valt het dan niet tegen als de planning niet gehaald wordt vraag ik me dan af? Raken jullie daar dan niet in de stress van?

En over hotels, ik was nooit echt van het vooraf boeken maar ik heb niet zo lang geleden meegemaakt dat ik hotels.com gebruikte om een hotel te vinden. Vervolgens een prijs zag staan (iets van 99,- per nacht) en toen naar dat hotel toeging, een kamer vroeg en de dame aan de balie doodleuk zei "dat is dan 140,-". Dus ik liet haar hotels.com zien en toen zij ze "ja dat is als je bij hen boekt". Dus heb ik, al staande aan de balie via mijn smartphone een kamer geboekt voor 99,-.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Ziva schreef:Valt het dan niet tegen als de planning niet gehaald wordt vraag ik me dan af? Raken jullie daar dan niet in de stress van?
Ik heb de indruk dat sommige mensen die niet van plannen houden, denken dat iedereen die wél plant heel star aan die planning vast wil houden. Zelf heb ik het idee dat een planning over het algemeen meer een leidraad is, niet iets dat kost wat kost op alleen maar manier mag en moet worden uitgevoerd. Ik heb eigenlijk nog nooit een reisverslag tegengekomen (en ik heb er al heel veel gelezen!) waarin ik dat herken.

Natuurlijk ben je op het moment dat iets niet lukt wel even teleurgesteld, ik spreek uit ervaring. Maar dat is dus echt niet meer dan een momentopname, ik zoek gewoon iets anders uit mijn draaiboek en even later staan we alweer volop te genieten.

Even goed zou ik aan mensen die niet plannen kunnen vragen of zij niet teleurgesteld zijn als 'dat stadje met die leuke naam' waar ze onvoorbereid naar toe gingen een saai gat blijkt te zijn waar niets valt te beleven. Maar ik hoef het niet te vragen, want ik zie aan de enthousiaste verhalen hier dat dit juist onderdeel is van hún beleving. Prima toch, iedereen kiest z'n eigen manier van voorbereiden en elke manier is goed, zolang die maar bij jou past.

Géén planning hebben zorgt bij mij wel voor stress, het is gewoon niet leuk om beslissingen te moeten nemen (wat gaan we vandaag doen) zonder goede informatie over de verschillende mogelijkheden. Ik spreek hier uiteraard alleen voor mezelf, ik begrijp dat het voor andere mensen juist z'n charme heeft om 'zomaar' op pad te gaan.
Laatst gewijzigd door Henriëtte op 17 feb 2013, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Ziva schreef:Ik vind het inderdaad niet zo leuk om foto's van anderen te bekijken voordat ik zelf ergens geweest ben en heb ook echt de tijd niet om alles tot in detail te plannen maar ik kan er ook wel inkomen dat dit voor sommigen ook al een soort vakantie is. Valt het dan niet tegen als de planning niet gehaald wordt vraag ik me dan af? Raken jullie daar dan niet in de stress van?
Ik denk dat de meeste mensen die hier geantwoord hebben dat ze een planning maken, dit niet tot op de minuut doen, maar gewoon een hoop noteren wat er die dag allemaal kan gedaan worden. In ieder geval, zo doen wij dat toch. Dus op zich is er geen planning om te halen. We zien gewoon waar we zin in hebben die dag. :-) Ik heb dus nog nooit het idee gehad dat we ons moesten gaan haasten omdat we er anders niet zouden geraken. Stress op vakantie, nee dus. :lol:

Om op je oorspronkelijke vraag terug te komen: voor ons is niets plannen gewoon geen optie. Wij kunnen maar 14 dagen weg en spelen in onze route zit er dan ook niet echt in. Nuja, stel dat het echt ongelooflijk slecht weer is dan kunnen we altijd naar iets anders gaan, maar langer blijven omdat het er leuk is, dat gaat niet in zo'n korte periode. Wil je dan ook nog eens in of nabij de parken zitten in de zomermaanden, tja, dan boek je echt best iets op voorhand. ;-) En wil je, zoals Kalaman zegt, de minder bekende dingen doen, dan is een goede voorbereiding echt nodig. Wij zijn niet echt dirt road rijders, maar houden wel van zware wandelingen en dat vraagt wel wat voorbereiding: weg ernaartoe uitstippelen, coördinaten zoeken en op gps zetten, plannetjes maken, enzovoort. Je plant dit dan ook in zodat je weet dat je vroeg kan vertrekken om de hitte voor te zijn. ;-)
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

ik plan ook veel op voorhand. Niet tot op de minuut hoor, maar ik zorg dat ik heeeel goed weet wat de mogelijkheden die dag zijn.
Ik kan daar honderd en één redenen voor verzinnen, maar ik zal eerlijk zijn:
ik vind het gewoon SUPER leuk om reisverhalen te lezen, over kaarten gebogen te zitten, info op te zoeken op het forum, met een fluostift mijn reisgidsen door te spitten,... Eigenlijk ben ik een beetje verslaafd :oops: :oops: :oops:

Hotels boek ik op voorhand, ik vind het superleuk om leuke hotels uit te zoeken voor een mooie prijs.

Ik stippel trouwens mijn reizen lang op voorhand uit (toch de grote lijnen) en doe dat ook voor Europese reizen en citytrips (daarvoor is het plannen op voorhand nog nuttiger dan in de USA).
Mijn man doet dit totaal niet en vraagt op vakantie gewoon twee dingen 's morgens (als hij zijn kleren moet nemen:) stad of natuur? auto of wandelen?) zo vullen we elkaar heel goed aan. Hij laat zich verrassen en ik zorg met veel plezier voor de verrassingen! :lol:
Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

Ik vind plannen ook een onderdeel van de voorpret. Afgelopen jaar zijn we voor het eerst naar de US geweest, niet wetende of we ooit weer de kans zouden krijgen. Dus ik heb het beste eruit willen halen. En ja, soms liepen dingen anders, bv. als ik een migraine aanval had. Nou, dan deden we gewoon even niets en ik raakte ook niet in de stress omdat we nu iets "gemist" hadden. Ik vind het fijn om te weten waar ik 's avonds slaap, maar dat wil niet zeggen dat ik niets geannuleer als het even anders loopt. Omdat we zoveel mogelijk met de camper op mooie plekjes in de NP's wilden staan, had ik veel geboekt. En wow, wat hebben wij op gave plekken gestaan.

Ik had een roadboek gemaakt met wat we eventueel konden doen op een dag in de omgeving en bij sommige dingen wat de beste tijdstip was (ivm hitte, drukte, etc.). Maar dat was een leidraad, geen bijbel. De avond ervoor of 's ochtends bekeken we waar we het meest zin in hadden, soms wijzigde dat alsnog onderweg. Was meer een leuk keuzemenu :) .

Volledig op de bonnefooi zou ik nooit op reis gaan, het geeft mij stress als ik een slaapplek moet gaan zoeken. Zelfs in Frankrijk is het ons een keer overkomen, achter elkaar bij elke camping complet bij de ingang. Eindeloos rondgereden met campingboek op schoot, internet was drama en ons Frans per telefoon was belabberd, laat staan hun Engels. Uiteindelijk tussen de paardenvliegen bij een boer kunnen staan. Daar hebben we het nog steeds over, en nee, ik vond het geen leuke ervaring. Toen besloten om mezelf dat nooit meer aan te doen. Dus ook in Europa plan ik, maar net zo los als we in de US deden. We wijzigen zo van plan.

Iedereen moet lekker doen wat het beste bij hem/haar past. En dat je graag plant, betekent niet automatisch dat je minder geniet of in de stress raakt als iets niet gehaald wordt.
Fl_@merika
Amerikafan

Bericht door Fl_@merika »

Tipsy_1 schreef:ik plan ook veel op voorhand. Niet tot op de minuut hoor, maar ik zorg dat ik heeeel goed weet wat de mogelijkheden die dag zijn.
Ik kan daar honderd en één redenen voor verzinnen, maar ik zal eerlijk zijn:
ik vind het gewoon SUPER leuk om reisverhalen te lezen, over kaarten gebogen te zitten, info op te zoeken op het forum, met een fluostift mijn reisgidsen door te spitten,... Eigenlijk ben ik een beetje verslaafd :oops: :oops: :oops:

Hotels boek ik op voorhand, ik vind het superleuk om leuke hotels uit te zoeken voor een mooie prijs.

Ik stippel trouwens mijn reizen lang op voorhand uit (toch de grote lijnen) en doe dat ook voor Europese reizen en citytrips (daarvoor is het plannen op voorhand nog nuttiger dan in de USA).
Mijn man doet dit totaal niet en vraagt op vakantie gewoon twee dingen 's morgens (als hij zijn kleren moet nemen:) stad of natuur? auto of wandelen?) zo vullen we elkaar heel goed aan. Hij laat zich verrassen en ik zorg met veel plezier voor de verrassingen! :lol:
Héél herkenbaar allemaal :D , en verslaafd, ja ik ook :oops: haha, leuk toch?! Ik heb laatst nog Trivago ontdekt, super site, weer een hoop omboek werk. €40 bespaard en nog een beter hotel ook (in Tusayan) :D :clap: .
2016: Las Vegas - Las Vegas
2015: Miami - Orlando
2013: Denver - Los Angeles http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag183"
2009 en 2010: New York City
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Veel reacties al.

Ik denk dat met dit soort reizen een goede voorbereiding wel fijn is. Vooral met een rondreis is het fijn om te weten wat er op welke plek te doen en te zien is, zo dat je ook geen dingen mist die graag had willen zien. Ook is het handig om adressen te hebben van winkels en restaurants, zodat je er zo heen kunt rijden met tomtom en niet hoeft te zoeken, want ik heb ook gezien dat niet in alle stadjes alles heel centraal ligt.

Wij plannen niet van minuut tot minuut, maar wel een lijstje met de dingen die we willen zien en de dingen die we eventueel kunnen doen als er tijd over is.

Wij boeken wel alle hotels van te voren, dus daar hoeven we dan geen tijd meer aan te besteden om iets te zoeken en we weten zo ook wat we al kwijt zijn aan hotelovernachtingen. Dit ook omdat wij in het hoogseizoen reizen.

Ik vind het ook leuk om reisverslagen te lezen en dit forum te lezen om tips te noteren wat we zelf zouden kunnen gaan doen :thumbup:
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
moyzo
Amerikafan

Bericht door moyzo »

Tijdens onze kampeertochten met de caravan in europa plannen we nooit, we hebben een reisdoel en kijken wel waar we belanden, waar het leuk is daar blijven we en hebben we het gezien dan trekken we verder. Ook het weerbericht kan wel eens meespelen in onze trektocht.
Op voorhand stippelen we grofweg een route of doel zoals een bezoek aan Rome bijv. Maar als we zin hebben dan gaan we verder nu moet ik er wel bij zeggen dat we buiten het hoogseizoen reizen en alleen een rolluifel hebben dus snel weg of gesetteld zijn.
Ik lees wel veel en mocht ik iets moois ontdekken dan noteer ik dat.
Nu onverwachts een reis naar Amerika gepland werd was het een hele ommezwaai, ik had me er nog nooit in verdiept, en zal waarschijnlijk hier de enige zijn op dit forum die eigenlijk stiekem zegt dat Amerika nooit mijn reisdoel zou zijn geweest en liever voor het verre oosten of zo had gekozen voor een verre reis totdat we besloten hadden om te gaan kijken waar dochterlief van 19 studeert en leeft voor een aantal jaar.
Omdat het toch een grote reis is hebben we dus van de gelegenheid gebruik gemaakt om meer van dat grote land te zien behalve de omgeving van de universiteit.
Dus het is lezen, reisverslagen bekijken en zo een trip in elkaar zetten..met advies en hulp van ervaren USA gangers en dat is fijn .. Ik ben een notitieboekje aan het maken met nuttige info, tips en mogelijke routes etc. maar we zien wel hoe alles loopt, vinden we het ergens mooi dan blijven we langer, en bij een ander iets is het misschien een foto maken en weer door.
In grove lijnen is de reis voorbereid, we hebben data vast gezet dat we in Denver willen aan komen en een route is klaar maar hoe en wat .. We zien wel en misschien zijn we straks helemaal Amerikagek en willen we weer..
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dan boek alvast maar weer voor volgend jaar Moyzo ;)
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

DejaVu schreef:Ja, krijgt zo'n hotel direct de boeking binnen? Dus je boekt op de parkeerplaats via Expedia.nl, ik zeg maar wat, een hotel en dan kan je meteen naar binnenlopen?
Meestal wel, ik heb ook wel eens een paar minuten moeten wachten bij de balie tot het in hun systeem stond.
Maar als ik een hotel boek via de WiFi van een hotel op hun parkeerplaats, dan wil dat natuurlijk niet zeggen dat ook dat hotel boek.
Misschien is de buurman wel goedkoper :lol: , of ik besluit een hotel te boeken op nog een uur verder rijden, als ik dan dichter bij de plaats ben die ik de volgende dag wil bezoeken.
Crisis ? What Crisis ?
trudy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door trudy »

Ook wij zijn van half plannen en half op je af laten komen. Als ervaren caravan- en camperkampeerders plannen we in Europa niet of nauwelijks. Wel hebben we altijd reisgidsen en kampeergidsen bij ons van de streek waar we heen gaan. Maar in Europa 'weet' je - uit ervaring hoe lang je over een reis doet. Je weet, dat je in een, twee of drie dagen weer thuis bent. Voor onze twee voorgaande camperreizen door Amerika hadden we wel de reis van dag tot dag uitgeschreven. Een beetje tegen onze natuur van - we zien we l- in maar ik was toch blij dat we het gedaan hadden. Je wilt/moet de camper nu eenmaal weer op de afgesproken tijd inleveren en dan moet je rondje wel voltooid zijn. Al plannende en reisverslagen lezende kom je dan tot het inzicht wat wel of niet haalbaar is. Campings hadden we nooit geboekt, behalve in Yosemite, Grand Canyon en in Yellowstone. En ja, dat betekent dan toch automatisch dat je je aan het reisschema moet houden.
Bij de hele route had ik wel van ieder dag een lijstje van mogelijke dingen die we leuk of interessant zouden vinden. Ter plekke maakten we dan keuze en natuurlijk zijn er dan onverwachte dingen, als een soort communie-optocht in een kleine plaats, en echte, lokale rodeo of een leuk gesprek in een klein restaurant, annex oud hotel, waar we toevallig langs kwamen. Die verrassingen kun je niet plannen maar laten we met plezier over ons heen komen.

Dit jaar rijden we in april Route 66 met een camper, die we van de fabriek halen. Ik heb vele reisverslagen gelezen, routebeschrijvingen en een gids bij me, plus een lijst met bezienswaardigheden en een lijst met campings langs de route. We zullen het niet allemaal zien, waar we precies overnachten weten we niet maar ik heb wel veel informatie bij me. Ter plekke zien we wel, waar we langs komen en zullen we vast wel 's avonds een camping vinden. Maar de wetenschap, dat ik de lijstjes bij me heb en eventueel ter plekke even kan bellen, geeft me rust. En ja, ik vind het ook heel leuk om van te voren reisverslagen te lezen; het brengt me in de stemming, zonder dat je zo'n reis precies na wilt doen. Juist de indrukken van verschillende mensen maakt het voor mij gemakkelijker om alvast ons eigen lijstje van persoonlijke highlights te maken. Je haalt er ook altijd wel wat uit, zoals net nog de waarschuwing om tijdig je bankpassen geschikt te maken voor geld opnemen buiten Europa! Bijna vergeten dus.

Overigens vraag ik mij echt af hoe mensen de vrijheid nemen om 'ergens een dagje te blijven hangen'. Rijd je dan de volgende dag een stuk Interstate om de tijd in te halen? De afstanden zijn vaak zo groot, dat je niet gemakkelijk een deel van je route kunt laten zitten door eens tukje af te snijden. Of zie ik dat verkeerd?
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

trudy schreef:Overigens vraag ik mij echt af hoe mensen de vrijheid nemen om 'ergens een dagje te blijven hangen'. Rijd je dan de volgende dag een stuk Interstate om de tijd in te halen? De afstanden zijn vaak zo groot, dat je niet gemakkelijk een deel van je route kunt laten zitten door eens tukje af te snijden. Of zie ik dat verkeerd?
in ons geval: 2-3 dagen leeg laten

enfin, wij zijn 1 keer naar de Vs geweest, rondreis van 5 weken. Dan weet je dat je onderweg al eens moe wordt, dus hadden we bij de planning 2-3 dagen vrij gelaten zodat we een rustdag (of 2) konden nemen waar we wouden. Uiteindelijk zijn we zo nog naar Sacramento gegaan en dat is ons heel goed bevallen
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Ziva schreef:Het viel me gewoon op dat er best vaak als antwoord "kijk maar naar mijn reisverslag" wordt gegeven als iemand een vraag stelt en toen dacht ik, maar wat als iemand dat nou juist niet wil omdat die persoon het helemaal niet leuk vindt om vooraf alles al te lezen en zien?
Ziva, er kwam zomaar spontaan nog een vraag bij me op..... Hoe bepaal je waar je naar toe wilt als je niet vooraf informatie leest en foto's bekijkt? Waar baseer je je dan op? Ik begrijp dat je niet alles tot in detail hoeft te weten om een keuze te kunnen maken, maar er moet (denk ik dan) toch in elk geval een basis zijn op grond waarvan je beslist waar je naar toe wilt reizen.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

trudy schreef:
Overigens vraag ik mij echt af hoe mensen de vrijheid nemen om 'ergens een dagje te blijven hangen'. Rijd je dan de volgende dag een stuk Interstate om de tijd in te halen? De afstanden zijn vaak zo groot, dat je niet gemakkelijk een deel van je route kunt laten zitten door eens tukje af te snijden. Of zie ik dat verkeerd?
Door je rondje zodanig te maken dat je genoeg "lege"dagen hebt. Wij vertrokken bijvoorbeeld tijdens onze 2e reis uit Grand Teton en hadden pas 4 nachten later een reservering in Las Vegas. We waren dus heel flexibel. En dat kwam prima uit want het plan was om via Capitol Reef te reizen maar toen we daar in de buurt kwamen was het noodweer. We hebben naar de lucht gekeken en zijn de richting uitgereden waar wel zon was, dat was richting St George. Op een gegeven moment reden we over de I 15 en zagen ineens richtingborden met Cedar Breaks. We zijn gelijk afgeslagen en hebben een mooie scenic route door het park gereden. Vervolgens kwamen we borden tegen met "Kolob Canyon" Die hebben we ook gevolgd en we kwamen in dit prachtige stukje Zion terecht. Deze parken hadden we niet bezocht als we een tijdschema en/of gereserveerd hotel hadden gehad.
De laatse dag voor Las Vegas hebben we de hele dag aan het zwembad gelegen in St George en wat geshopt.

Onze eerste reis in 2004 hadden we ook maar 12 van de 26 dagen vastgelegd en daardoor (en doordat we een afslag misten) zijn we o.a. op heel onverwacht mooie route gekomen langs de Mexicaanse grens.

Tijdens onze laatste reis is onze portemonnee met al mijn pasjes gestolen. We moesten een hele tijd zoeken naar een politiebureau en ook het bellen vd banken e.d. kostte veel tijd. Omdat we heel flexibel waren en niet zo'n strak schema hadden met grote afstanden, was dat niet meteen een enorm probleem.
Eve88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Eve88 »

Ik gebruik een planning graag als leidraad zoals iemand al vernoemde, niet per se met de reden dat er absoluut niet van afgeweken mag worden. Ik heb ook graag een beetje verrassing en zal niet altijd een dag-aan-dag planning maken, maar soms is het toch handig. Ik kijk op voorhand wel wat er te doen is en wat ik absoluut wil zien/doen. En dan is er zeker ook wel nog bewegingsruimte. Ik leg wel altijd hotels vast op voorhand, dat zou me teveel stress opleveren anders. Restaurants ofzo zoek ik nooit op voorhand op.

Wat ik ook vaak doe is tijdens de vakantie zelf de komende dag plannen. Vooral bij steden is dat dan. Soms is er dan nog tijd over om te improviseren (bv, dit wil ik zeker doen vandaag, voor de rest zie ik wel), of moet er soms iets geschrapt worden omdat het niet goed ingeschat was maar over het algemeen gaat dit wel goed. Kan je ook weersomstandigheden al incalculeren enzo.

Een Australische vriendin van me reisde door Europa en had amper opzoekingswerk gedaan. Zo ging ze een dag of 4 naar Parijs en is ze dagelijks wel naar de Eiffeltoren geweest, maar toen ik vroeg of ze Sacre Coeur/Montmartre had gezien en wat ze ervan vond, zei ze dat ze geen idee had wat ik bedoelde. Ook toen ik foto's toonde zei ze dat ze er niet geweest was en het niet kende. Tja, dat is dan eigenlijk een van mijn favoriete plaatsen in Parijs en omdat er geen opzoekingswerk is gebeurd heeft zij dat gemist... Dat is wel jammer.
KimDaanUSA
Amerikafan

Bericht door KimDaanUSA »

Fl_@merika schreef:Vooropgesteld ben ik de enige van ons tweeën die überhaupt iets aan planning doet. Ik kan alles wel met mijn vriend overleggen, maar hij kan overal wel van genieten, wat we ook gaan doen.
Haha, zeer herkenbaar dit :lol: :lol:
Onze reisverslagensite: http://kimendaan.wordpress.com
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
rian
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door rian »

Tegen onze gewoonte ( in Europa) in hebben we, op onze eerste Amerika reis, voor een deel vd reis veel vast gelegd omdat we met een camper reizen en graag in die mooie parken staan. (Dat denken we nu iig)
Dank zij het forum hebben we oa Yosemite kunnen boeken. Een derde deel van de reis gaat "op de bonnefooi", en we nemen per park veel tijd en doen ook een "klein"rondje in 4 weken, zo'n 3800 km.
Ik heb al reuze veel voorpret gehad door dit forum en heb absoluut niet het gevoel dat alles nu vastligt.
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Vroeger ging ik op reis met ticket, backpack en Lonely Planet, zonder verder iets van tevoren geboekt te hebben (Afrika, Azie).
De eerste jaren (90er jaren) zocht ik een hotel op in de LP, ging erheen en boekte een bed (in een dorm, want dat was het goedkoopste).
Later een goedkope kamer, ging ook prima, soms belde ik ook een dag van tevoren (met een openbare telefoon nog). Maar vanaf zo'n beetje 2000-2002 werd een slaapplaats vinden steeds lastiger. Hoe vaak ik niet 10 hotels af moest sjouwen met zware rugzak op de rug. Op een gegeven moment is dat echt niet leuk meer.

Nu ga ik met huurauto naar Amerika, boek tevoren alle hotels via internet, zoek uit wat ik ter plekke wil zien, welke trails er zijn en hoe zwaar ze zijn, en ja, zoek zelfs al restaurantjes tevoren uit.
Ten eerste scheelt het zoveel tijd onderweg. Vroeger bracht ik toch wel uren op een terrasje met LP door om uit te zoeken wat er te doen en te zien was ergens. Nu vind ik dat zonde van de tijd. Als ik ergens ben wil ik genieten van wat er daar is, en niet nog moeten uitzoeken wat ik kan gaan doen.
En verder vind ik het een heerlijkheid om me niet druk te hoeven maken over hotels. We hebben een route en ook al komen we ergens laat aan, er is een bed gereserveerd.
Ter plekke op zoek en, oh gruwel, onderhandelen over de prijs van een kamer, ik moet er niet aan denken.
De flexibiliteit mist ja, maar dat vind ik sowieso relatief. Als je een half jaar rondreist, ja, dan kun je flexibel zijn, maar als je 3 of 4 weken gaat reizen? Je terugvlucht staat vast, je hebt toch tevoren gekeken waar je heen wilt. Als park 1 erg leuk is en je blijft er 2 dagen langer, heb je aan het eind geen tijd meer voor park 5 over. Wel plan ik redelijk ruim, om een beetje rekening te houden met veranderende weersomstandigheden. Dus meestal 2 nachten op 1 plaats, een dagje slecht weer is dan nog te compenseren.

Er is tegenwoordig zoveel informatie te vinden op internet, en dat kost ook veel tijd. Vroeger gebruikte ik 1 reisgids en dat was het, nu is er zo veel. Thuis vind ik het leuk om alles uit te pluizen, maar ter plekke wil ik daar mijn tijd niet meer in steken.
Overigens ga ik ook geen hele fotoreeksen bekijken, en zeker video's kijk ik niet. Daar moet ik hier tegenwoordig op het forum echt omheen laveren, want dan zie je al zoveel van een plaats dat alle verrassing ter plaatse er vanaf is. Een paar foto's om te bepalen of ik het de moeite waard vind om erheen te gaan, maar meer niet.

Het is ook aardig prijzig, een reis naar Amerika. Dan wil ik mijn tijd daar wel goed besteden en er zoveel mogelijk uithalen.
Laatst gewijzigd door annet2009 op 18 feb 2013, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer