ORANGE schreef:Ik ontdekte ook een vluchtwijziging bij onze vlucht in juni met United. Nou interesseert me dat normaal niet zo (meestal gaat het om kleine wijzigingen in vluchttijden - 5 minuten meer of minder)
Maar ik wilde nog bij de seat assignment kijken. Dat gaat dus niet meer bij United!
Ik heb daarna met United gebeld en die bevestigden dat dat niet meer kon. Gelukkig kon ik nog wel wat wijzigen via de telefoon, maar ik doe het toch liever online, dan kan je ook makkelijk zien wat er nog vrij is.
Naar aanleiding van dit berichtje van Diny heb ik zojuist ook nog maar eens een telefoontje naar United in Amerika gepleegd. Ook bij ons was er afgelopen weekend weer een 'schedule change' en ook wij konden niet meer bij de 'seat assignment' komen. Bovenaan onze itinerary stond ook dat we contact moesten opnemen met United. De vorige keer was mij echter door een medewerker van United verteld dat er vast nog meer 'changes' zouden komen en dat ik niet iedere keer hoefde te bellen. Vandaar dat ik afgelopen weekend niet gelijk gebeld had maar het eerst even wilde afwachten.
Het contact leggen met een medewerker van United gaat trouwens helemaal gautomatiseerd. Eerst moet je je Mileage Plus nummer inspreken en vervolgens je voor- en achternaam. Pas dan krijg je een medewerker aan de lijn.
Nadat ik de gegevens van onze nieuwe vluchttijden geverfieerd had met een medewerkster van United, vroeg ze of ik misschien een betere vlucht terug wilde. We zouden terug nl. vanaf Los Angeles via Denver en Londen naar Amsterdam vliegen. Dat wilde ik wel, in eerste instantie zouden we immers ook van Los Angeles via Londen naar Amsterdam vliegen. Gelukkig was er een betere verbinding mogelijk en nu vliegen we alsnog van Los Angeles via Londen naar Amsterdam.

We vertrekken nu wel een uur eerder uit Los Angeles (13.26 uur) maar zijn hierdoor eerder in Londen en kunnen ook een vlucht eerder naar Amsterdam nemen waardoor we niet om 16.55 uur aankomen maar al om 12.05 uur. We zijn daardoor ook niet zo laat thuis en hebben zo nog wat aan deze dag.
Prima geregeld dus door United!

(En Diny, bedankt voor de 'tip'. Daar drinken we er eentje op in San Francisco

).
Overigens kan ik nu weer gewoon bij de 'seat assignment' komen in mijn Itinerary. We kunnen dus nog andere zitplaatsen kiezen als we dat zouden willen.
Roland