Zeker als ik de bordjes zie met "Your contribution fee at work".Old Faithful schreef:
P.S.
Ik vind $80,- voor de pas inderdaad ook een koopje.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
America The Beautiful pass - vraag
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: America The Beautiful pass - vraag
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Tot onze verrassing was de pas ook geldig bij Lake Powell (wahweap) bij Page.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
- buur
- Amerikakenner
Ja natuurlijk - de pas is geldig in alle gebieden van de National Park Service, ook National recreation Areas, National Historic Sites en meer.
Groetjes, Thomas.
tja daar hadden we geen rekening mee gehouden dus was een prettige verrassing.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Niet alleen daar, ook veel BLM en NF parken vallen onder de nieuwe ATB-pas net als parken die vroeger onder de Golden Eagle pas vielen.buur schreef:Ja natuurlijk - de pas is geldig in alle gebieden van de National Park Service, ook National recreation Areas, National Historic Sites en meer.
Weten jullie of er ook een site is waar vermeld staat welke parken onder de ATB pas vallen.Rob schreef:Niet alleen daar, ook veel BLM en NF parken vallen onder de nieuwe ATB-pas net als parken die vroeger onder de Golden Eagle pas vielen.buur schreef:Ja natuurlijk - de pas is geldig in alle gebieden van de National Park Service, ook National recreation Areas, National Historic Sites en meer.
- buur
- Amerikakenner
Kijk hier:
http://store.usgs.gov/pass/general.html
Voor meer informatie in detail kun jij de links bij FAQ 6 volgen.
http://store.usgs.gov/pass/general.html
Voor meer informatie in detail kun jij de links bij FAQ 6 volgen.
Groetjes, Thomas.
- yvonne van den berg
- Amerika-ontdekker
* Note mod,
Tekst verwijderd, hierin werd een illegale aktie omschreven en dat is volgens forumregel# 5 verboden.
Forumregel # 5
Er mogen geen discussies over illegale activiteiten plaatsvinden in deze forums. Berichten waarin illegale zaken toegestaan, uitgebuit of gebruikt worden zullen onmiddellijk worden verwijderd en de betreffende leden verbannen.
Ik wil toch nog even reageren op mijn bericht dat onterecht gedeeltelijk verwijdert is.
Wij reizen nu bijna een jaar door Amerika met een camper en pt cruiser die we in Amerika hebben gekocht.
We hebben bij de MVD een Identificatiekaart gekocht. Daarvoor moet je het Nederlands paspoort laten zien.Je krijgt een Amerikaanse ID kaart voor de tijd die je in Amerika bent.(en kunt die verlengen als je weer terug komt). Kosten 10 dol
Met die ID kaart konden we een America The Beautiful pas aanschaffen op aanraden van de Amerikanen zelf ! Niks illegale aktie..... Als je in Amerika rondreist is het fijn als je op deze manier ook van de voordelen kunt genieten.We hebben daar niemand mee benadeelt. Het is er speciaal voor de ouderen.
Tekst verwijderd, hierin werd een illegale aktie omschreven en dat is volgens forumregel# 5 verboden.
Forumregel # 5
Er mogen geen discussies over illegale activiteiten plaatsvinden in deze forums. Berichten waarin illegale zaken toegestaan, uitgebuit of gebruikt worden zullen onmiddellijk worden verwijderd en de betreffende leden verbannen.
Ik wil toch nog even reageren op mijn bericht dat onterecht gedeeltelijk verwijdert is.

We hebben bij de MVD een Identificatiekaart gekocht. Daarvoor moet je het Nederlands paspoort laten zien.Je krijgt een Amerikaanse ID kaart voor de tijd die je in Amerika bent.(en kunt die verlengen als je weer terug komt). Kosten 10 dol
Met die ID kaart konden we een America The Beautiful pas aanschaffen op aanraden van de Amerikanen zelf ! Niks illegale aktie..... Als je in Amerika rondreist is het fijn als je op deze manier ook van de voordelen kunt genieten.We hebben daar niemand mee benadeelt. Het is er speciaal voor de ouderen.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Bedoel je dan de Annual Pass van $ 80 of de Senior Pass van $ 10? Voor de eerste hoef in ieder geval geen speciaal Amerikaans ID-bewijs te hebben. Heb 'm afgelopen zomer zelf nog aangeschaft. Weet niet meer of ik toen mijn Nederlandse ID-bewijs daar ook bij moest laten zien. Voor de Senior Pass geldt overigens het volgende: "must be 62+ older, U.S. citizen, & a permanent resident". Tenminste, zo lees ik het op een site hierboven genoemd en zou dus niet door ons als toeristen aangeschaft kunnen worden.yvonne van den berg schreef:Met die ID kaart konden we een America The Beautiful pas aanschaffen op aanraden van de Amerikanen zelf ! Niks illegale aktie..... Als je in Amerika rondreist is het fijn als je op deze manier ook van de voordelen kunt genieten.We hebben daar niemand mee benadeelt. Het is er speciaal voor de ouderen.
Roland
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Wat ik nu begrijp is dat ze een Amerikaanse ID hebben gekocht en zo dus American citizen zijn.
Dan kan het blijkbaar wel, maar dat iedereen boven de 62 een Senior Pass pas kan kopen lijkt mij onmogelijk, dat is wat er gesuggereed werd in de post die weg is gehaald.
Bij bijna ieder park moet je je paspoort laten zien.
Om dan een Senior pass te laten zien met een Nederlands paspoort, trappen ze volgens mij niet in.
Dan kan het blijkbaar wel, maar dat iedereen boven de 62 een Senior Pass pas kan kopen lijkt mij onmogelijk, dat is wat er gesuggereed werd in de post die weg is gehaald.
Bij bijna ieder park moet je je paspoort laten zien.
Om dan een Senior pass te laten zien met een Nederlands paspoort, trappen ze volgens mij niet in.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Was het maar zo makkelijk...Annie schreef:Wat ik nu begrijp is dat ze een Amerikaanse ID hebben gekocht en zo dus American citizen zijn.

Dat lijkt mij inderdaad niet de bedoeling. Op die manier wordt het ook niet uitgelegd op de site over de pas. Dat men naar alle waarschijnlijkheid de gegevens niet goed controleert bij de verkoop van zo'n pas doet daar niet aan af.Dan kan het blijkbaar wel, maar dat iedereen boven de 62 een Senior Pass pas kan kopen lijkt mij onmogelijk, dat is wat er gesuggereed werd in de post die weg is gehaald.
Roland
Re: goedkoop camperen
Wat bedoel je daar precies mee? Want je kan gewoon een America The Beautiful kaart aanschaffen zonder daarvoor eerst een ID te hebben gekocht. Dat is wat de meeste toeristen doen die meerdere parken bezoeken. Misschien begrijp ik je ook wel verkeerd hooryvonne van den berg schreef: Met die ID kaart konden we een America The Beautiful pas aanschaffen op aanraden van de Amerikanen zelf ! Niks illegale aktie..... Als je in Amerika rondreist is het fijn als je op deze manier ook van de voordelen kunt genieten.We hebben daar niemand mee benadeelt. Het is er speciaal voor de ouderen.

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Er is een speciale pas voor (ik dacht) 60+ maar kan ook 62+ zijn.
Die is een stuk goedkoper.
Die is een stuk goedkoper.
Ik denk dat ik het snap. Je hebt een Amerikaans ID gekocht zodat je aan de voorwaarde kunt voldoen om de America The Beautiful pas voor slechts $10 te kopen:
Uit de FAQ:
If I am a 62-year-old Canadian citizen can I purchase a Senior Pass?
No. The Senior Pass is available only to U.S. citizens or permanent residents, age 62 years and older.
Maar hoe zit dat precies met zo'n ID "kopen"?
Uit de FAQ:
If I am a 62-year-old Canadian citizen can I purchase a Senior Pass?
No. The Senior Pass is available only to U.S. citizens or permanent residents, age 62 years and older.
Maar hoe zit dat precies met zo'n ID "kopen"?
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het gedeelte over de America The Beautiful pas van dezelfde poster wordt overigens ook al in dit topic behandeld: viewtopic.php?p=282965#p282965
Roland
Note mod (Marjan):
Het gedeelte over over de America Beautiful pas is inmiddels samengevoegd
Roland
Note mod (Marjan):
Het gedeelte over over de America Beautiful pas is inmiddels samengevoegd
- yvonne van den berg
- Amerika-ontdekker
Wij zijn gewone Nederlanders die naar de MVD zijn gegaan,ons gelegitimeerd hebben met ons Nederlands paspoort,daar staat in dat we een visa hebben voor 10 jaar.(Maar ook wij moeten iedere 6 maanden het land uit.)Vervolgens kregen we een Amerikaanse ID kaart voor 10 dol . Daar staan onze gegevens op,(ook waneer we het land uit moeten). Die kaart gebruiken we altijd als er naar onze ID gevraagd word bijvoorbeeld bij gebruik van visa kaart.Ik snap niet wat hier zo moeilijk aan is. Als het ellegaal zou zijn..... zouden ze ons dan die ID kaart verstrekken ?? Ik dacht van niet.
Het verstrekken van jullie ID kaart is helemaal niet illegaal, maar het maakt jullie niet automatisch permanent residents. Ik denk dat die Park Rangers of niet zo bekend zijn met de definitie van "permanent resident," of niet goed naar jullie ID card hebben gekeken, toen ze jullie die Senior Pas verkochten. Als er een datum op staat wanneer je weer het land uit moet, ben je toch duidelijk niet een "permanent" resident. De term "permanent U.S. resident" heeft een strikte wettelijke betekenis: http://tinyurl.com/4uorjy -- iemand die een green card heeft en zich hier dus inderdaad permanent heeft mogen vestigen. En daar is volgens mij die Senior Pas voor bedoeld.
Hier is nog een uitleg uit de FAQ:
If I'm a foreign citizen and have a winter home in the U.S. (Tucson for example), where I reside six months of the year, do I qualify for the Senior Pass?
No. Owning property or paying taxes in the U.S. does not automatically qualify you for a Senior Pass. You must be a permanent U.S. resident, or a U.S. citizen.
Dus zelfs als je hier een huis bezit, kom je officieel niet in aanmerking voor die Senior Pas als je niet een permanent U.S. resident bent.
Hier is nog een uitleg uit de FAQ:
If I'm a foreign citizen and have a winter home in the U.S. (Tucson for example), where I reside six months of the year, do I qualify for the Senior Pass?
No. Owning property or paying taxes in the U.S. does not automatically qualify you for a Senior Pass. You must be a permanent U.S. resident, or a U.S. citizen.
Dus zelfs als je hier een huis bezit, kom je officieel niet in aanmerking voor die Senior Pas als je niet een permanent U.S. resident bent.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Het zal wel zo zijn, maar jij deed voorkomen dat iedereen van 62+ dit kan doen en daar zet ik mijn vraagtekens bij.yvonne van den berg schreef:snap niet wat hier zo moeilijk aan is. Als het ellegaal zou zijn..... zouden ze ons dan die ID kaart verstrekken ?? .
De meeste hier gaan op een visa waiver naar Amerika en niet met een 10 jarig visum.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2826 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie
-
- 7 Reacties