Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Forumlid op vakantie

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Helaas geen liveverslag van Roland, maar hij heeft mij vanmorgen (8 uur) gebeld. Hij was toen net aangekomen in zijn hotel in Phoenix (23.00 uur plaatselijke tijd). Heel laat dus.

Zijn vlucht vanaf Amsterdam was met 50 minuten vertraging aangekomen in Washington. Hierdoor had hij maar driekwartier tijd om de aansluiting naar Phoenix te halen. Dat betekende heel hard hollen, geen Starbucks en ook géén peukje opsteken. Precies op tijd bij de gate waar het boarden al aan de gang was. Taxiën naar de startbaan en toen..... ruim 3 uur in de rij gestaan voordat ze de lucht in konden. Had iets te maken met onweer als ik het goed begrepen heb.
Hadden jullie onweer daar Petra?

Uiteindelijk na een vlucht van ruim 7 uur aangekomen in Phoenix waar het op dat moment nog 95° F was.

Hij heeft zijn fullsize auto voor $ 11 per dag kunnen upgraden naar een Dodge Durango Limited 5,7 ltr HEMI Magnum. (Dit voor de geinteresseerden). Kleur donkerblauw metallic met lichte lederen bekleding. Roland is er zeer mee in zijn nopjes. Mijn Jan vindt het ook een geweldige auto! http://www.dodge.com/durango/

Op dit moment maakt hij de Apache Trail "onveilig"....... :wink: en is de Gosttown Goldfield aan het bekijken.
http://www.ghosttowns.com/states/az/goldfield.html

Al is het dan via via, maar hier dan toch een soort "liveverslag"

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

hekkie schreef: Hadden jullie onweer daar Petra?

Marjan
Yep, het kan hier flink huishouden en daar wil je ook niet doorheen vliegen :shock: . Als je hem weer spreekt, wens hem dan nog heel veel plezier.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Hoe zou het Roland vergaan : ))

Sandy
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Als het goed is zit hij ergens in Yellowstone nu.

Hier even een miniverslagje:
Vorige week Donderdag kwam hij bij ons aan een hebben we s'avonds ge-BBQ'ed, wat gekletst en heeft hij de nacht bij ons doorgebracht. Vrijdag heeft hij de omgeving van Denver bekeken en is naar Estes Park gereden waar hij de nacht doorbracht. s'Ochtends vroeg op zaterdag voor de drukte daar losbarstte heeft hij Rocky Mountain NP bekeken, en was in de middag weer bij ons. Op het eind van de middag zijn we met hem uit eten geweest en daarna naar een Rockies baseball game gegaan. Op zondag is hij weer verder gereden naar Custer in South Dakota.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Zoals Loek al schreef gaat het uitstekend met Roland. Hij geniet en heeft het reuze naar zijn zin en "kickt" op zijn geweldige auto.

Ik heb vorige week ongeveer een uur met hem gesproken over de telefoon. Hij heeft mij het telefoonnummer en kamernummer van zijn motel gesmst en zo kon ik hem rechtstreeks bellen via mijn vaste telefoon, omdat dat de goedkoopste manier is.

Ter info:
Op de onlinerekening van KPN staat:
gesprekken USA 1:01 uur voor 4,18 euro! Ik vond dat spotgoedkoop. Wel komt hier nog btw overheen.
Via telediscount schijn je nog goedkoper te kunnen bellen trouwens.

De laatste dagen heb ik geen contact gehad met Roland, want ik denk dat er geen bereik is in het gebied waar hij nu zit (Yellowstone en Teton).
Maandag komt hij in Moab aan en ik vermoed dat ik dan wel weer iets te horen krijg.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Leuk Loek... en Marjan, houd ons ook een beetje op de hoogte : ))

Sandy
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Sandy schreef:Leuk Loek... en Marjan, houd ons ook een beetje op de hoogte : ))
Vooruit dan maar....... :wink:

Vanmiddag weer "even" bijgepraat met Roland vanuit Jackson hole.
Hij had hele mooie dagen gehad in Yellowstone en wel 10 black beers gespot.

Misschien tip voor Petra of anderen die binnenkort vertrekken naar Yellowstone:

De beren bevinden zich voornamelijk in de Noordoosthoek van het park, in de buurt van Roosevelt en Towerfalls. In het voorjaar heb je grotere kans om ze te zien, maar als je nu (heel) vroeg op de dag hier bent (voor acht uur) maak je ook een redelijke kans om ze te spotten.

Tip van mijzelf:
Wil je prachtige foto's maken van de (stomende) geysers, ga dan 's morgens heel vroeg naar het Norris Geyserbasin (noordwestkant). Het ochtendlicht schijnt hier magnifiek op/door het "rokende" gebied.

Nog een vermelding van Roland:
Hij was gisteren bij het Jenny Lake Visitor Centre in het Teton NP en het was hier zo verschrikkelijk druk, dat er geen plekje meer was om de auto te parkeren. Had waarschijnlijk ook te maken met het weekend van 4 juli.
Vandaag gaat hij op bezoek naar het Dinosaures NP bij Vernal en morgen naar Moab. Het is alweer zijn laatste week en volgend weekend is hij weer thuis.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Bedankt, Marjan! We logeren in West-Yellowstone, maar ik heb de familie al voorbereid op vroeg uit de veren!
In Grand Teton zitten we in de Jackson Lake Lodge en hopelijk is het na het holiday weekend wat minder druk.
Wens Roland nog maar een prettige laatste week en bedankt voor zijn kaart!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Bedankt voor de update Marjan, ik denk dat iedereen wel meeleeft met de vakantie gangers van dit forum ..
Wens Roland van mij ook nog een prettige laatste week : ))

Sandy
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hallo allemaal,

sinds zaterdag ben ik (helaas :cry: ) weer terug in Nederland. Ik heb weer een fantastische vakantie gehad. Veel gezien, veel gedaan en ontzettend genoten van alles.

De reis is eigenlijk geheel vlekkeloos verlopen, op wat kleinigheden na, maar dat lezen jullie straks in het verslag wel... :wink:

Ik had helemaal niet het gevoel dat de 4 weken "snel" voorbij gingen. Zal wel komen omdat ik elke dag vroeg (tussen 05.00 uur en 06.00 uur) opstond en zodoende vaak al vroeg in de auto zat.

Over mijn upgrade van de huurauto (waar Marjan al over schreef) was ik zeer tevreden. Wat een fantastische auto. Van alle gemakken voorzien, leren bekleding, schuifdakje en de CD-wisselaar (voor 6 cd's) kon zelfs MP3-cd's lezen. Gelukkig had ik een aantal cd's met MP'3 meegenomen, zodat ik urenlang muziek kon luisteren in de gebieden waar geen radio ontvangst was.

Het zijn wat meer mijlen geworden dan ik gedacht had: in totaal heb ik 6629 mijl gereden. Behoorlijk wat voor 4 weken, maar omdat ik altijd al vroeg in de auto zat, waren de ritten prima te doen. Bovendien geniet ik ook van het autorijden door Amerika.

Verder heb ik natuurlijk weer veel foto's genomen, ruim 2200 stuks. Gisteren heb ik ze allemaal bekeken en ik ben er zeer tevreden over. De aankoop van de camera (Fuji Finepix S7000) is dus een goeie geweest. Alle foto's heb ik op de hoogste resolutie genomen en 's avonds kopieerde ik het geheugenkaartje naar de mobiele hardeschijf die ik meehad, zodat ik de andere dag weer met een lege geheugenkaart kon beginnen.

Als het lukt wil ik deze week nog met het verslag gaan beginnen zodat jullie mijn belevenissen ook spoedig kunnen lezen. De foto's zullen daarna ook snel op mijn site gezet worden.

Momenteel ben ik druk bezig mij door de berg met nieuwe onderwerpen op het forum te worstelen. Ben er geloof ik nog wel eventjes zoet mee... :wink:

Tot gauw...

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hallo Roland,

Weer thuis na een fantastische reis. Je hebt goed je best gedaan, zowel het aantal afgelegde mijlen ligt hoog, als het aantal genomen foto's. Fijn dat alles goed is gegaan en dat jij hebt genoten.
Ik ben razend nieuwsgierig naar jouw reisverslag en foto's, ten eerste omdat jij dingen bezocht hebt waar wij vorig jaar ook waren en ten tweede omdat wij in september ook naar New Mexico gaan en ik misschien nog wel tips uit jouw verslag kan halen.
Maar nu eerst acclimatiseren en de jetlag eruit werken.

Het was leuk, om zo nu en dan via Marjan iets te lezen over jouw belevenissen.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Inderdaad Roland helaas weer terug, gaat altijd te snel. De 1e week gaat nog wel maar daarna vliegt het voorbij.
Gelijk weer werken ook?? Of heb je nog een paar dagen??
Ben zeker benieuwd naar de foto's.
Heb je deze ook nog gezien?? En gefotografeerd??
Afbeelding

Ik ben nog steeds alle foto's aan het uitzoeken. Het is een behoorlijk maar wel leuk werkje.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Coyote schreef:Als het lukt wil ik deze week nog met het verslag gaan beginnen zodat jullie mijn belevenissen ook spoedig kunnen lezen. De foto's zullen daarna ook snel op mijn site gezet worden.
Hurry up LOL

Hi, welkom terug... Ben erg benieuwd naar de foto's en verslag!
Sandy
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Bart40 schreef:Inderdaad Roland helaas weer terug, gaat altijd te snel. De 1e week gaat nog wel maar daarna vliegt het voorbij.
Gelijk weer werken ook?? Of heb je nog een paar dagen??
Ben zeker benieuwd naar de foto's.
Heb je deze ook nog gezien?? En gefotografeerd??
Afbeelding
Bart,

morgen mag ik weer aan de slag. Vandaag kan ik dus nog even rustig aan doen...

Mijn grote vriend heb ik ook gezien in Yellowstone. Had helaas de tijd niet om 'm op de foto te zetten, maar ik heb de coyote wel goed kunnen filmen. Was redelijk ver weg, maar kon 'm door in te zoomen goed in beeld brengen.

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Sandy schreef:Hurry up LOL
Ja baas... :wink:

anice van den Boer
Amerikafan

Bericht door anice van den Boer »

Hoi Roland,

welkom terug!! :lol:
Wat fijn dat jij ook zo tevreden bent met je fotocamera, ben benieuwd naar de foto's.
Ik moet er nog aan beginnen aan mijn scrapbook van de mei-vakantie, ik heb net het communie-slbum klaar.
Alleen de foto's met sluimertimer moeten wij nog wat oefenen, dat zal wel in Italie gebeuren waar wij over 3 weken heen gaan.

Super dat alles zo leuk is geweest en inderdaad, ook jij bent een kilometervreter :wink: , maar ook dat is inderdaad een genot om daar te rijden.

Groetjes Anice en Frank
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Roland,

Welkom Home :welcome:

We zijn uiteraard heel benieuwd naar jou ervaringen, dus wachten met smart op je verslag.
Voor ons een beetje van dit jaar en veel van 2003 in jou route.
Hebben we voor november ook al weer gesprekstof :wink:
Gr.
Rob
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Welkom terug Roland! Net als vorig jaar kan ik niet wachten op je reisverslag! hint, hint :lol:
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Ik kijk zo af en toe op Rolands site om te kijken of er al vorderingen zijn, maar helaas ...... ;)
Sandy
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Sandy schreef:Ik kijk zo af en toe op Rolands site om te kijken of er al vorderingen zijn, maar helaas ...... ;)
Oke, oke...

op veler verzoek, het begin staat online! De eerste 4 dagen heb ik af. Ik ga mijn best doen om de rest ook zo snel mogelijk online te zetten. Mocht het te lang duren, schroom dan niet om mij weer even aan te sporen... :wink: :lol:

De link kun je vinden op mijn site.

Groet,

Roland

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer