Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Heimwee

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: Heimwee

Bericht door Lilo »

vana schreef:
Lilo schreef:Wij gaan heel vaak op reis en zijn al op heel veel plaatsen geweest. Vaak zijn het droombestemmingen, maar elke keer weer zeggen wij, 'het is toch Amerika niet'.
Ik denk dan aan Australië. Zijn er 5 weken geweest en het was geweldig, maar ... het was Amerika niet. Mensen denken dat de natuur er fantastisch is, en dat is het ook, maar naar mijn mening vind je op heel weinig plaatsen canyons die dieper zijn, watervallen die knapper zijn, bossen die omvangrijker zijn, hikes die indrukwekkender zijn, zand en rotsen die roder zijn,...

Lilo
Mooi, dan kan ik Australië van mijn lijstje schrappen. :wink:
Ik heb al jaren Australië op mijn lijstje staan. Het lijkt me daar erg mooi. Maar als ik dan op TV beelden van Australië zie, dan lijkt het erg op gedeeltes van Amerika. Ik vraag me altijd af of ik de natuur daar mooier zal vinden dan in de USA en Canada. Tel daarbij dat de afstanden echt enorm zijn daar en de vliegreis ook heel lang duurt. Dat is de reden waarom ik nog steeds twijfelde of we er wel of niet in de toekomst nog naar toe wilden gaan.

Marjon
Australië is natuurlijk wel knap, maar de national parks zoals Yosemite, Bryce, GC en Arches zijn toch veel indrukwekkender vind ik. Alles in de VS is gewoon groter en grootser. En toch een beetje dichterbij! Wat je wel hebt in Australië en niet in de VS zijn: kangoeroes, koala's en 1OOOen vliegen! Niet te doen, overal waar je in de natuur komt heb je last van vele vliegen die op je gezicht kruipen, tot in je mond en neus! Absoluut niet prettig!

Ik wil het hier niet laten klinken alsof Australië niet de moeite is, maar als je moet kiezen zou ik toch voor Amerika gaan!

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

andre208 schreef:Ja ik blijf ook dit jaar in Europa maar dan 25 dagen naar Noorwegen toe en dat is ook geen goedkoop land. En voor 2012 zijn de plannen om dan in November naar Churchill Noord Canada te gaan om de ijberen te gaan kijken dus misschien pas in 2013 weer naar Amerika toe.
Veel plezier in mijn mooie thuisland !
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

ik check ook regelmatig "zomaar" ticket prijzen naar de US.
en ik heb mij fameus moeten tegenhouden om met de connections actie die vorige week liep niet voor 500 eur weer naar phoenix/las vegas te vliegen om nog eens een rondreis zoals onze maart reis van dit jaar... het was zo super!
maar nee, ik heb mij braaf ingehouden... want in 2012 wil ik heel graag terug naar canada en die prijzen (autohuur, logies, vlucht,...) vallen me echt tegen in vergelijking met bvb het ZW van de US. dus hou ik mij nu maar tevree met het uitpuzzelen van onze reis naar slovenië in september (en ja ik vind dat toch heel wat goedkoper dan een us reis hoor!) en onze canada reis in 2012... Ga pas echt weer tevree zijn als ik vliegtickets kan boeken naar canada dan kan ik echt aan de slag met plannen.
Want eerlijk, aan het uitstippelen van de reizen heb ik ook heel veel plezier :thumbup:
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Wij zijn van donderdag terug en ik heb echt alweer de ticketprijzen voor september gecheckt :oops: .
Wij zijn in 1991 de eerste keer geweest en sindsdien bijna ieder jaar terug gegaan.
Mijn man wil nu echt een paar jaar overslaan maar dat zegt hij ieder jaar.
Als ik een mooie prijs vindt en hem dit vertel, zegt hij ieder jaar: kunnen we ons dat permiteren?
Gaandeweg wordt hij ook steeds enthousiaster en gaan we toch. Dus voorlopig nog maar even sparen, wie weet in 2012.
nancywittebols
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door nancywittebols »

Ben blij te lezen dat ik niet de enigste ben. Het was altijd al mijn droom geweest om de grand canyon te zien. Op de hogeschool heb ik dan mijn beste vriendin leren kennen en samen zijn we eerst naar het land van haar dromen geweest: Australië. Hmm, ik eigenlijk niet, want ik ben in Nieuw-Zeeland blijven 'plakken' (3 maanden werden er uiteindelijk 6 maanden). Het jaar daarop zou het eindelijk de vervulling van mijn droom worden: het zuidwesten, maar helaas, wegens problemen (waar ik niet verder over zal schrijven) werd de droom in diggelen geslagen en werd het dan maar Canada. Het werd een heerlijke reis van 6 maanden (een jaar later zijn we nog eens teruggegaan om vrijwilligerswerk te doen met orca's en de ijsberen in Churchill te zien). Dit was ook het eerste land waar we via een organisatie concactadressen kregen van locals (heel leerrijk). Na nog een tiental andere reizen was 2004 het jaar van onze eerste reis in de US. Dit werd uiteindelijk ook het lievelingsland van mijn beste vriendin (hoewel australie en NZ zeker ook heel prachtige landen zijn). Ik had hoge verwachtingen (en zeker over de GC), maar het was nog zoveel beter dan mijn stoutste dromen. Ik had al één verslaving: Coca Cola, maar sinds een paar jaar heb ik er nog één.
Myrte
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Myrte »

Wat een fijn topic dit want heb vandaag heeeeeel erg veel last van heimwee !
Lyntje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Lyntje »

Nog maar sedert 1 juli terug van de States... het was mijn eerste keer en ik ben verkocht! Zelden zo'n leuk gevoel gehad op vakantie over een vakantieland. I want to go back!
Ik kan het nog altijd nauwelijks geloven dat ik er geweest ben, het voelt vreselijk raar en ik wil het gewoon opnieuw gaan 'ervaren'.

Sold!! Like they say...
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

En dat verbetert niet na de 2e, 3e of 4e keer hoor.
Ik ben aan mijn vijfde aan het plannen geslagen haha :mrgreen: , ben pas terug van 3 juli van één maand lange rondreis :wink:
Het plan van die 5e zat trouwens al in mijn hoofd vooraleer we vertrokken voor nr 4 :oops:

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer