Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegtuigmaatschappijen: jouw ervaring
Volgens mij hoef je bij de meeste grote maatschappijen niet te betalen voor je headfoons. (alleen bij US airways volgens mij maar weet niet meer of dit nu ook op de vlucht van NL naar US was) Waarom je bij Martinair moet betalen voor de meeste dingen is omdat Martinair is gebaseerd op een charter maatschappij en niet een lijndienst zoals de meeste andere grote maatschappijen.
Ik zelf heb niet echt een maatschappij waar ik graag mee vlieg heb met de meeste wel eens gevlogen. Ik hou er van om naar een flim te kijken en verder slaap ik veel. Het beste is wel om in een redelijk nieuw toestel te vliegen omdat daar de schermen vaak in de stoel voor je zitten maar daar kun je zelf weining aan doen.
Angele
Ik zelf heb niet echt een maatschappij waar ik graag mee vlieg heb met de meeste wel eens gevlogen. Ik hou er van om naar een flim te kijken en verder slaap ik veel. Het beste is wel om in een redelijk nieuw toestel te vliegen omdat daar de schermen vaak in de stoel voor je zitten maar daar kun je zelf weining aan doen.
Angele
ik weet nog wel van stuk of 10 jaar geleden ging ik naar egypte en daar had je 1 scherm per een aantal rijen stoelen, je zag gewoon niets wat er op gebeurde en de radio had maar 8 zenders ofzo dat was de laatste keer dat ik vloog er is veel veranderd sinds toen lijkt me?engeltje schreef:Volgens mij hoef je bij de meeste grote maatschappijen niet te betalen voor je headfoons. (alleen bij US airways volgens mij maar weet niet meer of dit nu ook op de vlucht van NL naar US was) Waarom je bij Martinair moet betalen voor de meeste dingen is omdat Martinair is gebaseerd op een charter maatschappij en niet een lijndienst zoals de meeste andere grote maatschappijen.
Angele

- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Omdat wij in verschillende landen gewoond hebben en regelmatig op de US gevlogen hebben hier een paar andere maatschappijen.
Lufthansa: excellent service, goede ruime zitplaatsen, vriendelijk personeel.
Een van de belangrijkste redenen om een maatschappij te kiezen is voor ons een non-stop vlucht. Omdat we meestal naar de West kust vliegen is de keuze vaak beperkt. Lufthansa is een van de maatschappijen die directe vluchten heeft vanuit Frankfurt <-> Portland, OR
AirFrance: A big no-no. Omdat we nu in Frankrijk wonen moeten we helaas veel met AF vliegen. AirFrance heeft vrijwel een monopolie in Frankrijk sinds het samen is gegaan met KLM. Tegenwoordig vlieg ik alleen maar met cabin bagage omdat 9 van de 10 keer de bagage niet aankomt of een dag later. Onvriendelijk snobby personeel.
SwissAir: excellent maatschappij, zelfde commentaar als voor Lufthansa
In 3 maanden verhuizen we weer naar de US, maar we vertrekken vanaf Schiphol omdat we direct willen vliegen en absoluut niet vanaf Charles de Gaulle willen. We hebben onze 2 honden bij ons en die gaan vanuit het dierenhotel op Schiphol. We vliegen zelf met NW/KLM naar Seatlle en rijden naar Portland.
Ik weet niet of jullie deze website kennen maar het is handig om te zien welke plaatsen de beste zijn in welk vliegtuig en hoveel been ruimte je hebt.
http://www.seatguru.com/
--
Tink
Lufthansa: excellent service, goede ruime zitplaatsen, vriendelijk personeel.
Een van de belangrijkste redenen om een maatschappij te kiezen is voor ons een non-stop vlucht. Omdat we meestal naar de West kust vliegen is de keuze vaak beperkt. Lufthansa is een van de maatschappijen die directe vluchten heeft vanuit Frankfurt <-> Portland, OR
AirFrance: A big no-no. Omdat we nu in Frankrijk wonen moeten we helaas veel met AF vliegen. AirFrance heeft vrijwel een monopolie in Frankrijk sinds het samen is gegaan met KLM. Tegenwoordig vlieg ik alleen maar met cabin bagage omdat 9 van de 10 keer de bagage niet aankomt of een dag later. Onvriendelijk snobby personeel.
SwissAir: excellent maatschappij, zelfde commentaar als voor Lufthansa
In 3 maanden verhuizen we weer naar de US, maar we vertrekken vanaf Schiphol omdat we direct willen vliegen en absoluut niet vanaf Charles de Gaulle willen. We hebben onze 2 honden bij ons en die gaan vanuit het dierenhotel op Schiphol. We vliegen zelf met NW/KLM naar Seatlle en rijden naar Portland.
Ik weet niet of jullie deze website kennen maar het is handig om te zien welke plaatsen de beste zijn in welk vliegtuig en hoveel been ruimte je hebt.
http://www.seatguru.com/
--
Tink
- Ineke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Wij hebben in het verleden ook altijd alleen rechtstreekse vluchten geboekt.
In de begin jaren hebben we veel met Martinair gevlogen, omdat zij bijna altijd goedkoper waren dan de echte lijndienstvluchten.
Vooral op de terugweg veel vertragingen gehad (eenmaal vertrok het vliegtuig zelfs 2 dagen later). Service, niet slecht maar ook niet buitengewoon goed.
Later maakte het verschil in prijs niet meer zo gek veel uit en vlogen we meestal met KLM. Voordeel van KLM dat ze op normale tijden vertrekken en weer aankomen.
Martinair (toen) vaak 's morgens heel vroeg vanuit NL en op een onmogelijk tijd, midden in de nacht, weer terug.
Verzorging en service KLM goed.
Omdat de prijs van Lufthansa beduidend lager lag, hebben we afgelopen vakantie, naar Houston. met Lufthansa gevlogen. Overstap in Frankfurt.
Afgezien van ticketproblemen op de heenreis (zie reisverslag) en vertragingen door slecht weer, ook op de heenreis, beviel deze maatschappij ons heel goed.
Prima verzorging en goede service.
gr, Ineke
In de begin jaren hebben we veel met Martinair gevlogen, omdat zij bijna altijd goedkoper waren dan de echte lijndienstvluchten.
Vooral op de terugweg veel vertragingen gehad (eenmaal vertrok het vliegtuig zelfs 2 dagen later). Service, niet slecht maar ook niet buitengewoon goed.
Later maakte het verschil in prijs niet meer zo gek veel uit en vlogen we meestal met KLM. Voordeel van KLM dat ze op normale tijden vertrekken en weer aankomen.
Martinair (toen) vaak 's morgens heel vroeg vanuit NL en op een onmogelijk tijd, midden in de nacht, weer terug.
Verzorging en service KLM goed.
Omdat de prijs van Lufthansa beduidend lager lag, hebben we afgelopen vakantie, naar Houston. met Lufthansa gevlogen. Overstap in Frankfurt.
Afgezien van ticketproblemen op de heenreis (zie reisverslag) en vertragingen door slecht weer, ook op de heenreis, beviel deze maatschappij ons heel goed.
Prima verzorging en goede service.
gr, Ineke
dank voor de link tink. Ik vlieg donderdag ook met Lufthansa via frankfurt naar Portland en 't is voor t eerst dat ik zo ver vlieg (en dan ook alleen) dus maak me er wat zorgen over maar het zal wel goed komen.
Ik zie trouwens dat ik op de united.com pagina als ik onlog me mn reserveringsnummer alleen de vlucht ams-frankfurt zie. frankfurt-portland staat er niet bij om electronisch in te checken. is dit normaal? (iemand die dat weer?)
Ik zie trouwens dat ik op de united.com pagina als ik onlog me mn reserveringsnummer alleen de vlucht ams-frankfurt zie. frankfurt-portland staat er niet bij om electronisch in te checken. is dit normaal? (iemand die dat weer?)
Ik ben zelf altijd wel heel tevreden met Continental Airlines. Mischien niet helemaal eerlijk omdat ik bij hun gewerkt heb. Maar toch vind ik de service erg goed.
Lufthansa heb ik vorig jaar mee gevlogen en daar ben ik ook erg tevreden over. We hadden best fijne plaatsen en de cabin crew vond ik ook erg vriendelijk.
United heb ik nou twee keer meegevlogen en dat vond ik helemaal niks. Ik vond alles zo rommelig gaan.
Ik denk dat we dit jaar met BA gaan die hadden wel een redelijke prijs.
Lufthansa heb ik vorig jaar mee gevlogen en daar ben ik ook erg tevreden over. We hadden best fijne plaatsen en de cabin crew vond ik ook erg vriendelijk.
United heb ik nou twee keer meegevlogen en dat vond ik helemaal niks. Ik vond alles zo rommelig gaan.
Ik denk dat we dit jaar met BA gaan die hadden wel een redelijke prijs.
- Bostonlover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Bostonlover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Het is alweer even geleden maar in december 2004 zijn wij met Continental naar Newark geweest. Was prima hoor. Eigen schermpjes enzo. Service was ook verder prima in orde. Net een soort United vonden wij het.deh78 schreef:Ik vlieg in september voor de eerste maal met Continental alleen hoor je van hun niks op forums de meeste aandacht gaat naar United (waar ik mee naar Florida geweest ben en niks op aan temerken heb) en Delta.
Is hier een rede voor...
Dennis
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Voor vluchten naar Egypte is de kans heel groot dat het nog steeds zo is. Maatschappijen zetten hun beste vliegtuigen in voor de lange afstandsvluchten, en die zijn dus ook beter voorzien van lcd schermpjes enzo.Xadro schreef:ik weet nog wel van stuk of 10 jaar geleden ging ik naar egypte en daar had je 1 scherm per een aantal rijen stoelen, je zag gewoon niets wat er op gebeurde en de radio had maar 8 zenders ofzo dat was de laatste keer dat ik vloog er is veel veranderd sinds toen lijkt me?
Air France : Prima maatschappij, vriendelijk personeel. Spijtig dat hun films allemaal nagesyncroniseerd zijn naar het Frans (wel ondertiteling naar engels).
Continental : Geen klagen, had een keer dat een vlucht gecanceld was (door een zware orkaan in deVS), maar de volgende dag prima verdergeholpen.
Cathay Airlines : duidelijk een klasse beter dan de 2 andere maatschappijen
Als vliegveld vind ik Heathrow wel het allerslechtste dat ik ooit bezocht heb. Ben er ondertussen 2 keer geweest, en nu nooit meer, dus probeer altijd mijn vluchten zo te regelen dat ik daar niet meer moet komen.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ben inmiddels 3 keer met British Airways naar de USA gevlogen. Prima airline! Het eten was goed, allemaal eigen schermpje en genoeg te drinken (wat je wilt).Xadro schreef:zo te zien vliegen maar weinig mensen met British Airways is deze maatschappij voor de rest goed??
//offtopic
Ik vlieg met een Airbus A319 naar londen dan met een Boeing 747-400 naar miami zijn dit beetje goede vliegtuigen??
Houdt er wel rekening mee dat Heathrow waar je overstapt een drama luchthaven eerste klas is. Zorg er altijd voor dat er tussen je vlucht uit Amsterdam naar Heathrow en je vlucht van Heathrow naar de US of A minimaal 3 uur tussen zit. Anders is de kans heel groot dat je zonder koffers aankomt

Dit jaar ga ik voor het eerst met AA naar de US of A, eerst een vlucht naar Heartrow met BA en dan met AA naar Chicago.
can't wait to travel again.....
Heb ik nou nooit last van gehad met overstaptijden van een anderhalf uur tot 2 uur.. Er zat keurig zo'n tagje aan mn koffer dat mijn koffers snel moesten omdat er niet zoveel tijd was..ndekker schreef:Houdt er wel rekening mee dat Heathrow waar je overstapt een drama luchthaven eerste klas is. Zorg er altijd voor dat er tussen je vlucht uit Amsterdam naar Heathrow en je vlucht van Heathrow naar de US of A minimaal 3 uur tussen zit. Anders is de kans heel groot dat je zonder koffers aankomt
Ik vind BA een heerlijke maatschappij om mee te vliegen

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ja het is idd erg fijne airline! Dat van die 3 uur schrijf ik zo op omdat als je pech hebt en land in de spits op heatrow vauit amsterdam je gerust een half uur rondcircelt voor je land. Dan blijft er van je anderhalf uur zo goed als niets over.Clint schreef:Heb ik nou nooit last van gehad met overstaptijden van een anderhalf uur tot 2 uur.. Er zat keurig zo'n tagje aan mn koffer dat mijn koffers snel moesten omdat er niet zoveel tijd was..ndekker schreef:Houdt er wel rekening mee dat Heathrow waar je overstapt een drama luchthaven eerste klas is. Zorg er altijd voor dat er tussen je vlucht uit Amsterdam naar Heathrow en je vlucht van Heathrow naar de US of A minimaal 3 uur tussen zit. Anders is de kans heel groot dat je zonder koffers aankomt
Ik vind BA een heerlijke maatschappij om mee te vliegen
Dat is waar, maar in dat geval wordt het toch al lastig om je connectie te halen (voor een terminal 4 - terminal 4 connectie staat al 60 min (al vind ik dat vaak ook aan de hoge kant)), en is de kans dus groot dat je omgeboekt moet worden. Als ik tussen een korte overstaptijd met BA of een vlucht met NWA/KLM zou moeten kiezen ga ik denk ik toch voor BA 

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
heb dit jaar wel extreem veel overstap tijd, maar ja was 100 euro goedkoper zo. vlieg nu met BA naar Heathrow en met AA naar Chicago. Nooit met AA gevlogen maar volgens seatguru.com heb je wel meer beenruimte als bij BA. En ben zelf 196 dus elke cm is er eentjeClint schreef:Dat is waar, maar in dat geval wordt het toch al lastig om je connectie te halen (voor een terminal 4 - terminal 4 connectie staat al 60 min (al vind ik dat vaak ook aan de hoge kant)), en is de kans dus groot dat je omgeboekt moet worden. Als ik tussen een korte overstaptijd met BA of een vlucht met NWA/KLM zou moeten kiezen ga ik denk ik toch voor BA

- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Mijn beste vlucht was mijn goedkoopste vlucht. Vliegen is, naar mijn mening een noodzakelijk kwaad om snel van A naar B te komen en dan het liefst tegen de laagst mogelijke prijs.
We zijn al met van alles naar Amerika gevlogen zoals Kuwayt Airways, Air India, KLM, Lufthansa en eerdaags met Swiss. Met welke maatschappij we ook hebben gevlogen, na een uurtje of 4 (net voorbij IJsland
) zit geen enkele stoel meer lekker en begint het afzien.
Nu maar hopen dat prijsvechters zoals Easyjet of Ryan Air nog eens de stoute schoenen aantrekken en op Amerika gaan vliegen.
We zijn al met van alles naar Amerika gevlogen zoals Kuwayt Airways, Air India, KLM, Lufthansa en eerdaags met Swiss. Met welke maatschappij we ook hebben gevlogen, na een uurtje of 4 (net voorbij IJsland

Nu maar hopen dat prijsvechters zoals Easyjet of Ryan Air nog eens de stoute schoenen aantrekken en op Amerika gaan vliegen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Ik vlieg ook een paar keer per jaar naar Chicago. Vaak via London maar ook vaak rechtstreeks. Mag ik vragen voor wanneer je ticket is en wat het kost?
Mijn ticket (met bewust een stop-over in DC) is:
29 Mei - AMS ->ORD
11 Juni - ORD -> IAD -> AMS
Ik heb 667 US$ betaalt, zo ongeveer 490 Euro.
Bijna altijd vlieg ik met United Airlines daar zij bijna altijd de goedkoopste zijn, ook dit keer weer. Maar heb deze keer wel uitgevonden dat het soms enorme uitmaakt of je boekt via united.com (met usa creditcard betalen) of b.v. via unitedairlines.nl Had ik deze keer via unitedairlines.nl geboekt dan was in 1300 US$ kwijt geweest !!!
Verder bevalt UA me goed. Ik ga meestal slapen in het vliegtuig en als het echt rustig is (als de rest slaapt) effe lekker een paar rondjes lopen.
De nieuwe regels dat je slechts in je eigen cabin deel mag lopen vind ik trouwens vrij belachelijk, maar ach, zij zijn de dompteurs en ik het hondje en dus houd ik me er ook maar aan
Wel zorg ik dat ik altijd achterin het vliegtuig zit, dicht bij de galley. Dan kan ik er regelmatig even langslopen voor een extra drankje of hapje.
Eten is altijd ok. Alleen de stunt met de boter is vrij belachelijk. Dat kuipje stoppen ze ook in de microwave, zodat de boter smelt. Dat kan niet anders zeggen ze. Waarschijnlijk zijn ze nooit op het idee gekomen het kuipje met boter van de tray af te halen voordat het in de microwave gaat
Mijn ticket (met bewust een stop-over in DC) is:
29 Mei - AMS ->ORD
11 Juni - ORD -> IAD -> AMS
Ik heb 667 US$ betaalt, zo ongeveer 490 Euro.
Bijna altijd vlieg ik met United Airlines daar zij bijna altijd de goedkoopste zijn, ook dit keer weer. Maar heb deze keer wel uitgevonden dat het soms enorme uitmaakt of je boekt via united.com (met usa creditcard betalen) of b.v. via unitedairlines.nl Had ik deze keer via unitedairlines.nl geboekt dan was in 1300 US$ kwijt geweest !!!
Verder bevalt UA me goed. Ik ga meestal slapen in het vliegtuig en als het echt rustig is (als de rest slaapt) effe lekker een paar rondjes lopen.
De nieuwe regels dat je slechts in je eigen cabin deel mag lopen vind ik trouwens vrij belachelijk, maar ach, zij zijn de dompteurs en ik het hondje en dus houd ik me er ook maar aan

Eten is altijd ok. Alleen de stunt met de boter is vrij belachelijk. Dat kuipje stoppen ze ook in de microwave, zodat de boter smelt. Dat kan niet anders zeggen ze. Waarschijnlijk zijn ze nooit op het idee gekomen het kuipje met boter van de tray af te halen voordat het in de microwave gaat

Laatst gewijzigd door Bramster op 07 mei 2007, 19:27, 11 keer totaal gewijzigd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 4181 Weergaves
-
Laatste bericht door Vlinder72
-
- 7 Reacties