Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Creditcard / Pincode

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gast

Re: Creditcard / Pincode

Bericht door Gast »

Acceptanten zjn inmiddels ook in de US zelf verantwoordelijk voor schade door misbruik van een cc. Indien acceptant een kaart accepteert met een handtekening/swipe verificatie en de kaart is onterecht gebruikt, dan houdt de cc maatschappij de betaling aan acceptant gewoon keihard tegen.

Daarom is er op dit moment eindelijk een omslag bezig, en is de achterstand wat de US al jaren op de EU had op het gebied van pin/elektronische betalingen rap aan het slinken. Steeds meer acceptanten gaan dus over op nieuwe terminals, waardoor ook veelal wireless/apple pay betalingen mogelijk zijn.

Overigens gebruik ik twee apps waarin je relatief makkelijk (klanten)kaarten en bijbehorende info kunt bewaren en gebruiken: stocard en fidme. Beide apps bieden de mogelijkheid om vanaf het scherm van je smartphone klantkaarten te scannen, deze apps werken niet alleen met klantkaarten uit de EU maar ook de US en Canada, ideaal om te gebruiken ook in je vakantie.

In deze beveiligde apps kun je ook zelf kaarten aanmaken, en kun je dus ook bank/cc kaarten met pincodes opslaan.
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

ja je wordt ondertussen simpel van al die pincodes he! maar helaas niet overal mag je kiezen. nah ja. waar ik mocht kiezen heb ik een woord gekozen dat mij wat zegt (moet ik soms ff m’n telefoon d’r naast houden om te kijken welke cijfers bij de letters horen :))

ik gebruik trouwens stocard ook voor m’n appie happie kaart (tot groot chaggerijn van een plaatselijk ah medewerker :)). wist niet dat daar ook codes in kunnen. interesting. ik gebruik 1password, dat werkt ook prettig. eens kijken of het de moeite is alles in 1 app te verzamelen.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gast

Bericht door Gast »

Stocard zit voor de meeste kaarten ook rechtstreeks in de apple wallet (iphone). Voor mijn bank/cc passen maak ik gewoon een nieuwe kaart aan, en zet in de omschrijving van de kaart mijn pincode, zo heb ik bv ook paspoorten en rijbewijzen en de nummers ingescand in deze app staan (ook in de cloud kopietjes opgeslagen overigens).

Stel dat er iets gebeurt qua diefstal, dan kan ik via de app of website van stocard alle nummers achterhalen en de hele set relatief eenvoudig blokkeren.
Miquel
Amerikafan

Bericht door Miquel »

Inmiddels zien we in miami, auto afhalen ging super soepel.
Geen gedoe met de CC.
Pinnen kan gewoon met onze bankpas van de ING.
CC ga ik eerdaags eens proberen bij bv tanken, nieuwe code komt deze week (Als ik deze al nodig heb).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer