Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 74
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
Dat gaat niet lukken, daarvoor moet je aan hun mobiele netwerk hangen.
-
robinthart
- Amerikafan
Dat is jammer. Ik vind het wel een mooie deal.
Maar nu zou je dus eerst op wifi moeten zitten in Amerika om dit aan te kunnen schaffen. Je hebt immers op dat moment geen internet
Maar nu zou je dus eerst op wifi moeten zitten in Amerika om dit aan te kunnen schaffen. Je hebt immers op dat moment geen internet
-
harryh
- Amerika-expert
Ik denk dat je het aankopen hier wel kunt doen met een VPN. Maar activeren kun je pas daar doen. Dan heb ik je vraag verkeerd begrepen.
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
En ik weet niet wanneer je gaat, maar kijk ook goed naar de activatievoorwaarden.
Met name als je iets aanschaft wat niet perse voor buitenlanders is bedoeld is vanuit de aanbieder kan het zijn dat je verplicht binnen 3 tot 6 maanden moet activeren.
Met name als je iets aanschaft wat niet perse voor buitenlanders is bedoeld is vanuit de aanbieder kan het zijn dat je verplicht binnen 3 tot 6 maanden moet activeren.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
-
harryh
- Amerika-expert
Goed punt @nwolf, dit plan is voor buitenlanders.
Maar @robinthart, zie de voorwaarden hier https://www.att.com/international/esim-by-att/ onder "Offer details":
"Customers may download the eSIM up to 7 days before the service start date & must activate it w/in 30 days of download, or the eSIM will expire."
En ik lees dat als je deze esims gebruikt voor een hotspot je snelheid al na 5GB beperkt wordt:
"HOTSPOT DATA: Req’s compatible device. Includes up to 5GB of hotspot per line. After 5GB, hotspot speed slowed to a max of 128Kbps for remainder of purchased period. After this, hotspot usage will be impacted and not fully functional."
Maar @robinthart, zie de voorwaarden hier https://www.att.com/international/esim-by-att/ onder "Offer details":
"Customers may download the eSIM up to 7 days before the service start date & must activate it w/in 30 days of download, or the eSIM will expire."
En ik lees dat als je deze esims gebruikt voor een hotspot je snelheid al na 5GB beperkt wordt:
"HOTSPOT DATA: Req’s compatible device. Includes up to 5GB of hotspot per line. After 5GB, hotspot speed slowed to a max of 128Kbps for remainder of purchased period. After this, hotspot usage will be impacted and not fully functional."
Odido,
Heeft iemand ervaring in the USA met aanbod van Odido.
36 GB voor 30 euro 30 dagen.
Of vergelijkbaar met een simkaart voor Mifi.
Voorheen hadden we een Mifi met lokale provider. Nadeel was dat iedereen in de buurt van de Mifi moet blijven.
Heeft iemand ervaring in the USA met aanbod van Odido.
36 GB voor 30 euro 30 dagen.
Of vergelijkbaar met een simkaart voor Mifi.
Voorheen hadden we een Mifi met lokale provider. Nadeel was dat iedereen in de buurt van de Mifi moet blijven.
Ik weet niet precies wat je wilt weten maar zelf maak ik gebruik van
Odido Unlimited Premium.
Hiermee nooit problemen gehad met bereik en bij aankomst direct contact.
Voor sommige kan het een nadel zijn omdat je een NL nummer blijft houden
voor bepaalde reserveringen.
Ondersteunend heb ik een Google Voice nummer maar ook die wordt soms
niet erkend dan heb ik nog de E-sim van mijn vrouw.
Gebruik zelf nooit een mifi of hotspot misschien makkelijk in de auto
maar je moet altijd binnen bereik blijven. Als onze kids meegaan gaat in elke
telefoon een E-sim.
Je kunt bv. via Nomad elkaar kortingen geven waardoor de prijzen aardig gedrukt worden.
Odido Unlimited Premium.
Hiermee nooit problemen gehad met bereik en bij aankomst direct contact.
Voor sommige kan het een nadel zijn omdat je een NL nummer blijft houden
voor bepaalde reserveringen.
Ondersteunend heb ik een Google Voice nummer maar ook die wordt soms
niet erkend dan heb ik nog de E-sim van mijn vrouw.
Gebruik zelf nooit een mifi of hotspot misschien makkelijk in de auto
maar je moet altijd binnen bereik blijven. Als onze kids meegaan gaat in elke
telefoon een E-sim.
Je kunt bv. via Nomad elkaar kortingen geven waardoor de prijzen aardig gedrukt worden.
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
@habbekuk hier ook hetzelfde abbonement, werkt perfect!
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
Is er inmiddels iemand die ervaring heeft met de e-sim van AT&T? De prijzen zijn best acceptabel voor onbeperkte data, zie onderstaand overzicht.
Fien
Fien
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn inmiddels terug van onze 3 weken Canada. Ik heb nog geen 3,5 GB gebruikt, Martin nog minder. Dus 10GB was meer dan voldoende voor ons. In hotels (de helft van het aantal overnachtingen) maakten we soms gebruik van de wifi maar soms was dat trager dan via het mobiele netwerk.Martin & Marianne schreef: ↑29 mei 2026, 10:50Ik zie dat mijn provider (Simyo) ook bundels aanbiedt voor Canada en de VS. Dat lijkt mij wel gemakkelijk. Nu nog even kijken of ik voor de 10 GB (15 euro) of de 20 GB (25 euro) bundel ga. Ik denk dat voor 3 weken 10 GB voldoende is, wat zijn jullie ervaringen? We zullen het eens gebruiken voor de navigatie, en verder om eens wat op te zoeken als we op een camping staan en geen wifi hebben.
Zijn er mensen die ervaring hebben met een Simyo- of KPN-bundel, en met internet in West-Canada?
Marianne
Voor de navigatie hadden we de Here we go-app (pff line) maar meestal gebruikten we GoogleMaps.
Ik denk dat we een eventuele volgende keer weer van de Simyo-bundel gebruik gaan maken.
Marianne
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 34
- Contacteer:
Ik ben net weer terug van een rondreis van ruim 3 weken door het zuidwesten. Gebruik gemaakt van Airalo. Ik had een eSim voor spraak + data (20 Gb) aangeschaft voor $ 47, incl. korting $ 44,57.
Maakte voornamelijk gebruik van het T-Mobile netwerk. Bereik was meer dan prima met de nodige blinde vlekken op bekende plekken. Verbruik viel mij erg mee. Ik heb het voornamelijk gebruikte voor Google Maps en iHeart (muziekzender). Verbruik van deze 2 was resp. 1,73 Gb en 1,80 Gb. Totale verbruik was 8,79 Gb tijdens deze 3 weken.
Dit was niet de goedkoopste oplossing maar voor de vakantie let ik niet op $ 20 meer of minder.
Bovendien vind ik het prettig om tijdens de vakantie een Amerikaans telefoonnummer te hebben.
Voor aanstaande oktober zal ik er ook weer gebruik van gaan maken.
Roland
Maakte voornamelijk gebruik van het T-Mobile netwerk. Bereik was meer dan prima met de nodige blinde vlekken op bekende plekken. Verbruik viel mij erg mee. Ik heb het voornamelijk gebruikte voor Google Maps en iHeart (muziekzender). Verbruik van deze 2 was resp. 1,73 Gb en 1,80 Gb. Totale verbruik was 8,79 Gb tijdens deze 3 weken.
Dit was niet de goedkoopste oplossing maar voor de vakantie let ik niet op $ 20 meer of minder.
Voor aanstaande oktober zal ik er ook weer gebruik van gaan maken.
Roland
Al eens eerder geschreven in het vorige topic meen ik maar gezien de vele posts hier nogmaals ter info voor nieuwe lezers:
T-Mobile biedt al jaren $50 abonnementen aan voor een maand onbeperkt data en bellen binnen de US. Daar hebben ze regelmatig acties op en die worden dan (blijkbaar) opgekocht door handige brokers.
Die bieden ze voor rond de ~$25 aan op Ebay en daar heb ik al zo'n 10 keer gebruik van gemaakt. Werkt perfect, wel even een betrouwbare verkoper op Ebay uitzoeken (met goede recensies). Een US nummer is handig voor restaurant reserveringen en het aanvragen van klantkaarten en de dekking van T-Mobile vind ik over het algemeen erg goed, je hebt een snelle verbinding. Wij verbruiken nogal wat data (veel foto's uploaden en in het verleden tieners die 24/7 online waren) dus onbeperkt data is erg prettig, zeker voor $25.
T-Mobile biedt al jaren $50 abonnementen aan voor een maand onbeperkt data en bellen binnen de US. Daar hebben ze regelmatig acties op en die worden dan (blijkbaar) opgekocht door handige brokers.
Die bieden ze voor rond de ~$25 aan op Ebay en daar heb ik al zo'n 10 keer gebruik van gemaakt. Werkt perfect, wel even een betrouwbare verkoper op Ebay uitzoeken (met goede recensies). Een US nummer is handig voor restaurant reserveringen en het aanvragen van klantkaarten en de dekking van T-Mobile vind ik over het algemeen erg goed, je hebt een snelle verbinding. Wij verbruiken nogal wat data (veel foto's uploaden en in het verleden tieners die 24/7 online waren) dus onbeperkt data is erg prettig, zeker voor $25.
-
Moose91
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Net terug van een trip door het midwesten (Illinois, Iowa, Missouri, Kentucky, Indiana) en voor het eerst gebruik gemaakt van Kolet. Deze wordt tegenwoordig ook aangeboden in de KLM app en ze hadden een mooie aanbieding voor 10GB data. Overal prima bereik gehad.
Voordeel van Kolet vond ik dat de resterende data omgezet kan worden in Kolet tegoed. Elke niet gebruikte GB is daarbij een euro en elke niet gebruikte MB een cent. Dit tegoed kun je gebruiken voor de aankoop van een volgende esim en je kunt het ook gebruiken om mee te bellen binnen/naar Amerika.
Het levert ook nog wat Flying Blue Miles op. Het zullen er maar een paar honderd per keer zijn, maar toch een leuke extra.
Voordeel van Kolet vond ik dat de resterende data omgezet kan worden in Kolet tegoed. Elke niet gebruikte GB is daarbij een euro en elke niet gebruikte MB een cent. Dit tegoed kun je gebruiken voor de aankoop van een volgende esim en je kunt het ook gebruiken om mee te bellen binnen/naar Amerika.
Het levert ook nog wat Flying Blue Miles op. Het zullen er maar een paar honderd per keer zijn, maar toch een leuke extra.
-
Maartjevb
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
wij gaan over 2,5 week naar Amerika met 2 tieners en een 9 jarige met tablet.
Wij hebben zelf in Nederland Odido telefoon abonnementen en de kinderen 'Ben'. Nu zullen ze daar wel graag tijdens de rezien op internet willen en onze jongste maakt meestal gebruik van mijn hotspot.
Wat kan ik het beste doen? Wij hebben Iphone 16. Wel zit er in mijn toestel al een e-sim van mijn werk en een gewone Simkaart.
Kan ik daar nog een e-sim bijkopen/ of kan ik mijn bestaande Odidoabonnement omzetten naar het unlimited voor Amerika waar ik over lees?
En wat doe ik voor de kinderen? Via mijn hotspot of beter een losse simkaart daar kopen? Maar dan kunnen ze waarschijnlijk niet meer whatsapp?
En begrijp ik het goed dat je - als je via je Nederlandse abonnement (zoals Odido) - gebruik maakt in de VS dat je dan niet makkelijk kan bellen naar locaties?
Ik lees het graag. Het is alweer 16 jaar geleden dat we in Amerika waren en er is veel veranderd.
Wij hebben zelf in Nederland Odido telefoon abonnementen en de kinderen 'Ben'. Nu zullen ze daar wel graag tijdens de rezien op internet willen en onze jongste maakt meestal gebruik van mijn hotspot.
Wat kan ik het beste doen? Wij hebben Iphone 16. Wel zit er in mijn toestel al een e-sim van mijn werk en een gewone Simkaart.
Kan ik daar nog een e-sim bijkopen/ of kan ik mijn bestaande Odidoabonnement omzetten naar het unlimited voor Amerika waar ik over lees?
En wat doe ik voor de kinderen? Via mijn hotspot of beter een losse simkaart daar kopen? Maar dan kunnen ze waarschijnlijk niet meer whatsapp?
En begrijp ik het goed dat je - als je via je Nederlandse abonnement (zoals Odido) - gebruik maakt in de VS dat je dan niet makkelijk kan bellen naar locaties?
Ik lees het graag. Het is alweer 16 jaar geleden dat we in Amerika waren en er is veel veranderd.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 34
- Contacteer:
@Maartjevb Ik zou voor de iPhone 16 vooraf een eSim bestellen (bijv. Airalo) maar er zijn meer aanbieders zoals je in dit topic kunt lezen. Je kunt kiezen voor enkel Data of Data + Spraak, ik kies de laatste jaren steeds voor het laatste. Airalo werkt voor mij erg goed en is gemakkelijk in te stellen. Ik ga ervan uit dat je in je iPhone 16 meerdere eSims kunt hebben. Althans, mijn iPhone 15 Pro Max heeft er ook meerdere. Ik heb wel een US toestel waar geen gewone Sim meer in kan. In Amerika schakel je dan de andere eSim en gewone Simkaart uit (eenvoudig door schuifje om te zetten in de instellingen) en zet je de nieuwe eSim aan.
Wat voor toestellen hebben de kinderen? Hebben hun toestellen ook de mogelijkheid voor een eSim? Dan zou ik voor hen ook een eSim aanschaffen. Houd er rekening mee dat data verbruik bij veel socal media app snel gaat. Vorig jaar hadden wij in Florida voor de toen 11-jarige een eSim van 5 Gb gekocht maar die was halverwege de vakantie al op... Terwijl wij over de hele vakantie niet eens 5 Gb gebruikt hebben. Dan misschien de kinderen wat meer Data geven.
Roland
Wat voor toestellen hebben de kinderen? Hebben hun toestellen ook de mogelijkheid voor een eSim? Dan zou ik voor hen ook een eSim aanschaffen. Houd er rekening mee dat data verbruik bij veel socal media app snel gaat. Vorig jaar hadden wij in Florida voor de toen 11-jarige een eSim van 5 Gb gekocht maar die was halverwege de vakantie al op... Terwijl wij over de hele vakantie niet eens 5 Gb gebruikt hebben. Dan misschien de kinderen wat meer Data geven.
Roland
-
Maartjevb
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
@Coyote dank voor je heldere uitleg.
De kinderen hebben een Iphone 13 en Iphone 11. en begrijp ik het dan goed dat ze met een e-sim wel gewoon via hun normale nummer kunnen appen? En koop je dat dan in Amerika of kun je dat nu vast doen en dan hier al activeren of pas daar? Sorry, ik kom nog uit het Amerika tijdperk dat we blij waren als we konden sms-en
De kinderen hebben een Iphone 13 en Iphone 11. en begrijp ik het dan goed dat ze met een e-sim wel gewoon via hun normale nummer kunnen appen? En koop je dat dan in Amerika of kun je dat nu vast doen en dan hier al activeren of pas daar? Sorry, ik kom nog uit het Amerika tijdperk dat we blij waren als we konden sms-en
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je kiest voor bijvoorbeeld Airalo dan kun je dat nu al bestellen. Zodra je in de VS bent activeer je de esim. Ik denk dat de tieners dat goed zelf kunnen uitzoeken. Laat ze ook eens kijken of Ben mogelijkheden heeft voor een buiten-Europa bundel. Wij vonden het heel eenvoudig om het via onze provider te doen. Bellen kan dan niet, dan kun je beter kiezen voor de optie die Roland aangeeft. Maar ik neem aan dat het voldoende is als een van jullie kan bellen.
Whatsappen kan gewoon met de esim.
Edit: ik zie bij Ben de mogelijkheid voor een bundel buiten Europa niet staan. Dan is de esim de beste oplossing. Kijk goed hoeveel data je nodig denkt te hebben. Het is alleen voor als jullie onderweg zijn? Hou er rekening mee dat je wellicht niet overal bereik hebt.
Marianne
Whatsappen kan gewoon met de esim.
Edit: ik zie bij Ben de mogelijkheid voor een bundel buiten Europa niet staan. Dan is de esim de beste oplossing. Kijk goed hoeveel data je nodig denkt te hebben. Het is alleen voor als jullie onderweg zijn? Hou er rekening mee dat je wellicht niet overal bereik hebt.
Marianne
-
jeppiepruts
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik zou ook eens naar andere aanbieders kijken zoals Mobimatter. Die zijn tot wel de helft goedkoper dan Airalo, die toch meestal wel aan de prijzige kant is. Goede ervaringen mee.
Laatst gewijzigd door jeppiepruts op 10 jul 2026, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
harryh
- Amerika-expert
Precies ook mijn idee, ze vinden zichzelf "premium" tegenwoordig met bijbehorend prijskaartje.
Daarnaast heb ik geen prettige ervaring met Airalo, eerder gekochte esims kon ik niet activeren. Dat bleek door een wijziging bij T-Mobile te zijn en was niet oplosbaar. Ze waren in eerste instantie niet bereid te helpen, ik moest maar nieuwe kopen. Ik heb flink moeten pushen om vervangende esims te krijgen door te zeggen dat ze een niet werkend product hadden geleverd. Uiteindelijk kosteloos nieuwe gehad die direct werkten. Maar ik vond het geen prettige ervaring.
Daarnaast heb ik geen prettige ervaring met Airalo, eerder gekochte esims kon ik niet activeren. Dat bleek door een wijziging bij T-Mobile te zijn en was niet oplosbaar. Ze waren in eerste instantie niet bereid te helpen, ik moest maar nieuwe kopen. Ik heb flink moeten pushen om vervangende esims te krijgen door te zeggen dat ze een niet werkend product hadden geleverd. Uiteindelijk kosteloos nieuwe gehad die direct werkten. Maar ik vond het geen prettige ervaring.
- bedeve
- Amerika-expert
Tussen 23 April en 14 mei jl verbruikte ik 37 GB.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht