Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bellen en gebeld worden in de U.S
-
- Amerika-ontdekker
Re: Bellen en gebeld worden in de U.S
Hoi,
Nou ik ben nog niet echt geholpen. Ik heb bijvoorbeeld geen adres om op te geven in amerika. Ik ben bang dat het gewoon bellen wordt vanuit een telefooncel helaas. We houden de familie wel via internet op de hoogte en zij moeten maar een berichtje inhet gastenboek zetten van onze bruiloftsite als ze wat willen doorgeven.
Bedankt.
Groeten ies
Nou ik ben nog niet echt geholpen. Ik heb bijvoorbeeld geen adres om op te geven in amerika. Ik ben bang dat het gewoon bellen wordt vanuit een telefooncel helaas. We houden de familie wel via internet op de hoogte en zij moeten maar een berichtje inhet gastenboek zetten van onze bruiloftsite als ze wat willen doorgeven.
Bedankt.
Groeten ies
Je kan toch ook een prepaid mobieltje kopen bij o.a. wallmart? heb je gelijk een amerikaans nummer, zonder dat je iets hoeft op te geven van een adres. Of je neemt een prepaid simkaart van t-mobile die je in je eigen mobiel stopt. Hoef je ook geen adres voor in te vullen en zo wel, dan kan je ook gewoon je NL adres gebruiken. Een t-mobile verkoper zei eens tegen mij: "with prepaid cards, i don't care where you're from. As long as you pay".johanenisabella schreef:Hoi,
Bedankt.
Groeten ies
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerika-ontdekker
Ow okay super. Dat is ook nog eens een idee. Bedankt.
Groeten ies
Groeten ies
Is het nodig om iets aan je toestelinstellingen te veranderen als je in Amerika bent? Ik heb een tri-bandtoestel en wil hem aan laten staan om in ieder geval bereikbaar te zijn voor onze ouders (nou ja, als er bereik is natuurlijk). Moet je het toestel dan nog instellen op de 1900 band of gaat dat automatisch?
nee, dat zou met modere toestellen automatisch . Hele oude toestellen kan het nog wel handmatig moeten, dit kan je dan meestal wel bij de voorkeuren vinden.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Niet alle providers zijn overal te gebruiken. Hier waar ik voon kun je alleen bellen mobiel met verizon. Geen enkele andere heeft enig bereik.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Every day is a gift, not a given right
Every day is a gift, not a given right
Ik heb gezocht bij de instellingen, maar kon niets vinden. Ik vertrouw er maar op dat het automatisch gaat. Dank je wel voor je reactie.Clint schreef:nee, dat zou met modere toestellen automatisch . Hele oude toestellen kan het nog wel handmatig moeten, dit kan je dan meestal wel bij de voorkeuren vinden.
Zo te zien komen we niet bij jou in de buurtpeet schreef:Niet alle providers zijn overal te gebruiken. Hier waar ik voon kun je alleen bellen mobiel met verizon. Geen enkele andere heeft enig bereik.

Ik vraag me wel eens af hoe de Rangers in de Parken contact met elkaar onderhouden, dat kan dan zeker ook niet via een mobieltje?
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Het kan perfect zijn dat je ergens bent (bevoorbeeld in NP) en zelf geen signaal op je GSM hebt, maar dat je wel mensen ziet bellen. Meestal zijn er wel operatoren actief in die regio, maar hebben onze europese providers daar geen roaming akkoorden mee en kan je dus niet bellen.Miza schreef: Zo te zien komen we niet bij jou in de buurt. Ik denk sowieso dat we vaak geen bereik hebben, omdat we veel in de NP van het zuidwesten zullen zitten. We gaan in ieder geval proberen onderweg zo veel mogelijk via e-mail contact te houden. Een ander forumlid had daar goede ervaringen mee, beter dan via de telefoon.
Ik vraag me wel eens af hoe de Rangers in de Parken contact met elkaar onderhouden, dat kan dan zeker ook niet via een mobieltje?
Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Kan je daar dan wel met een willekeurige andere Amerikaanse provider gebruik maken van zo'n netwerk?Het kan perfect zijn dat je ergens bent (bevoorbeeld in NP) en zelf geen signaal op je GSM hebt, maar dat je wel mensen ziet bellen. Meestal zijn er wel operatoren actief in die regio, maar hebben onze europese providers daar geen roaming akkoorden mee en kan je dus niet bellen.
Hans
Nee. Er zijn een aantal beperkingen:
1) de banden. In tegenstelling wat de meeste mensen beweren, zal je niet 100% zeker met je NL Triband toestel kunnen bellen. De 850 GSM band is hier 99% van de tijd uitgesloten, terwijl de 850 GSM band vooral veel gebruikt wordt in onbewoonde gebieden.
2) CDMA.
In Europa gebruiken we GSM. In de VS wordt GSM ook gebruikt, maar daarnaast maakt men nog gebruik van CDMA. Dit is een ander soort netwerk. Je hebt bv geen simkaart etc. Providers die dit aanbieden zijn o.a. Verizon en Alltel.
De NL roamingovereenkomsten zijn vrij groot, maar je zal sowieso niet op een CDMA netwerk kunnen en als er gebruikt wordt gemaakt van de 850 GSM band, en je hebt geen quadband toestel, heb je ook geen bereik.
1) de banden. In tegenstelling wat de meeste mensen beweren, zal je niet 100% zeker met je NL Triband toestel kunnen bellen. De 850 GSM band is hier 99% van de tijd uitgesloten, terwijl de 850 GSM band vooral veel gebruikt wordt in onbewoonde gebieden.
2) CDMA.
In Europa gebruiken we GSM. In de VS wordt GSM ook gebruikt, maar daarnaast maakt men nog gebruik van CDMA. Dit is een ander soort netwerk. Je hebt bv geen simkaart etc. Providers die dit aanbieden zijn o.a. Verizon en Alltel.
De NL roamingovereenkomsten zijn vrij groot, maar je zal sowieso niet op een CDMA netwerk kunnen en als er gebruikt wordt gemaakt van de 850 GSM band, en je hebt geen quadband toestel, heb je ook geen bereik.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Wij zijn in april/mei naar Georgia, Alabama, Mississipi, Louisiana, Florida en South Carolina geweest.
We hadden een quad-band toestel mee en overal goed ontvangst.
17 eenheden (ik denk dat dit 17 min is) naar een vast nr in Nederland, 73 euro bij KPN.
We hadden een quad-band toestel mee en overal goed ontvangst.
17 eenheden (ik denk dat dit 17 min is) naar een vast nr in Nederland, 73 euro bij KPN.