- PARK/PLAATS: Hollywood Hills, Los Angeles
- NAAM TRAIL: Holly Ridge Trail
- LENGTE TRAIL: 5.2km roundtrip
- DUUR TRAIL: met foto's maken een uurtje omhoog, 25min naar beneden
- MOEILIJKHEIDSGRAAD: Wisselend, ik zo zeggen gemiddeld, niet voor elk persoon te doen.
- HOOGTEVERSCHIL: 220m
- ROUTE NAAR TRAILHEAD: Er zijn bij mij bekend 2 manieren om van relatief dichtbij deze trail te doen.Vanaf Canyon road en dan de auto bij Hollywoodland Camp neerzetten.
Ik ben echter via North Beechwood drive gereden, tot aan de Sunset Ranch. Let wel, de parkeerruimte is schaars en het staat vroeg vol.
- BESCHRIJVING WANDELING: De wandeling naar het Sign begint eigenlijk de verkeerde kant op. Loop omhoog naar het bord met de ratelslang waarschuwing en volg vanaf daar de route. Ik heb het bord Holy Ridge Trail daarna niet veel meer gezien, dus zorg dat je bij nr 1 op het routekaartje ook echt linksaf omhoog gaat. Rechtdoor is een hele lange trail naar Griffith Obs. Maargoed we gaan omhoog en komen op een aantal plateaus wat al een leuk uitzicht bied over het sign. Daarna nog een lekkere klim en bij 2 kom je Mt Lee road op. Deze weg slingert zich om de heuvel heen. Aan de ander kant heb je een geweldig uitzicht (mits het goed weer is) over The Valley! Je loopt bovenlangs forest lawn, Warner Brother Studio's. in de verte Bob Hope Airport. Bijna op het einde begint nog een andere trail naar Cahuenga Peak. Dan het hoekje om en je staat achter een hek boven het Hollywood Sign. Loop overigens een stukje verder bij het hek naar links het heuveltje op, dan sta je namelijk boven het hek

- TIJDSTIP/PERIODE: s' Morgens of in de late namiddag ivm de warmte, wel druk met joggers en een kleine parkeerplaats.
- FOTO'S