Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verblijfplaats aangeven bij Immigrations

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
deeyore
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Verblijfplaats aangeven bij douane

Bericht door deeyore »

Dude schreef:
thebes schreef:Vanzelfsprekend moet je allebei een groen formulier invullen, het is persoonsgebonden. Van de witte vullen we er maar eentje in. We mogen altijd samen naar de balie, dat wordt ook geroepen: "next family please".
en hoe doe ik dat als samenwonende en dus twee verschillende namen ?
Wij wonen samen en vullen altijd ieder een groen en ieder een wit formulier in. Ik ben zelf ook een keer teruggestuurd omdat we niet dezelfde naam hebben. We mochten niet tegelijkertijd bij de balie staan. Dus nu maar ieder apart een "gezellig" praatje maken bij Immigrations.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Dude schreef: dit is dan helaas ook weer typische amerikaans :(
Ja, grappig he, Lands wijs Lands eer ....... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Dude schreef:
Harry schreef:Bij een man en een vrouw gaan ze er gewoon van uit dat je getrouwd bent, en dan ben je dus een "family", bij twee mannen (of vrouwen?) gaan ze ervan uit dat je geen "family" bent, ook al ben je voor de (Nederlandse) wet getrouwd. Dat heeft bij ons in het verleden al wel eens gedoe opgeleverd, de ene officer is blijkbaar ruimdenkender dan de ander, dus de een vond het wel goed dat we samen door immigrations gingen, en de volgende keer werd je gewoon als een soort minderwaardig mens aangekeken en werd er een van ons teruggestuurd, dat willen we niet meer en nu gaan we dus tegenwoordig maar apart door immigrations. Ieder van ons vult dus zowel een groen als wit formulier in.

Harry
dit is dan helaas ook weer typische amerikaans :(
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat toch niet als iets typisch Amerikaans zie, en ik voel me er over het algemeen toch heel erg prettig, Amerikanen bemoeien zich meestal helemaal niet met wat je doet en wie je bent, en de tijd dat ik me iets aantrok van wat een ander van mij vind ligt reeds lang achter me.
Wat ik wel heel leuk vind, is dat de steden in Amerika die door de meeste mensen als leuk en gezellig gevonden worden, nou juist de steden zijn met de meeste homo's en lesbo's, kennelijk staat een grote gaypopulatie garant voor veel gezelligheid :beerchug: , met San francisco natuurlijk als topper.
1. San Francisco, 15.4 percent
2. Seattle, 12.9 percent
3. Atlanta, 12.8 percent
4. Minneapolis, 12.5 percent
5. Boston, 12. 3 percent
Harry
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Harry schreef:
Dude schreef: dit is dan helaas ook weer typische amerikaans :(
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat toch niet als iets typisch Amerikaans zie
Harry
politiek gezien toch
de mensen op de straat weet ik niet aangezien ik er in september pas voor het eerst naar toe ga :D :dance:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
deh78
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Verblijfplaats aangeven bij Immigrations

Bericht door deh78 »

Zoals ik eerder aangaf blijft het iedere keer spannend 2 broers zelfde achternaam alleen ander woonadres.
Als we nu apart het witte en natuurlijke het groene formulier in vullen moet ik ook van bijna alles een copy maken.
Kan mijn jongere broer onmogelijk door de immagrations sturen met alleen tickets en paspoort.

Dennis
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

deh78 schreef:Zoals ik eerder aangaf blijft het iedere keer spannend 2 broers zelfde achternaam alleen ander woonadres.
Als we nu apart het witte en natuurlijke het groene formulier in vullen moet ik ook van bijna alles een copy maken.
Kan mijn jongere broer onmogelijk door de immagrations sturen met alleen tickets en paspoort.

Dennis
Dit begrijp ik niet geheel. Je hebt al twee groene kaarten en je hoeft alleen extra een witte kaart in te vullen. Dus naast ticket, paspoort, groene- en witte kaart heb je toch niets nodig qua kopien.
deh78
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door deh78 »

Marceljesse schreef:
deh78 schreef:Zoals ik eerder aangaf blijft het iedere keer spannend 2 broers zelfde achternaam alleen ander woonadres.

Dennis
Dit begrijp ik niet geheel. Je hebt al twee groene kaarten en je hoeft alleen extra een witte kaart in te vullen. Dus naast ticket, paspoort, groene- en witte kaart heb je toch niets nodig qua kopien.
Oh sorry, ik was in de veronderstelling dat ik copy's moest maken van Hotelvouchers e.d...maar het zou goed kunnen dat het met 1 groen en 1 wit papiertje ook allemaal lukt.

Dennis
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

misschien een domme vraag, maar waarvoor dient het witte papier dan juist?

naar wat ik hier uit het topic kan afleiden is het precies de bedoeling dat er 1 wit papier per familie wordt ingevuld?
dus zullen mijn vriend en ik best allebei eentje invullen aangezien we nog niet getrouwd zijn zeker ;-) ik hoorde van een vriend van ons ook al een verhaal van wanneer hij met zijn zus en haar vriend naar amerika ging. hij mocht als broer wél bij zijn zus, maar haar vriend -waar ze dus niet mee getrouwd was- niet :shock:
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Dat is voor de douane, niet voor immigrations.
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

dus eerst langs immigrations met het groene en daarna naar de douane met het witte?

wat een gedoe zeg :roll: :D
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Maar vergeet niet dat men bij Immigrations ook al vaak het witte Customs formulier wil zien... hou dat daar dus ook bij de hand!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Doockles schreef:misschien een domme vraag, maar waarvoor dient het witte papier dan juist?

naar wat ik hier uit het topic kan afleiden is het precies de bedoeling dat er 1 wit papier per familie wordt ingevuld?
dus zullen mijn vriend en ik best allebei eentje invullen aangezien we nog niet getrouwd zijn zeker ;-) ik hoorde van een vriend van ons ook al een verhaal van wanneer hij met zijn zus en haar vriend naar amerika ging. hij mocht als broer wél bij zijn zus, maar haar vriend -waar ze dus niet mee getrouwd was- niet :shock:
Op deze website van de US-douane zie je een voorbeeld met uitleg van het witte formulier.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Doockles schreef:misschien een domme vraag, maar waarvoor dient het witte papier dan juist?

Totaal geen domme vraag. Zoals je hier in dit topic ziet is er niets simpels aan de binnenkomst in amerika.

In het vliegtuig krijg je een groene kaart en een witte. Iedereen dient de groene kaart in te vullen en per familie is maar 1 witte kaart noodzakelijk. Let wel op: broers en zussen zijn familie maar samenwonende mensen niet. Als je samenwoont en niet getrouwd bent vul dan gewoon een extra witte kaart in. Kost je 5 minuten en scheelt je 15 minuten als je hem niet hebt.

De groene kaart is voor immigrations. Puur om te kijken wie er amerika binnen komt en hoelang diegene in amerika is gebleven. Volgens mij kan dit veel makkelijker digitaal maarja het blijven amerikanen die erg goed zijn in banen creeren en houden. In je paspoort blijft een klein groen kaartje achter en deze dient in amerika bij je vertrek eruit gehaald te worden. Zo ziet immigration dat je ook echt het land weer uit bent. Dit allemaal simpel en kort door de bocht maar voor meer info moet je even de zoekfunctie gebruiken.

De witte kaart is voor de douane. Simpelweg geef je hierop aan of je voor prive of zaken in amerika bent. Er wordt gevraagd voor hoeveel dollar je aan artikelen bij je hebt die daar blijven. Denk dan vooral aan kadootjes, kaas, chocolade etc etc die je meeneemt voor familie. Als toerist heb je hier meestal nauwelijks mee te maken. oOk staan er vragen zoals cashgeld (grote bedragen), of je biologische materialen bij je hebt etc etc. Deze is niet moeilijk in te vullen.

De witte kaart laat je eerst zien bij de immigration. Deze persoon zet er een krabbeltje op en je haalt je koffers. Dan kom je de tweede persoon tegen, die kijkt naar jou, je koffers en je glimlach. Deze persoon beslist of je naar agriculture moet (afdeling die je koffers scant en zoekt naar agrarische producten en illegale handelswaar. De agriculture departement is dus de derde persoon die de witte kaart in handen neemt. Vervolgens loop je bijna de arrivals in, maar daar zit weer eenn persoon die dan ook echt de witte kaart gaat houden. Deze persoon kijkt weer naar jou en je koffers en besluit of je echt naar de arrivals mag of dat je koffer nu echt open gemaakt moet worden om alles handmatig te controleren. Als het tegenzit heeft de witte kaart dus 5 officers gezien. Heb je helamaal pech dan wordt je al in de slurf aangesproken door een douanier/immigration en dat maakt het dus maximaal 6 personen en als alles meezit maar 3 personen.

Zo zie je totaal geen domme vraag!!!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Het is zo simpel, vul gewoon alles in wat je krijgt, voor iedereen.
Je hebt toch zeker een paar uur de tijd daarvoor, en in het ergste geval vul je iets voor niks in, maar is het nodig scheelt het je heel veel tijd met ter plaatse invullen, weer achteraan aansluiten en vaak ook nog een iets langere ondervraging.

Je kan er toch geen zinnig woord over zeggen, soms mag je beide tegelijk naar de douane, soms niet, soms ben je als samenwonende klaar met 1 witte kaart, soms niet.
Het is net wie je treft, en hoe zijn bui is.....
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

bedankt Marceljesse!!! nu ben ik helemaal mee :dance:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

**Er werd hier verder door de topicstarter nog een vraag gesteld over het invullen van de naam van de partner: meisjesnaam of gehuwde naam.
Dit heb ik afgesplitst en is hier te vinden:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 53#p261753

Elke, moderator**
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Joeyke
Amerika-ontdekker

Bericht door Joeyke »

amai, goed dat ik alles nog eens begin bij te lezen.
Ingewikkeld man....

dus zowieso: ik en mijn vriend wonen samen, maar zijn niet getrouwd, dus...
dan vullen we elk een witte én groene kaart in

zo?
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Joeyke schreef:amai, goed dat ik alles nog eens begin bij te lezen.
Ingewikkeld man....

dus zowieso: ik en mijn vriend wonen samen, maar zijn niet getrouwd, dus...
dan vullen we elk een witte én groene kaart in

zo?
Ja, helemaal goed.
Masch
Amerikafan

Bericht door Masch »

Deze kaarten krijg je in het vliegtuig??

Ik heb bij mijn reispapieren ook nog twee documenten gekregen van het 'Department of Homeland Security'. Deze moeten ik en mijn gf volgens de papieren afleveren bij het personeel van United, volgens mij bij het inchecken al. Wel een boel gedoe zeg....

Als ik het dus goed begrijp moet je de volgende stappen volgen:

1. Inleveren documenten 'Department of Homeland Security' bij inchecken
2. Invullen van groen en wit formulier (invullen in vliegtuig), allebei apart (we zijn niet getrouwd)
3. Inleveren groen en wit formulier bij immigrations
4. Starten met de vakantie :lol:
2008 & 2009 Rondreis Zuidwesten
2013 -- Rondreis Florida
2015 & 2017 -- Florida - Orlando --> http://floridams2017.blogspot.nl
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Masch schreef:Deze kaarten krijg je in het vliegtuig??

Ik heb bij mijn reispapieren ook nog twee documenten gekregen van het 'Department of Homeland Security'. Deze moeten ik en mijn gf volgens de papieren afleveren bij het personeel van United, volgens mij bij het inchecken al. Wel een boel gedoe zeg....

Als ik het dus goed begrijp moet je de volgende stappen volgen:

1. Inleveren documenten 'Department of Homeland Security' bij inchecken
2. Invullen van groen en wit formulier (invullen in vliegtuig), allebei apart (we zijn niet getrouwd)
3. Inleveren groen en wit formulier bij immigrations
4. Starten met de vakantie :lol:
Punt 1 is alleen maar bedoeld om het inchecken te versnellen, er moeten vóór het vertrek van het vliegtuig al bepaalde gegevens naar de VS gestuurd worden, sta je bv. op de terroristenlijst dan mag je het vliegtuig niet eens in, als je thuis online incheckt vul je deze gegevens zelf tijdens het inchecken in, en hoef je het formulier dus niet meer in te leveren.
Bij punt 3 krijg je het witte formulier met een stempel erop weer terug van de immigrationsofficer, daarna pak je je koffer van de band, en dan ga je met je koffer door de douane en daar staat iemand waar je het witte formulier weer afgeeft, eventueel kun je eruitgehaald worden als ze in je koffer willen kijken.
En dan start je pas met je vakantie.

P.S. het valt allemaal erg mee hoor, als je het een paar keer gedaan hebt is het echt geen moeite.

Harry
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer