Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS
Hallo iedereen,
net toegekomen in chicago. Arielli mobile werkt prima hier. Gewoon 011 dan 32 voor belgie (31 voor nederland) en dan het telefoon nummer van gsm of vaste lijn zonder de eerste nul.
Ook internet werkt zonder problemen.
Nu op doorreis nr las vegas dan san francisco en los angelos, update volgt van de bereikbaarheid ginds.
Groeten Jo.
net toegekomen in chicago. Arielli mobile werkt prima hier. Gewoon 011 dan 32 voor belgie (31 voor nederland) en dan het telefoon nummer van gsm of vaste lijn zonder de eerste nul.
Ook internet werkt zonder problemen.
Nu op doorreis nr las vegas dan san francisco en los angelos, update volgt van de bereikbaarheid ginds.
Groeten Jo.
Thnx Jo,
good to know
thnx for sharing!
vanaf as dinsdag ga ik onze Arieli sim gebruiken, een maand lang
good to know

vanaf as dinsdag ga ik onze Arieli sim gebruiken, een maand lang

Grote Amerika fan
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Weet iemand hier hoe het bereik van T-Mobile is in het noordoosten van de US?
Met name dan het gebied van Boston, New York en Washington?
Top!
Wij gaan onze simkaarten ook vanaf dinsdag gebruiken, dus ik ben benieuwd!
Wij gaan onze simkaarten ook vanaf dinsdag gebruiken, dus ik ben benieuwd!

[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
[2018] Deep South
Heb je gewoon goede dekking. Op de snel wegen kan het soms een beetje spotty zijn maar over het algemeen twee jaar geleden gewoon goede coverage gehad.Gilbertvda schreef:Weet iemand hier hoe het bereik van T-Mobile is in het noordoosten van de US?
-
- Amerika-ontdekker
Wij hadden ook een Arieli-SIM, die is ons prima bevallen. Soms was er inderdaad geen bereik (meestal rond of in de parken) en dan had de rest ook geen bereik, soms ook wel en dan werd er door de andere telefoons meestal AT&T aangegeven. Maar veel ontliep het elkaar niet. We hebben er 1x mee gebeld naar Nederland, en dat ging gewoon prima. We waren toen in Utah geloof ik. Hoewel theteren niet zou werken volgens de site, werkte dat prima op de iPhone en 3 andere iPhones erop. Met deze app https://itunes.apple.com/nl/app/simple- ... 69688?mt=8 konden we het gebruik ook volgen. Wat overigens niet kon voorkomen dat de 10Gb volledig verstookt is, omdat een gezinslid even een avond niet in de gaten had, dat er filmpjes op de hotspot werden gestreamd in plaats van op de Wifi. Dat was niet de bedoelingFre en Isa schreef:Ook wij hebben Arieli gebruikt. Het bereik viel me eerlijk gezegd redelijk tegen. In de nationale parken was er (logischergewijs) meestal geen bereik maar ook tussen de parken in hebben we zeer weinig kunnen genieten van internet. Gelukkig hadden we op het moment dat we lekke band hadden en naar Alamo moesten bellen wel bereik.Maarten-Annique schreef:
In welke staat zat je toen? Ik denk namelijk dat je in de ene staat wel direct kunt bellen en in de andere via het access nummer. Dat is in ieder geval mijn ervaring van de afgelopen 4 weken.
Thetering werkte overigens prima. (Arieli)
Was het een tegenvaller: niet echt maar heel erg tevreden waren we nu ook weer niet. Ofwel hebben we er gewoon teveel van verwacht?

Anita
Zuid-West 2016
Noord-West 1995 / Zuid-Oost 1997 / New Orleans 1999 /
Zuid-West 2016
Noord-West 1995 / Zuid-Oost 1997 / New Orleans 1999 /
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ik zou niet voor de wifi offload de E5377 nemen. meestal in het buitenland moet je bij een "gratis" hotspot voorwaarden accepteren of zelfs een inloghandeling doen. Dan schakelt die Mifi dus automatisch over en heb je nog geen internet.asv60 schreef:Ben nog steeds aan t wikken en wegen welke mifi ik zal kopen.
De Huawei E5573 lijkt mij een goede optie.
maar nu zag ik ook voor €20 meer de Huawei E5377 die wifi offload heeft.
Ik heb begrepen dat hij dan zelfstandig contact maakt als er een wifisignaal is zodat je data bespaart.
Ik vraag me af of dit handig is want als we op reis zijn dan moet je vaak inloggen op openbare wifi signalen. Hoe gaat dat dan met de mifi?
Zag dat beide apparaten bij Amazon.de het goedkoopst aangeboden worden.
De E5377 heeft wel een sd kaart slot en dat is dan wel weer handig!
Let wel even goed op of de juiste frequenties voor in de USA ondersteunt word! Ik zie een opmerking staan dat de E5377 niet voor noord-amerika geschikt is.
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Bedankt voor de info dan ga ik voor de E 5573, die is sowieso geschikt voor Amerika.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
-
- Amerika-ontdekker
Dank je welBig_Mo schreef:Heb je gewoon goede dekking. Op de snel wegen kan het soms een beetje spotty zijn maar over het algemeen twee jaar geleden gewoon goede coverage gehad.Gilbertvda schreef:Weet iemand hier hoe het bereik van T-Mobile is in het noordoosten van de US?

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Weet je dat zeker?asv60 schreef:Bedankt voor de info dan ga ik voor de E 5573, die is sowieso geschikt voor Amerika.
Ik ben namelijk ook nog steeds zoekende naar een Mifi voor Amerika, maar over de E5573 vond ik deze info;
The Huawei E5573 is well suited for use in many countries in Europe, Australia and Asia. However, the E5573 device is not particularly well suited in North America due to limited support for the frequency ranges used there. In LTE, the Huawei E5573s-320 supports the frequency bands 800, 900, 1800, 2100 and 2600 megahertz while on UMTS, the device works on 850, 900 and 2100 MHz.
- asv60
- Amerika-expert
Ik heb het nagevraagd mij mifiwinkel.nl en daar zeggen ze dat hij geschikt is voor USA.
Hieronder staan de specificaties en volgens mij zijn die idd goed voor USA.
Categorie
Mobiele LTE/WiFi hotspot
GSM-frequentie
850 MHz
900 MHz
1800 MHz
1900 MHz
UMTS-frequentie
850 MHz
900 MHz
2100 MHz
LTE-frequentie
800 MHz
850 MHz
1800 MHz
2100 MHz
2600 MHz
Aantal apparaten (max.)
tot 10 apparaten
Mobiele dataverbinding
GSM/2G
UMTS/3G
LTE/4G
Gegevensoverdracht
EDGE
GPRS
HSUPA 5,76 MBit/s
HSDPA 42 MBit/s
UMTS
LTE 150 MBit/s
Hieronder staan de specificaties en volgens mij zijn die idd goed voor USA.
Categorie
Mobiele LTE/WiFi hotspot
GSM-frequentie
850 MHz
900 MHz
1800 MHz
1900 MHz
UMTS-frequentie
850 MHz
900 MHz
2100 MHz
LTE-frequentie
800 MHz
850 MHz
1800 MHz
2100 MHz
2600 MHz
Aantal apparaten (max.)
tot 10 apparaten
Mobiele dataverbinding
GSM/2G
UMTS/3G
LTE/4G
Gegevensoverdracht
EDGE
GPRS
HSUPA 5,76 MBit/s
HSDPA 42 MBit/s
UMTS
LTE 150 MBit/s

@asv60
Je Blog is overigens niet toegankelijk:
This blog is open to invited readers only
http://daneleens.blogspot.com/
It doesn't look like you have been invited to read this blog. If you think this is a mistake, you might want to contact the blog author and request an invitation.
- asv60
- Amerika-expert
Mijn blog is idd afgeschermd. Als je het wilt lezen, stuur me dan een pb, dan voeg ik je toe,
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
@Asv60, ja die frequenties lijken wel aardig te kloppen
Dan zal het vast wel werken, en anders kom je er vanzelf wel achter

Dan zal het vast wel werken, en anders kom je er vanzelf wel achter

Hallo, een kleine up-date over de Arieli SIM. We zijn inmiddels een paar dagen onderweg en de SIM werkt top! Na het aanmelden een paar uur later operationeel. Bellen met NL "gewoon" met 011 ervoor en de hotspot doet het ook. Erg blij mee zover. De dekking is tot nu toe goed maar we gaan pas over een paar dagen de parken in. Langs de kust (bijna) overal dekking.
Grote Amerika fan
Hier werkt het ook goed. Nog. Iet mee gebeld trouwens. Wel grappig. In / bij Yosemite geen bereik. Op de weg van Yosemite naar Death Valley wel. Alleen vanaf Furnace Creek tot Badwater geen bereik. Bij Zabriskie ook niet, maar bij Dante's View volop bereik 

[2016] Zuidwest Amerika
[2018] Deep South
[2018] Deep South
Is er in één van de supers ter plaatse een SIM Card te koop waarop je tot een bepaald aantal GB/tijd kunt internetten?
Heb hier wel een aantal dingen voorbij zien kopen maar ik ben nu niet meer op tijd om een simkaart internationaal te laten verschepen.
Iemand ideeën of tips?
Heb hier wel een aantal dingen voorbij zien kopen maar ik ben nu niet meer op tijd om een simkaart internationaal te laten verschepen.
Iemand ideeën of tips?
Als je je eerste (of tweede) verblijfplaats in de USA weet kun je ook daarheen laten versturen...
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij zijn net terug van de USA (hebben een tour gedaan door het zuid-westen) en hadden ook Arieli-SIM's besteld enkele maanden geleden. We hadden de SIM's op nog geen week thuis, de activatie net voor de reis was ook heel vlot.
Tijdens het gebruik ginds viel de dekking ons toch wat tegen. Ik had redelijk dikwijls 'Geen Service' terwijl Amerikanen toch op hun GSM bezig waren en blijkbaar wel dekking hadden. Als er wel dekking was dan ging bellen naar België heel goed en vlot en ook internet ging vlot.
Zou volgende keer misschien toc wel iets willen met betere dekking.
Hebben jullie aanraders?
Mvg,
Mark
Tijdens het gebruik ginds viel de dekking ons toch wat tegen. Ik had redelijk dikwijls 'Geen Service' terwijl Amerikanen toch op hun GSM bezig waren en blijkbaar wel dekking hadden. Als er wel dekking was dan ging bellen naar België heel goed en vlot en ook internet ging vlot.
Zou volgende keer misschien toc wel iets willen met betere dekking.
Hebben jullie aanraders?
Mvg,
Mark
Mark
2019 - California/Arizona/New Mexico/Texas
2018 - Colorado/Wyoming/South Dakota/Montana/Utah
2016 - Arizona/Utah/Nevada/California
2014 - California/Nevada/Idaho/Montana/Wyoming/Utah/Arizona
2019 - California/Arizona/New Mexico/Texas
2018 - Colorado/Wyoming/South Dakota/Montana/Utah
2016 - Arizona/Utah/Nevada/California
2014 - California/Nevada/Idaho/Montana/Wyoming/Utah/Arizona
Nog een gebruikerservaring van Arieli. Twee simmetjes van 4GB. Drie dagen voor vertrek geactiveerd. Kort erop bevestiging dat het gelukt was.
In het vliegtuig Nederlandse sim gewisseld met de Amerikaanse sim in vliegtuigstand. Op de luchthaven gelijk bereik.
We hebben ze een aantal dagen gebruikt in NYC. Prima dekking. Af en toe viel de snelheid tegen, maar over het algemeen erg prima. Lokaal en naar NL bellen ging ook uitstekend. Kreeg alleen geen sms of email met het toegekende nummer...
We hadden ze allebei in onze iPhone, alleen hier géén mogelijkheid om de hotspot aan te zetten.
Volgende keer zelfde recept denk ik
In het vliegtuig Nederlandse sim gewisseld met de Amerikaanse sim in vliegtuigstand. Op de luchthaven gelijk bereik.
We hebben ze een aantal dagen gebruikt in NYC. Prima dekking. Af en toe viel de snelheid tegen, maar over het algemeen erg prima. Lokaal en naar NL bellen ging ook uitstekend. Kreeg alleen geen sms of email met het toegekende nummer...
We hadden ze allebei in onze iPhone, alleen hier géén mogelijkheid om de hotspot aan te zetten.
Volgende keer zelfde recept denk ik

Ryan en Hannah
Reisverslagen:
Californie 2018: http://www.hannekesteen.nl
LA 2012, Orlando/Canada 2013 en Florida 2016+2017:
http://ryanenhannah.blogspot.com
Reisverslag Orlando 2010: http://hanenryangoflorida.blogspot.com
Reisverslagen:
Californie 2018: http://www.hannekesteen.nl
LA 2012, Orlando/Canada 2013 en Florida 2016+2017:
http://ryanenhannah.blogspot.com
Reisverslag Orlando 2010: http://hanenryangoflorida.blogspot.com