Dat lees ik er ook in ja. En ik wil niet 'zomaareentolk', ik wil 'alleendebestetolk'!DejaVu schreef:[
De mogelijkheid bestaat dat bovenstaande zin als volgt uitgelegd kan worden "Ja dat weet ik wat betreft werken, maar ik hoor vaak dat het wel kan"
Indien u het hier niet mee eens bent kunt u 0900-zomaareentolk bellen.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Binnenkort naar Amerika
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Binnen kort naar Amerika
Re: Binnenkort naar Amerika
O maar dan moet je 0900-debestetolk bellen.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
En volgens mij is dat in de eerste posts ook keurig gedaan. Als er dan vervolgens een onleesbare zin gepost wordt (zelfs als mede-Fries kan ik er niets van makenRiverCola schreef:Ik vind het een beetje jammer dat er zo met mensen omgegaan wordt soms. Je kunt iemand toch gewoon uitleggen dat wat die persoon voor ogen heeft niet kan en mag, en waarom niet, en dan leg je de alternatieven voor.

Mijn advies aan iedereen: lekker zo laten als de goedbedoelde adviezen genegeerd worden, ze komen er vanzelf wel achter dat het niet werkt zoals zij het voor ogen hebben.
Roland
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Goh, hoe zou dat nou komen dat hij niet meer reageert? Heb je de reacties al een keer doorgelezen die daarna kwamen?Coyote schreef: Als er dan vervolgens een onleesbare zin gepost wordt (zelfs als mede-Fries kan ik er niets van maken) en daar wordt niet meer op gereageerd als daar vragen over komen dan krijg ik al gauw het idee dat TO het 'beter weet' en zich niets van de goedbedoelde adviezen aantrekt.
Ik zou zelf ook heel snel een ander forum zoeken.

- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tuurlijk, nu hebben de 'reageerders' het weer gedaan????
Er wordt heel netjes gevraagd wat er met die zin bedoeld werd en ook wordt er nogmaals uitgelegd dat wat hij wil niet kan maar TO wenst niet meer te reageren omdat de antwoorden hem kennelijk niet bevallen.
Roland

Er wordt heel netjes gevraagd wat er met die zin bedoeld werd en ook wordt er nogmaals uitgelegd dat wat hij wil niet kan maar TO wenst niet meer te reageren omdat de antwoorden hem kennelijk niet bevallen.
Roland
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Graag aandacht voor forumregel 10 en daarna weer on topic. 10. Metadiscussie: Over de stijl waarin iemand een bericht schrijft valt niet te discussiëren en het is niet de bedoeling dat de schrijfstijl van forumleden wordt bekritiseerd. Voel je je beledigd door een bericht dat iemand heeft geplaatst en je wil er absoluut op reageren, doe dat dan niet via het forum maar via een privébericht. Voel je je beledigd door de algemene “toon” op het forum geef dat dan privé door aan de mensen die daar verantwoordelijk voor zijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- PDX
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ik vind ook dat er wel erg hard gereageerd wordt door sommigen. Volgens mij wil de TS gewoon een half jaar rondreizen en eventueel af en toe wat simpele klusjes voor wat reisgeld verrichten.. het feit dat dat officieel niet mag, betekent natuurlijk niet dat het daadwerkelijk niet kan of dat het veel kwaad kan. Kom op zeg, in Nederland werken zoveel jongeren toch ook wel eens zwart.. big deal. En ze kunnen met de 90 dagen limiet omgaan door een tijdje in Canada door te brengen.
Als iedereen zich altijd maar aan elk klein regeltje zou houden, dan zou de wereld ook maar saai zijn. Tuurlijk, als iemand structureel ergens drie maanden full-time illegaal in de VS gaat werken, dan is datvragen om problemen. Maar als je een tijdje in een stad zit en je leert wat mensen kennen die een klusje voor je hebben is het toch echt een ander verhaal. Deze jongens zijn gewoon avontuurlijk ingesteld en met een beetje meer info gaat het ze vast goed af.
Als iedereen zich altijd maar aan elk klein regeltje zou houden, dan zou de wereld ook maar saai zijn. Tuurlijk, als iemand structureel ergens drie maanden full-time illegaal in de VS gaat werken, dan is datvragen om problemen. Maar als je een tijdje in een stad zit en je leert wat mensen kennen die een klusje voor je hebben is het toch echt een ander verhaal. Deze jongens zijn gewoon avontuurlijk ingesteld en met een beetje meer info gaat het ze vast goed af.
1997 CA, NV, AZ, UT 1998 NY, 2000 NY, NJ, 2001 NJ, NY, 2007 WA, OR, CA, 2008 WA, OR, CA, NV, AZ, UT, 2009 WA, OR, 2010 NY, NJ, PA, MD, DE 2010 MT, CO, WY, ID, UT, AZ, NM, SD, NE, 2011 WA, OR, CA, NV.
2012 CO, WY, MT, AB, BC, WA
2012 CO, WY, MT, AB, BC, WA
Een beetje meer info zoals dat je niet een paar dagen naar Canada kan om het 90 dagen probleem op te lossen? Of dat het wel degelijk "veel kwaad" kan als je illegaal gaat werken, of in overstay gaat? Want beide dingen zijn hier al aan bod gekomen.
Dan kun je een privé-bericht naar 80% van het forum sturen. Ik snap wel dat je zulke mensen het wil afraden om te werken, maar ik krijg het gevoel dat veel mensen het nog al leuk vinden om mensen op hun ongelijk te wijzen en mensen te demotiveren, zelfs gebaseerd op speculaties. Ik vind het gewoon een beetje jammer hoe een leuk concept voor een forum vaak zo slecht wordt gebruikt om mensen die ook maar iets niet volgens de precieze regeltjes (en dan heb ik het niet over de TS specifiek) helemaal de grond in te boren. Je kunt het ergens niet mee eens zijn en kort uitleggen waarom, maar om dan 2 pagina's lang die gast af te gaan zeiken vind ik gewoon rond uit triest. Veel mensen hier delen niet echt de mening van "jonge" en "onervaren" reizigers, maar dan weet je ten minste hoe mensen een beetje avontuurlijk zijn er over denken.
Ik vind het gek dat mensen met zoveel ervaring met reizen en "avonturen" aan gaan er zo versteld van staan dat mensen die een "droom" hebben die gelijk de grond in geboord wordt niet meteen alles aan willen nemen en toch willen kijken of het niet op 1 of andere manier kan. Nu snap ik dat er forum regels zijn en dat het normaal is mensen die willen werken te vertellen dat het geen slim idee is, maar om bijvoorbeeld een mannetje van 16 bang te maken omdat er een minimale kans bestaat dat er iets gebeurt vind ik gewoon echt triest. Maar dat is misschien omdat het vaste publiek hier niet heel erg divers is.
Ik heb zelf ook een reis gedaan die veel mensen af zouden raden (CouchSurfen / Wildkamperen / Zonder veel geld op reis gaan), maar dat betekent niet dat het voor iedereen een slechte optie is. Nou ja, waarschijnlijk wordt er niet veel met mijn reactie gedaan, maar ik wilde het gewoon even kwijt, zodat jullie ook een ander perspectief krijgen. Misschien wordt het forum dan ook iets aantrekkelijker voor jonge(re) mensen, mocht dat iets zijn wat jullie willen.
OT:
Ik zou eerder hier gaan werken en dan op reis gaan omdat je veel sneller verdient / spaart, de tijd die je daar bent beter kunt benutten i.p.v. lange dagen maken. Dan iets later in het jaar gaan zodat alles goedkoper is daar en je het slechte weer hier vermijdt, aangezien het in Cali toch bijna altijd goed weer is. Vooral lichamelijk werk is daar moeilijk te vinden omdat er zoveel goedkope krachten zijn en iedereen om werk gelegen zit. En als ik even na ga hoe warm het was in Cali toen ik er 2 weken geleden zat, denk ik dat je daar liever op het strand ligt dan zwaar lichamelijk werk doet, daar voor is het weer hier veel aangenamer.
Ik vind het gek dat mensen met zoveel ervaring met reizen en "avonturen" aan gaan er zo versteld van staan dat mensen die een "droom" hebben die gelijk de grond in geboord wordt niet meteen alles aan willen nemen en toch willen kijken of het niet op 1 of andere manier kan. Nu snap ik dat er forum regels zijn en dat het normaal is mensen die willen werken te vertellen dat het geen slim idee is, maar om bijvoorbeeld een mannetje van 16 bang te maken omdat er een minimale kans bestaat dat er iets gebeurt vind ik gewoon echt triest. Maar dat is misschien omdat het vaste publiek hier niet heel erg divers is.
Ik heb zelf ook een reis gedaan die veel mensen af zouden raden (CouchSurfen / Wildkamperen / Zonder veel geld op reis gaan), maar dat betekent niet dat het voor iedereen een slechte optie is. Nou ja, waarschijnlijk wordt er niet veel met mijn reactie gedaan, maar ik wilde het gewoon even kwijt, zodat jullie ook een ander perspectief krijgen. Misschien wordt het forum dan ook iets aantrekkelijker voor jonge(re) mensen, mocht dat iets zijn wat jullie willen.
OT:
Ik zou eerder hier gaan werken en dan op reis gaan omdat je veel sneller verdient / spaart, de tijd die je daar bent beter kunt benutten i.p.v. lange dagen maken. Dan iets later in het jaar gaan zodat alles goedkoper is daar en je het slechte weer hier vermijdt, aangezien het in Cali toch bijna altijd goed weer is. Vooral lichamelijk werk is daar moeilijk te vinden omdat er zoveel goedkope krachten zijn en iedereen om werk gelegen zit. En als ik even na ga hoe warm het was in Cali toen ik er 2 weken geleden zat, denk ik dat je daar liever op het strand ligt dan zwaar lichamelijk werk doet, daar voor is het weer hier veel aangenamer.
Tja, wat moeten we dan zeggen? "Joh fantastisch plan, ga er voor, het zal allemaal lukken!"
- RiverCola
- Amerika-expert
Ik vind overigens niet dat we mensen aan moeten moedigen dingen te doen die officieel niet mogen. Ik vind juist dat je mensen erop moet wijzen wat wel kan en mag en wat niet. Dat is in dit topic overigens door enkelen gewoon netjes gedaan hoor. Maar inderdaad, zoals Chakuriki aangeeft, zijn de 2 pagina's lange tirades wel wat aan de heftige kant en gaan bijna uit van de kwade zin van iemand. Het betreft hier een jonge knul van 19
. Daar heb ik me dus over verbaasd.
En ik reageer er specifiek op omdat het best vaak gebeurd op dit forum dat mensen op vrij harde wijze nieuwkomers wel eens eventjes op de regeltjes en de onmogelijkheden wijzen.
Dus Strijder: Je mag niet werken in de VS als reiziger, maar het is wel een fantastisch land om te reizen. Als Nederlander kun je, zonder een visum aan te vragen, 90 dagen door de VS reizen. Je hoeft dan alleen maar via internet een ESTA-formulier in te vullen. Als je langer dan 90 dagen wilt reizen zul je een reisvisum, voor 6 maanden, aan moeten vragen op het consulaat. Maar dan wordt er wel van je gevraagd genoeg financiele middelen voor de duur van de reis aan te tonen en mogelijk vraagt men ook naar bewijzen van je banden met Nederland.
Er zijn inderdaad manieren om vrij goedkoop rond te reizen. Zo kun je met de trein en met bussen op veel plekken komen en inderdaad is couchsurfing een leuke manier om voor nop te overnachten bij locals. Dan ontmoet je nog eens mensen. Ook kun je natuurlijk in hostels slapen en op campings (alhoewel die misschien met het OV minder goed bereikbaar zullen zijn).
Als je familie hebt in de VS waar je een tijdje kunt verblijven is dat natuurlijk helemaal mooi meegenomen. Als jij een rijbewijs hebt valt er misschien zelfs wel iets te regelen zodat je in hun auto kunt rijden voor een poosje. Als 19-jarige kun je in de VS namelijk geen auto huren.
Wat betreft werken in de VS, terwijl dat niet mag: zelf zou ik het nooit proberen. Als inwoner van een rijk land en met een goed leven, wil je je denk ik niet in de ellende storten waar illegalen in westerse landen mee te maken krijgen. Heb er wel eens een documentaire over gezien hoe dat gaat in Engeland. Wat een persoonlijke drama's zeg.
Maar ik moet er wel bij zeggen; Toen ik in de VS was en bij familie op bezoek was werden we mee uit eten genomen. Daar ontmoette mijn neef een vriend die bezig was met een grote klus. Ik werd spontaan uitgenodigd om als designer adviezen te geven voor dat project. Als ik niet de volgende dag terug naar Nederland was gevlogen zou ik het zeker gedaan hebben
!

En ik reageer er specifiek op omdat het best vaak gebeurd op dit forum dat mensen op vrij harde wijze nieuwkomers wel eens eventjes op de regeltjes en de onmogelijkheden wijzen.
Dus Strijder: Je mag niet werken in de VS als reiziger, maar het is wel een fantastisch land om te reizen. Als Nederlander kun je, zonder een visum aan te vragen, 90 dagen door de VS reizen. Je hoeft dan alleen maar via internet een ESTA-formulier in te vullen. Als je langer dan 90 dagen wilt reizen zul je een reisvisum, voor 6 maanden, aan moeten vragen op het consulaat. Maar dan wordt er wel van je gevraagd genoeg financiele middelen voor de duur van de reis aan te tonen en mogelijk vraagt men ook naar bewijzen van je banden met Nederland.
Er zijn inderdaad manieren om vrij goedkoop rond te reizen. Zo kun je met de trein en met bussen op veel plekken komen en inderdaad is couchsurfing een leuke manier om voor nop te overnachten bij locals. Dan ontmoet je nog eens mensen. Ook kun je natuurlijk in hostels slapen en op campings (alhoewel die misschien met het OV minder goed bereikbaar zullen zijn).
Als je familie hebt in de VS waar je een tijdje kunt verblijven is dat natuurlijk helemaal mooi meegenomen. Als jij een rijbewijs hebt valt er misschien zelfs wel iets te regelen zodat je in hun auto kunt rijden voor een poosje. Als 19-jarige kun je in de VS namelijk geen auto huren.
Wat betreft werken in de VS, terwijl dat niet mag: zelf zou ik het nooit proberen. Als inwoner van een rijk land en met een goed leven, wil je je denk ik niet in de ellende storten waar illegalen in westerse landen mee te maken krijgen. Heb er wel eens een documentaire over gezien hoe dat gaat in Engeland. Wat een persoonlijke drama's zeg.
Maar ik moet er wel bij zeggen; Toen ik in de VS was en bij familie op bezoek was werden we mee uit eten genomen. Daar ontmoette mijn neef een vriend die bezig was met een grote klus. Ik werd spontaan uitgenodigd om als designer adviezen te geven voor dat project. Als ik niet de volgende dag terug naar Nederland was gevlogen zou ik het zeker gedaan hebben

- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk, zo kan het ook 

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit klopt uiteraard alleen als je na je tijd in Canada niet meer de VS in gaat, zelfs niet voor een tussenstop op de terugweg. De periode van maximaal 90 dagen telt in Canada (en Mexico, en (bepaalde) eilanden in the Caribbean) gewoon door.PDX schreef:En ze kunnen met de 90 dagen limiet omgaan door een tijdje in Canada door te brengen.
Ga je na 89 dagen naar Canada, dan kom je niet 3 dagen later weer de VS binnen, want je zit dan over het maximum van 90 dagen heen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden....
Beter meteen duidelijk maken wat wel of niet mag dan eerst maar lekker mee te praten. En tegen een beetje kritiek moet iedereen kunnen. Er zullen nog wel eens vaker kritische opmerkingen gemaakt worden richting TO in het dagelijks leven. Denk trouwens dat de jeugd van tegenwoordig wel wat gewend is met de huidige fora over van alles en nog wat waar het vaak een tandje harder eraan toe gaat dan hier.
Roland.
Beter meteen duidelijk maken wat wel of niet mag dan eerst maar lekker mee te praten. En tegen een beetje kritiek moet iedereen kunnen. Er zullen nog wel eens vaker kritische opmerkingen gemaakt worden richting TO in het dagelijks leven. Denk trouwens dat de jeugd van tegenwoordig wel wat gewend is met de huidige fora over van alles en nog wat waar het vaak een tandje harder eraan toe gaat dan hier.

Roland.
Wat heeft leeftijd ermee te maken? Met 19 mag je stemmen, autorijden en ben je wat de wet betreft volwassen. Maar als je dan een half jaar naar de VS wil en de volgende dag al een ticket wil boeken hoef je niet op de hoogte te zijn van de regels? Vanaf welke leeftijd mag je dan wel verlangen dat iemand zich eerst op de hoogte stelt van welke regels er gelden?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Aangezien de metadiscussie hier toch door is blijven gaan en de TS inmiddels weet dat hij a. niet mag werken in de VS en b. een visum zal moeten aanvragen, indien hij langer dan 90 dagen wenst te blijven gaat hier een slotje op.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht