stijnec schreef:nog even een update: ik heb de stoelen die ik vantevoren heb vastgelegd keurig gekregen, heen rij 11, terug rij 10, beide keren de op één na voorste rij in economy. Bij het online inchecken stonden deze stoelen al aangegeven. Prima geregeld dus.
NB. het online geboekt via KLM website en heb ca 90 dagen vantevoren gebeld om stoelen (3 naast elkaar, vooraan) te laten vastleggen. Prima gelukt dus. Kudos voor de KLM
Die rijen had ik bij het reisburo ook aangegeven als eertse voorkeur, maar die konden zij niet reserveren op dat hele stuk zat een slot zei ze.
Dat is dan wel vreemd.
Of komt het doordat je lid bent van flyjng blue en vaker hebt gevlogen?
stijnec schreef:nog even een update: ik heb de stoelen die ik vantevoren heb vastgelegd keurig gekregen, heen rij 11, terug rij 10, beide keren de op één na voorste rij in economy. Bij het online inchecken stonden deze stoelen al aangegeven. Prima geregeld dus.
NB. het online geboekt via KLM website en heb ca 90 dagen vantevoren gebeld om stoelen (3 naast elkaar, vooraan) te laten vastleggen. Prima gelukt dus. Kudos voor de KLM
De kleine cabine naast de grote keuken zijn de beste economy plaatsen in de KLM 747, alleen van tevoren te boeken voor mensen met een Elite status bij KLM, als je geluk hebt kun je deze plaatsen wel kiezen bij het online inchecken als ze nog niet vastgelegd zijn.
Wij gaan 14 juli en ik wil heel graag met zijn 2en bij het raam want met 4 mensen in het midden gepropt dat vind ik vervelend. Daarbij vliegen we overdag en wil ik de VS ook wel van bovenaf zien!(we vliegen met een airbus 330-200).
Ik had 3 maanden geleden bij boeking (exit-reizen) gevraagd of ik al een stoel kon reserveren. Dat kon uiteindelijk nog niet.
Mij werd verteld dat ik gewoon 24 uur van te voren een plek kan reserveren.
Nu kwam ik bij toeval (ik zocht er echt niet naar!) vandaag langs dit topic en zag dat je 90 dagen van te voren kan reserveren. Ik ben gaan rekenen en... over 69 dagen vertrekken we! Dus ik gelijk KLM gebeld. Kon dus niet omdat het via het reisbureau moet. Ik dus direct exit-reizen gebeld. Ze hadden nog precies 12 stoelen in de rijen van 2 stoelen aan een raam (AB en HJ rijen). Zij bellen met KLM. 5 minuten later belde ze terug: Voor zowel heen als terug hebben we nu 2 stoelen aan de raamzijde (A39 en B39).
Dat noem ik nog eens geluk hebben! Net op het juiste moment dit topic gevonden en goed geregeld door het reisbureau! :dance:
edit: En wij zijn geen frequent flyers, of wat dan ook. Dit is de 2e keer in mijn leven dat ik met KLM vlieg (ooit 20 jaar geleden als kind eens).
MattRob schreef:24 uur van te voren sta ik klaar om in te checken
Dat probeerde ik vanmorgen dus.
Moest echter pasnr en de vervaldatum van mijn reisgenote nog achterhalen. Toen ik die gegevens wist en invulde was de sessie verlopen.
Dus opnieuw aanloggen voor een tweede poging, maar nu verwijst KLM door naar de site van NWA en het systeem van NWA herkent het e-ticketnr niet. Ik zal het later vandaag nog een keer proberen, en anders morgen op schiphol maar.
Johan
Ik vind trouwens dat er wel een cryptische vraag staat bij het inchecken bij klm, kwam ik net achter(morgen KL 641).
Verblijfplaats op uw bestemming...is dat de stad of het hotel...
Nu heb ik maar New York City ingevuld..is dat ok?
hmv schreef:Ik vind trouwens dat er wel een cryptische vraag staat bij het inchecken bij klm, kwam ik net achter(morgen KL 641).
Verblijfplaats op uw bestemming...is dat de stad of het hotel...
Nu heb ik maar New York City ingevuld..is dat ok?
Lijkt me ok.
Ze willen alleen een adres (dat zal in veel gevallen van een hotel zijn).
De naam van het hotel hoef je blijkbaar niet te vermelden.
Johan
Overigens moet ik zeggen, dat stoelen reserveren :doublethumb: .
Vandaag bij inchecken inderdaad de toegezegde stoelen gekregen en afgelopen woensdag nog kunnen bellen voor mn vlucht van dinsdag, wat ook gelukt is.
Misschien haal ik 2 dingen door elkaar, of niet, maar even het volgende:
Ik heb dus 2 stoelen gereserveerd. Is het raadzaam om alsnog 24 uur van te voren via internet in te checken ipv gewoon op schiphol 3 uur voor je vlucht?
Online inchecken heeft nog meer voordelen dan alleen het vastleggen van je stoelen. Je hoeft niet in de rij te staan bij de incheckbalies of in te checken via automaten op Schiphol, maar kan gewoon je bagage afgeven en met je thuis uitgeprinte boardingpas door de douane heen. Het scheelt je gewoon tijd op Schiphol en ze zijn er daar erg blij mee.
nieuwenoord schreef:Online inchecken heeft nog meer voordelen dan alleen het vastleggen van je stoelen. Je hoeft niet in de rij te staan bij de incheckbalies of in te checken via automaten op Schiphol, maar kan gewoon je bagage afgeven en met je thuis uitgeprinte boardingpas door de douane heen. Het scheelt je gewoon tijd op Schiphol en ze zijn er daar erg blij mee.
Maar 1 ding snap ik niet. Ik ben meerdere malen met het vliegtuig op pad geweest (en dan tel ik niet al die keren mee dat ik eruit ben gesprongen: Hobby is parachutespringen ). Wij checken dan elke keer in via internet, maar komen op schiphol alsnog in de rij te staan want we moeten onze bagage afgeven bij de rij waar mensen allemaal aan het inchecken zijn (dan staat er op die schermen: Balie 5-9 oid). Of doen wij iets verkeerd? Of is dat niet de rij waar mensen inchecken? Of komt dat doordat we voorheen alleen met transavia e.d. vlogen?
Volgens mij checken wij dan alsnog in, want we hebben dan nog geen instapkaarten. We hebben dan alleen van die printjes van het reisbureau en krijgen bij de balie instapkaarten.
Ik denk dat het dan inderdaad aan de maatschappij ligt. Bij KLM staat er duidelijk bagage-afgifte en print ik mijn instapkaarten echt thuis al, compleet met streepjescode.
Vandaag is het 90 dagen voor onze retourvlucht. Ik heb gebeld met vliegtarieven.nl en die hebben direct onze stoelen vastgelegd.
Weer stoelen 33 A B en C. De voorste stoelen waren helaas allemaal al bezet.
Maar we zitten in ieder geval allemaal bij elkaar en hebben een raamplaats.
Nou het is me gelukt hoor.
90 dagen voor ons vertrek naar Nederland zijn de stoelen ook gereserveerd.
Ik vind het alleen nog steeds vreemd dat ik er zelf achteraan moest.
Volgens het reisburo kregen zij ook bericht ervan , maar ik was zo snel daar, zeiden ze.
Nou gewoon 90 dagen van te voren stond ik op de stoep bij ze.
Ook ons is het gelukt. Exact 90 dagen van te voren gebeld en onze eerste keuze: de tweepersoons plaatsen achterin :dance: . Ik dacht dat dat seat's choice plaatsen waren maar ik kon ze gewoon vastleggen
Dikkie schreef:Ook ons is het gelukt. Exact 90 dagen van te voren gebeld en onze eerste keuze: de tweepersoons plaatsen achterin :dance: . Ik dacht dat dat seat's choice plaatsen waren maar ik kon ze gewoon vastleggen
Misschien krijg je de rekening pas bij het instappen.
Dikkie schreef:Ook ons is het gelukt. Exact 90 dagen van te voren gebeld en onze eerste keuze: de tweepersoons plaatsen achterin :dance: . Ik dacht dat dat seat's choice plaatsen waren maar ik kon ze gewoon vastleggen
Misschien krijg je de rekening pas bij het instappen.
Harry
Nou ik was bereid ervoor te betalen en dacht dus dat ik moest wachten tot die 24 uur van te voren, maar die man legde mij uit dat alleen de plaatsen bij de nooduitgang seat's choice zijn voor dit vliegtuig.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.