Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Liften door US met 200$ in 80 dagen
Amerika is niet het enige land waar je geweigerd kan worden omdat je te weinig geld bij je hebt. Begin jaren 70, kwam ik op het vliegveld van Londen aan, en werd weer naar Nederland teruggestuurd omdat ik heel weinig geld had. Ik had toen al enkele jaren door Europa gelift zonder problemen, maar Engeland kwam ik niet in.
Ik ben altijd wel in voor een pretje, en heb het een en ander doorstaan, maar 80 dagen met $200 dollar een beetje door de VS 'liften' zit er voor mij toch echt niet in.
Heb je al eens geprobeerd om een week in Belgie te overleven op $200 al 'liftend'??? Dit ritje is een paar mijl langer, maar goed!
ik wens je veel succes, en laat effe weten waar die video te koop is. Misschien kunnen we er dan LATER hard om lachen
Richard
P.S. neem dit bericht met een korreltje zout A.U.B.
Heb je al eens geprobeerd om een week in Belgie te overleven op $200 al 'liftend'??? Dit ritje is een paar mijl langer, maar goed!
ik wens je veel succes, en laat effe weten waar die video te koop is. Misschien kunnen we er dan LATER hard om lachen

Richard
P.S. neem dit bericht met een korreltje zout A.U.B.
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
- MathiasLeonard
- Amerika-ontdekker
Ik begrijp allemaal wel wat jullie bedoelen. Mijn ouders verklaren me ook gek maar uiteindelijk beslissen zij niet wat ik wel en niet mag doen.
Het is met goede intenties dat ik naar de V.S. wil gaan! Ik wil het land zien, mensen ontmoeten etc. etc. Ik ben amper 20 jaar, onbezonnen, student en noem maar op.
Nu, mijn oma ligt momenteel in het ziekenhuis, zij is 75 jaar en heeft net een heupoperatie achter de rug. Zij woont al heel haar leven in een gehucht ergens in België. Dat zet me aan het denken. Ik ben 20, ik heb nog niks gezien, nog niks gedaan.
Ik heb wel al een paar keer gelift, eens van België naar Parijs (en terug) en eens van België naar Spanje (en terug) en dat viel allemaal heel goed mee! De context was wel anders. In Parijs had ik een hotelletje geboekt voor een paar weken en heb ik daar mijn vakantiegeld opgesoupeerd en in Spanje ging ik logeren in het vakantiehuis van mijn ouders.
Misschien ook even vermelden dat ik kunst heb gestudeerd, hier in België verklaard dat vaak veel
Hoe dan ook…ik snap volledig wat jullie bedoelen en wat de instelling is van Amerika. Ook hier in België ziet niet iedereen lifters en bedelaars graag komen, alsook immigranten.
Maar toch snap ik het allemaal niet goed…om even wat filosofische praat af te steken. Ons leven betekent niks op termijn, we zijn met 6 miljard mensen (ong.), wat zijn we nog waard? Wat stelt ons leven nog voor? Die vragen kun je niet beantwoorden. Je moet zelf zin aan je leven geven. Als ik mij niet vergis was landloperij, bedelen, liften etc. 100 jaar geleden nog dagelijkse kost. Vanaf de oudheid tot eind 19e eeuw was liften (via paard en koets dan ) toch een normale verplaatsingsmethode. Het gaat echt niet in mijn kopeken.
Ach ja, we zien wel wat er gebeurd. Ik ga mijn plannen zeker niet wijzigen en zal het wel ondervinden. Wie weet lachen we er eens goed mee achteraf. Als ik wil kan ik tot in Bagdad liften, maar door de Verenigde Staten mmm, dat is moeilijk. Ik snap het gewoonweg niet.
Mss is het mijn jeugdige onbezonnenheid, wie zal het zeggen.
Ik hou jullie wel op de hoogte.
Vriendelijke groeten,
Mathias Leonard
P.S.: ik heb geen strafblad en ben een hele brave burger die de wet naleeft!!!
Het is met goede intenties dat ik naar de V.S. wil gaan! Ik wil het land zien, mensen ontmoeten etc. etc. Ik ben amper 20 jaar, onbezonnen, student en noem maar op.
Nu, mijn oma ligt momenteel in het ziekenhuis, zij is 75 jaar en heeft net een heupoperatie achter de rug. Zij woont al heel haar leven in een gehucht ergens in België. Dat zet me aan het denken. Ik ben 20, ik heb nog niks gezien, nog niks gedaan.
Ik heb wel al een paar keer gelift, eens van België naar Parijs (en terug) en eens van België naar Spanje (en terug) en dat viel allemaal heel goed mee! De context was wel anders. In Parijs had ik een hotelletje geboekt voor een paar weken en heb ik daar mijn vakantiegeld opgesoupeerd en in Spanje ging ik logeren in het vakantiehuis van mijn ouders.
Misschien ook even vermelden dat ik kunst heb gestudeerd, hier in België verklaard dat vaak veel
Hoe dan ook…ik snap volledig wat jullie bedoelen en wat de instelling is van Amerika. Ook hier in België ziet niet iedereen lifters en bedelaars graag komen, alsook immigranten.
Maar toch snap ik het allemaal niet goed…om even wat filosofische praat af te steken. Ons leven betekent niks op termijn, we zijn met 6 miljard mensen (ong.), wat zijn we nog waard? Wat stelt ons leven nog voor? Die vragen kun je niet beantwoorden. Je moet zelf zin aan je leven geven. Als ik mij niet vergis was landloperij, bedelen, liften etc. 100 jaar geleden nog dagelijkse kost. Vanaf de oudheid tot eind 19e eeuw was liften (via paard en koets dan ) toch een normale verplaatsingsmethode. Het gaat echt niet in mijn kopeken.
Ach ja, we zien wel wat er gebeurd. Ik ga mijn plannen zeker niet wijzigen en zal het wel ondervinden. Wie weet lachen we er eens goed mee achteraf. Als ik wil kan ik tot in Bagdad liften, maar door de Verenigde Staten mmm, dat is moeilijk. Ik snap het gewoonweg niet.
Mss is het mijn jeugdige onbezonnenheid, wie zal het zeggen.
Ik hou jullie wel op de hoogte.
Vriendelijke groeten,
Mathias Leonard
P.S.: ik heb geen strafblad en ben een hele brave burger die de wet naleeft!!!
Het is beter hoopvol onderweg te zijn dan aan te komen.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik zou het gebruik van je camera en je Website ook zeker uitbuiten in de USA. Men is over het algemeen gek op publiciteit 

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
De jeugd van tegenwoordig heeft geen geduld meer héFCRMteB schreef:Waar heb je het over!!!! Je komt pas kijken en hebt nog je hele leven voor je maar je praat alsof het bijna voorbij is.MathiasLeonard schreef:Ik ben 20, ik heb nog niks gezien, nog niks gedaan.
Je kunt heel veel zien en heel veel doen zonder risico en gevaar op te zoeken.

@MathiasLeonard, ik wens jullie alvast veel plezier en avontuur toe, ik hoop dat je zonder al te veel problemen de USA binnen geraakt.
Ik ga niet herhalen wat iedereen al gezegd heeft, maar ik vrees dat je tocht niet zonder problemen zal verlopen.
http://web.me.com/eric.katja/Site/Welkom.html
under construction
under construction
-
- Amerika-expert
Een positief geluidje: ik denk dat je als Europeaan meer kansen hebt om als lifter meegenomen te worden dan als Amerikaan. Amerikanen zijn over het algemeen onder de indruk van en geinteresseerd in Europeanen, met soms zelf iets van een inferioriteitsgevoel (geheel onterecht als je het mij vraagt, maar dat is een ander verhaal). In ieder geval als je mensen op de juiste plaats en op de juiste manier aanspreekt, zou het je best kunnen lukken om liftend Amerika door te trekken.
Jij moet aan de andere kant ook voorzichtig zijn met wie je meegaat, en als niet-Amerikaan is het misschien iets moeilijker voor je om gevaren te herkennen, maar sommige dingen zijn natuurlijk logisch. Dat zie je zelf ook wel. Maar hoewel je de gangbangers en de skinheads misschien wel herkent de Ted Bundy's (bijv) weer niet. En dit soort dingen overkomne niet alleen vrouwen.
Ik heb in de VS gelift toen onze van het onderweg opgaf, en ik heb in de auto gezeten bij een stoned hippie (doodeng) en bij iemand die dronken was. Ik dank God dat ik dat overleefd heb en zal het dus ook nooit meer doen. Is alweer 13 jaar geleden, toen ik ook nog jong en onbezonnen was.
De manier van liften is hier wat anders. Wat verboden is in sommige plaatsen is langs de weg staan, maar er is geen wet tegen kennis maken met iemand op een campground of in een convenience store en dan meerijden naar hun volgende bestemming.
Van $200 kan je 100 99 ct hamburgers kopen en genoeg Twinkies, HoHos en dergelijke crap en je kan er vast 2 maanden van leven, niet echt gezond, maar ja. je moetwel water drinken.
Maar als je het goed speelt kan je best ver komen.
Jij moet aan de andere kant ook voorzichtig zijn met wie je meegaat, en als niet-Amerikaan is het misschien iets moeilijker voor je om gevaren te herkennen, maar sommige dingen zijn natuurlijk logisch. Dat zie je zelf ook wel. Maar hoewel je de gangbangers en de skinheads misschien wel herkent de Ted Bundy's (bijv) weer niet. En dit soort dingen overkomne niet alleen vrouwen.
Ik heb in de VS gelift toen onze van het onderweg opgaf, en ik heb in de auto gezeten bij een stoned hippie (doodeng) en bij iemand die dronken was. Ik dank God dat ik dat overleefd heb en zal het dus ook nooit meer doen. Is alweer 13 jaar geleden, toen ik ook nog jong en onbezonnen was.
De manier van liften is hier wat anders. Wat verboden is in sommige plaatsen is langs de weg staan, maar er is geen wet tegen kennis maken met iemand op een campground of in een convenience store en dan meerijden naar hun volgende bestemming.
Van $200 kan je 100 99 ct hamburgers kopen en genoeg Twinkies, HoHos en dergelijke crap en je kan er vast 2 maanden van leven, niet echt gezond, maar ja. je moetwel water drinken.
Maar als je het goed speelt kan je best ver komen.
SEEING IS BELIEVING
Mijn man stopt meestal voor iemand die in panne is gevallen, maar iemand die op een budget van 2 1/2 hamburger per dag rondtrekt .Tja je weet niet wie of wat je in je auto krijgt, dus ik zal niet zo snel iemand mee nemen die ik niet ken..
Aan de andere kant hier in ons dorp zijn er genoeg jongens die te voet naar de mall gaan en ergens onderweg een lift van een wildvreemde krijgen aangeboden. Maar dan nog waar ga je slapen, wildkamperen in de Hoge Venen moet je geloof ik ook niet proberen.
En met 20 jaar heb je nog genoeg tijd om avontuurlijke dingen te doen. Als je een beetje goed voor je zelf zorgt kan je tot op hoge leeftijd nog van alles ondernemen.
Aan de andere kant hier in ons dorp zijn er genoeg jongens die te voet naar de mall gaan en ergens onderweg een lift van een wildvreemde krijgen aangeboden. Maar dan nog waar ga je slapen, wildkamperen in de Hoge Venen moet je geloof ik ook niet proberen.
En met 20 jaar heb je nog genoeg tijd om avontuurlijke dingen te doen. Als je een beetje goed voor je zelf zorgt kan je tot op hoge leeftijd nog van alles ondernemen.
Was that for us?
- MathiasLeonard
- Amerika-ontdekker
Hehe
ik heb niet echt een washandje van Nemo hoor. Ik had gewoon een foto nodig. Nuja, een washandje en labello komen altijd goed van pas. En condooms, welja...ze geven soldaten toch ook steeds condooms als ze op expiditie gaan
nuja, het is niet de bedoeling om er een dolgedraaide trip van te maken.
Tuurlijk ben ik over avonturistisch , het geeft me een gevoel van vrijheid en het is daarom dat ik het moeilijk kan verdragen dat ik belemmert word in mijn "zoektocht" naar die vrijheid, snap je.
Natuurlijk, ik als jongeling...weet niet goed waar hij aan begint, maar dat is met alles zo. Je begint steeds van nul, je begint aan de unief van nul, eens je je diploma hebt begin je terug van nul. Hetzelfde met reizen, je kan blijven plannen plannen plannen en uitstellen, maar als je het gewoonweg niet doet, dan komt het er nooit van. Net zoals sommige onder jullie emmigreerden.
Ik denk wel dat ik de juiste sociale ingesteldheid heb jegens amerika en zijn inwoners. Ik heb niet echt schrik om verkeerde mensen tegen te komen, ik ben daar iets te goedgelovig voor en heb teveel vertrouwen in mensen. Maar ik heb nu wel een soort schrik gekregen van die douane
nuja, de eerste avond boek ik zeker een bed in een hostel in NY, om mezelf een beetje tijd te gunnen en aan te passen. Ik neem zeker een camera mee als dagboek, en ook met de intentie er naderhand een film van te maken (ik heb nog film gestudeerd, doet er niet veel toe).
Ik blijf hoopvol en plan mijn trip tot in de puntjes uit. Een backup plan heb ik in de vorm van een creditkaart, dus als er iets fout loopt (hopelijk niet) dan kan dat kaartje me wellicht uit de problemen helpen.
Toch iedereen nog eens bedankt voor de reacties en tips!
Sommige zijn wel niet echt hoopvol maar toch, goed om een beeld te krijgen wat ik allemaal kan verwachten.
Vriendelijke groeten,
Mathias

Tuurlijk ben ik over avonturistisch , het geeft me een gevoel van vrijheid en het is daarom dat ik het moeilijk kan verdragen dat ik belemmert word in mijn "zoektocht" naar die vrijheid, snap je.
Natuurlijk, ik als jongeling...weet niet goed waar hij aan begint, maar dat is met alles zo. Je begint steeds van nul, je begint aan de unief van nul, eens je je diploma hebt begin je terug van nul. Hetzelfde met reizen, je kan blijven plannen plannen plannen en uitstellen, maar als je het gewoonweg niet doet, dan komt het er nooit van. Net zoals sommige onder jullie emmigreerden.
Ik denk wel dat ik de juiste sociale ingesteldheid heb jegens amerika en zijn inwoners. Ik heb niet echt schrik om verkeerde mensen tegen te komen, ik ben daar iets te goedgelovig voor en heb teveel vertrouwen in mensen. Maar ik heb nu wel een soort schrik gekregen van die douane

nuja, de eerste avond boek ik zeker een bed in een hostel in NY, om mezelf een beetje tijd te gunnen en aan te passen. Ik neem zeker een camera mee als dagboek, en ook met de intentie er naderhand een film van te maken (ik heb nog film gestudeerd, doet er niet veel toe).
Ik blijf hoopvol en plan mijn trip tot in de puntjes uit. Een backup plan heb ik in de vorm van een creditkaart, dus als er iets fout loopt (hopelijk niet) dan kan dat kaartje me wellicht uit de problemen helpen.
Toch iedereen nog eens bedankt voor de reacties en tips!
Sommige zijn wel niet echt hoopvol maar toch, goed om een beeld te krijgen wat ik allemaal kan verwachten.
Vriendelijke groeten,
Mathias
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Hoi Mathias,
Lees ook eens de berichtjes van Anneke (aka Eaglelgae). Zij is op eigen houtje met de Greyhound rondgetrokken en heeft ook af en toe gelift:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ght=#14806
Succes!
Lees ook eens de berichtjes van Anneke (aka Eaglelgae). Zij is op eigen houtje met de Greyhound rondgetrokken en heeft ook af en toe gelift:
Succes!
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- MathiasLeonard
- Amerika-ontdekker
Dank voor de URL! Het gaat hier echt van demotiverend naar motiverendInge schreef:Hoi Mathias,
Succes!

Wat Eagle voorstelt, om mensen te spotten bij tankstations etc. lijkt me een goed idee

Het is niet de bedoeling je te demotiveren, maar je een beetje meer info te geven over hetgene je gaat doen in de VS. Dat dat soms demotiverend klinkt, ala.
Ik vind het een enorm avontuur en wens je veel succes, maar heb A.U.B. een aantal "BACKUPS" voor als het echt mis dreigt te gaan!
Richard
Ik vind het een enorm avontuur en wens je veel succes, maar heb A.U.B. een aantal "BACKUPS" voor als het echt mis dreigt te gaan!
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
- MathiasLeonard
- Amerika-ontdekker
Je geloofd me nooit maar dit weekend heb ik 2 jonge mensen ontmoet in ons Jeugdhuis hier in Sint-Niklaas. Ashley en Zach, beiden afkomstig uit North Dakota. Ze hebben me tips gegeven en waren ontzettend vriendelijk. Uit beleefdheid heb ik ze een drink gegeven. Nu, één van die tips is ISI.
M.a.w. International Student Insurance. met nog andere woorden, via ISI ga ik me verzekeren.
Dat is 1. Ze hebben wel een beetje de schrik voor de douane aangescherpt maar ik bekijk het nog steeds on the bright side.
Ten slotte ga ik niet alleen, ik heb een enthousiaste vriendin die met me meereist.
Dus, als je aan het rijden bent en je rijdt voorbij een jongen en een meisje, van Belgische origine, met spliksplinternieuwe Jack Wolfskins vesten en Deuter backpacks en met een blinkende Sony camera...dat zijn wij
Ik geef wel toe dat het idee behoorlijk krankzinnig is, maar je moet ook toegeven dat we deftige jongelui zijn en geen krakers of punks of what so ever.
Ik heb nu al een idee voor verzekering, ik heb al een soort backup plan.
Nu is er toch nog iets dat me onrustig maakt maar ik heb geen idee wat. Als ik het positief bekijk, en de voordelen opsom: belgen, studenten, jong, creditcard met wat geld, verzekering, 200$ op zak, jongen en meisje, deftig, nieuwe rugzakken, nieuwe camera, nieuwe trekkerskledij, een slaapplaats voor de 1ste nacht, contacten (en adressen) in L.A.; North Dakota en Bakersfield, terug ticket naar België vanuit Frisco. Dan moet de kans toch reeël zijn dat we goed en wel door de douane geraken. Maar, wat zijn die kleine kriebels in mijn buik die mij zo verontrusten dat ik blijf steken bij de douane?
Groeten,
Mathias
M.a.w. International Student Insurance. met nog andere woorden, via ISI ga ik me verzekeren.
Dat is 1. Ze hebben wel een beetje de schrik voor de douane aangescherpt maar ik bekijk het nog steeds on the bright side.
Ten slotte ga ik niet alleen, ik heb een enthousiaste vriendin die met me meereist.
Dus, als je aan het rijden bent en je rijdt voorbij een jongen en een meisje, van Belgische origine, met spliksplinternieuwe Jack Wolfskins vesten en Deuter backpacks en met een blinkende Sony camera...dat zijn wij

Ik geef wel toe dat het idee behoorlijk krankzinnig is, maar je moet ook toegeven dat we deftige jongelui zijn en geen krakers of punks of what so ever.
Ik heb nu al een idee voor verzekering, ik heb al een soort backup plan.
Nu is er toch nog iets dat me onrustig maakt maar ik heb geen idee wat. Als ik het positief bekijk, en de voordelen opsom: belgen, studenten, jong, creditcard met wat geld, verzekering, 200$ op zak, jongen en meisje, deftig, nieuwe rugzakken, nieuwe camera, nieuwe trekkerskledij, een slaapplaats voor de 1ste nacht, contacten (en adressen) in L.A.; North Dakota en Bakersfield, terug ticket naar België vanuit Frisco. Dan moet de kans toch reeël zijn dat we goed en wel door de douane geraken. Maar, wat zijn die kleine kriebels in mijn buik die mij zo verontrusten dat ik blijf steken bij de douane?

Groeten,
Mathias
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Omdat je denk ik net zo goed als ik (en de rest van het forum) weet dat de immigratiedienst misschien wel even doorvraagt als je zegt dat je 80 dagen wilt blijven. Wat ga je dan antwoorden?MathiasLeonard schreef:Maar, wat zijn die kleine kriebels in mijn buik die mij zo verontrusten dat ik blijf steken bij de douane?![]()
![]()
Begrijp me niet verkeerd, maar ik kan mij voorstellen dat ze "verbaasd" zijn als 2 jongelui 80 dagen vakantie willen vieren in Amerika. Ze zullen je ongetwijfeld vragen hoe je je dan verplaatst al die tijd. Ik zou als medewerker van de immigratiedienst dan zeker vragen hoe je dit gaat bekostigen.
Op deze site, ik heb 'm vanavond al eerder genoemd in een ander bericht, staat o.a. het volgende over het Visa Waiver Program maar geldt zeker ook voor jullie:
Ik hoop voor jullie dat jullie deze trip kunnen gaan maken. Aan jullie reacties en antwoorden zie ik dat jullie er in ieder geval goed over nadenken.To qualify, travelers from participating countries must:
Have proof of financial solvency and hold a completed and signed visa waiver arrival/departure form (I-94W), on which he/she has waived the right to a hearing of exclusion or deportation.
Succes ermee!
Roland
- MathiasLeonard
- Amerika-ontdekker
Dat is een feit, ik sta op en ga slapen met de trip. Ik stel dagplanningen op van wat ik nog moet opzoeken en wat ik nog moet doen.Coyote schreef:Aan jullie reacties en antwoorden zie ik dat jullie er in ieder geval goed over nadenken.
13 februari ga ik naar een infoavond betreffende Extra Time, dat is een soort programma van de Vlaamse overheid en die geven subsidies aan jongeren die een internationaal project opstarten. Zij betalen bijvoorbeeld 75% van de vliegkosten enzo.
19-21 februari ==> adventure affair beurs in Gent
Ik heb contact met Mathias Coppens die me verder gaat helpen etc. etc.
Dus, ik zorg er wel voor dat mijn trip waterdicht is! Ik heb nog 35 weken dus...nog tijd genoeg.
Maar, mijn vraag is...hoeveel verwachten ze dan dat je aan kapitaal bezit als je een financieel uittreksel moet voorleggen? 1000€, 2000€?
Als ik zeg dat wij gaan hicken in de Appalachian en wij overnachten op een camping en vandaar nemen we de Greyhound naar San Francisco, en we stoppen onderweg effe in North Dakota om Ashley en Zach een bezoekje te brengen, en dan nemen we het vliegtuig terug...dat klinkt toch ook als een waterdicht plan. Natuurlijk, ik ben geen held in liegen en doe het ook niet graag...maar ja, we zien wel.
Ik hou jullie wel op de hoogte!
Bedankt,
Groeten,
Mathias
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1567 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-
- 5 Reacties