Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Op vakantie gaan met vrienden: nadelig voor de vriendschap?
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Re: Op vakantie gaan met vrienden: nadelig voor de vriendschap?
Ik heb 1 vriendin met wie ik al 4 jaar op vakantie ga. (naast m'n Amerika-reis met m'n vriend)
Met haar gaat het altijd goed: we zijn allebei niet moeilijk en als de 1 zegt "zullen we pizza eten?" vind de ander dat meestal ook best. Enige punt van ergernis is dat zij ongelofelijk traag is. Ik kan 's morgens i neen half uurtje klaar zijn, zeker als we toch alleen maar naar t zwembad gaan. Maar zij moet eerst een half uur douchen, dan nog insmeren, dan nog fohnen...pffff
Na een paar dagen begint me dat bnehoorlijk te irriteren, maar ja.........ik leg me er maar bij neer.
Ik heb ook een vriendin van wie ik gewoon al weet dat ik neit met haar op vakantie moet. Ze heeft al meerdere malen voorgesteld om eens samen naar NY te gaan, want dat lijkt haar zo leuk met mij omdat ik de stad aardig "ken".
Maar ik zie het met haar niet zitten: ze wil altijd alleen maar gezond eten..het moet per se meergranenbrood zijn, of salade of weet ik veel wat...
En ze is altijd moe....wil op tijd naar bed....
Tsja..sorry maar als ik in NY ben eet ik wel eens een hamburger en nee, ik lig niet om 9 uur in bed.
Dus eigenlijk zie ik dat gewoon niet zo zitten.......en ga ik het denk ik ook gewoon niet doen.
Je moet denk ik wel kunnen selecteren met wie het wel goed gaat en met wie niet. En soms kom je daar helaas pas op vakantie achter
Met haar gaat het altijd goed: we zijn allebei niet moeilijk en als de 1 zegt "zullen we pizza eten?" vind de ander dat meestal ook best. Enige punt van ergernis is dat zij ongelofelijk traag is. Ik kan 's morgens i neen half uurtje klaar zijn, zeker als we toch alleen maar naar t zwembad gaan. Maar zij moet eerst een half uur douchen, dan nog insmeren, dan nog fohnen...pffff
Na een paar dagen begint me dat bnehoorlijk te irriteren, maar ja.........ik leg me er maar bij neer.
Ik heb ook een vriendin van wie ik gewoon al weet dat ik neit met haar op vakantie moet. Ze heeft al meerdere malen voorgesteld om eens samen naar NY te gaan, want dat lijkt haar zo leuk met mij omdat ik de stad aardig "ken".
Maar ik zie het met haar niet zitten: ze wil altijd alleen maar gezond eten..het moet per se meergranenbrood zijn, of salade of weet ik veel wat...
En ze is altijd moe....wil op tijd naar bed....
Tsja..sorry maar als ik in NY ben eet ik wel eens een hamburger en nee, ik lig niet om 9 uur in bed.
Dus eigenlijk zie ik dat gewoon niet zo zitten.......en ga ik het denk ik ook gewoon niet doen.
Je moet denk ik wel kunnen selecteren met wie het wel goed gaat en met wie niet. En soms kom je daar helaas pas op vakantie achter
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dan wordt je een beetje gebruikt als reisleiderIris_1982 schreef:Ik heb ook een vriendin van wie ik gewoon al weet dat ik neit met haar op vakantie moet. Ze heeft al meerdere malen voorgesteld om eens samen naar NY te gaan, want dat lijkt haar zo leuk met mij omdat ik de stad aardig "ken".

Dan ga je toch al snel andere dingen opzoeken dan iemand wil bezoeken die er voor de eerste keer is.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Bandido
- Amerika-expert
Ja, daar ben ik ook een keer ingetrapt, maar dan in Parijs. Omdat ik daar een tijdje gewoond heb ben ik dus ook wel redelijk bekend met het metrosysteem en weet ik veel dingen wel te vinden. Maar vervolgens kon ik weer de toeristische attracties af, plekken die de gemiddelde Parijzenaar (en ik ook) het liefst ontloopt. En zelf heb je constant iemand op sleeptouw, dus ik was de hele tijd de route aan het plannen. Op een gegeven moment kon ik de vraag "en wat gaan we nu doen?" dan ook niet meer goed hebben.Njit schreef:Dan wordt je een beetje gebruikt als reisleiderZou daar ook niet zo'n zin in hebben, juist OMDAT ik de de stad aardig ken.
Dan ga je toch al snel andere dingen opzoeken dan iemand wil bezoeken die er voor de eerste keer is.
En ook ik dacht dat we goede afspraken hadden gemaakt.
"Keep Georgia On Your Mind"
Bandido schreef:Ja, daar ben ik ook een keer ingetrapt, maar dan in Parijs. Omdat ik daar een tijdje gewoond heb ben ik dus ook wel redelijk bekend met het metrosysteem en weet ik veel dingen wel te vinden. Maar vervolgens kon ik weer de toeristische attracties af, plekken die de gemiddelde Parijzenaar (en ik ook) het liefst ontloopt. En zelf heb je constant iemand op sleeptouw, dus ik was de hele tijd de route aan het plannen. Op een gegeven moment kon ik de vraag "en wat gaan we nu doen?" dan ook niet meer goed hebben. .
Ken het, en helemaal leuk is als je wat laat zien en de reaktie is van "vind er niets aan"

Wij vinden een weekje met vrienden op vakantie heel gezellig In gescheiden hotelkamers en ieder een eigen knip. We hebben er leuke herinneringen aan. Maar onze rondreizen door Amerika houden we lekker voor ons zelf. Wij willen ons niet aanpassen aan anderen en daar moet je ook eerlijk in zijn als je dat niet wilt.
Wij gaan met mijn nichtje en haar man elk jaar een weekendje weg in een huisje, de ene keer met zn vieren en de andere keer met 4 kids erbij. Het is maar een weekend maar wat kan ik me ergeren aan bepaalde dingen.....(hun ook vast aan ons) Het begint al met de boodschappen, ik denk neem lekker van thuis mee, zoveel heb je niet nodig en is goedkoper, hun willen het daar halen is wel zo gemakkelijk.We maken dan een pot voor het geld. Als we gaan lunchen hebben wij genoeg aan een broodje, hun nemen soep, uitsmijter, ijsje, paar biertjes erbij, dat is 4 keer zoveel als wij nuttigen, en zo gaat het ook met het avondeten.
Ook met de kinderen, die van hun zijn best druk, mogen alles, en doen nooit wat verkeerd. Pfff.... Een weekend is lang genoeg.........
Ingrid
Wij gaan met mijn nichtje en haar man elk jaar een weekendje weg in een huisje, de ene keer met zn vieren en de andere keer met 4 kids erbij. Het is maar een weekend maar wat kan ik me ergeren aan bepaalde dingen.....(hun ook vast aan ons) Het begint al met de boodschappen, ik denk neem lekker van thuis mee, zoveel heb je niet nodig en is goedkoper, hun willen het daar halen is wel zo gemakkelijk.We maken dan een pot voor het geld. Als we gaan lunchen hebben wij genoeg aan een broodje, hun nemen soep, uitsmijter, ijsje, paar biertjes erbij, dat is 4 keer zoveel als wij nuttigen, en zo gaat het ook met het avondeten.
Ook met de kinderen, die van hun zijn best druk, mogen alles, en doen nooit wat verkeerd. Pfff.... Een weekend is lang genoeg.........
Ingrid
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Oei Ingrid, als ik dat lees zou ik nog geen eens een weekend gaan
Mijn zus en ik zijn ook heeeeeeeeeeeel verschillend. Ik zou daar ook geen weekend mee weg hoeven, dat overleef ik niet. Een dagje sauna is dan maar dan genoeg.

Mijn zus en ik zijn ook heeeeeeeeeeeel verschillend. Ik zou daar ook geen weekend mee weg hoeven, dat overleef ik niet. Een dagje sauna is dan maar dan genoeg.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Herkenbaar, als wij uit eten gaan met familie notabene. Doel is dan gezellig een avondje bijbabbelen met een hapje erbij. We zien elkaar niet zoveel. Het komt dan regelmatig voor dat zij flessen dure wijn bestellen, de duurste gerechten nemen, zich bij de koffie te buiten gaan aan 3 glazen calvados en aan het eind doodleuk voorstellen de rekening in tweeën te delen. Voel je je echt gebruikt als buitenkansje om zichzelf tegen gereduceerd tarief eens lekker te trakteren. Daar heb je dan ook de volgende keer geen zin meer in.Ingrid67 schreef:We maken dan een pot voor het geld. Als we gaan lunchen hebben wij genoeg aan een broodje, hun nemen soep, uitsmijter, ijsje, paar biertjes erbij, dat is 4 keer zoveel als wij nuttigen, en zo gaat het ook met het avondeten.
Laatst gewijzigd door Matrox op 17 jul 2009, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Oei, wij houden er ook wel van om lekker uitgebreid te tafelen en lekker luxe, maar passen ons wel aan aan ons gezelschap. Meestal weet je dat van tevoren wel. Rekening delen als het niet helemaal gelijk opgaat is ook niet zo netjes ...Rekening delen voelen wij ons sowieso al ongemakkelijk bij, aangezien wij vaak met z'n zessen toch vaak het grootste aantal zijn.
Sandy
- Animar
- Amerikakenner
Met oude vrienden van ons gingen wij ook nogal eens uit eten. Aan het einde werd steevast de rekening gedeeld door twee, was nooit een probleem voor ons, terwijl wij één kind hebben en zij twee.
Dus de rekening werd probleemloos in twee gesplitst, maar wat áltijd volgde: "ruzie" tussen hen! Zij hadden ieder een eigen portemonnee en dan werd er geruzied wie wat moest betalen. Wie betaalde voor de kinderen, ieder zijn eigen maaltijd enzovoorts.... na een keer of drie werden wij dat dusdanig zat dat we niet meer uit eten zijn gegaan met hen.
Bij het uitgaan in kroegen e.d. was het ook altijd ruzie tussen die twee over het geld. Wij wilden ons daar natuurlijk niet mee bemoeien, maar stelden op een gegeven moment toch voor dat zij voortaan voor vertrek, thuis dus, de financien zouden regelen. Dat is niks geworden. Het geruzie bleef.
Twee jaar geleden vroegen ze of we met hen mee naar de wintersport wilden.... we hebben vriendelijk bedankt!
Dus de rekening werd probleemloos in twee gesplitst, maar wat áltijd volgde: "ruzie" tussen hen! Zij hadden ieder een eigen portemonnee en dan werd er geruzied wie wat moest betalen. Wie betaalde voor de kinderen, ieder zijn eigen maaltijd enzovoorts.... na een keer of drie werden wij dat dusdanig zat dat we niet meer uit eten zijn gegaan met hen.
Bij het uitgaan in kroegen e.d. was het ook altijd ruzie tussen die twee over het geld. Wij wilden ons daar natuurlijk niet mee bemoeien, maar stelden op een gegeven moment toch voor dat zij voortaan voor vertrek, thuis dus, de financien zouden regelen. Dat is niks geworden. Het geruzie bleef.
Twee jaar geleden vroegen ze of we met hen mee naar de wintersport wilden.... we hebben vriendelijk bedankt!
Anita
-
- Amerikakenner
(Totaalbedraag / totaal aantal personen) * 6 = dan toch jullie deel?Sandy schreef:Rekening delen voelen wij ons sowieso al ongemakkelijk bij, aangezien wij vaak met z'n zessen toch vaak het grootste aantal zijn.
Jawel, ik kan wel rekenenMatrox schreef:(Totaalbedraag / totaal aantal personen) * 6 = dan toch jullie deel?Sandy schreef:Rekening delen voelen wij ons sowieso al ongemakkelijk bij, aangezien wij vaak met z'n zessen toch vaak het grootste aantal zijn.

Maar vaak wordt voorgesteld om de rekening te delen in tweeën (per gezin). Maar wij zijn als gezin groter vaak als het andere gezin, dus ik voel me dan vaak wat ongemakkelijk bij dat voorstel .. meestal willen ze dan ook niet dat we dan wat meer bijleggen..
Sandy
-
- Amerikakenner
Ja, dat is dan de andere kant. Op zich sympathieker, maar kan me goed voorstellen dat je je er ongemakkelijk bij voelt.
Vind delen van rekeningen toch lastig, sommige hebben een duurdere smaak qua eten en drank, ben voor Dutch Treat, ieder zijn bestellingen betalen 

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
ik zou me hier ook niet prettig bij voelen. Of je deelt het eerlijk (het hoeft van mij ook niet op de cent nauwkeurig - als het maar ongeveer klopt) of je deelt niet.Matrox schreef:Ja, dat is dan de andere kant. Op zich sympathieker
Wij hebben vaak ook een wat duurdere smaak.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Wij hebben een gezamenlijke vakantie in elk geval leuk genoeg gevonden om het volgend jaar weer te doen. Iets anders, maar wel met een groep vrienden.
Mijn 'probleem' waaruit dit topic is afgesplitst is afgelopen woensdag uitgebreid en open besproken. Ton en Ria, onze vrienden die vanwege hun bedrijf bereikbaar willen zijn én niet te lang weg willen, hebben besloten wel mee te gaan tot Kentucky, maar na de Wereldruiterspelen in enkele dagen naar New York terug te rijden. Ze leveren de camper in en vliegen naar huis, terwijl we met Jan en Anita de reis veel rustiger en met omtrekkende beweging richting New York vervolgen. Wij plakken er een paar dagen Manhattan aan vast met z'n vieren. We gaan wel in aparte campers.
Ton koopt een telefoon bij Wal*Mart, zodat alleen een paar verantwoordelijken van het bedrijf hem kunnen bellen en niet zijn twee telefoons continue gaan (zoals hier
). We hebben hem verteld dat bereik een probleem kan zijn, maar het compromis is dat we campings zullen boeken met WIFI, zodat hij wel zijn mail kan checken elke dag. Daarnaast krijgt het bedrijf een lijst met campgrounds en data, daar kan naar gefaxt/gemaild/gebeld worden. Wij kunnen hier allemaal prima mee leven.
Ik vind het geweldig dat zij zelf met het idee kwamen om korter te gaan en alleen de kern van de reis (de Wereldruiterspelen) mee te pakken en ons met zijn vieren dus de ruimte geven om wel vier weken te gaan. Deze reis zal absoluut anders zijn, omdat we nu met drie stellen gaan die al eerder een camperreis gemaakt hebben in de USA/Canada, terwijl dit jaar voor Hans en Janny alles nieuw was.
Het vierde stel wat nog graag mee had gewild, heeft afgehaakt, omdat ze erg graag hun droom willen volgen die al jaren leeft: een reis naar familie in Canada. Twee van dit soort reizen zit er financieel en wat tijd betreft gewoon niet in. Ze waren woensdag wel bij de BBQ waarin alles besproken is. We vinden het heel jammer dat ze niet meegaan, maar zijn wel blij met hun betrokkenheid en de manier waarop ze de rest de reis heel erg gunnen.
Mijn 'probleem' waaruit dit topic is afgesplitst is afgelopen woensdag uitgebreid en open besproken. Ton en Ria, onze vrienden die vanwege hun bedrijf bereikbaar willen zijn én niet te lang weg willen, hebben besloten wel mee te gaan tot Kentucky, maar na de Wereldruiterspelen in enkele dagen naar New York terug te rijden. Ze leveren de camper in en vliegen naar huis, terwijl we met Jan en Anita de reis veel rustiger en met omtrekkende beweging richting New York vervolgen. Wij plakken er een paar dagen Manhattan aan vast met z'n vieren. We gaan wel in aparte campers.
Ton koopt een telefoon bij Wal*Mart, zodat alleen een paar verantwoordelijken van het bedrijf hem kunnen bellen en niet zijn twee telefoons continue gaan (zoals hier

Ik vind het geweldig dat zij zelf met het idee kwamen om korter te gaan en alleen de kern van de reis (de Wereldruiterspelen) mee te pakken en ons met zijn vieren dus de ruimte geven om wel vier weken te gaan. Deze reis zal absoluut anders zijn, omdat we nu met drie stellen gaan die al eerder een camperreis gemaakt hebben in de USA/Canada, terwijl dit jaar voor Hans en Janny alles nieuw was.
Het vierde stel wat nog graag mee had gewild, heeft afgehaakt, omdat ze erg graag hun droom willen volgen die al jaren leeft: een reis naar familie in Canada. Twee van dit soort reizen zit er financieel en wat tijd betreft gewoon niet in. Ze waren woensdag wel bij de BBQ waarin alles besproken is. We vinden het heel jammer dat ze niet meegaan, maar zijn wel blij met hun betrokkenheid en de manier waarop ze de rest de reis heel erg gunnen.
- Mark & Martine
- Amerikakenner
chranimei schreef:Met oude vrienden van ons gingen wij ook nogal eens uit eten. Aan het einde werd steevast de rekening gedeeld door twee, was nooit een probleem voor ons, terwijl wij één kind hebben en zij twee.

Canada & NO USA 2016: http://www.swijnenburgersontour2016.wordpress.com
Florida 2017: http://swijnenburgersontour2017.wordpress.com
Canada & Alaska 2018: http://swijnenburgersontour2018.wordpress.com
Florida 2017: http://swijnenburgersontour2017.wordpress.com
Canada & Alaska 2018: http://swijnenburgersontour2018.wordpress.com
Ik denk inderdaad dat als iedereen aangeeft wat en niet te willen je kunt kijken of het met elkaar af te stemmen is. Het moet denk ik niet zo zijn dat 1 persoon/stel de dienst uitmaakt. Vooral OOK doen wat JIJ/JULLIE willen. Soms zal dat inderdaad betekenen dat ieder zijns weegs gaat en soms niet. Flexibel zijn is vind ik het motto en aparte campers of kamers is dan in ieder geval al garantie voor een stukje privacy.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Goh, dat klinkt als mijn ouders! Om gek van te worden en ook heel genant, als je met een wat minder bekend gezelschap bent. Zij kregen trouwens ook ruzie over wie de grootste biefstuk nam en bij een Indonesische rijsttafel, toen we nog in Nederland woonden, altijd over wie het meest opschepte (nu moet ik toegeven, dat mijn vader nooit tekort kwamchranimei schreef:Met oude vrienden van ons gingen wij ook nogal eens uit eten. Aan het einde werd steevast de rekening gedeeld door twee, was nooit een probleem voor ons, terwijl wij één kind hebben en zij twee.
Dus de rekening werd probleemloos in twee gesplitst, maar wat áltijd volgde: "ruzie" tussen hen! Zij hadden ieder een eigen portemonnee en dan werd er geruzied wie wat moest betalen.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Argh... als kind lijkt mij dat niet leuk.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Wij gaan dit jaar ook met een vriendenstel drie weken naar Amerika. In 2002 en 2007 zijn wij met hun ook 3 weken naar respectievelijk West en Oost Canada geweest. Wij reizen als volgt: Ieder stel heeft zijn eigen auto en de reisdagen ben je dan lekker met zijn tweeeen. Ieder stel rijdt zijn eigen route en gaat en staat waar die wil. 's Avonds in het hotel eten we gezellig met zijn vieren en hebben veel te kletsen want ieder maakt zijn eigen dingen mee onderweg. Ook overnachten wij in aparte hotelkamers. 's Morgens ontbijten we 9 van de 10 keer met zijn vieren en gaan dan weer op pad in de eigen auto! Dit bevalt ons heel erg goed! Je bent toch leuk met zijn vieren op pad en je hebt onwijs veel lol, maar je hebt ook nog tijd voor jezelf. Als we geen reisdag hebben en wij zijn een paar dagen op 1 plek dan hebben we het effe over waar iedereen heen wil. Als we met zijn vieren op pad willen dan stappen we gezellig in 1 auto, maar als iemand iets anders wil doen dan zeggen we....veel plezier en tot vanavond!! Qua eten en drinken hebben we een pot en daar hebben we nooit problemen mee. We houden van het zelfde soort eten en drinken en niemand bestelt continue iets extreems duurs of zo!
Voor ons werkt dit echt prima!
Groetjes Adrienne
Voor ons werkt dit echt prima!
Groetjes Adrienne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1297 Weergaves