Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Creditcard of pin
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Re: Creditcard of pin
@ziva
Dat is precies mijn/onze gedachte. Hoop stress en ongemak. Tijdsverschil. Duidelijk van te voren gemeld. Al 4 weken intensief gebruikt, meerdere hotels en motels op de Afschrijvingen de laatse 3 jaar regelmatig gebruikt. En zoiets simpels als een marriott hotel vinden ze "verdacht".Toch wel een vrij bekende keten. Er staan transacties op van pompstations in plaatsen daar heb ikzelf nog nooit van gehoord, en een hotel keten is verdacht.
En dan verteld de mevrouw ook nog, we hebben getwijfeld of we het moesten blokkeren.Dan denk ik bij mezelf een telefoontje is zo gebeurd.
Maar goed het is opgelost.
Dat is precies mijn/onze gedachte. Hoop stress en ongemak. Tijdsverschil. Duidelijk van te voren gemeld. Al 4 weken intensief gebruikt, meerdere hotels en motels op de Afschrijvingen de laatse 3 jaar regelmatig gebruikt. En zoiets simpels als een marriott hotel vinden ze "verdacht".Toch wel een vrij bekende keten. Er staan transacties op van pompstations in plaatsen daar heb ikzelf nog nooit van gehoord, en een hotel keten is verdacht.
En dan verteld de mevrouw ook nog, we hebben getwijfeld of we het moesten blokkeren.Dan denk ik bij mezelf een telefoontje is zo gebeurd.
Maar goed het is opgelost.
2009 West Usa
2010 NYC
2010 West-Canada
2011 N/Z/ West Usa
2012 Noord-West Usa
2013 Nieuw-Zeeland & Frans Polynesie
2015 Las vegas
2017 Florida (met dreumes)
2018 Florida (met peuter)
http://www.familieaartsmakingmemories.com
2010 NYC
2010 West-Canada
2011 N/Z/ West Usa
2012 Noord-West Usa
2015 Las vegas
Even over dat tijdsverschil. ICS heeft toch een 24/7 callcenter?
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wij hebben de ING gebeld. Noodgeval nr kon aangeven dat ie idd geblokt was, voor onblokken moesten we 8 uur hollandse tijd bellen.
2009 West Usa
2010 NYC
2010 West-Canada
2011 N/Z/ West Usa
2012 Noord-West Usa
2015 Las vegas
2010 NYC
2010 West-Canada
2011 N/Z/ West Usa
2012 Noord-West Usa
2015 Las vegas
O wat erg...lijkt wel een gemeente
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
En voordat je dan daadwerkelijk iemand aan de lijn heb die er over gaat ben je ook 3 doorschakelingen en 10 minuten verder.
Maar goed ik hou er maar over op, het is opgelost. Het is geen domper op de feest vreugde. Maar weer een ervaring rijker.
Maar goed ik hou er maar over op, het is opgelost. Het is geen domper op de feest vreugde. Maar weer een ervaring rijker.

2009 West Usa
2010 NYC
2010 West-Canada
2011 N/Z/ West Usa
2012 Noord-West Usa
2015 Las vegas
2010 NYC
2010 West-Canada
2011 N/Z/ West Usa
2012 Noord-West Usa
2015 Las vegas
Te zot voor woorden inderdaad... zomaar even iemands kaart blokkeren geen enkele moeite voor ze maar even een telefoontje plegen is te veel werk. En dan te bedenken dat je vaak ook nog flink betaald voor een creditcard...
En het meest bizarre is nog wel dat dus in feite de klanten die hun kaart netjes gebruiken de dupe zijn van fraudeurs en het onvermogen van de bank om dat te bestrijden op een adequate manier.
Ik moet zeggen dat ik in Amerika toch wel vaak met creditcard betaal om de simple reden dat, alhoewel ik pinnen veel veiliger acht, de opstelling van de pinmachines hier nogal wat te wensen overlaat (denk aan gebrek aan privacy, slechte kwaliteit machines, niet goed functioneren). Maar ja, misschien zal dat ooit nog gaan verbeteren
En het meest bizarre is nog wel dat dus in feite de klanten die hun kaart netjes gebruiken de dupe zijn van fraudeurs en het onvermogen van de bank om dat te bestrijden op een adequate manier.
Ik moet zeggen dat ik in Amerika toch wel vaak met creditcard betaal om de simple reden dat, alhoewel ik pinnen veel veiliger acht, de opstelling van de pinmachines hier nogal wat te wensen overlaat (denk aan gebrek aan privacy, slechte kwaliteit machines, niet goed functioneren). Maar ja, misschien zal dat ooit nog gaan verbeteren

Zo gaat het gelukkig niet altijd, want toen wij vorig jaar in Mexico het noodnummer belden, kregen we - buiten kantooruren - direkt iemand aan de lijn die ons precies kon vertellen wat er aan de hand was en wat de oplossing was (de Hertz-medewerker had op de verkeerde knoppen gedrukt).DanaLTT schreef:En voordat je dan daadwerkelijk iemand aan de lijn heb die er over gaat ben je ook 3 doorschakelingen en 10 minuten verder.
Het lijkt wel of je in een ander land woont dan ik, want ik kan dit helemaal niet onderschrijvenZiva schreef:Ik moet zeggen dat ik in Amerika toch wel vaak met creditcard betaal om de simple reden dat, alhoewel ik pinnen veel veiliger acht, de opstelling van de pinmachines hier nogal wat te wensen overlaat (denk aan gebrek aan privacy, slechte kwaliteit machines, niet goed functioneren). Maar ja, misschien zal dat ooit nog gaan verbeteren

Ik vind het juist zo prettig dat je de pinkastjes bij supermarkten kunt draaien en ik heb nog nooit ellende gehad met pinbetalingen of met pinnen uit de muur. Ik gebruik mijn credit card juist vrijwel nooit, in verband met de belachelijk lage kredietlimiet. Ik sprak laatst iemand wiens limiet 10 keer hoger lag dan de onze

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dimona, je neemt me de woorden uit de mond. Laat weer zien hoe anders het in verschillende gebieden is. Als het enigszins kan pin ik, dan hoef ik tenminste niets te ondertekenen
. Ja, ik ben lui (hoewel veel bedrijven nu geen handtekening meer vragen onder een bepaald bedrag).

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Oke, laat ik het dan herformuleren, in vergelijking tot Nederland dan waar vrijwel alle pinkastjes zodanig gebouwd zijn dat je maximale privacy hebt. Pinnen is gewoon een stuk populairder alhoewel het natuurlijk langer duurt voor een groot land als Amerika ook helemaal voorzien is van goede pinapparaten.
Dat je een pinkastje kunt draaien is leuk maar dan heb je nog steeds privacy issues mits je je hand ervoor houdt etc. Let maar eens op hoe vaak kwaadwillenden mee zouden kunnen kijken met je als je aan het pinnen bent in Amerika. Neem alleen al de drive tru ATM's. Prachtig concept hoor, daar niet van, maar iemand die bij wijze van spreken verderop staat kan zo je pincode zien.
Verder kunnen ze met de pinkastjes in Amerika ook skimmen en in Nederland steek je dus vaker je pas in de machine tegenwoordig om dat te voorkomen.
Dat je een pinkastje kunt draaien is leuk maar dan heb je nog steeds privacy issues mits je je hand ervoor houdt etc. Let maar eens op hoe vaak kwaadwillenden mee zouden kunnen kijken met je als je aan het pinnen bent in Amerika. Neem alleen al de drive tru ATM's. Prachtig concept hoor, daar niet van, maar iemand die bij wijze van spreken verderop staat kan zo je pincode zien.
Verder kunnen ze met de pinkastjes in Amerika ook skimmen en in Nederland steek je dus vaker je pas in de machine tegenwoordig om dat te voorkomen.
Ik heb dit ook al in een ander topic gezegd. In Europa doen ze dat heel simpel, je verplicht gewoon een ander kastje/systeem en zo niet dan kan je niet pinnen.Ziva schreef:Pinnen is gewoon een stuk populairder alhoewel het natuurlijk langer duurt voor een groot land als Amerika ook helemaal voorzien is van goede pinapparaten.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 4869 Weergaves
-
Laatste bericht door Trom
-
- 36 Reacties